Australië

Currently traveling
  • 2,122days

Perth

June 29, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 10 °C

Alleen reizen heb ik toch erg overschat. De afgelopen dagen ben ik veel verdrietig geweest en ook ineens last van heimwee. De afgelopen drie maanden voelde meer in mijn comfort zone door dat ik samen met Bram was of andere bekende zoals mijn ouders of de ouders van Bram en Joek. Ik vind het lastiger om nu te genieten van het reizen omdat ik telkens het gevoel heb dat ik iemand vertrouwds om mij heen mis. Ook moet ik bekennen dat ik alleen ben gaan reizen omdat Bram ‘alleen’ wou gaan reizen. Ik was liever samen met Bram blijven reizen. Doordat ik mij hier voor schaamde ben ik streng voor mijzelf geweest dat ik ook alleen moest gaan reizen omdat ik wou een soort van wou bewijzen dat ik het allemaal alleen wel aan kon.

In het eerste hostel waar ik verbleef in Perth waren er niet echt veel reizigers. Veel mensen woonden in het hostel of waren rond de 40 jaar oud. Het hostel was wel erg schoon en de locatie was goed. Gelukkig heb ik daar wel een meisje uit Duitsland ontmoet ze was wel een stuk jonger dan ik (19 jaar oud) maar het was fijn om gezelschap te hebben. We hebben samen door de stad verkent en zijn naar de Zoo geweest. Dit was wel de leukste dierentuin waar ik ooit ben geweest omdat je helemaal niet het gevoel had dat de dieren in kleine kootjes zaten maar alles was heel mooi en ruim opgezet.

Inmiddels is dit mijn tweede dag in Fremantle aan de kust van Perth . Dit hostel is erg leuk. Ik had een meiden kamer geboekt maar we hebben ook een speciale meiden keuken en zithoek met tv. Alle meiden die ik hier heb ontmoet zijn erg lief en nodigen mij ook uit om mee te eten en tv te kijken. Hierdoor voel ik mij al een stuk minder alleen. Via Facebook heb een meisje ontmoet uit Duitsland waarmee ik vandaag de hele dag heb opgetrokken. Morgen gaan we samen met twee andere meisjes naar Rottnest Island.

Ik voel me wel erg prettig in Perth. Het doet me denken aan Brisbane.

Maandag vertrek ik met mijn tour. Mijn laatste twee nachten in Perth heb ik om geboekt naar het hostel waar ik nu zit omdat ik het hier een stuk gezelliger vind. Hopelijk kan ik over 1,5 week terug vliegen naar Bali aangezien er nu geen vluchten vertrekken door de vulkaan.

Rottnest Island and Perth

July 6, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 15 °C

Rottnest Island.

Via een backpackers groep op Facebook had ik met drie meiden afgesproken om naar Rottnest Island te gaan. We kenden elkaar niet dus het voelde een beetje als online date maar dan net iets anders ;-). Van te voren gaven we een omschrijving met hoe we eruit zagen en hadden we bij het bezoekerscentrum op het eiland afgesproken. Een meisje kwam uit Duitsland, een uit Frankrijk en de ander uit Hongkong. Maar gelukkig klikte het meteen goed. Op het eiland hadden we een fiets gehuurd en hebben de hele dag op de fiets rondgereden. Ik als Nederlander was natuurlijk gewend om een flink stuk te fietsen maar de andere meiden hadden er wel wat moeite mee. Ik voelde me helemaal thuis op de fiets. De reden dat ik naar Rottnest Island wou gaan was vanwege de quakkas. Deze enorm schattige beestjes leven alleen op dit eiland en zijn nergens anders ter wereld te vinden. Tijden een stop had ik mijn rugzak niet helemaal goed dicht gedaan. Er zat gelijk een quakka in mijn tas die van mijn aardbeien probeerde te snoepen. Rottnest Island deed mij een beetje denken aan de Waddeneilanden alleen zijn de stranden en de zee hier veel mooier. Je kan ook goed snorkelen op het eiland maar omdat het nu winter is is het water erg koud. In de omgeving zitten veel witte haaien dus dat vind ook niet echt een prettig idee.

In de avond was ik met de meiden uit het hostel. We hadden er een karaoke avond van gemaakt en daarna was er beerpong met het hele hostel. Een flinke party dus..

De dag daarna ben ik weer terug gaan naar de stad Perth. Ik dacht dat ik de hele dag alleen zou zijn maar toen ik de stad in liep kwam ik toevallig een Italiaanse jongen tegen die ik op de boot had ontmoet toen we terug kwamen van Rottnest Island. Luca de Italiaanse jongen had net zijn bus gemist en zou pas die avond de volgende bus kunnen pakken. Samen met Luca ben ik naar kingspark geweest. Dit park is groter dan centraal park in New York. We zijn naar de botanische tuinen geweest en hebben gezellig samen geluncht in het park. Luca was al in dit park geweest dus ik had een charmante Italiaanse reisgids. Vanuit het park had je prachtig uitzicht op de stad. Uiteindelijk hebben we die dag bijna 15 kilometer gelopen maar dat had ik helemaal niet door omdat we de hele tijd aan het praten waren. De charmante reisgids probeerde me uiteindelijk te versieren door mij nog mee uit te willen nemen voor een drankje. Dit aanbod heb ik maar netjes afgeslagen. Maar voor mijn vriendinnen zou ik hem zeker aanraden.. hij woont in Rome, gespierd en grote bruine ogen.. dus romantischer kan bijna niet!

Ik merk ook dat ik mij nu zelfverzekerder voel tijdens het alleen reizen en dat ik nu makkelijker nieuwe contacten aanga. Het is steeds iets minder spannend om ‘alleen’ naar een nieuwe plek te vertrekken.

Road trip

July 10, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Vorige week maandag begonnen we in de stromende regen aan onze tour. Onze eerste stop was in Yanchep national park. In dit park zitten koala’s en kangoeroes. Ondanks de regen was ik weer dol enthousiast om koala’s en kangoeroes te zien. Hier kan ik geen genoeg van krijgen.

De volgende stop zou bij Lancelin zijn om te gaan zandboorden maar helaas kon dat niet doorgaan door de regen.
    Aan het einde van de dag regende het nog steeds maar zijn we toch naar Nambung national park geweest om de Pinnacles te kunnen bezoeken. De Pinnacles zijn duizenden kalkstenen pilaren van soms wel 5 meter hoog. Het lijkt een beetje op een maanlandschap omdat de kalkstenen in geel zandwoestijn staan. Dit is in eerste instantie door de Hollandse zeevaarders ontdekt. Deze zeevaarders dachten eerst dat dit een ruïne van een stad was. Pas jaren later hadden ze pas door dat deze pilaren can fossiele plantenresten zijn.

Op de tweede dag was het weer gelukkig een stuk beter! In de ochtend zijn we eerst naar een opvang voor dieren geweest. Ik was natuurlijk niet bij de kangoeroes weg te slaan. Ik heb veel nieuwe kangoeroe vrienden gemaakt door ze flink eten te geven en gesprekken te voeren. Helaas mocht ik er niet een meenemen..
    In de middag zijn we naar Hutt River geweest. Dit is een zelfuitgeroepen onafhankelijke natie in West-Australië. Deze onafhankelijke natie is gesticht door Leonard George oftewel “Prins Leonard 1 van Hut River”. De overheid van Australië erkent Hutt River niet dus er is hier nogal wat gedoe over. Wat wel bijzonder is dat Hutt River 100 burgers heeft en ze hun eigen paspoorten en postzegels hebben. Overal waren foto’s en standbeelden van Prins Leonard. Ik vond het eigenlijk een beetje creepy maar voor 2 dollar heb ik nu wel een bijzonder stempel in paspoort met als bewijs dat ik in Hut River ben geweest.

Aan het einde van de dag hebben we de kliffen in Kalbarri bezocht. We hadden hier prachtig uitzicht en er waren een heleboel walvissen in de verte.

Op de derde dag zijn we naar Kalbarri National Park geweest. We hebben stuk gewandeld en geklommen tussen de rotsen. Door de regen was er veel water in de rivier en het uitzicht was prachtig. Later die dag hadden we een stop bij de plaats Shark Bay en hebben we Shell beach bezocht. Op dit strand is er dus geen zand maar alleen maar kleine witte schelpjes. Heel bijzonder!

Op de vierde dag zijn we naar Monkey Mia geweest. Hier zitten allemaal dolfijnen aan de kust. Het was leuk om gezien te hebben maar het was ook wel echt heel erg toeristisch. Die avond hebben we geslapen bij de Outback Sheep Station. Deze mensen hadden het grootste stuk land wat ik ooit heb gezien. De grond en strand wat zij beheren was kilometers lang en breed. In de avond hebben we gezellig met de groep bij het kampvuur gezeten en sterren gekeken. Dit was een van de mooiste sterrenhemels die ik ooit heb gezien.

Op de vijfde dag zijn we naar Ningaloo reef geweest . Ik vond het water iets te koud om te snorkelen maar het was een ontspannen dagje aan het strand. Daarna zijn we doorgereden naar Exmouth.

Op de zesde dag zou ik eigenlijk met walvishaaien gaan snorkelen. Maar doordat er te veel mensen waren ivm de schoolvakanties kon ik dit helaas niet doen. Erg jammer want dit had mij een bijzondere ervaring geleken het enige positieve is dat ik veel geld bespaard heb. Omdat ik niet met de walvishaaien kon snorkelen ben ik naar Turquoise Bay geweest. Dit was een prachtig strand.

Op de zevende dag hebben we 9 uur in de auto gezeten omdat weer richting Perth moesten gaan. De achtste dag hebben we nog eens 5 uur gereden. We hebben dus een heleboel kilometers afgelegd.

Ik vond de tour super leuk en ik had een hele goede klik met twee meiden. Julie uit Frankrijk en Isabel uit Duitsland. Deze meiden zie ik morgen nog even in Perth voordat ik naar het vliegveld vertrek. Gelukkig hadden we alleen de eerste twee dagen last van regen en hebben we rest van de week heerlijk weer gehad.

Morgenavond vlieg ik terug naar Bali. De tijd vliegt voorbij!