United States
Burlington

Sea-tac, Burlington och chit-chatt

May 10, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

Buss. Flyg. Bam. USA!
      Det går väldigt smidigt hela vägen. Sjukt mycket folk vid customs och immigration så det tog lite tid. Kändes lite nervöst att svara på frågor och killen som kontrollerade var lite väl frågvis, men å andra sidan är det deras jobb att vara misstänksamma. Hur som helst kommer jag in i landet, hämtar min väska och vips sitter jag på bussen norrut. Där märker jag något som jag vet många har sagt och påpekat tidigare. Amerikaner är ett förbaskat trevligt folk. Chauffören börjar genast skoja och passagerarna hakar på och börjar prata med folk runt dom. Ovanligt men trevligt.
      Jörgen och Michelle hämtar mig och jag installerar mig i deras gästrum. Vi pratar massor och det känns som att det bara var förra veckan vi sågs. Kul!
      Vi tar en kvällspromenad och mitt första intryck är att Burlington är en ganska så mysig liten småstad, mycket hus och väldigt många fina trädgårdar där blommorna blommar för fullt.
      Jetlag lyser med sin frånvaro, tills jag lägger huvudet på kunden för då är det inte många sekunder innan det är lights out!

Idag är det tisdag.. Jag börjar bli lite dagvild och tidsomställningen gör det hela ännu mer klurigt.
      Jag kliver upp och ger mig iväg på egen hand. Tänkte bara se mig snabbt omkring men det slutar med att jag är borta hela dagen. Target, Cosco, Fred myers, klipper mig, kmart, Outlets, dollar store, Applebee's, the mall, smoothie, Macy's. Arméns rekryteringskontor, Phu. Även om det är en väldigt liten stad så finns det verkligen allting här. Och alla är så förbannat trevliga :)

Burlington, بورلينجتون, Бърлингтън, برلینگتون، واشینگتن, 벌링턴, 98233, Берлингтон, برلنگٹن، واشنگٹن, 伯灵顿