Your travels in a book

Learn more

Get the app!

Post offline and never miss updates of friends with our free app.

New to FindPenguins?

Sign up

Koh Lipe

Here you’ll find travel reports about Koh Lipe. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.
  • After another day yesterday exploring Langkawi by moped. While we were in the sea we saw a big pod of dolphins swim along the bay. By evening, really heavy rains arrived as we are getting the tail end of a storm. Even the frog wanted to find refuge from it! The continuing storm today made for an adventurous boat journey on rough seas. The boat was meant to dock on the south of the island next to a floating pontoon about 200m off the coast and then we were meant to get a long boat to the shore (the island is too small for a pier) but after waiting for ages they decided it was far too rough. The boat made it round to the north and a quick transfer, without a pontoon, to a longboat in heavy rain and swell was not quite what we had in mind when arriving at a Thai island. Where is the sun? Immigration was the best yet, however, a kiosk on the beach! It's so good to be back in Thailand as their food is amazing, fresh fruits, red curry... With the weather set to continue for for a couple of days we will have to spend our time working through the menus! They have a unique style of taxi's on the island too - motorbike and pillion with a difference.Read more

• Took a snorkelling boat trip to visit the islands around this National Park and snorkel off some of the reefs that surround them. The water was crystal clear with the coral and fish not disappointing. Saw massive clams, a huge metre long eel, all sorts of tropical fish, a type of sea horse and nearly got overrun by hermit crabs at the lunch stop! The evening sunset improved on the previous night, enjoying sat on the beach with many others in a very chilled out vibe.Read more

• We have enjoyed some relaxation time on this beautiful island. We were surprised to find a completely deserted beach on such a small island, have enjoyed some picnics and sundowners on the beach too. We also went on another snorkelling trip visiting these islands, Koh Hin Sorn, Koh Lugoi, Koh Dong (lunch), Koh Pung, Koh Bulu (our favourite), Koh Hin Ngam (black stones), Jabang (an underwater 16 meter pinnacle). The current at the last stop was fierce this time, so were thankful for our flippers and a rope to hang onto! The warm water, clear seas and beautiful coral and fish have kept us here longer than we thought we would stay but the snorkelling was great and the island quiet with not much development at all.Read more

• In this very unseasonable weather we have got off very lightly with just over two days of rain as most of southern Thailand is under water, people have died and services cancelled. Did see an amazing sunset tonight as the sun returned.

• Spent a couple of days lounging around on this amazing beach that is at the end of 'Walking Street', where our hostel is. The water is incredibly clear and warm with coral at the edge of it. Enjoyed a sundowner then pad thai and chicken satay on the beach.

• Mein (vorerst) letzter Stopp in Thailand hieß Koh Lipe. Eine kleine Insel ziemlich südlich, unweit von Malaysia entfernt.
    Über Koh Lipe habe ich im Vorfeld schon viel Gutes gehört, es soll wohl mit die schönsten Strände von ganz Thailand dort geben. Davon ganz abgesehen lag die Insel ganz praktisch für mich, da ich mich ohnehin in Richtung Malaysia bewegen musste, um von dort direkt weiter zu reisen.

Jule hatte sich kurzfristig entschieden mich zu begleiten und so wurden wir in Ao Nang morgens um 6 Uhr von einem Van abgeholt, der uns in 4 Stunden zu einem Pier brachte, von dem wir dann weiter mit einem Speedboat auf die Insel gefahren wurden.

Dort angekommen hat es erstmal geregnet. Den ganzen Tag. Auf Nachfrage sagten die Leute, dass es schon die letzten Tage so war. Hmmm, blöd wenn man sich auf Strand eingestellt hat. Zumal es gleichzeitig auvh mein letzter Strandstop war. In Indonesien, wo ich als nächstes hin wollte, war nämlich gerade Haupt-Regenzeit. Koh Lipe war also meine letzte Chance noch ein wenig Bräune abzubekommen bevor es wieder in die kalte Heimat ging.
    Aber das Glück ist ja bekanntlich mit den Mutigen, oder Dummen? Na ja, jedenfalls mit mir, denn schon am nächsten Tag war die Stimmung wieder ganz weit oben als die Sonne raus kam raus und wir unsere geplanten Strandtage beginnen konnten.
    Und ja, es stimmt der Strand von Koh Lipe war tatsächlich mit der Schönste den ich in Thailand gesehen habe. Abschnittweise gab es dort feinsten, fast schon pulvrigen weißen Sand und türkisblaues Meer. Traumhaft.

Grundsätzlich ist die Insel aber eigens für Touristen geschaffen worden. Von 7-8 Jahren standen da wohl nur ein paar Bungalows und bewohnt wurde die Insel von einigen wenigen Zigeunerfamilien. Sonst war da nix. Jetzt ist sie zugebaut mit Hotel, Bars, Restaurants, Shops…und es wird fleißig weiter gebaut. Von den „Ureinwohner“ ist keine Spur mehr zu sehen. Nachdem ihnen das Land abgekauft wurde, wurden sie größtenteils vertrieben. Leider kein Einzelschicksal in Thailand...das ist dann die traurige Kehrseite des Massentourismus, dem man sich kaum entziehen kann.

Etwas Abseits von dieser Masse haben uns an Tag 2 einen Strand gesucht, an dem keiner lag. Ganz einfach war es nicht, aber nach einer kleinen Wanderung fanden wir eine kleine Bucht an den nur ein Mädel war und topless sonnenbadete. Wir haben uns einfach mal dazugesellt, Top-on, lagen da allerdings nur für eine kurze Weile. Die Gezeiten in Thailand sind nämlich etwas komisch. Das Wasser kommt und geht ziemlich schnell. In unserem Fall kam es, so dass wir weiter ziehen mussten um nicht vom Meer verschlungen zu werden.
    Glücklicherweise wartete nur weniger Meter bzw. Felsen weiter ein neuer Strand auf uns. Dieser war zwar nicht mehr einsam, hatte dafür aber eine Bar und es war grade Happy Hour. Ja, so ein Mojito am Strand macht einen wirklich happy.

An unserem 3ten Tag gab der Sonnengott noch mal alles. Wir uns also wieder aufgemacht einen Strand zu finden, der nicht überfüllt war. Nachdem die Insel nicht so groß ist und wir die eine Hälfte schon am Vortag abgelaufen haben, sind wir dieses Mal in die andere Richtung gelufen. Dort sollte es eigentlich auch einen Viewpoint geben. Gefunden haben wir ihn allerdings nicht und dass obwohl wir sogar meterweit in den dichten Wald/Dschungel gelaufen sind. Egal, dafür fanden wir aber wieder einen schönen, fast leeren Strand an dem wir nahezu den ganzen Tag verbrachten.
    Am Abend gab es dann, ganz idyllisch, noch ein Sonnenuntergangsbierchen und leckeres Essen in einem der Strandrestaurants.

Auch wenn Koh Lipe sich nicht so anfühlte wie Thailand, so war die Insel dennoch ein schöner Abschluss.
    Generell sagt man Thailand ja nach, dass man dort sehr gut relaxen und runterkommen kann. Jep, nach 3 Wochen in diesem Land kann ich das nur bestätigen.

• Vecer sme si zarezervovali taxik do pristavu, nakolko skoro rano mame v plane nasadnut na lod a preplavit sa do Thajska na znamy ostrov Lipe.

Rano samozrejme po taxiku ani stopa. Nervy poniektorych visia na spagatiku, kedze od taxiku zavisi, ci vobec lod stihneme. Malajzijci nas zase nesklamali v nasom negativnom nazore na nich.
    Skoro rano zohnat taxi nie je sranda. Jeden by nas aj zobral, ale chce viac ako je vseobecna cena u vsetkych taxikov a hlavne my mame presne na halier peniaze (vcera sme vsetky zvysne rozbili), tak aby to vyslo na standardny taxik a lod. V Thajsku uz totiz plati ina mena a tieto ich malajzijske ringity nam budu nanic. Mensie bankovky totiz ani nemenia.
    Ano je pravda, ze sa nam nahodne objavilo 50 bubakov, na ktore sme zabudli (vratili nam deposit za izbu), ale ziadnemu taxivydieracovi ich nedame.

Nakoniec predsa taxi zozenieme a za standardnu cenu.
    Inak tu je zaujimavostou, ze ceny za taxi sa neplatia za kilometre, ale za minuty. Benzin je tu lacny, ale zapchy velke. V kazdom pripade standardne lokality maju pevne ceny.
    Nas taximaniak leti este aj cez centrum mesta 90tkou. Vynimocne nam to vyhovuje.

Na mieste nakupu listkov zistujeme, ze lod, ktora mala stat 300 stoji zrazu 354. Ked este aj prihodime 50 bubakov z depozitu, tak stale mame len 350. (v prepocte na eura nam chyba asi 1 euro).
    Vysypavame vsetky drobniaky a nakoniec nam stale chyba asi 2,5ringitu. Nastastie to tetka v predajni nejako pochopi, aj ked Tomco uz je pripraveny vybrat to cca 1 euro z bankomatu (poplatok za vyber 5 eur ;)

Po cca hodine sa konecne nalodujeme. Citim sa ako v nejakom obrovskom vojenskom transporteri, ktori spustili na vodu. Vsetci sedime v priestore s tmavymi oknami v zadnej casti lode. Nebyt toho, ze su tam sedacky, oznacim to za nakladovy priestor. Nasa speedboat dlha asi 25m sa rozbieha do nejakeho polosklzu a v permanentnej rychlosti 40kmh sa jeden a pol hodiny kymaca zo strany na stranu tak, ze raz vidim v okienkach vodu a raz oblohu.

Pristava na asfaltovom ostrove vytvorenom zo starej kompy ukotvenej asi 200m od ostrovu Lipe. Vzhladom na vlny sa vsetko poriadne kymaca a prestupit s nasou batozinou, ktoru mozem zodpovedne prehlasit za najvacsiu a najtazsiu na lodi do pristavenej longtail boat, ktora nas odvezie na breh nie je vobec jednoduche.

Pri vystupovani profesionalne vyskakujem z lodky, ale kedze sa mi pri vyskakovani roztrhne papuca, tak sa tam takmer rozdruzgam v zopar centimetrovej vode.

Tahanie najvacsieho a najtazsieho kufra, ktory mi bol prideleny po plazi s makkym a hlbokym pieskom vytvara za kufrom najprv ryhu, potom brazdu a nakoniec kanon, v ktorom kufor zapada a dalej sa uz tahat neda. Niest toto snad 30kg hebedo na rukach nie je sranda.

Po prejdeni imigracneho uradu, ktory tvori nejaka chatka na plazi nastupujeme na thajsky tuktuk (motorka privarena k sajdke). Zjednavanie ceny zahrna Thajcana, ktory uplne odveci hadze rozne ceny za prepravu a skusa, ci na to skocime. Z povodnych 300 sa nakoniec dostavame na 100 a verim, ze by sme to lahko zjednali aj na 50, ale na to tu nikto z nasej skupiny nema nervy (okrem mna ;), ale to by uz ostatnych rozculovalo.

Do tej sajdky sa nejakym zazrakom napratame 3ja a este tam vtrepeme aj objemne kufre. Ja sedim uz len na konci motorky, na drziaku na nakup.
    Nasledne sa s Tomcom zabavame na tom, ako ta motorka presmykuje hore kopcom. Predsa len traja europania so svojou europskou batozinou a jeden thajcan, to uz je nejakych 350kg a to nepocitam vahu motorky.

Postupne sa ubytovavame v dvoch chatkach upletenych z bambusu s teraskou s hojdacou sietou avsak bohuzial nie najlepsim vyhladom (zopar metrov od nas je rozostavany betonovy plot). Sme len zopar desat metrov od plaze s peknym jemnym bielym piesockom, ale ja viem, ze na tomto ostrove su este krajsie plaze. To snad preskumame zajtra.

Tomco este ani nestihne zahlasit svoju znamu vetu "a co budeme jest" a uz vyrazame do blizkych uzkych uliciek plnych obchodikov, kaviarniciek, restauracii a samozrejme poriadnej kopky Thaj masaaaaaaž.
    Tam si konecne objedname poriadne thajske jedlo. Danka to ma dokonca naservirovane vo vydlabanom ananase. Uz sme zabudli ako to tu stipe, az nam sople tecu a po hlave z toho stipania steka pot, parada...

Cestou spat po plazi obdivujem zopar plazovych barov dokonale zasadenych do prostredia s perfektnou namornou vyzdobou.

Prezrati padame do postele a spime... Teda ja spim, co ostatni netusim.

Vecer to zas smeruje k Tomcovej znamej veticke ("a co budeme jest") - pri tom cloveku sa neda schudnut. Uz uz sa chystame vyrazit, ked sa spusti riadny lejak, aspon sa trochu vychladi domcurik.

Kedze chatky su doslovne upletene zo zoparmilimetrovych bambusov mozeme sa medzi chatkami dorozumievat len trosku zvysenym tonom hlasu.
    Nie vsak v tomto hlucnom lejaku, ktory sa ukludni az nad ranom. Tomco sa musi zmierit s tym, ze hladuje az do rana.

Na foto motorecka so sajdkou, nasa pletena chatka, ina motorecka (aby ste videli o co asi ide v skutocnosti fotene az dalsi den) a jeden plazovy bar (aj ked z inej casti ostrova) a Dankine jedlo servirovane v ananase

• Rano sa pomaly chystame na ranajky ked sa zas spusti lejak.
    Medzicasom v chatke vo vendette (krvna pomsta) vyvrazdim asi 10 komarov.
    Kym cakame na teraske na Danku, zrazu Danka vybehne polonaha s vreskotom z chatky von. V kupelni mame obrovskeho chrobaka.
    Odvazny superhrdina Tomco pouzije svoje motorkou vyfrezovane papuce, kym sa ja skryvam za moskytierou a obrovskeho cernobylskeho svaba (co to bolo nikto nevie) zneskodnuje.

Leje s prestavkami takmer cely den. Konecne si "uzivame" thajsky monzun. Je to prvy den, ked nas pocasie naozaj obmedzuje v nasom programe. Povinne musime oddychovat v chatke. Medzi tym ma samozrejme stipu dalsie komare.

V malej prestavke medzi lejakmi sa nam podari rezervovat si lod do thajskeho raja, narodneho parku Ta Ru Tao, co je ostrov vzdialeny od nas asi 60km. Odplavat tam mame v pondelok, 22. den nasej dovolenky.
    Ako hodnoti tetuska, ktora nam listok predava, vela ludi by tam chcelo ist, ale malokto ma to stastie (ze sa najde lod ochotna ho tam zobrat). Zjavne sme vyvoleni. Na lodi pojdeme na Ta Ru Tao len my traja.

Tomco medzitym umiera od hladu. Od vcera nic nejedol, okrem keksikov a podobnych somariniek, ktore uz pomaly dochadzaju.
    Ked sa konecne vychystame na obed a na prieskum plazi na opacnej strane ostrova, spusti sa dalsia prietrz mracien. Tomco u nas v chatke bez dazdnika rozmysla ako prejst tie cca 3 strechou nekryte metre do svojej chatky, kedze leje o zivot.

Poobede uz vybaveny ponchom a dazdnikmi vyrazame na obhliadku ostrova. Zistujeme, ze plati to co vsade (napr. v Egypte), zajdes trochu dalej od centra a koniec sveta, bordel, smetisko. Ako zhodnotila Danka, to uz aj v Albansku je krajsie. Lebo Thajci si myslia, ze co oci nevidia... Lenze my prieskumnici chodime kadetade aj tam, kde normalny navstevnik ostrova nezajde. K pocitu bordelu samozrejme prispieva aj lejak a vsade sa valiace potoky vody. Ostrov je to naozaj krasny, ale turisticky ruch ho trosku devastuje.

Neskor zastavime v odlahlej rodinnej restauracii, kde majitelke zaziaria oci, ked sa ako jedini rozhodneme odbocit do ich prazdneho podniku. V restauracii vari pravdepodobne manzel, ktory je hrdy, ze do varenia vklada vsetko a nepouziva kupovane omacky a pod., ale vyraba ich sam.
    Jedlo bolo fakt skvele. Mozno zajtra zas.

Nasa prechadzka v dazdi pokracuje po druhej strane ostrova. Vacsina rezortov je tam luxusna, krasne pohlady. Nestastim vsak je, ze celu plaz maju zapratanu zaparkovanymi lodami, cim kazia cele toto romanticke miesto.

Spat sa vraciame cez obchodne ulicky povedla uz celkom rozbureneho mora. To pocut buracat az do nasej chatky.

Vecer uderna dvojka vyraza do ulic. Tomco s prazdnym zaludkom (ten je v kuse hladny) a Danka s malajzijskou kabelockou plnou penazi na nejaku dobrotku v bare.
    Ja sa citim, akokeby som mal upal (akurat, ze nepamatam, kedy som videl dake slnko), takze zostavam v chatke a nemam zaujem zas chytit nejaky dalsi lejak.

Vratia sa s fajnou palacinkou.

Nasleduje situacia, ktora sa konci az o tretej v noci nasho casu (bez komentara, som rozculeny, toto bola asi posledna kvapka od urcitych ludi).

Chudak Tomco zacina noc slovami "ty hajzel jeden" po tom ako po chatke nahana svaba. Trepot jeho papuce o drevenu podlahu sa v noci rozlieha po celom rezorte.

Celu noc je more tak rozburene, ze mam pocit, ze byvame tesne vedla oceanu. Vlny a priboj vyrabaju riadny hluk. Vacsinu noci (nie len kvoli tomu) nemozem spat. Vsetko nadsenie z dovolenky opadlo.

Na fotkach plaze a rezorty z druhej strany ostrova. Vacsina fotena za vacsieho ci mensieho dazda. Za zmienku stoji foto, na ktorej je domcek s teraskou na strome zasadeny akokeby v lodi (foto nic extra, tak sa treba poriadne zadivat). Z blizka a zo vsetkych stran to bola parada...

• Tomco s Dankou rano odchadzaju na recepciu, kde si spravia toastiky s cajom a kavou.
    Mne sa nechce. Dzemovy toastoburger mi donasaju do postele. Lenivost kombinovana s frustraciou z dnesnej noci maju svoje vyhody.

Po tom spriadaju plany na prieskum ostrova. Ostrov ma v najsirsom mieste asi 1,5km a vcera sme ho cely preskumali a je to teda len finta na to, kde sa pojdu prejst a najest. Planom je vsak pre tuto chvilu koniec nakolko sa spusta lejak. Tomco teda nasledne na teraske daco cita na internete (nechce prezradit co) a Danka cita knihu o stromoch (ako medzi sebou komunikuju, pomahaju si a pod.).

Medzi nasou minivyletnou skupinou sa zacal sirit virus. Povodcom je Danka. Nasledkom nakazy je nezadrzatelna chut v malych prestavkach medzi dazdom upratovat. Aj ked mam pocit, ze chatky su viacmenej ciste a tie svaby (ci co to je) su len zatulane exemplare z inych casti ostrova i tak Tomco chyta do ruk metlu a upratuje svoj domcek. Moja imunita je nastastie dostatocna, aby som tomuto virusu nepodlahol.

Poobede Tomco s Dankou miznu v ulickach. V ramci obeda si da Danka kokosovu polievku. Nasledne ledva dobehne na zachod.

Zakernaci mi nakupia darceky (cipsy a krekry), aby mi pripomenuli (na co by som inak zabudol), ze zajtra budem o rok starsi. Zaroven neustale usilovne pracuju na tom, aby som nemal sancu schudnut. Davaju mi k tomu este nejakou pizzohotdogovu buchtu - zas som prezraty.

Vacsinu dna polihujeme, citame. Tomco sa asi nudi, ale zas ked daco robime, tak je zle, ze neoddychujeme.

Podvecer sa ideme s Dankou pohojdat na plastovom mole a na nakupy darcekov. To trva tak neskutocne dlho (lezieme pomaly do kazdeho obchodu a i tak pomaly nic nezozenieme), ze Tomco nas uz hlada po plazi, kde sme sa stratili.
    Nakupy ukoncujeme pozorovanim zapadu slnka a prilivu. Treba ist skoro spat, lebo zajtra skoro rano nastupujeme na speedboat a ideme na Ta Ru Tao.

Najhorsie z celeho dna bolo sprchovanie. Najprv dokonaly prieskum kazdeho rozku kupelne a vsetkych zakuti, kde by sa mohol ukryvat nejaky krvilacny chrobak. Nasledne vyvrazdenie 5tich komarov, ktori kruzia v malom priestore snad meter krat meter a raduju sa z mojho prichodu. Potom v jednej ruke sprcha a v druhej sprej na komare, lebo utoky stale neprestavaju. Chemickym utokom nicim dalsie 4 kusy a konecne zacinaju byt ake take podmienky na sprchovanie ;)

• Lipe....
    จริงทริปนี้จั้งใจจะมาหาดใหญา แต่ตอนที่ดูแผนที่ใน google map เหลือบไปเห็นสตูล! ก็เลยเอ๊ะ หรือจะไป unseen province ดี ปรากฏเสริชไปมา อ๋ออออ หลีเป๊ะอยู่สตูล นี่เป็นเหตุผลที่ได้มาในวันนี้

จริงๆต้องบอกว่าทริปนี้พลาดเรื่องการบริหารเวลามากๆ เพราะเรือมาหลีเป๊ะ มีจำกัดเที่ยว จากที่คิดว่าจะได้เที่ยวทั้งวัน ทำให้มีเวลาแค่ครึ่งวัน วันนี้นั่งรถจากหาดใหญ่ กว่าจะถึงเกาะแรก (เกาะไข่เต่า) ก็ประมาณ 11 โมงได้ แต่จะบอกว่าจากบรรดาเกาะที่ไปมา ไข่เต่าเนี่ยแหละสวยสุด สวยแบบน้ำใส หาดทรายขาว แบบในหนังเลย

ซื้อทัวร์แบบ 1-day trip ก็ได้ไปดำน้ำที่ เกาะราวีกับเกาะอะไรสักอย่าง แวะหาดหินงาม จริงๆ snorkling ที่นี่ คิดว่าภูเก็ตสวยกว่านะ แต่ก็นะ ที่ภูเก็ตมันเป็นครั้งแรกจริงๆ แถมยังมีคนจูงมือนำทาง คอยชี้ให้ดูนู่นนี่ และก็วันนี้หลี้เป๊ะน้ำขุ่นด้วย มันคงเทียบกันไม่ได้จริงๆ ตอนแรกว่าจะซื้อทริปไปเกาะนอก เลยคิดๆอยู่ว่าจะไม่ไป ไปเที่ยวเมืองสตูลไม่ก็กลับไปเที่ยวหาดใหญ่เลยดีกว่า

นี่เสร็จทริปประมาณ 4 โมง ก็ไปนั่งกินโรตีชาเย็นมา (อร่อยอ่ะ) เดินมา Lipe Backpacker Hostel 550thb เจ้าของเป็นฝรั่งด้วยยย อาบน้ำ ตอนแรกว่าจะไปถนนคนเดิน แต่เห็นพระอาทิตย์กำลังจะตกดิน เลยเดินมาหลังเกาะมาดูพระอาทิตย์ซะหน่อย #มาคนเดียวก็โรแมนติคได้ 55555 ระหว่างเดินมา แอบช็อคนิด! เพราะเดินจากหาดมาไม่เกิน 500 เมตร มันกลายเป็นชุมชนละ ชุมชนดั้งเดิมเลย เลยคิดว่าโห นี่สินะหลีเป๊ะ แต่ก่อน มันก็แปลกนะ ถ้ากลับมาอีก 10 ปี บ้านพวกนี้อาจจะไม่อยู่แล้วก็ได้ กลายเป็นโรงแรม ผับ บาร์หมด fyi วันนี้เมฆเยอะมาก เลยไม่ได้เห็นพระอาทิตย์ลับขอบฟ้า แต่ได้เห็นตอนกำลังลงนะ เต็มๆดวงเลย สวยไม่แพ้กัน

วันนี้อีกเรื่องที่น่าสนใจคือ เรือที่นั่งมาของ Ploy Siam มีเด็กฝรั่งเป็นลูกเรือ! ซึ่งฮีเพิ่งจบ high school มาทำงานอาสาที่สตูล 1 ปี และ host เป็นเจ้าของเรือ เวลาเสาร์ อาทิตย์ เบื่อๆจากปากบารา ฮีก็มานั่งเรือ ทำงานเป็นคนเรือ เสริฟข้าว น้ำ ทอดสมอ 55555 ชีวิตคูลมากๆ ฝรั่งพวกนี้ชีวิตดีเว่อร์

Koh Lipe