United Arab Emirates

Top 10 Travel Destinations Ajman
Show all

Dagje uitrusten in Ajman

December 5, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 19 °C

Uitslapen? Om 7 u hield ik het niet meer uit in bed ik lag dan al een uur te woelen!
      Met een kop thee op terras alles in beweging zien komen is véél plezanter! Het is dan maar 16 graden.
      Het ontbijt slaat alles er is zoveel dat het stresserend zoeken is ;-)
      Verse omelet zoals in Thailand met groenten en on the spot gemaakt. Verse croissants uit de oven, deze staat wel degelijk in het restaurant. Engelse worstjes en witte bonen. Voor de Aziaten spicy rijst en groenten. Voor de Russen blini’s en voor de Amerikanen waffles.
      Voldaan gaan we naar het strand nu de temperatuur nog lekker is, klein briesje zoals bij ons en smeren maar!
      We blijven aan het strand tot 5u als de zon bijna ondergaat, op ons privé terras is het dan nog een half uurtje genieten. Een uitgebreide regendouche en we zijn klaar om naar hetzelfde restaurant te gaan als gisteren: Themar Al Bahar.
      Gisteren waren er verschillende mensen van de groep komen dineren en men vond het wel een chaotische bedoening. We hebben dus een andere manier van bestellen, per schotel.
      Eerst de mocktail (het fruitige alcoholloos aperitief) en de soep besteld. En inderdaad kwam eerst de soep en daarna het aperitief. Dan bestelden we een casserol en een combo, de casserol was bijna op als mijn combo schotel kwam. Onze aperitief was zo dik en fruitig dat we hem als dessert namen, eigenlijk een smooty.
      Na twee uurtjes betaalden we de rekening van 120 Dirham (28,36€) en wandelden we terug naar het hotel. Het viel ons op dat er geen enkele ster te zien was zelfs niet boven de zee waar geen licht vervuiling is!
      Jammer maar we moeten alweer inpakken, nu even uitknobbelen: wat in de valies, wat in de handbagage en wat in de tas die we nodig hebben op de boot. We hebben een excursie: een tochtje op de Perzische golf met zwemmen, snorkelen de dolfijnen opzoeken. Dat is dus voor morgen!

Musandam dhow uitstap in Oman

December 6, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 23 °C

Laatste keer vroeg opstaan en tegen half zeven in het restaurant, iets te vroeg maar we mochten toch al binnen. Iedereen nog duchtig aan het poetsen en alles klaarzetten, een beetje achter de schermen. Stip om half 7 koksmuts op en glimlach klaar.
      Bagage in depot en men kwam ons halen voor de Musandam dhow uitstap. Van onze groep waren we de enigen maar in het hotel ernaast, waar we afgezet werden, waren nog 10 mensen die meegingen. Paspoorten werden ingescand want deze trip ging naar Oman! Stipt om 8u de gezinsauto in en hiermee meerijden in spitsuur is een hele andere ervaring dan met een reisbus!
      We reden door de woestijn maar zelfs hier zie je regelmatig bouwwerven. In de bergen juist voor de grens stoppen we voor een fotoshoot maar daar was eigenlijk niets te zien ={
      Onze paspoorten werden grondig gecontroleerd maar we konden toch doorrijden. Even later politiecontrole en we waren in Dibba. Een heel andere wereld, Oman maakt geen deel uit van de Verenigde Emiraten en is een Sultanaat. Omdat zij eerst olie hadden wilden ze niet aansluiten toen de UAE werd opgericht.
      Aan de haven is het vuiler en je ziet de vissers hun netten klaarmaken om te gaan vissen zij lijken toch arme mensen. Hier worden de inkomsten van de olie blijkbaar anders verdeeld.
      16 dhows liggen klaar en de 5e is die voor ons, veel kussens en voor iedereen een handdoek en snorkel is zowat alles. Koffie, thee, frisdrank, koekjes en fruit staan klaar maar niet zoals een buffet hoor, het belangrijkste is dat we er gratis van kunnen genieten en dat het aangevuld wordt.
      We bleven liggen in halva fjord om aan de omgeving en het zwemmen te wennen. Een dorp in deze inham heeft geen water, vers voedsel of electriciteit en ook geen wegen! Alles wordt aangevoerd met boten. De mensen die hier wonen zijn vissers en zij wonen hier alleen buiten het vissersseizoen. Zij hebben ook een tweede huis in Diba waar ze in het visserseizoen verblijven omdat ze daar hun vangst lossen.
      Er wonen, buiten mijn verwachting, een 200 mensen.
      Een deel van de passagiers gaat met een bootje naar het strand, Dirk en ik springen van de boot het water in, geen hartstilstand het water is zo’n 28 gr.
      Dirk zwemt naar het strand toch zo’n 200 m schatten we, ik ga snorkelen maar zie niet veel, het water is hier 6 m diep. Als we terugkeren staat de lunch gedekt, plaatselijke gerechten en we mogen met onze handen eten, wat niemand doet.
      Dan varen we naar Lima coast waar we kunnen gaan zwemmen maar ook met een bootje naar een grot varen, dat doen we natuurlijk. Ondertussen worden we verwend met lekkere geurtjes en de souvenirtjes worden uitgestald.
      Als het eerste bootje wegvaart doet mij dat denken aan de bootvluchtelingen, hier zetten ze er 10 toeristen in voor de veiligheid, en daar? Ik wil het me niet voorstellen.
      Het was een kort ritje maar wel de moeite waard, zoals de blauwe of groene grot op Kreta bv.
      Nog even in het water gedoken en de waren alweer op de terugweg.
      Er werden nog wat toeristen als Sheikh en zijn vrouw gekleed met abaja maar de crew had daar het meeste plezier in denk ik. Zelfs zoveel dat er een crewlid zich misstapte en zijn hoofd zo hard stootte dat men hem met een speedboot afvoerde.
      Iedereen kleedde zich ondertussen aan en we bereikten terug Dibba.
      Busje in en weg, we reden sneller dan deze ochtend ik denk dat onze chauffeur voor donker terug in de bewoonde wereld wou zijn. Om half 6 gaat de zon onder en dan wordt het wel heel donker in deze woestijn.
      En dan naar de changingrooms voor een lekkere douche en omkleding in onze meer winterse uitrusting want de bus naar de luchthaven doet er 3,5u over om ons in Abu Dhabi af te zetten

Via Sharzah naar Ajman

December 4, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 21 °C

De laatste verplaatsing, weinig cultuur maar wel 2 shops: leder en tapijten. We veronderstellen dat dit de prijs drukt!
      Bezoek aan de ‘Mall of the Emirates’ en doorreizen naar Ajman, we hebben dan 4 van de zeven Emiraten bezocht.
      Uitgebreide versie:
      Na een ononderbroken nachtrust en een iets te druk ontbijt vertrekken we weer met de bus naar Ajman onze volgende bestemming.
      Maar eerst naar een leder shop.
      Er is natuurlijk alleen topkwaliteit! Geen geiten- of kameelleder, want dat stinkt als het nat wordt, goed om weten!
      Volgens Albay hebben ze ook een portemoiné van besnijdenis velletjes, zeer speciaal want als je het oppoetst wordt het een valies.
      We hadden beter onze betaalkaarten in de bus gelaten want Dirk werd verleid door een omkeerbaar lamsleder jasje en ik door een burbury omkeerbare jas, afgeboden tot 47%.
      Omdat we te vlug klaar waren in de ledershop reden we naar ‘the Mall of the Emerats’ met indoor skipiste en vóór de Dubai Mall de grootste Mall.
      Daarna tegen de meeste mensen hun zin naar een tapijt shop. En maar tapijten uitrollen, mooie, daar niet van maar de meeste mensen hebben zelf al hun tapijten en zelfs meer!
      Gezellige babbel met de ons toegewezen verkoper uit Tadjikistan maar er werden geen onderhandelingen gestart en onze desinteresse was duidelijk. Het bleef bij specifieke uitleg en tips voor reiniging.
      Geknoopte tapijten met water en natuurzeep en laten drogen uitgespreid op de grond in de zomer uit de zon! Best geen chemicaliën!
      Na een half uurtje terug buiten en op weg naar Ajman.
      We rijden door Sharzah, hier is het terug zeer streng islamitisch. Zweepslagen bij ontrouw, hand afhakken bij diefstal: sharia wetgeving. Ajman ligt een beetje tussen de twee in qua wetgeving. Vergelijk VAE met België verschillende wetgevingen per gemeenschap en één nationale wetgeving voor hetgeen overblijf.
      Tussen Abu Dhabi en Dubai is er een familieband tussen de twee Sheikhs maar met de andere Emiraten is er geen familieband dus hier zijn ze minder rijk en zij steunen elkaar minder.
      Ajman is bekend voor seafood, door Alpay werd er eentje aangewezen niet zo ver van het hotel waar locals ook komen, zei hij.
      Het Ajman Fairmont hotel is een 5 sterrenhotel. We nemen afscheid van Nour en Alpay want hier blijven we tot we terugkeren, geen culturele uitstappen meer.
      Alpay had de gegevens van de volgende groep ontvangen en hij was er niet blij mee: 20 Walen en 16 Vlamingen. Dat wordt een helse reis zei hij. Ja wij waren met 16 Vlamingen en ongeveer rond dezelfde leeftijd.
      Wij kregen onze kamer en het lijkt een suite! Apart salon met bureau en tv, grote aparte slaapkamer met tv en dubbel bed en terras, een dressing, rond bad, aparte inloopdouche en 2 wc’s apart. Van alteratie was ik mijn badge al kwijt, ik had ze samen met de reispassen vlug weggestoken maar ik was afgeleid en wist het niet meer, zoeken en alles binnenste buiten draaien het was bangelijk.
      De grootste kamer ooit!
      Daarna verkennen we het hotel verder, we liggen aan de zee en er is een mooi zwembad, veel ligzetels en parasols. Het restaurant is vrij prijzig en Italiaans getint.
      Het is al na drieën en we besluiten om naar het aangewezen restaurant te wandelen. Een beetje verder dan we dachten en je ziet dat het een minder rijk land is. Het restaurant was echter goed, alle soorten klanten, locale en toeristen. Dirk nam een crabsoep die zeer lekker was en de skrimps werden ineens gebracht maar die waren ook voor hem, de fillet kwam later dus hebben we wat gedeeld. Personeel gekleed als matrozen en vriendelijk. Nog een cappuccino en een stuk taart voor mij voor 120 dirham (28,36€)
      We konden nog net een half uurtje op terras zitten, er was heel veel wind zoals bij ons aan de zee maar niet koud.
      Na de zonsondergang die iets klaarder was dan gisteren gingen we een avondwandeling langs het zandstrand te maken.
      Morgen terug maar dan met camera!

Einen Flug oder auch 6 Stunden später...

September 24, 2018 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 39 °C

Wir sind angekommen - nach einem mehr oder weniger angenehmen Flug. Zum einen hatten wir beide unglaublich Hunger, zum anderen war das Thema Beinfreiheit wieder Mal ein schwieriges Thema. Aber genug gemeckert.

Am Flughafen angekommen, wurden wir von einem der Reiseleiter begrüßt. Ein Bus stand auch schon bereit, der uns mit anderen Gästen des Hotels nach Ajman brachte. Obwohl unser Hotel nur circa 20 km von Dubai weg ist, haben wir wegen des intensiven Verkehrs über eine Stunde gebraucht!

Dort angekommen hieß es erstmal Einchecken, Pässe abgeben und in der Zwischenzeit eine Infoveranstaltung.
      Ob nun über die Angebote in der Umgebung, Ausflugsmöglichkeiten oder auch Informationen über Land und Leute - wir genossen eine Rundum-Versorgung.(Wie das eben meistens bei All In Urlauben so ist.)
      Eine Info, die uns aber beide sehr überraschte war, dass in den Emiraten nur 1 Million Einheimische, dafür aber 4-5 mal so viele Ausländer lebten.

Danach freuten wir uns erstmal unglaublich auf unser Mittagessen. Ja Essen - super spektakulär. Nicht! 😂 Nachdem wir allerdings schon hungrig ins Flugzeug gestiegen waren, auf jeden Fall für beide von uns sehr angenehm. 😃

Danach konnten wir am frühen Nachmittag unser Zimmer beziehen. 14. Stock, Balkon mit Meerblick und riesig! Das war nun unser feines Reich bis zum nächsten Sonntag. Willkommen in der Vereinigten Arabischen Emirate!

Den Nachmittag verbrachten wir nur noch am Hotel eigenen Strand und ließen unseren ersten Urlaubstag entspannt ausklingen. 😍

Ajman, عجمان, QAJ