Norwegian Sea

Here you’ll find travel reports about Norwegian Sea. Discover travel destinations of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Auf dem Weg zu den Lofoten

June 20, Norwegian Sea

Wir haben in Bodo die geplante Fähre nicht bekommen und konnten so erst um 18:45 ablegen. Eigentlich sollten wir um 20:00 zu einem gemeinsamen Event mit den anderen Teams an einem einsamen Strand auf den Lofoten einlaufen. Um 00:30 sind wir dann eingelaufen.

In Norwegen gibt es viele Tunnel und jede Tunneldurchfahrt vermittelt einem wieder das Gefühl, wie sich Dunkelheit anfühlt.

Das nächste Problem mit unserem Auto konnten wir selber reparieren. Die Schiebetür konnte von innen nicht mehr geöffnet, weil ein Zug ausgehängt war.

Wir haben bis jetzt 2500 abwechslungsreiche km seit Abfahrt in Hamburg erleben dürfen und die Erwartungen an die nächsten 5000 km mit vielen Highlights sind groß.

Viele werden sich fragen, wie es ist, soviel Zeit im Auto zu verbringen? Wir haben 2 Bereiche, vorne für Fahrer und Navigator, wo abwechselnd 2 bis 3 Sunden schwer gearbeitet wird und hinten den Passagierbereich, den man sich eher wie ein Zugabteil vorstellen kann, das zusätzlich mit einem Tisch ausgestattet ist. Die Zeit verbringen wir hier mit Spielen, Musikhören, Lesen, Schlafen oder einfach nur damit, die vorbeiziehende Natur zu beobachten. Also alles ganz relaxt.

Beautiful Tromso

January 3, Norwegian Sea

After another delayed flight and luggage on another flight we finally arrived in Tromsø Norway 🇳🇴 and can fully understand why it is considered the Paris of the north- what a beautiful town and snowing was an added bonus!!

In The Arctic Circle

June 24, Norwegian Sea

We are in the Land of the Midnight Sun! Overnight we crossed into the Arctic Circle and now have 24 hours of daylight. We took the sunset picture yesterday at 11:37 PM. Truly a unique experience.

Keine guten Nachrichten

May 15, 2017, Norwegian Sea

Leider muss ich morgen meine Reise abbrechen. .und war heute ziemlich lange mit der Diagnose und der verbundenen Traurigkeit beschäftigt 😦
    Gut wenn man eine Familie und Freunde hat auf die man sich verlassen kann 😍😍😍
    Der Rückflug ist für morgen gebucht und der Operationtermin ein Tag später. .. Es ist zum heulen! !!

Zeedag van IJsland naar Noorwegen

August 17, 2015, Norwegian Sea

Ondanks alles een goede nachtrust. Omdat we de klok een uur mochten terugdraaien hadden we een langere nacht. Voorzichtig gaan ontbijten vooral toast, en dan wat lezen in de cabin.
    We hebben een uitnodiging gekregen om te gaan brunchen van de Mariner Society.
    We komen te zitten aan een tafel met 4 Belgen en 4 Nederlanders, het is leuk om eens gezellig te kunnen praten. Jammer dat er zoveel lawaai is dat we alleen onze tafelbuur kunnen verstaan en met de anderen meer converseren in gebarentaal.
    Mijn glaasje champagne ging grotendeels naar Dirk, de soep at ik zelf op en de kip heb ik nauwelijks aangeraakt, het kleine lekkere gevulde pannekoekje ging nog juist naar binnen. Dan weer platte rust tot 4 pm, Dirk stuurde ik naar het Lido om daar een sigaartje te gaan roken met een borreltje. De zon schijnt het is zo'n 13° en heel zuivere lucht net of het heeft wat gevroren.
    Alle Indonesiërs van de crew zijn vandaag in batik shirts gekleed het is hun independence day. Als ik hun gelukwens met de feestdag zijn ze in de wolken. Om 3 pm was er een Indonesische thee ceremonie met specialiteiten van hen, ik heb echt spijt dat ik dat gemist heb, het was al te laat toen ik er aan dacht.
    We gingen dan maar naar de lounge om een spelletje Uno te doen.
    Toen we gingen eten om 7 pm nam ik 'chicken a la king' een soort kippenragout, met bloemkool en aardappelgratin, en wonder boven wonder dat smaakte mij voor de eerste keer in drie dagen!
    Daarna de show met allemaal Europese songs en vliegensvlug naar de kajuit want het eten moest eruit. Dirk ging nog een wonderschone zonsondergang fotograferen maar ik trok mij weeral terug in bed. Versteven van de kou kon Dirk gelukkig nog een kop cappuccino maken en mijn rug invrijven met tijgerbalsem, dat kan ik in de loop van de dag niet doen want dan gaat iedereen lopen. Met onze klok weer een uur vooruit kwamen we op onze Europese tijd en was het toch al 11 pm toen we naar bed gingen.

Norwegian Sea, Mer de Norvège, Nordishavet, Norjanmeri, Norska havet, Norskehavet, Norvegijos jūra, Норвежское море, Норвезьке море