Satellite
Show on map
  • Day 102

    Nusa Penida

    July 19, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

    De afgelopen dagen heb ik mij goed vermaakt op het prachtige Nusa Penida. Ik had geboekt bij een nieuw kleinschalig hostel. Toen ik net was aangekomen bij het hostel raakte ik gelijk aan de praat met een paar meiden. We konden nog niet onze kamers in omdat we allemaal vroeg in de ochtend waren aangekomen dus zijn we spontaan met z’n vieren het oosten van Nusa Penida gaan verkennen.

    Onze eerste stop was bij Atuh Beach. Het uitzicht vanaf de klif was prachtig. Via een trap zijn we naar beneden geklommen zodat we naar het strand konden gaan. De tweede stop was bij Raja Lima. Hier stonden verschillende boomhutten. Vanuit de boomhutten had je prachtig uitzicht. De derde stop was indrukwekkende tempel: Goa Giri Putri Temple. Deze tempel was verstopt in onwijs grote grot. Het begin stuk moest je kruipen en daarna werd het steeds ruimer en kon je lopen in deze grot/tempel.

    De tweede dag ben ik met de zelfde meiden naar het westen van Nusa Penida geweest. Onze eerste stop was Angel’s Billabong. Tijdens eb trekt de zee zich terug en ontstaat hier een natuurlijke infinity pool van groenblauw water. Wij waren er met vloed en dan moet je goed oppassen bij deze plek omdat er enorme golven komen. Dit was erg spectaculair om te zien maar ook een beetje spannend. Vanaf Angel’s Billabong zijn we naar Broken Beach gelopen. Hier had je prachtig uitzicht op zee en kliffen.

    Op het heetste van de dag kwamen we aan bij Kelingking Beach. Van bovenaf kijk je uit over de zee, de rotsformatie waarin je een T-rex zou kunnen zien (als je een beetje creatief bent) en helemaal beneden ligt Kelingking Beach. Het was een helse tocht naar Kelingking Beach. Het was een flinke klim naar beneden en het was niet bepaald veilig. Ook kreeg ik helemaal trillende benen. Hier heb ik vaker last van met klimmen vooral als het naar beneden is. Eerst snapte ik niet waarom dat zo was. Maar in een gesprek met een van de meiden bedacht ik me dat mijn lichaam hierop reageert omdat ik hoogtevrees heb..

    De derde dag wouden we een strand bezoeken we dachten dat we hier zelf heen konden lopen maar toen we aan het klimmen waren hebben we besloten om terug te gaan omdat er geen ‘echt’ pad was en we het te gevaarlijk vonden. De volgende dag ben ik met een van de meiden en een jongen uit Utrecht die ik hier ontmoet heb naar Sanur geweest. Ik vind Sanur zelf nogal toeristisch maar het was leuk om de night market te bezoeken en weer even gebruik te kunnen maken van een goede sportschool.

    Nu ben ik weer in Canggu. Ik verblijf naast de yogaschool die ik erg fijn vind. Ik ben aangenomen voor kinder yoga docentopleiding dus de komende twee weken ga ik extra veel oefenen in Bali. De 31ste vlieg ik s’avonds laat naar Nederland. Ik heb nu ik alleen reis veel last van heimwee en ik heb zin om weer naar huis te gaan. Vanavond komt er een vriendinnetje aan op Bali dus het is erg fijn en gezellig om weer ‘bekend’ gezelschap te hebben!
    Read more