Thailand
Ratchathewi

Here you’ll find travel reports about Ratchathewi. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bangkok

February 8 in Thailand

Wau, in dieser Stadt ist definitiv etwas los und wir haben am ersten Tag so viel von der Stadt aufgesogen wie möglich. Da die Innenstadt durch den vielen Verkehr dauernd verstopft ist, nutzt man den Chao Phraya River mit seinen Schiffen als wichtigstes Fortbewegungsmittel um von A nach B zu kommen. Da viele der Sehenswürdigkeiten, vorallem die Tempel, am Fluss gebaut wurden, kann man diese gemütlich über den Wasserweg ansteuern. Natürlich mussten wir den Königspalast, Wat Arun und den Wat Pho (liegender Buddah) gesehen haben. Die Menschenmassen welche zum Königspalast strömten waren unfassbar und teils gab es ein Gedränge sondergleichen. Im Wat Pho mit dem riesigen liegenden Buddha und den 872 weiteren Buddah Statuen (ja ich habe mich nicht verschrieben), war es dann wieder angenehmer.
    Nach dem vielen Gewatschel gönnten wir uns ein Tuk Tuk durch die Hinterhöfe von Bangkok nach Chinatown. Ich habe es um die Hälfte "heruntergemärchtet", somit konnten wir für CHF 1.50 anstatt CHF 3.00 fahren. Zur Stärkung gabs immer wieder köstliche Streetfood-Snacks.

Nachdem wir im Hostel ein bisschen Ruhe getankt haben, gings dann am Abend noch nach Patpong. Nachtmarkt, Rotlichtbezirk und Partymeile vereint; ein interessantes Pflaster 🤔 Die allgegenwärtigen PingPong-Shows wurden einem an jeder Ecke angeboten und es trieben sich erstaunlich viele Flugbegleiterinnen herum. Gut, es war ja auch Schmudo, sonst hat es sicher nicht so viele.

One Night in Bangkok

March 3, 2017 in Thailand

Zwei Filme, ein Mittagsessen und ein Schäfchen später sind wir dann doch etwas erschöpft in BKK angekommen.

Die Anreise hat super geklappt. Wir waren nur 10 min. später als angekündigt in BKK. Das ist wirklich top 👌

Unser Hotel ist auch sehr schön und die Begrüßung war wie gewöhnt sehr freundlich.

Jetzt erst mal ausschlafen und morgen shoppen und weiter nach Chiang Mai ☺

Last Stop- Bangkok

February 6, 2017 in Thailand

Heute morgen bin ich mit der Fähre erst nach Don Sak gefahren und anschließend mit dem Bus zum Flughagen Surat Thani Airport. Eigentlich war mein ursprünglicher Plan mal den Nachtzug auszuprobieren. Da jedoch auf Grund der starken Regenfälle Anfang Januar einige Straßen und sogar eine Brücke kaputt gegangen war und eine Zeit lang nichts mehr ging zwischen Surat Thani und Bangkok, entschied ich mich fürs Flugzeug. Es standen sogar Leute 44 Stunden im Stau und dann machte der Bus doch kehrt und fuhr zurück nach Bangkok, weil einfach gar nichts ging. Na ja, bei mir lief zum Glück alles reibungslos.
    Nachdem ich gelandet war, machte ich am Kofferband Bekanntschaft mit einem asiatischen Mädchen. Ihre Mütze gefiel mir und schwupps hatte ich die Mütze für ein paar Selfies auf dem Kopf. Damit nicht genug sie bestand darauf mir die Mütze zu schenken, sodass ich jetzt Inhaber von diesem coolen Teil bin. 😊
    Das Hostel, dass ich von Katharina empfohlen bekommen hatte, war richtig cool. Es gab sogar einen Whirpool auf dem Dach. 😎 Aber auch von der Lage war es perfekt, ich hatte direkte Anbindung an den Skytrain.
    Die 2 letzten Tage verbrachte ich ganz entspannt, schaute mir die nähere Umgebung an, den Lumpini Park und die Terminal 21 Shoppingmall und natürlich stand nochmal ein Besuch bei meinem lieblings Massage Salon auf dem Programm.

Bangkok: Boat Noodles

December 19, 2017 in Thailand

Bootsnudeln („Kuai tiao ruea“) wurden ursprünglich als kleine Happen zwischendurch direkt von den Booten auf Bangkoks schwimmenden Märkten an hungrige Besucher verkauft. Mittlerweile gibt es sie wohl fast nur noch an Land.
    Die besten Boat Noodles in Bangkok gibt es angeblich in der Boat Noodles Alley in der Nähe des Victoria Monuments, direkt am Kanal verkaufen hier zig kleine Läden ihre Nudelschüsseln.

Das ganze wird outdoor superschnell zubereitet und kommt in winzigen Schüsselchen, wodurch man super 5-6 (oder auch mehr 😅) verschiedene Gerichte probieren kann. Was ist drin? Reisnudeln, Suppe, Gemüse und/oder Fleisch.
    Wir haben uns durch 2 verschiedene Läden und zig Schüsselchen gefuttert. Sehr sehr sehr lecker!

„Boat noodle alley“
    2/16-18 Phahonyothin Rd, Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai, Krung Thep Maha Nakhon 10400, Thailand

Bangkok

January 3, 2017 in Thailand

Tag 1/80:
    Nachdem wir nach 17 Stunden Reise in Bangkok angekommen waren, mussten wir erstmal einen "Kulturschock" überwinden. Die Einheimischen wohnen hier in relativ heruntergekommenen, kleinen Wohnungen, die Straßen sind dreckig und die Gerüche sind für Europäer auch gewöhnungsbedürftig.
    Trotzdem haben wir erstmal die Umgebung unseres Hostels, welches wirklich schön ist, erkundet und uns bei einer Garküche etwas zu Essen gekauft. Anschließend sind wir völlig fertig schlafen gegangen.

Tag 2/80:
    Erst einmal ausgeschlafen starten wir in den Tag und fahren via Skytrain ins Stadtzentrum, Siam. Hier sind wir von dem Kontrast zu den normalen Straßen überrascht, da es hier moderne Einkaufszentren und Malls gibt und alles sehr gepflegt scheint. Von hier aus fahren wir mit dem Tuk-Tuk in die Altstadt Bangkoks, um uns den Wat Pho Tempel anzuschauen. Für nur 100 Baht, umgerechnet 2,50€, konnten wir die ganze Tempel Anlage besichtigen. Danach ging es für uns mit dem Tuk-Tuk zurück nach Siam, wo wir bei Jamie Oliver Italienisch essen waren.

The Hunt Begins

May 18 in Thailand

Our flight touched down in Bangkok at around 10:50 last night, roughly twenty minutes ahead of schedule. By the time we cleared customs and made our way to our hotel, it was well past midnight and we both pretty much collapsed into bed and hope to sleep through until mid-morning. Unfortunately, despite the fatigue, our circadian rhythms had other plans for us and we had a fairly fitful nights rest with both of us awakening before 7:00.

We had hoped to go for the fruit buffet at the Baiyoke Hotel, which we visited and quite enjoyed a couple of years ago, but they were all booked up today. Brenda had seen adds for a durian festival happening at the huge Central World mall, so we opted to go there instead. For 459฿ each (about $18.00 Cdn)we were offered all-you-can-eat-in-an-hour durian, mangosteen, rambutan, mango, langsat, sapodilla and young coconut. Because there were so many people at our 1:00 sitting, the organizers extended our time allotment to 90 minutes! Despite our best efforts, after seventy minutes of gorging ourselves, we had to call "no mas" and throw in the towel.

We then explored the farmers market that was next to the event, where something we've never seen before occurred. We turned down almost all the store d'oeuvres we were offered!!! There was simply no more room left in our fruit filled bellies. We did, however see some of the largest and most beautiful mangoes ever. The Mahachanok variety was so vibrantly colored it looked like artificial fruit. The Red Mangoes were bigger than my hand.

Now, nearly two hours later, I'm still stuffed, Brenda is sleeping off her gluttony and I believe I'll be burping durian until tomorrow morning.

Today is Brenda's birthday and I had planned on going out for a nice dinner with her. But the way things are looking now, maybe we'll just go down to the hotel bar and have a glass of bubbly.

The best laid plans of mice and men.....

Minipizza

April 23 in Thailand

Hier in Bangkok sind die Portionsgrößen beim Essen noch schlimmer als in Malé🙈
    Entweder haben die Menschen hier seeehr kleine Mägen oder einen verquerten Realitätssinn.
    Diese Pizza (Medium Size) soll für 3-4 Personen ausreichen und ist nicht mal größer als eine Wagner-Minipizza😭😭😭

140. nap: Utazás Bangkokba

February 21 in Thailand

A majomharapás nagyon nem változtatta meg a Lopburival kapcsolatos terveinket, legfeljebb csak annyiban, hogy mivel az oltások miatt minél előbb szerettem volna orvoshoz menni, kényelmes készülődés helyett a reggeli vonatot céloztuk meg Bangkokba. Kivételesen még annak is előre utánajártunk, hogy mikor indulnak a járatok, és bár a jegyeket is megpróbáltuk előző nap megvenni, kedvesen felvilágosítottak minket, hogy azt majd csak aznap fogjuk tudni elintézni. Ugyan még életemben nem hallottam ilyenről, de hát ha nem adják nem adják, nem tudtunk vele mit kezdeni.

Judit az előző napi kalandok után nem zárta a szívébe a komisz kis majmokat, így aztán jót mulattunk amikor a pályaudvarra kiérve azt láttuk, hogy az egyik makákó egy sörösdobozzal a kezében ül a Lopburit jelző tábla tetején és elmélyülten iszogat. Rövid várakozás után befutott a bangkoki vonat, mi pedig elindultunk a fővárosba. Az út nem sokban különbözött a Phitsanulok-Lopburi viszonylattól: lassan haladtunk, a táj pedig szinte végig ugyanolyan semmilyen volt, mint két nappal korábban.

Bangkokban a szálláshoz közeledve még a végállomás előtt leszálltunk, ahonnan megpróbáltunk busszal eljutni a célig, de pár perc alatt egyetlen járatot sem sikerült a szerintünk tökéletesen buszmegállónak látszó helyen megállítanunk, így végül maradt a gyalogszer. Annyira sokat nem kellett mennünk, de azért 30 fok felett ekkora hátizsákokkal még ez a két és fél kilométer sem esett annyira jól.

Annak mondjuk még kevésbé örültünk, hogy a szobánkból (illetve az ágyainkból, mert egy hostelben találtunk csak megfizethető szállást) még ki sem költöztek, de megbeszéltük a recepciós sráccal, hogy mi akkor lelépnénk, ők meg legyenek szívesek és vigyázzanak a cuccainkra. Gyorsan felhívtam a kórházat, egyeztettem velük egy időpontot, majd elindultunk megküzdeni Bangkok tömegközlekedésével.

A problémát alapvetően az jelentette, hogy az egyetlen alkalmazás ami még valamennyire tisztában volt a helyi tömegközlekedéssel (Google Maps) minden egyes útvonalra hatalmas betűkkel odaírta, hogy az információ valószínűleg már elavult, ezért csak óvatosan (persze ez már csak azután tűnt fel, hogy a vonatállomáson nem sikerült buszt szereznünk)... Mindegy, volt még egy csomó időnk, gondoltam tegyünk vele egy próbát. Ha mégsem sikerül, legfeljebb majd lenyeljük a büszkeségünket és leintünk egy taxit.

A bonyodalmat nem csökkentette, hogy amikor sikerült megtalálnunk a nekünk kellő buszt, a környék összes Bangkok Bus alkalmazottja hevesen csóválta a fejét, hogy ez bizony nem oda megy ahova mi szeretnénk, menjünk ki a főútra a 99-es buszhoz. Ugyan fogalmunk sem volt, mi számít ebben a gigantikus városban főútnak, de elindultunk és szerencsésen meg is találtuk a buszt - mintha csak ránk várt volna, éppen a piros lámpánál várakozott. Innen már sima ügy volt eljutni a Bumrungrad International Hospitalhoz, csak arra kellett figyelnünk, hogy időben leszálljunk a buszról.

A Bumrungradot a magyar nagykövetség mellett a Lonely Planet is ajánlotta, nem is hiába: egy modern, makulátlanul tiszta nemzetközi magánkórházról van szó, ahol annak ellenére sem éreztem magam egy pillanatra sem elveszettnek, hogy milyen hatalmas épületet foglalnak el. Az egész látogatás kb. másfél órát vett igénybe, ami alatt a regisztrációtól kezdve az orvosi vizsgálaton át az oltásig mindent elintéztünk.

De ne rohanjunk ennyire előre! Azzal kezdtünk, hogy a 10. emeleten lévő recepción (aminek a szomszédságában nem mellesleg a hipsterség csimborasszójának tekinthető Starbucks várja a vendégeket) beregisztráltam a telefonban előzetesen kapott kóddal: rögzítettük az adataimat, megkaptam a betegkártyám, majd kaptam egy névre szóló, fényképes karszalagot is azonosítás céljára. Ezután a 15. emeletre küldtek, ahol rövid várakozás után megmérték a magasságom (191 cm), a testsúlyom (73 kg), a vérnyomásom és a pulzusom. Ezután következett az orvosi vizsgálat, ahol egy kedves, mosolygós doktornénivel megbeszéltük mi történt, megmutattam neki a sebet, majd a végén arra jutottunk, hogy akkor sicher was sicher alapon kapjak egy veszettségi elleni védőoltást. Ez jelen esetben öt alkalmas immunizálást jelentett, oltásokkal a 0., 3., 7., 14. és a 30. napokon. (Megemlítette, hogy lehetőség van még egy opcionális oltásra a 90. napon is, de erről azóta kiderült, hogy sem Magyarországon, sem a WHO által kiadott hivtalos tájékoztatóban nem tudnak róla semmit, úgyhogy nemes egyszerűséggel kihagytam.)

Következett a számla rendezése, majd az egyik nővér beadta a szurit és már mehettünk is. Minden nagyon professzionálisan zajlott, úgyhogy Judittal úgy döntöttünk itt fogjuk a többi szurit is beadatni - ez persze némileg megkavarta az egyébként elég képlékeny bangkoki terveinket, de hát pont ezért jó, hogy ennyire rugalmasan tudunk utazni.

Mivel Lopburi elhagyása óta gyakorlatilag semmi értelmeset nem ettünk, a kórházi látogatás után már mindketten farkaséhesek voltunk. Visszafele amúgy is magasvasúttal akartunk menni, úgyhogy elindultunk abba az irányba, hátha találunk út közben egy helyet ahol meg tudunk ebédelni. Végül egy félkész és szinte üres plázában álltunk meg, ahol az emeleten igazi menza hangulatban sikerült egy-egy tál finom tom yam levest ennünk. Ezután a Victory Monument érintésével visszamentünk a hostelbe (előbbinél nem sok időnk volt nézelődni mert indult a buszunk, de amúgy sem tűnt olyan észveszejtően izgalmasnak a hely).

A szálláson a recepciós azzal fogadott minket, hogy az ágyakat még mindig nem hagyták el az előző vendégek, úgyhogy nagyon sajnálja, de még várnunk kell. Aztán azt találta ki, hogy inkább betesz minket a klímás szobába (ennek mi örültünk), a srácokat meg majd utána kidobja (ez pedig már tök mindegy volt).

Ettől a hosteles kínlódástól eltekintve egész simán indult a bangkoki látogatásunk, igaz, az első oltás beszerzésén kívül sok mindenre nem volt időnk. Persze örültünk, hogy ilyen gyorsan sikerült a legégetőbb problémára megoldást találnunk, Bangkokban meg úgyis volt még időnk nézelődni az elkövetkező napokban.

Ratchathewi, ราชเทวี