United States
Arrowhead Village Mobile Home Park

Here you’ll find travel reports about Arrowhead Village Mobile Home Park. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Route 66 > Flagstaff

July 22 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Ich habe das Gefühl ich kann fast jeden Tag anfangen mit: heute war sehr schön, aber auch sehr anstrengend. 😄

Wir waren mit Pausen insgesamt fast 12 Stunden im Auto unterwegs. Auf dem Weg zur Route 66 sind wir nochmal auf der Suche nach Schildkröten durch den Joshua Tree Park gefahren, da das nur ein kleiner Umweg war. Leider waren wir heute wieder nicht erfolgreich. Dafür haben wir noch ein paar andere Tiere, verschiedene Vögel und Chipmunks gesehen 😊

Danach ging es auf verschiedenen Highways durch sehr trockene und heiße (42 Grad) Gebiete, in denen wir die Luft haben flimmern sehen und der Himmel sich in der Straße gespiegelt hat.

Angekommen in Kingman sind wir auf den Historic Highway 66 gefahren, vorbei an ganz unwirklichen Gebäuden und vielen alten Autos 😍

Unterwegs haben wir auch bei Sonnenuntergang angehalten, um uns die Gegend von oben anzuschauen. Die Vogelperspektive der Gegend ist einfach beeindruckend.

Morgen geht's zum Grand Canyon und wir campen zum ersten Mal. Wir sind schon sehr gespannt wie wir schlafen werden und wie das campen allgemein wird. Dort haben wir wahrscheinlich auch kein Wlan bekommen, also der Beitrag für Tag 9 könnte sich verspäten.

The Grand Canyon

January 11, 2018 in the United States ⋅ 🌙 1 °C

Today we flew over the Grand Canyon in a helicopter and it was amazing! We were to lucky because it snowed the night before and the contrast of white snow to red rock was beautiful!
    We then drove from where we flew to the south rim of the Canyon and walker along it and had some lunch.
    We are now back at where we are staying in flagstaff about to head to dinner, but the Canyon was truely amazing 😍Read more

Hiking in the Coconino National Forest

May 31 in the United States ⋅ ☀️ 68 °F

I am learning about the National Forest so I can give good information to our visitors. Our campground is very close to Mount Elden, which has a fire lookout on top. I found the way to the nearest trail at the base of Mount Elden, which took me a while the first two tries. Now I can make it in about 7-8 minutes, and then hike one direction or the other to explore. The base of the mountain has lots of huge boulders along the trail.Read more

Næsten route 66 - sjette del!

August 10, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede dagen med morgenmads buffeten på hotellet. Vi fik derefter pakket og kom "on the road again".

Vi tog til Red Rock State park, hvor der i følge en brochure vi fandt skulle være rodeo. Da vi kom frem fandt vi så ud af at det først startede i morgen så hele park var lukket da de gjorde klar til i morgen.

Så vi kørte videre mod the petrified forrest national park (den forstenede skov national park). På vej dertil kørte vi over statsgrænsen så vi nu er i Arizona det betyder også vi har skiftet tidszone. Vi er nu 9 timer bagud. På vejen holdte vi ind ved et par souvenir butikker der alle solgte ting laver af indianere. Vi endte begge med at købe en vase hver lavet af indianere i ler. Vi besluttede os for at købe to af deres fried bread og tage med i national parken.

Kørte til petrified forrest national park. Der var et visitor center hvor vi var inde og spørge hvordan og hvorledes. Han kunne fortælle os at det var en vej gennem parken, 28 miles (1 mile = 1,6 km). Langs den vej var der 12 udsigtsposter man kunne stoppe og gå ud ved. Ved det første stop havde vi udsigt ud over en masse små røde bakker, vi besluttede os for at sætte os her og spise vores medbragte frokost fra cafeen ved visitorcenteret. Det var så smukt et landskab. Derefter kørte vi videre omkring stoppene og stod ud ved de fleste. Først kører man igennem et landskab med røde bakker med nogle gange både grønne, røde og sorte nuancer. Derefter kom vi end i et landskab med blå, hvide og røde bjerge/bakker, sindsygt smukt igen. Til sidst kører vi ind i et landskab fyldt med forstenet træstammer. Stammerne lå spredt over alt! Ved en af stoppene var Agate bridge, som var en forstenet træstamme som var en bro fra den ene til den anden side af den nu udtørrede flod. Der vokser nærmest ingen træder i parken. Stammerne er VIRKLIG gamle, de er fra dengang alt land hang sammen som et stort landstykke. Dengang lå Arizona det samme sted i forhold til ækvator som Costa rica gør nu. Det var rigtig spændene og smukt at besøge parken.

Vi besluttede os for at vi vidst godt kunne nå til Flagstaff og finde et sted at sove, det er kun 1 time og 35 min. Fra Grand Canyon. Her gik jagten ind på at finde et hotel indenfor vores budget, hotel nummer 5 var en vinder! 😅 Vi fandt os derefter lidt aftensmad inden vi skulle i gang med at planlægge turen til Grand Canyon, vi er en dag foran planen. Vi besluttede i morgen skulle være lidt en slapper dag uden for meget bil kørsel og så vil vi være oppe ved Grand Canyon torsdag til solopgang, gå rundt der og se sol nedgang også. Planlægningen tog lidt tid så det er nu blevet sent og jeg vil sove, godnat! 😄😴😴

Flagstaff / Sedona

April 22, 2017 in the United States ⋅ 🌙 4 °C

Nach 2 Nächten am Grand Canyon ging es weiter nach Flagstaff 😊 Ein kleines Städtchen mit vielen Bars und Irish Pubs 😅

Da es hier aber nicht so viel zu sehen gibt, ging es für einen Tag nach Sedona. Wirklich schöne Natur und riesige Canyons! 🙈

Grand Canyon

August 28, 2017 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

Heute schliefen wir alle etwas länger, da wir wussten der Tag schenkt uns eine Std. ☺ schließlich fuhren wir ja von Utah nach Arizona und somit in eine andere Zeitzone.
    Nach dem wir uns von der Fehlbuchung des Vortages erholt hatten und ich mir bei Booking.com ein Konto erstellt hatte (hätte ich gleich machen sollen) konnte ich die Hotelbuchung aufrufen und sehen, dass wir sie erfolgreich storniert hatten....wenn's gut läuft sogar ohne Stornierungskosten.
    Keinen Gedanken mehr daran verschwendent, um uns den Urlaub nicht zu vermiesen, ging's zum Highway Richtung Süden. Die Mutter aller Canyons war unser Ziel....Grand Canyon....
    Bevor wir den Eingang erreichten, hielten wir noch einmal auf einem Parkplatz am Straßenrand an, da wir den River, der für eines der 7 Weltwunder verantwortlich ist, bereits links neben uns sahen. Viel konnten wir jedoch vom Colorado River, so heißt dieser Fluss nämlich, aber noch nicht sehen und so widmeten wir uns den Verkaufsständen der Indianer, die hier wirklich an jeder Haltebucht stehen, um ihre handgefertigten Waren an den Mann zu bringen. Das scheint wohl das Einzige zu sein, womit man hier seinen Lebensunterhalt verdient. Hier fanden wir eines der Mitbringsel für unsere Daheimgebliebenen, wovon ich überzeugt bin, dass es der Person, für die es bestimmt ist, sicherlich sehr gut gefällt, zumindest hoffte ich das 😉
    Nun aber ohne weiteren Zwischenstopp hinein in den Canyon und was einen dort erwartet, kann man kaum in Worte fassen. Am ersten Scenicpoint, der mit einem malerischen Turm ausgestattet ist hielten wir uns am längsten auf....erst einmal aufsaugen was die Natur in Jahrmillionen hier erschaffen hat. So klapperten wir Punkt für Punkt ab und fingen an jeder Ecke neue und immer schöner wirkendere Eindrücke ein....die Welt ist ein Wunder und wir dürfen nur einen Bruchteil der Zeitgeschichte darin wandeln, so waren wir wieder einmal dankbar für das was unseren Augen hier geboten wurde.
    Müde und irgendwie verzaubert vom heutigen Tag, beschlossen wir, das vormittags wieder online gebuchte Hotel in Flagstaff (diesmal lief wieder alles glatt 😁) aufzusuchen und irgendwo eine Kleinigkeit zu essen. Das Hotel (Baracke wäre wohl der bessere Ausdruck, bei der Bundeswehr im Manöver 1981 waren wir deutlich besser untergebracht 🙄) erwies sich als das zweitschlechteste, welches wir auf unserem Trip heimsuchten, aber das Essen im Sizzlers, wo Leo unbedingt einkehren musste (stand auf ihrer Todo-Liste 😊) entschädigte uns dafür.....so früh wie heute waren wir noch nie im Bett....09:00 pm

Sjette dag på Route 66 9/8

August 10, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede dagen med at køre til Red rock State park, hvor der i anden uge af august skulle være noget rodeo og dans osv. Vi kom derud og der var stort set ingen mennesker. Vi gik ud mod den store bygning, her mødte vi en sikkerhedsvagt, hvor jeg spurgte hvordan man kunne se parken. Svaret lød at parken var lukket og dans, rodeo osv. åbnede først i morgen!!

Vi gik ud i bilen og bestemte os hurtigt for at køre i den forstenede skov, som ligger længere vest på. På vejen krydsede vi grænsen til Arizona, hvor vi skiftede tidszone, så nu er vi 9 timer bagud. Det var også den sidste tidszone vi kommer i gennem. I Arizona var der rigtig mange indianer butikker og reklamer for dem langs I-40, som er den motorvej vi kører på. Vi holdte ind lige efter grænsen for at indhente lidt brochurer og kigge lidt. Deres ler ting var en del billigere end i New Mexico, så jeg købte en vase og Louise købte en lille vase/skål.
    Vi fik også købt Fry Bread til vores tur i skoven.

Vi kom frem til den forstenede skov og forventede at vi skulle gå rundt i den, men man kører rundt til forskellige stop og stiger ud for at tage billeder og kører igen. Typisk amerikansk. Vi blev lidt dovne af det, for man orkede ikke at stige ud hver gang. 😃
    Den forstenede skov var blandet med den farvede ørken(painted dessert). Det var super flot. Se gerne billeder for neden. Vi brugte omkring 4 timer derinde. Det er utroligt hvad naturen kan skabe. Vi kom også forbi Blue Mesa, hvor bjergene har farver i lag, hvilket det har fået af vand og vejr. De forskellige og bruges til at bestemme stenens alder og fx hvor langt vandet har gået op.
    Agate Bridge var en 34 meter lang træstamme, som lå på tværs mellem to klipper. Det var vandet som havde båret den der hen og med en blandet af vand, vulkan støv og 300 millioner år er den nu forstenet.
    Vi gik en tur i Crystal forrest, hvor vi så en hel del forstenet træ. Det var så surrealistisk. Det lignede træ, men mærkes som sten. Det har været en rigtig skov for mange millioner år siden. Man kan sammenligne det med regnskoven i Costa Rica, men da kontinenterne flød fra hinanden er den nu forstenet, da den ligger på en hel anden breddegrad.

Omkring kl. 16 var vi ude af skoven. Vi nåede ikke at se det sidste sted fordi det regnede. Vi kørte en 1,5 time til Flagstaff, hvor vi kom ind forbi et meteor krater. Man kunne desværre ikke bare køre forbi, som vi havde håbet, så vi kørte ud på motorvejen igen. Vi rundede og et turistkontor, som var meget forladt. Da vi havde stået der i ca 5 minutter kom der en ældre dame og gav os lidt forslag til hvad man kunne i området. Vi fik en masse brochurer og tog så afsted igen.

Vi havde vores lille hotel kupon hæfte med, men efter at have tjekket 5 hoteller og ingen havde nogle kupon værelser ledige tog vi en anden og her fik jeg presset ham ned til vores budget på 60$.
    Vi fik nøglen og kørte ud for at finde noget mad. I en af brochurerne fandt vi Country House restaurant, hvor jeg fik frugtsalat. Jeg var ikke rigtig sulten. Louise fik en taco salat.

Vi brugte derefter 3 timer på research om Grand Canyon og de næste par dage. I morgen står den vidst på badeland og tidligt i seng, så vi kan se solopgangen i Grand Canyon.

Cool Flagstaff

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 46 °F

We are spending the summer in cool Flagstaff Arizona. With an altitude of over 7000 ft. it is a very nice summer escape from the heat of the Phoenix valley. The San Francisco Peaks are even higher, and have snow on them all year. It is a beautiful backdrop for photos.

Slapper dag i Flagstaff.

August 10, 2016 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

Vi valgte i går at dagen i dag skulle være lidt af en slap af dag da vi vidste dagen i morgen blev lang. Så vi sov lidt længe og havde ikke travlt med morgenmaden. Så sad vi og kiggede lidt på hvad der var at lave i Flagstaff, der var ikke så meget. Det vandland vi ville ha været i havde lukket så ingen pool tid til os. Vi besluttede os så for at tage i Flagstaff mall. Så vi fik gjort os lige så stille klar og fik snakket med vores mødre, det var en hyggelig stille og rolig formiddag.

Vi kørte så i shopping centeret. Først fik vi lidt sen frokost og så gik vi i butikker. Det kan ikke lade sig gøre for os at komme ud fra shopping steder uden hænderne fyldte med poser, det samme skete her. Men vi hyggede os og fik fedt billigt tøj og et par korte støvler med hæl på hver. Pludselig var klokken 19, så vi skulle skynde os i supermarked og hjem i seng. Her fin vi fyldt op med vand, snacks og frokost til i morgen. Vi købte også aftensmad her, færdigretter som var overraskende gode, vi har kun en mikrobølgeovn og et køleskab så det er begrænset hvad vi kan kokkerere. Vi fik spist, ompakket diverse tasker og poser og pakket bilen. Nu vil vi så til at sove da vi skal op klokken 3 i nat for at køre til Grand Canyon og se sol opgang. Godnat! 😄😴😴

Arrowhead Village Mobile Home Park