United Arab Emirates
Ar Rāshidīyah

Here you’ll find travel reports about Ar Rāshidīyah. Discover travel destinations in the United Arab Emirates of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dubai ... Endspurt

January 16 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 20 °C

Letzter Stopp Dubai - Endspurt - die letzten 7,5 Stunden werden wahrscheinlich ein Klacks- haha- na, ja irgendwann hat man halt wirklich keine Lust mehr zu sitzen. Doch auch das letzte Stück werden wir schaffen... Tschaka!

Erster stopp erreicht!

September 28, 2016 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 28 °C

Nach Dschungelbuch, Angry Birds und mindestens 7 minuten Star Wars haben wir unseren ersten Stop erreicht: Dubaeyyy!
    Wie auf den bildern unschwer zu erkennen, hat uns der Flug ein wenig mitgenommen. Um uns das Ganze noch zu erschweren, ist der Flughafen gefühlt so groß wie Kiel, weswegen wir erst mit der U-Bahn zum Gate fahren mussten...
    Aber nichts desto trotz ist die Vorfreude noch ungebrochen! Mal sehen wie das nach weiteren 5 Stunden Aufenthalt am Flughafen aussieht..
    Das wars erstmal von uns, wir hoffen ihr schlaft alle noch!

Sonnenaufgang in Dubai

December 19, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 15 °C

Erste Reiseetappe geschafft: Airport Dubai 6.10 Ortszeit gelandet (in Hamburg 3.10 - da habt ihr alle noch geschlafen... und wir sind erstaunlich wach!) Um 9.20 soll's weitergehen: nach Melbourne 😊

Emirates

November 13, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 26 °C

Måndag 13/11

Drygt halvvägs mellan Auckland och Dubai, total flygtid 17 1/2 timmar.

Vi satt loungen i Auckland tills dess att planet ropades upp, försenat med 1 timme och 20 minuter. Vi kom in på planet och gick till våra platser. Det såg inte fullt ut och de andra i gruppen, som tidigare hade klagat över vitt spridda platser, satt nu parvis. Det visade sig att de hade fått hjälp av damerna i loungen och det visst fanns helt utmärkta platser till dem.

Då blev vi minst sagt upprörda och fick tillåtelse att byta till vilka platser vi ville. Det fanns inga ’honeymoon seats’ kvar men vi hittade platser bredvid varandra men med armlängds lucka. Vi kan meddela oss med varandra med kroppsspråk och höga rop. Vi kan i alla fall hålla handen även om det är obekvämt.

Damen vid incheckningen måste ha haft helt fel information. Bilden hon visade Henrik visade ett i princip fullsatt plan medan business class i verkligheten knappt är halvfull.

Det här planet, en Airbus A380, har två våningar och vi sitter på övre planet. Här finns t.o.m en bar där jag hittills har tagit ett fruktspett och några mandlar. Vi får inte frukost förrän klockan 12:30 Auckland-tid och vi åt middag strax efter midnatt, så frukosten kommer att uppskattas. Jag har sovit några timmar och efter det lyssnat på tidig kyrkomusik tills jag fick ont i öronen av lurarna.

Det är nästan bara jag som sitter upp med tänd lampa. Nu ska jag läsa, omväxlande på min iPhone och i pappersbok och kanske sova ytterligare en stund.

Senare

Ytterligare ett barbesök: mer äppeljuice och snittar. Henrik vaknade i tid för att via internet kunna följa slutet av fotbollsmatchen Italien-Sverige som slutade 0-0 och Sverige är därmed med i fotbolls-VM i Ryssland 2018.

Har snart läst ut boken 1947 av Elisabeth Åsbrink, en mkt bra bok om framtidspåverkande händelser under 1947, i efterdyningarna av andra världskriget.

Dubai

July 10, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 34 °C

Na een ontspannen vlucht zijn we op Dubai. Nu even lekker ontbijten en dan even een rondje doen. De jongens hebben lekker geslapen wij niet echt. De a380 is echt super stil. Fijn vliegen.

Ar Rāshidīyah, Ar Rashidiyah, الراشدية