United Kingdom
Lympstone

A la ronde - Clyston Mill

August 20, 2023 in England ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag onze National Trust kaarten nog een keer kunnen gebruiken. We zijn naar A la ronde geweest. Dit is een huis met 16 zijdes. Het is gebouwd in de jaren 1790 door 2 ongehuwde nichtjes. Zij reisden veel rond en verzamelden van alles uit het buitenland. Deze verzameling aan schelpen, stenen, botten, schilderingen zijn te zien in het huis.
      Later is er van alles veranderd aan het huis, met name praktischer. Dit werd gedaan door een man.
      Rondom het huis ligt ook nog een mooie tuin met uitzicht op een rivier. Gelukkig dus ook mooie uitzichten hier!
      Na A la ronde zijn we doorgereden naar Clynton Mill. Dit is een oude watermolen uit het begin van de 19e eeuw. Tot aan coronatijd heeft deze nog wekelijks voor bloem gezorgd, maar doordat de molen in die tijd lang stil heeft gestaan, moet er kennelijk eerst onkruid tussen het rad gehaald worden. Ook dit was een aardig uitje. De wandeling er naartoe was ook leuk, met een wandeling over het kerkhof naast de kerk.

In de avond zijn we heerlijk gaan eten in het centrum Exeter. Wat schept onze verbazing, Exeter is een hele leuke stad! Dit hadden we helemaal niet verwacht, aangezien ons hotel op een helemaal niet gezellige locatie ligt (industrieterrein).
      Kortom, waarschijnlijk nog een keer vaker naar het centrum.

Weiterreise nach Dorset - A la Ronde

September 30, 2017 in England ⋅ ⛅ 14 °C

Auch für Anita und mich heisst es heute Abschied nehmen von Crackington Haven. Mit einer Träne im Auge verlassen wir den Ort und machen uns auf nach Dorset. Die Fahrt geht diesmal zügig und wir sind schnell an unserem ersten Stop in der Nähe von Exmouth: das NT Haus A la Ronde. Das mehreckige Haus wurde im 18. Jh von den Cousinen Parminter gebaut und dann mit einen großen Sammelleidenschaft gefüllt. Das Haus kann natürlich besichtigt werden und wir können viele der exzentrischen Exponate bestaunen. Außerdem kann ich ein paar alte Bücher und Vintage Spitze kaufen.Read more

Lympstone