Uganda
Rubuguli

Bwindi

July 31, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 22 °C

Een super mooie rit richting het Karungi camp in Bwindi. We reden door prachtig heuvelland met heel veel boerderijen & roofvogels. Dit is een kleine tussenstop om de lange weg richting Ishasha te doorbreken.
      Bij aankomst rond 18u kregen we meteen een dansoptreden voorgeschoteld. Ze lieten alle traditionele dansen can de communities rondom zien. Dat was leuk! Wij waren heel hard aan het lachen & genieten, maar achter ons was het muisstil en zaten ze met een zuur gezicht te kijken 😱
      Nadien hebben we nog wat mau mau (= uno) met Ken gespeeld (zoals elke avond). Emely ging een foto trekken, waardoor Ken per ongeluk zijn kaarten toonde aan Wannes door hem vast te pakken... Wannes liet het gewoon gebeuren en keek graag mee 😜 daar hebben we heel hard mee gelachen!
      De volgende ochtend zijn we met een gids vogels gaan spotten rond het moeras vlakbij de camping. We hebben hier heel veel vogels gespot, waaronder de koekoek, woonland kingfisher, weavers, common kingfisher, vuurvinken, buizerd, flycatchers, fisco's enzovoort... Onze gids was echt goed en wist heel veel. Blijkbaar geloven mannen in deze community dat als ze een waterkever vangen, drogen en verkruimelen en nadien in de urine van een vrouw strooien, dat deze vrouw dan smoorverliefd wordt... Ook zijn deze kevers verantwoordelijk voor borstvergrotingen. Als je ze even laat bijten, worden je borsten blijkbaar groter...
      Er groeit hier ook een plant genaamd de faitolacka, die wordt onder andere gebruikt om abortus te plegen.
      Verder was de omgeving echt rustgevend en hebben we de tour afgesloten met een grot waar 300 jaar geleden de eerste bewoners van Bwindi zijn aangekomen.
      Nu rijden we door richting Ishasha 😀

Rubuguli