Thailand
Matsayit Ban Khlong Top

Tag #2 - Koh Lanta

October 29, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Am Morgen wachen wir in Phuket auf. Wir gehen lecker frühstücken im hippen Cafe "Coffee Talk" (sehr zu empfehlen), bevor wir am Hafen auf das Speedboat zur Insel Koh Lanta steigen. Es erwarten und 1,5 h Fahrt über das Andanamen-Meer bei besten Wetter mit einem kleinen Halt auf der Insel Koh Phi Phi. Unterwegs fahren wir an vielen weiteren kleinen Inseln mit steilen, komplett begrünten Klippen und Felsen vorbei. Wir spüren das schwül warme Wetter und genießen den Fahrtwind des Bootes. Am Hafen in Koh Lanta erwartet uns unser Fahrer "Nee" und bringt uns zum Hotel Lanta Palace Hotel etwas südlich auf der Insel. Im Hotel erwartet uns ein eine tolle Unterkunft mit direktem Zugang zum Meer inkksuive Pool und Spa- Bereich direkt am Strand. "Was für ein Traum", denken wir. Die Insel Koh Lanta ist hingegen doch sehr urtümlich. Schlechte Straßen, keine Fußwege und viele kleine (zT verfallene) Läden entlang der Hauptstraße, an den Seiten vom Dschungel gesäumten Wege prägen das Bild der Insel. Wir erfahren von einem Schweizer Ehepaar, die das Hotel hier führen, dass auf Koh Lanta für die kommenden fünf Jahre kein Hotel mehr gebaut werden darf und es sich somit hier urtümlich halten wird.
      Am Abend erwartet uns der angekündigte Starkregen. Wir besuchen kurz vorher einen der unzähligen Massagesalons entlang der Straßen und lassen uns richtig durchkneten. Die letzte Erfahrung am Abend soll das scharfe Essen in unserem Hotel-Restaurant sein. Medium spicy heißt hier also super spicy. Hot, hot, hot. Also die nächsten Tage lieber kein scharf mehr bestellen :-D.

Tag #3 - Hotel Life

October 30, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Heute starten wir den Tag mit einem tollen Frühstück bei glatter See direkt am Strand. Aufgrund der Gezeiten und des Tidenhubs von 2,7 m sehen wir beim Frühstück viele Felsen direkt an unserem Strand und können kleine Fische erblicken. Die gebuchte Massage direkt am Strand zur Mittagszeit bei leichtem Wellenrauschen lässt uns total entspannen. Der Cocktail am Abend beim Sonnenuntergang schauen lässt uns komplett im Urlaubsmodus ankommen.Read more

Tag #5 - Chilli Milli

November 1, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Heute lassen wir es ruhig angehen. Wir besuchen zur Mittagszeit nach einem kleinen Regenguss ein weiteres Massage Studio. Trinken einen frischen Smoothie in der „Rasta Chill Bar“ und genießen am Abend den Sunset am Hotel mit dem ein oder anderen Cocktail. Hier fühlen wir uns wohl. Das Personal sowie alle Thailänder sind super nett und zuvorkommend. Einfach fantastisch.Read more

Koh Lanta

December 7, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Mit der Autofähre geht's auf die Insel. Haben eine tolle Anlage erwischt👌! Die Einrichtung der Bungalows ist ziemlich altmodisch und das Klo verstopft🤣!
      Aaaaaber:
      - direkt am Meer gelegen
      - traumhaftes Wetter 🌞
      - toller Sandstrand
      - ruhig
      - Pool

Was will man noch mehr?😍

...schöne Abende...

December 10, 2017 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Es ist wunderschön am Abend im Restaurant ein leckeres frisches Essen zu bestellen und dabei die Sonne beobachten, wie sie im Meer versinkt - traumhaft😍!

...und wenn man den Teller nicht ganz leer macht kann es sein, dass ein kleiner Gecko vorbeikommt und den Rest auffrisst🤣Read more

Advent am Strand

December 10, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Wir liegen auf den Liegestühlen: hinter uns der Pool, vor uns der Strand und Ruth singt😍...unter UNSEREM Christbaum. Man beachte die Kugeln, die wir schon aufgehängt haben 😂👌! An der Lichterketter müssen wir noch arbeiten...Read more

Dag 40 t/m 45: Ko Lanta

March 4, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 18 °C

We nemen de boot naar het wat grotere maar veel rustigere eiland Ko Lanta. Vooraf hebben we geboekt bij hotel Lanta Sabai voor één nacht. Het bevalt echter zo goed dat we wat extra nachten bij boeken om heerlijk te relaxen. Na een minuutje lopen komen we uit op een van de vele stranden. Dit is een klein strandje. We gaan op wat strandbedjes liggen onder een parasolletje en genieten van het fijne uitzicht op de zee. Overal vind je kleine schelpjes en schieten krabbetjes voor je voeten weg.

De volgende dag gaan we naar een nabijgelegen strand, Klong Nin. Deze is een stuk groter en nog fijner en zachter zand. Ook hier vertoeven we een dagje op een handdoekje en onder een parasolletje, ditmaal bij een strandtentje waar we de hele dag van drankjes worden voorzien. Vervolgens eten we op het strand bij Otto's met een prachtige ondergaande zon met de mooiste kleuren.

We keren terug naar het hotel voor een lekkere verfrissende douche en maken ons op voor de Jungle party in Mong's bar waar we telkens flyers van zagen. De eigenaar (Mong) van de bar vindt het bijzonder leuk om aan iedereen gratis shots te geven uit een fles met een, gelukkig dode, Cobra erin. Daarnaast heeft hij ook nog een kleine slang die hij met regelmaat aan de bargangers aanbied om rond de nek te hangen voor een foto. Na dit verleidelijke aanbod te hebben afgeslagen komt Mong met zijn nieuwe spelletje. Met een hamer, hakmes, hakbijl en boormachine gaat hij razendsnel tussen te vingers door voor een gratis shot. Terwijl hij ondertussen ook de nodige alcoholische versnaperingen tot zich neemt is Marius blij dat hij dit begin van de avond heeft gedaan. Tussendoor lopen er nog wat beesten los en in het bijzonder een eend en een hond die beste vrienden blijken te zijn en niet van elkaars zijde wijken. Na de heerlijkste sterke cocktails lopen we terug naar het hotel, waar we al snel in slaap vallen.

De daarop volgende dagen chillen we onder andere bij het zwembad van ons hotel en eten we weer lekker tussen de locals voor een goedkoop maaltje. Om toch wat meer van het eiland te zien dan alleen het strand en het zwembad huren we een scooter om het redelijk vlakke eiland te verkennen. We starten aan de westkust van het eiland waar we ook verblijven en rijden langs de kust de strandjes af naar het noorden waar de pier ligt. Tijdens een stop met een kopje koffie kijken we naar de rest van de route. We besluiten de oostzijde van het eiland eerst te verkennen. Na wat kleine dorpjes en vis-, rubber- en fruitplantages langs te rijden komen we bij onze volgende stop.

We zijn bij de mangrovebossen aan de oostkust van het eiland en regelen een privé toertje in een longboat bij onze gids Sayid. Deze laat ons al varend in ongeveer een uur tijd de flora en fauna van de bossen zien. Zo stoppen we onder andere aan de rand van het bos om een groep mangrove-apen te voeren die in dit gebied leven.

Tijdens het rijden zijn er vele mooie uitzichtpunten en we stoppen nog maar eens voor een verfrissend drankje. Als we onze weg willen vervolgen komen we er helaas achter dat we ALWEER een lekke band blijken te hebben. Het is niet veilig om nog door te rijden naar een repair shop (die minimaal 15 minuten rijden verder ligt) dus vragen vriendelijk of de bareigenaar ons wil helpen. Hij neemt contact op zodat ze naar de bar toe komen.1,5 uur later en een fiks bedrag armer kunnen we gelukkig weer door.

We rijden verder naar het zuiden en rijden via 'old town' verder door naar een sea gypsy village. De sea gypsies zijn de oorspronkelijke bewoners van het eiland en zijn nog steeds voornamelijk vissers.

Vanuit het zuiden moeten we weer terug richting het noorden omdat er geen weg is om het eiland rond te rijden. Halverwege het eiland besluiten we nog een stuk van de westkust mee te pakken om een mooi ander strandje te bezichtigen en een stukje van het nationale park te bezoeken.

We keren terug naar het hotel voor een snelle verfrissende douche om de avond af te sluiten op het Laanta Lanta festival in Old town. Een jaarlijks festival met traditionele muziek, lekker eten en drinken en leuke winkeltjes. Tot slot komen we nog oude bekenden Tom, Nin en Leia en praten we even bij over onze ervaringen.

Om nog de omliggende eilanden van Ko Lanta te bezoeken boeken we een toertje. We stappen aan boord met ongeveer 20 medepassagiers onder leiding van Soaph (de gids), de kapitein en nog een boatboy. Er staan 4 eilanden op de planning waar we onder andere zullen snorkelen en zwemmen. Wederom is de zee weer prachtig mooi helder zodat we de onderwaterwereld kunnen bekijken door onze duikbrillen.

We maken een stop bij de Emerald Cave. Een grot waar je doorheen moet zwemmen en waar het even pikdonker is. Spannend! Vervolgens kom je uit op een 'geheim' eiland waar volgens de legende de piraten hun schatten verborgen hielden. Na een goed verzorgde lunch maken we nog één stop om een speciaal soort grote vleermuizen te zien.

's Avonds eten we bij een van de vele BBQ restaurants op het eiland, Baan Peek Mai. Hier kun je de vangst van de dag bewonderen, waarna je kunt kiezen welk soort vis je bereid wilt hebben. Wij kozen voor een stuk van een meter lange barracuda en laten die op twee manieren bereidden. Eén in een curry en de ander van de barbecue. Beiden smaakten overheerlijk. Een mooie afsluiting van een aantal dagen op dit heerlijke eiland.

Matsayit Ban Khlong Top, มัสยิดบ้านคลองโตบ