Thailand
Wat Kan Wa

Dag 2 Bangkok fietstocht

December 26, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Vroeg uit de veren voor de fietstocht door Bangkok. Eerst even ontbijten...oowww...lijkt net buffet bij de Chinees maar dan met koffie en jus d'orange...geen broodjes, geen beleg....ikke lekker opscheppen en Sandra wat fruit...hierna lopend naar Grand Palace. Oude paleis van de Koning. Erg indrukwekkend wat daar allemaal is gebouwd en met wat een weelde...hierna door naar Wat Po...ook weer indrukwekkend met grote liggende Buddah...hij had nog grotere tenen dan dat ik heb😉. Hierna met doodsangsten in een Tuk Tuk gestapt. Hij scheurde met de turbo aan dwars door het drukke verkeer van Bangkok.... NIEMAND houdt zich aan wat voor regels dan ook en doet maar wat....blij dat ik niet hoef te rijden... Op naar Co van Kessel. In 2008 had hij 20 fietsen en ik denk nu inmiddels 200...wat is dat gegroeid qua bedrijf...maar nog steeds zelfde enthousiasme van de mensen daar en wat was de fietstocht weer gaaf!! Je komt echt op plekken die je als toerist normaal nooit zult zien....en heerlijk gegeten aan de waterkant met een 'experience' qua WC voor Sandra😂. Aan het eind van de tour nog even als een raket over de Prayong River terug om nog wat te eten op Rambutri Road....wat een dag...wat een indrukken...maar wat gaaf!Read more

Visite de Bangkok à vélo

January 3, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 30 °C

Pour notre dernière journée à Bangkok et en Thaïlande tout court, lever à 6h pour rejoindre une visite guidée à vélo et bateau. C'est parti pour ine virée de 5h !

La guide très sympa nous emmène dans les petites ruelles du quartier chinois. On est bien loin des grandes artères touristiques et étouffantes... On découvre au contraire la vie des locaux, leur marché aux fleurs, un temple chinois dans lequel on fait brûler de l'encens, et un autre temple dans lequel on découvre un immense Bouddha.

Ensuite la visite continue sur un bateau à moteur qui nous éloigne du centre ville grâce aux petits canaux. On croise d'énormes lézards (des dragons). Le bateau nous emmène dans les banlieues de la ville, en plein milieu des plantations de bananes, mangues et noix de coco. La guide explique que ce sont des quartiers résidentiels bien plus calmes et plus appréciés des thaïlandais. On comprend pourquoi ! Nous qui avons détesté l'effervescence de Bangkok, on est vraiment heureux de découvrir cette autre facette de la ville.
      Merci Michelle et Thomas pour le bon plan 😉

Après un copieux déjeuner dans un restaurant de quartier, retour en vélo puis bateau jusqu'au quartier chinois.

Fietstochtje Co van Kessel

December 23, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 32 °C

De eerste nacht in ons hotel verliep redelijk. Een jetlag zorgde ervoor dat we om 2.00 uur plaatselijke tijd (20.00 uur in Nederland) klaarwakker waren. Geen tijd te verliezen, tijd om Bangkok te verkennen!
      Naast de chaos en de drukte is Bangkok een stad met een rijke historie. Allereerst dus even een tempel meepakken: de Grand Palace. Het kostte een paar centen (omgerekend zo'n €13,-), maar dan heb je ook wat!

Hierna volgde de bekende Co van Kessel fietstocht. We fietsten door smalle steegjes en
      namen een satétje op een traditionele markt. Vervolgens werden de fietsen op een Tawainese stadsbootje gezet dat vooruit werd gedreven door een bewonderingswaardig motorblok dat in een vrachtwagen niet zou misstaan. Onderweg eten we in het oude Bangkok op een rustige plek nabij een cocosnotenplantage. We richtten ons nogmaals tot Boedha in een van de prachtige tempels en sluiten de dag af met wederom een massage.

Wat Kan Wa, วัดกาลหว่าร์