United Arab Emirates

Dubai

February 11, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 25 °C

Hallo meine Lieben ❤️
      Dubai war der erste Stopp auf meiner Reise und ich hatte sehr viel Spaß. Die Stadt ist unglaublich riesig und man muss sie echt gesehen haben. Leider dreht sich in Dubai alles um Geld was mir nicht so gut gefallen hat.
      Ich habe eine wunderschöne Zeit mit Maxi gehabt und auch mit meinem komischen Cousin. Wenn du das liest tut es mir nicht leid.

• Day 2

Dubai Day 2

November 16, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 26 °C

Breakfast in Denny's then off to the old town Dubai. Souks for gold, spice, perfume, textiles. Travel across the Creek on an Abra - just 1 diram. Easy travel on the metro. Afternoon by the pool. Off the the Dubai Mall this evening.Read more

• Day 1

Modern Dubai

February 3, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌧 26 °C

Vermoeid uit het bed gerold vandaag om het ontbijt nog te kunnen halen. We waren gisteren vertrokken met wat vertraging uit Zaventem en het was al 2u snachts gepasseerd toen we eindelijk aan het hotel waren. De vlucht verliep zeer vlot en de immigratie in de dubai luchthaven is de vlotste op Singapore na, we waren er op een paar minuten door. Al het gedoe rond de medicatie bleek ook niet nodig te zijn, we werden niet gecontroleerd door de douane.

Na het ruim ontbijt namen we de taxi richting burj khalifa, de hoofd attractie van de dag. De dubai mall die er naast ligt is prachtig van binnen, met de waterval en aquarium. Wel zag ik nergens prijzen en zagen de meeste winkels er nogal duur uit. Het aanschuiven voor den toren ging vlot maar het uitzicht werd wat beperkt door een smog van woestijnzand. We stonden op 452m hoogte, wat nog een aantal meters hoger was voor mij dan vorig jaar in Shanghai. Door de pijn in mijn rug bleven we daar niet lang.

Terwijl er buiten een zeldzame regenbui passeerde zaten wij te eten in een foodcourt met snacks. Het eten werd wel voornamelijk door mij gedaan en bestond uit iets koreaans en een paar Chinese lenterolletjes en dim sum. Eenmaal klaar was de zon er en konden we niet meer binnen blijven zitten, hoewel de wolken de rest van de dag domineerden. De namiddag werd een rijtje souks en malls. Dubai mall, souk al bahar, souk madinat jumeirah en mall of the emirates. Die in jumeirah was de mooiste maar ook de duurste, waardoor het avondeten in de mall of the emirates was. Voorts hebben we ook ontdekt dat privé taxi's duur zijn en er geen pint te vinden is onder de 10 euro. Gelukkig had mams een belgium beer bar met mooi uitzicht gevonden zodat we dit konden onderzoeken.

Geen ordinaire biefstuk friet als avond eten maar Libanese keuken, met zicht op ski dubai. Dit was met voorsprong het beste dat ik al gegeten had hier. Na het eten was mams een kleerwinkel binnen gevlogen om een broek voor mij te vinden want ik had vanochtend gemerkt dat mijn enige zomerbroek gescheurd was waardoor ik plots in de mode was. Tot mijn verbazing hadden ze daar broeken in mijn stijl voor rond de 30 euro.

Het was mijn plan om ook nog eens naar de lichtjes te gaan kijken maar wegens grote vermoeidheid is dit niet doorgegaan. Eerst eens meer dan 4u slapen, ze zullen er morgen nog zijn.

• Day 2

Oud dubai

February 4, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 22 °C

Na een voor mij vrij pikant indisch ontbijt vertrokken we richting historisch centrum om eens het oude dubai te zien. Gezien al onze stops vandaag langs de metro liggen dacht ik eens met de metro te gaan, maar ik had niet voldoende rekening gehouden met mijn rug, het werd een pijnlijk dagje. De eerste stop was de gold souk in het oude centrum en dat toonde direct een heel ander beeld van dubai, een dat ik al meer gewoon was van azie met veel te drukke straten en winkels die duidelijk niet voor toeristen waren. Het toeristisch gedeelte van de souk lag wat verder en was stukken mooier. Wel werden we naar arabische manier continu lastig gevallen door verkopers, sommige begonnen zelfs een hoofddoek rond je hoofd te draaien terwijl je passeerde.

De spice souk die we erna passeerden was niet veel beter, mooie steegjes en winkeltjes maar de verkopers verpesten de boel waardoor we snel weg wilden. Uiteindelijk ontsnapten we door de rivier over te steken in een zeer traditionele veerboot, voor maar 25 cent pp. Dit bracht ons in het historische stadsgedeelte dat zeer mooi gerenoveerd was en vrij van ambetante verkopers. Naast een paar mooie gebouwen zoals de iraanse moskee is daar ook een gedeelte dat ze gebouwd hebben in oude stijl, met windtorens en kleine steegjes. Voor mij was de aanwezigheid van bankjes een pluspunt en het uitusten in de binnentuin van een guesthouse waar ik terug iets vreemds gegeten heb.

Nadat we genoeg rond geneusd hadden was het plan om naar de emirat towers te gaan omdat ik dacht dat daar een mall onder lag, en dus ook eetstalletjes, maar het bleken voornamelijk offices te zijn. De gebouwen zijn wel indrukwekkend. Vanwege mijn rug besloten we dan in het hotel wat uit te rusten en in mijn geval nog wat te veel te eten. Het eten liep echter wat uit de hand waardoor ik de enige was die later nog avondeten binnen kon krijgen.
      Eenmaal uitgerust gingen we terug richting downtown dubai met de bedoeling de fontein show te zien en de lichtjes. Voor mij zat er ook wat shoppen tussen in de duurste theewinkel ter wereld: TWG Tea. Ik had de indruk dat de prijs nog wat hoger lag dan hun winkel in Singapore, het was vooral de speciale blend van burj khalifa die duur was. Ook hebben we nog even de nieuwe 8K tv van Samsung bewonderd waar nog geen prijs bij ging maar hij zal wel duurder zijn dan die van 4000 euro die ernaast stond.

De fontein show was niet de moeite, in de Efteling kunnen ze veel beter, wel was de burj khalifa zeer mooi verlicht en was er wat extra ambiance door het Chinees nieuwjaar. Alle terrasjes van de restaurants zaten vol en bij vele was het aanschuiven. Ik ben de grote hoeveelheid van mensen die met hun smartphone in de lucht rondlopen gewoon, maar ik had de indruk dat mijn ouders wat moesten wennen. Uiteindelijk besloten we toch de avond af te sluiten en niet mee te vieren met de Chinezen maar een pint te drinken op het hotel in de plaats, waar het zeer rustig was.

• Day 3

Marina en de palm

February 5, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 18 °C

Mooi uitgeslapen vandaag en rond 9u30 naar het ontbijt gestrompeld, wat eigenlijk pas 6u30 thuis is. Ik heb opnieuw voor een indisch ontbijt gekozen omdat je goed wakker word van een pikant potje, maar heb geen idee meer hoe het noemde. Het doel van de dag was marina bay en de palm bezoeken. Gezien dit nogal ver van het hotel is, hebben we er een daguitstap van gemaakt in plaats van halverwege de middag eens in het hotel uit te rusten. De keuze van transport viel op de metro omdat we nog een bedrag op de kaarten staan hadden, maar we waren onaangenaam verrast door de drukte. Gelukkig kon ik het grootste deel van het traject zitten.

Marina bay is zowel in de zon als 's nachts prachtig door de vele wolkenkrabbers en jachtboten. Ik vreesde een beetje voor de prijs van de 200 restaurants in die buurt, maar je hebt er in alle prijsklassen. De grote aanwezigheid van Libanese restaurants viel op en de prijs van westerse keuken ligt duidelijk hoger dan de Arabische of Aziatische. Het strand erbij is zeer mooi en net, hoewel ik geen expert ben op dat gebied. Ik was gewoon blij dat ik iets kon drinken in de schaduw. Aan de zee in de verte konden we links het nieuwe resort eiland zien van Meraas met het grootste reuzenrad ter wereld dat jammer genoeg nog niet af is, en in de andere richting zagen we de palm liggen.

Natuurlijk moesten we eens de palm en het hotel Atlantis zien, maar dat bezoekje draaide wat in mineur uit. In het shoppingcenter van het hotel, wat het enige is wat je binnen mag zonder te logeren, draaide er dance muziek vrij luid en was de akoestiek zeer slecht. We waren er snel buiten, om daar te ontdekken dat er niet veel meer te doen valt dan een foto te nemen van het hotel en naar de zee te staren. We namen de monorail terug die ons een mooi uitzicht gaf aan premium prijs, ontweken als experts de luxe taxi's op het einde en namen de tram terug naar Marina bay.

De avond op Marina bay bestond uit het zoeken naar een restaurant, wat altijd moeilijker wordt naarmate er meer keuze is, en het veel te veel eten. Een wandeling tussen de lichtjes als afsluiter was wat mij betreft het mooiste van de dag, het deed mij de pijn in de rug wat vergeten. Nu zit ik enkel nog mijn blog te schrijven met een stella om te bekomen van de zeer dolle taxirit terug. Volgende keer graag geen taxi chauffeur die bumperkleeft met een Porsche op de autosnelweg.