United Kingdom
Ramsey

19-8 Ramsey

August 19, 2019 in England ⋅ ⛅ 14 °C

Het is wee een mooie route behalve 8 km voor Ipswich. Daarna viel het dik mee. Het leek op de kaart of het vlak langs de snelweg zoi gaan, maar dat was niet zo gelukkig. Het fiets- en voetveer is weer niet zo fiets. Eerst moet je door grint en daarna met een trap. Hadden we nog mazzel dat het hoog water was, anders hadden we in Harwich een nog veel langere trap gehad.
      In Harwich raak ik steeds de route kwijt. Raar, ging op de heenweg ging het goed.
      Blij dat ik alvast ticket gekocht heb, het was moeilijk te vinden en de camping heeft geen wifi (ik dacht eigenlijk van wel).
      Andere Nederlandse fietsers die ik daar tref, waren ook niet erg amused met de Engelse houding ri fietsers. De eangorde is: eerst auto's, dan paarden, dan voetgangers, dan honden, dan alle andere dieren en dan fietsers. Een Engelse fietser (hij is fietscourier geweest) die ik tref, Paul, gaat helemaal in een deuk: "that's so true!".

Ramsey