United Arab Emirates
Sabkah

Delhi bound but in Dubai

July 11, 2022 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 100 °F

Kai and I had hoped to be in Delhi early Sunday morning but visa issues and flight challenges resulted in a longer stay in Egypt and a 28 hr. layover in Dubai🥺.

The Burj Khalifa (world’s tallest building) is impressive and the Dubai Mall is bustling with residents and people from all over the world. Shopping is not my thing but I did enjoy people watching, the aquarium and the Dubai Fountain show.Read more

That's quite a different environment from the one you just came from. Look at that Kai, always smiling ear to ear. Not many kids would have the attention span for all the history you're encountering in a such a compacted space of time but Kai just keeps absorbing and smiling. Such a bright young man. You just know his intelligence is expanding exponentially on this trip. Plus, guaranteed he'll have the most interesting summer break stories to share with classmates in school this fall! Love you two. Keep having fun. 💕

7/11/22Reply

Wow!! I wasn’t expecting Dubai in the itinerary. Agree with Monique. I hope the heat is tolerable and that you will soon get back on schedule 🥰

7/12/22Reply

Die erste Panne.

October 15, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 31 °C

Hallo. Rouven hier. Das muss ich aus meiner Sicht erzählen, damit ihr versteht, wie doof das war.

Aber zuerst: Jawohl, wir haben uns für einen 4-Tages-Stopp in Dubai entschieden. Die Stadt wollte ich auch zwingend mal gesehen haben.

Nach spektakulärem Landeanflug geht es zur Immigration, dann Geld abheben, Metro Karte kaufen und direkt zum Bus.
      Bus fährt 20 min, dann Umstieg in die Metro - easy, dachten wir. Der Hunger überkommt uns, also schnell was zu futtern und weiter.
      Doch dann kommt alles anders als gedacht:

Schock! - mein Geldbeutel fehlt. Mit Sicherheit im Bus liegen lassen. Also los:
      Zur Straße gerannt - Stau - den Bus noch gesehen - zu Sabrina zurück - „Ich hol den Bus ein, warte hier“ - Sprint - 32 Grad in Dubai und ich in langen Hosen - ich sehe den Bus an der Ampel - kann ihn fast greifen- zu spät - weiter rennen, Bus hält an der nächsten Station - ich bin zu langsam - Taxifahrer angesprochen - er sagt, keine Chance... großer Frust - gescheitert!

Zurück zu Sabrina, zu Fuß. Letzte Hoffnung RTA (Betreibergesellschaft) anrufen. Wir haben keine funktionierende SIM Karte, also im Teppich-Geschäft den Verkäufer gefragt, ob ich telefonieren dürfe - das klappt. Immerhin.

Bleibt die Frage, wie man so leichtsinnig den Geldbeutel aus der Hosentasche verlieren kann.

Kreditkarte muss gesperrt werden. Keine Möglichkeit zu telefonieren. Ingo hilft aus Deutschland und gibt sich bei der Bank als Ich aus - große Hilfe, danke 🙏

Nassgeschwitzt, verärgert und enttäuscht geht es weiter zum Hostel. Wie konnte das nur passieren?! Keine 4 Wochen unterwegs und schon die 2 wichtigsten Dokumente und 3 Tagesbudgets Bargeld verloren. Verdammt.

Sabrina bleibt ruhig - für uns beide. Was ein Segen!

Angekommen an der Dubai Marina gelingt es uns zum ersten Mal, die Stadt wahrzunehmen und zu begreifen, wo wir denn eigentlich gelandet sind.

Zum einchecken geht es in den 66. Stock - At the Top Hostel. Verrückt! Eine gute Nachricht: das Bett ist bequem und die Aussicht grandios. Den Rest kriegen wir schon hin 😉

Sonja Klein

Oh Mist !- was ein Stress und Ärger 🤨 aber ich bin sicher - ihr bekommt das in den Griff - und wirklich ein Segen-die Ruhe Sabrinas an der Seite 😘

Sonja Klein

Trotz allem gute Aussichten 😉

10/18/19Reply

Deine Kreditkarte zu sperren war easy. Hab mich einfach wie ein weinerlich kleiner Schuljunge benommen. 😁

10/18/19Reply

Wer den Schaden hat [...], ne? Ich gönn dir deinen Spaß und sag trotzdem nochmal danke für die Hilfe ;)

10/19/19Reply

Schardscha, Vereinigte Arabische Emirate

April 13, 2020 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 32 °C

Ostermontag - Spielevormittag.

Nach dem ersten Gang Brunch mussten wir was machen. Nach einem Dart und einem Tischtennisturnier ging es über zu Monopoly.

Sharjah - Schardscha, das Emirat gleich nördlich von Dubai. Sind wir damals durchgefahren auf dem Weg in den Oman.Read more

Dubai

December 4, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 26 °C

Nachdem wir nach knapp 6 Stunden Flug, morgens in Dubai gelandet sind ging es gleich aufs Schiff 🚢 . Wo wir eigentlich nur Frühstückten um es dann schon wieder zu verlassen um uns die Stadt anzusehen.
      Am Hafen standen schon die Hop on Hop off Busse 🚌 bereit, die wir schon aus New York oder Singapur kannten und die nur zu empfehlen sind.
      Ansonsten was soll man zu der Stadt sagen...
      Wow... absolut beeindruckend was hier in so kurzer Zeit entstanden ist. In nicht einmal 20 Jahren entstand diese Stadt 🌃 mit ihren Wolkenkratzern und jedes Gebäude sieht anders aus. In ihrer Mitte natürlich der Burj Khalifa das höchste Gebäude der Welt mit seinen 828 m.
      Einfach nur gigantisch,
      wenn man bedenkt das vor 100 Jahren hier noch kein Haus 🏠 aus Stein stand. Und die Leute noch in Zelten ⛺️ wohnten wie wir vor 2000 Jahren.
      Das sollte sich der BER eine Scheibe abschneiden 😂 und es wird immer weiter gebaut.
      Hier jagt ein Shopping Center das andere, jedes hat aber auch was besonderes zu bieten. Entweder die einzige Indoor - Ski - Halle im arabischen Raum, ein Mega Aquarium mit Haien und Rochen oder eine Schlittschuhbahn.
      Hier fahren mehr Mercedes G Klassen als bei uns Smarts.
      Aber es es gibt auch eine schöne Altstadt mit seinem arabischen Souk (Markt Straße) wo es nach orientalischen Gewürzen riecht.
      Am Ende unserer Kreuzfahrt 🚢 kehren wir nochmal nach Dubai zurück dort werden wir dann eine Mall mit ca. 2000 Geschäften besuchen 😉.

kirasopa

Dann hebt noch ein paar Taler auf, damit Ihr am Ende richtig einkaufen könnt, viele Grüße aus dem Gruselwetter

12/9/17Reply

Dagje Dubai

December 3, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag bezochten we Jumeirah beach met beste fotoshoot op de burj Al Arab, Jumeirah Palm eiland, Atlantisch aquarium, burj Khalifa ‘at the top’ en burj Al Arab golden bar.
      De uitgebreide versie:
      Goed geslapen want hier was de airco geruisloos, om 6u wakker en even tijd om mijn Thai Chi te doen. Om 8,30u de bus in naar een juwelier, even koopje doen en na lang afbieden gewenste prijs bekomen. Investering?? Maar wel mooi!
      Dan naar Jumerai palmeiland.
      Jumerai naar de wijk genoemd, een ronde golfbreker van 11 km errond en deze staat vol hotels. De palmbladeren zijn villa’s. Het opspuiten door Jan De Nul is klaar maar er wordt nog driftig gebouwd. En men is van plan zo nog 2 palmeilanden te bouwen!.
      We reden naar het Dubai Aquarium in hotel ATLANTIS op de top van de palmboom. Het was een uitbeelding van het verdwenen Atlantis, mooi maar niet zo groot, ik denk dat het aquarium in de Mall groter is. We hadden dus nog tijd over om naar de golfbreker te wandelen aan de zeekant, zodat we het hele hotel konden fotograferen. Het hotel zelf was wel toegang verboden.
      De bus rijdt dan terug naar ons bescheiden (?) hotel maar wij werden afgezet aan de Dubai Mall omdat we privé tickets, via internet hadden gekocht, voor de sunset om half vier in de burj Khalifa. De groep ging pas om 8u.
      We zagen een auto met nummerplaat 92, Alpay had ons eerder verteld dat voor de Emirati niet zozeer de wagen een status symbool is, want dat kan iedereen betalen van hun stand, maar wel de nummerplaat met zo weinig mogelijk cijfers! (Alpay schatte deze plaat op 750.000)
      We gingen eerst onze tickets afhalen en kregen ze zonder moeite en zonder ons paspoort te laten zien! We zien waarschijnlijk betrouwbaar uit.
      We hadden enkele uurtjes vrij te spenderen en probeerden dan maar eens rond de hele waterpartij te wandelen. Vlugger gezegd dan gedaan want men was er op sommige plaatsen duchtig aan verfraaiingswerken bezig en het was ook veel groter dan gedacht. De temperatuur was aangenaam ook al was het een uur of twee, ik schat zo’n 26 graden.
      Bij ‘pain Quotidien’ lunchten we en dan begonnen we aan de way to the top.
      Gelukkig geen aanschuiven en vlotjes naar boven, foto’s nemen binnen en buiten en dan een strategische plaats innemen aan het raam. Op de grond want banken zijn er niet, het is de bedoeling dat je maar een half uurtje daar blijft!
      Maar rond zonsondergang blijven de meesten hangen. De zon zakte gestadig maar een 10’ vóór het moment suprême zakte ze in de wolken boven zee! Allé dan maar wachten op de duisternis om ook mooie foto’s te nemen.
      Het naar beneden gaan werd een probleem met zoveel volk! Eerst 15’ aanschuiven en dan werden we met 10 mensen uit de wachtrij geplukt om via de privaat liften van de bewoners naar beneden te gaan. Speciale oplossing en stiekem, we zagen de private overloop met kunstwerken en dure materialen van de 123e verdieping.
      Terug in de Mall moesten we nog twee uur zoekmaken tot we de groep zouden vervoegen, gelukkig vonden we buiten nog een zitplaats waar we niet moesten dineren, een ijsje en een potje thee was voldoende en prachtig zicht op de burj Khalifa.
      Tegen dat iedereen na hun bezoek beneden was waren wij er ook, vlug mooie sandaaltjes aan en Dirk zijn nieuwe schoenen, gisteren gekocht, en we waren klaar om naar burj Al Arab te gaan. Voor de groep was gereserveerd om in de golden bar 2 cocktails te drinken. Speciale excursie, met alcohol! En golden is letterlijk te nemen: ofwel was alles dat blonk goud of goldplated!
      Ontworpen door een Finse architect met Finse materialen die per containers werden aangevoerd. Het lijkt ook een schip met bol zeil, en dit is in echt zeildoek gemaakt.
      En zo stapten we in de wereld van de hele rijken! 12.000€ voor een suite. De prijzen van eten en drinken staan zelfs niet vermeld op het menu!
      De shuttle service zijn Rolls-Royce en Ferrari, helikopter kan ook want er is een aangebouwde landingsplaats waarop Agassi nog gespeeld heeft, waarschijnlijk bij de opening in 1999.
      Schrijdend over Versati tapijten stapte daar een gezelschap van 16 Belgische toeristen binnen, netjes gekleed maar niet op sandalen of sportschoenen.
      Lichtjes onder de indruk genoten we van de cocktail en het uitzicht, en na een rondje foto’s nemen stonden we in een lekker Hermes geurtje, ja echt, terug buiten. Dat geurtje kwam van de zeep en handlotion in de damestoiletten ;-)
      Terug in de bus begon de gids te zingen:’Back to live’ en iedereen sprong in met ‘back to reality’ naar een beroemde song. Allé tegen middernacht terug in het hotel en de oogjes vielen na de drukke dag al vlug toe.

Stefkemac

Vond je de binnenkant en de buitenkant matchen van de Burg Al Arab?Toch twee verschillende stijlen he!

12/4/17Reply
      Stefkemac

Ik kan niet wachten om al jullie foto’s te zien! (Peggy)

12/4/17Reply

Zwischenlandung Dubai

December 24, 2022 in the United Arab Emirates ⋅ ⛅ 20 °C

Einschlafen bin ich noch beim Rollen zur Start Position- und nach einer sehr kurzen Nacht bei herrlichem Sonnenaufgang in Dubai gelandet.

Mag mit

12/25/22Reply

😃

12/25/22Reply

Dann komm! Bring Wiebi gleich mit!

12/26/22Reply

Verplaatsing naar Dubai

December 2, 2017 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 24 °C

We reden op 1,5u naar het volgende Emiraat: Dubai via de Sheikh Zayed road.
      Daar bezochten we de Dubai Mall, grootste shoppingcentrum ter wereld, Dubai museum een echt fort uit koraalsteen en leem. Van de Textiel soek vaarden we over de Creek met een Abra en reden naar de wijk waar vele arbeiders wonen buiten het centrum, waar ons hotel staat.
      Uitgebreide versie:
      Vroeg opstaan want het wordt een reisdag.
      In de digitale krant las ik dat in België sneeuw en ijzel ongevallen veroorzaakt hier is het 28gr.
      We rijden via de Sheikh Zayet highway naar Dubai.
      We passeren nog enkele hoogtepunten: de ecologische tweelingbuilding waarbij de blinden automatisch openen en sluiten met de zon, de mosque, de ronde building en Yas eiland.
      Tijdens de rit vertelt Alpay een en ander over het leven als Emirati.
      Even over de kameel: van oudsher lastdier waarvan alles gebruikt word, de melk vervangt de koemelk, beetje dikke smakeloze smaak. Van de haren werden de tenten gemaakt. De camelrace is ook traditioneel, jonge kinderen werden gebruikt als jockeys om het gewicht te drukken. Vanaf 1971 mocht dat niet meer want Sheikh Zayed verplichtte de school voor alle kinderen, jongens en meisjes! Nu wordt er geracet met robots ipv jockeys. De bestuurder rijdt op een baan ernaast en bestuurt zo de robot die zelfs een klein zweepje hanteert, met afstandsbediening. Het enige dat de robot niet kan is stoppen.
      Alpay gaf nog uitleg, die logisch klinkt, over de islam gewoontes hier in VAE. In deze maatschappij is dit wel een moderne vorm met zeer strenge kanten. Modern is dus niet gemakkelijker.
      Bv wat wij een boerka noemen is eigenlijk een abaja, de boerka is alleen het gezichtsmasker. In oorsprong is dit nog van de Mesopotamiësche tijden en later door de bedoeïen overgenomen als bescherming tegen het woestijnzand. Ook de mondbedekking tot aan de ogen was bescherming. Nu is het ingebed in het geloof maar eigenlijk bepaalt hier de man hoeveel hij aan anderen laat zien! Ha, Angelina Jolie lippen: bedek ze maar!! Zegt Alpay al lachend. Als hij een groep vrouwen uit Islamitische landen gidst zijn er soms de helft die als ze uit de bus stappen alle hoofddoeken afdoen, de andere vinden dit dan tegen hun geloof en houden hem altijd op.

Al rijdend zie je het verschil tussen het rijkere Abu Dhabi en de rijke Dubai.
      In Abu Dhabi is een middenstrook met bomen, verlichting met 6 lampen, vanaf Dubai geen bomen en slechts 2 lampen.

De Sheikh wil dat het land op termijn onafhankelijk word van invoer, dus zij irrigeren grote stukken om groenten en fruit te kweken. Sinds vijf jaar hebben ze dus zelf tomaten aubergines e.d. Maar ze zijn naar onze normen zeer duur.
      In het Emiraat Dubai wil men vanaf 2018 een belasting van 5% invoeren omdat hier de inkomsten van de olie teruglopen omdat de reserves opraken. In Abu Dhabi, dat het grootste Emiraat is, zit nog voor 100 jaar in de grond.
      Al in 2008 met de crisis kon Dubai de grootste burj niet afwerken, normaal was deze building de burj Dubai geweest. Omdat de Sheikh van Abu Dhabi de verdere afwerking betaalde heeft men de toren ‘burj Khalifa’ genoemd naar de huidige Abu Dhabi Sheikh.

In de burj is op de 40e verdieping een waterreservoir van 300.000 L, op hogere verdiepingen ook kleinere reservoirs. Dit is in alle moderne buildings zo. Het zoete water wordt gemaakt uit zout zeewater.
      Ondertussen hebben we de Marina van Dubai bereikt en wat je hier ziet is echt de speeltuin van architecten. Heb je een origineel idee, kom maar af hier is wel een of andere Sheikh die het wil financieren zegt men.
      Van het nieuwe gedeelte rijden we naar de Dubai Mall: de grootste indoor shopping ter wereld! Maar echt niet de goedkoopste, alles door elkaar: Armani, Prada en H&M.
      Een reuze groot aquarium wel 3 keer de grootte van de zoo, dinosaurus skelet, de Dubai falls met duikende mannen, echt een kunstwerk.
      De Apple store waar we de prijzen vergelijken van de IPhone X, in België 1159 € voor de 64G. Hier voor dezelfde 962 € máár geen gezichtsherkenning dus niet mogelijk om te FaceTimen. En men kan het niet opladen in het buitenland want dat wordt geblokkeerd!
      We zien nog een watershow om 13u aan de voet van de burj Khalifa en we verzamelen weer voor het bezoek aan het museum in het fort. Dit was in vroegere tijden echt bewoond en nu een leuk museum, goed gepresenteerd zonder echt te diepgaand te zijn.
      Het is overal heel druk en altijd staat er wel iemand in de weg.
      Daarna wandelen we naar de textiel soek maar dat is echt voor toeristen, de tip van gewoon negeren en doorgaan helpt wel!
      Dan varen we over de creek met een abra, een lage boot die alleen maar overvaart naar de soeks aan de overkant, 1 Dirham per rit.
      Daarmee was ons programma afgewerkt en kwamen we naar het hotel, hier is het maar 4 verdiepingen hoog en echt in de omgeving waar de buitenlandse arbeiders wonen. We halen gevulde broodjes bij de Egyptische bakker aan de overkant en na onze sobere maaltijd kunnen we nog een uurtje gaan zwemmen op het dak en van happy hour genieten met een virgin cocktail.
      Eindelijk wat tijd om te relaxen en na het nazien van de foto’s en wat bijlezen is de avond vlug voorbij.

Dubai to Hong Kong

July 21, 2016 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 35 °C

Arrived at 7am into DXB and had a 2 hour stopover before my connecting flight to Hong Kong. Arrival into HKG was 10pm then with over 1 hour wait for bags due to a technical problem I made to to HK Island by Airport express train where Kay was waiting for me!Read more

Nächster Halt Mauritius

June 17, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ ☁️ 36 °C

Mauritius ist umgeben von rund 50 kleineren unbewohnten Inseln – wie man sich eine paradiesische Idylle eben vorstellt. Das Land befindet sich circa 1800 Kilometer östlich vom afrikanischen Festland, nicht weit entfernt von der französischen Insel La Réunion. Auch Rodrigues, die Agaléga-Inseln und das Cargados Carajos-Archipel zählen zu der Republik. Die Hauptstadt Port Louis liegt im Nordwesten der Hauptinsel, die 64 Kilometer lang und bis zu 47 Kilometer breit ist. Die Inselkette selbst entstand vor über acht Millionen Jahren infolge von Ausbrüchen eines riesigen Unterwasservulkans. Im weniger touristischen Süden findet man scheinbar unberührte Natur. Bis zu 800 Meter hohe Berge schließen sich um den Inselkern.

Die Trauminsel war einst der einzige Lebensraum der Dodos. Im Laufe der Evolution „verlernten“ die Vögel das Fliegen. Arabische sowie portugiesische Seefahrer importierten in der Besiedlungszeit unabsichtlich zahlreiche neue Tierarten wie Schweine, Ratten und Affen, welche die Dodo-Eier aus den leicht zugänglichen Nestern auf dem Boden verspeisten. Die Dodos starben noch vor Beginn des 18. Jahrhunderts aus. Zur Flora und Fauna gehören heute nach wie vor seltene Tier- und Pflanzenarten, die ausschließlich auf Mauritius vorkommen. Rund 40 unterschiedliche Schmetterlingsarten sorgen in den Wäldern für farbliche Highlights. Mehr als 100 Vogelarten bewohnen die Insel und Wale, Halfterfische, Paletten-Doktorfische („Dory“) sowie zahlreiche weitere Meerestiere schwimmen durch die türkisblauen Küstengewässer.

Sabkah