United States
Cameron County

Tirsdag d. 4.7.

July 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Sidste dag på South Padre Island, og det var nok enden på badeferien.
      Der er ikke meget at se på disse kanter. Vi kørte til den nordlige del af byen, der hvor vejen løber ud i mange kilometers sandstrand. Det var som om sandet omringede vejen.
      De indfødte fejrede independence day, og det var meget afdæmpet. En enkelt parade på stranden fra morgenstunden, ellers ikke meget at bemærke. Måske var det pga varmen. 20 minutters fyrværkeri show var til gengæld helt vildt.
      Badning og en dejlig video fra Zahra og Oscar var dagens højdepunkter

South Padre Island

March 9 in the United States ⋅ 🌬 17 °C

Heute haben wir eine 193 Meilen Strecke auf uns genommen um quasi ans südlichste Ende der Insel zu kommen. Da es leider keinen direkten Weg auf der Insel gibt und man nur auf dem Festland zum Ziel kommt dauerte die Fahrt (one way) 3h. Da merkt man mal wieder wie weitläufig alles ist. Hinzu kommt das man auch nur mit dem Auto da hin kommt. Es gab den ganzen Weg neben dem Highway auch Bahngleise, aber weder mit dem Zug noch auf dem Wasserweg könnte man diesen Ort erreichen.Read more

Strandliv

July 1, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Der er lige et billede fra stranden i går aftes🌝
      Vi var vågne kl. 6 - men vi hvilende da lige en time mere😉 Dejlige senge og puder, der er vist også det eneste gode ved det her sted. Kæft det er gammelt og grimt!
      Vi spiste havregrød til morgenmad😁 Vi bliver jo nødt til at spare et eller andet sted🤑
      Vi tog på tur til et havskilpadder oplysnings og rescue center. Det var sjov at se. Og bagefter til et naturcenter med alligators og fugle😊
      Hjem og spise sandwich (sparer igen👍🏻) ud og shoppe lidt - Solbriller som ses på selfie😎 jeg har glemt det ene par af mine solbriller med styrke🙄 irriterende! Derfor har jeg kun nogle lilla lidt lyse briller og solen er skarp. Så derfor har jeg købt de mørke. Så er jeg bare virkelig “blind” - men så kan jeg bade med dem💪🏼
      Stranden kaldte og vi var i vandet flere gange. Selv Dennis er glad ved det🥳🥳
      Bad og ud og spise fiskeTaco🌮 bagefter så vi solnedgang og fuld månen på stranden. Vi er lige som ude på en tange, så man kan se solnedgang på den ene side og måned der står flot over vandet på den anden side.
      Og i morgen tidlig skal vi på stranden og se solopgang 🌅

Afslapning

July 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

Vi skulle på stranden og se 4. Juli strandparade🇺🇸🇺🇸 (ja vi skulle også have set solopgang men vi sov endnu engang forlænge😂)
      Kl. 9 gik vi på stranden, vi bade og så parade, den var lille😉 Vi bade endnu engang og gik hjem. Tog bilen til “vejs ende” ca. 13 km. Ud af halvøen. Der var trucks på stranden og heste😉
      Hjem til frokost sandwich.
      Afslapning. Mens Dennis endnu engang gik en tur i middagsheden🥵
      Dennis har fået kuffert kuller og jeg har fået vild hår af alt det vand, tror nærmest ikke mit hår har været tørt siden vi kom til USA😅
      Vi bestilte hotel til den næste destination, top lækkert håber vi💪🏼 Det har vi fortjent over på det her bras af et hotel!
      Eftermiddags rutinen. Ned til stranden - bade - gå ud af stranden - bade - gå tilbage - bade og hjem. I poolen igen. Den er varm🥵
      Ud og spise og hjem og se TV 😂 Vi var færdige med det her sted. Vi forsøger at holde os vågne til 21.15 og se fyrværkeri🎆🎇 Vi klarede det - vi så et “show” på 20 min. 😳 De er sindssyge de amerikanere.

Lørdag d. 1.7.

July 1, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Hotellets morgenmadsrestaurant var virkelig hyggelig, og vi havde glædet os til at få vores første breakfast tacos. Desværre åbnede de først kl. 10.00! Det kunne tidsplanen ikke klare, da vi skulle nå i et outletcenter inden afrejse.
      Vi så kun latinoer hele formiddagen. Mexicanerne arbejder i butikker, restauranter og tankstioner. Mexicanerne er endda også kunderne. Der er kun latinoer omkring Laredo, og der tales nærmest kun spansk. Jeg er vildt overrasket.
      Heldigvis skulle vi bytte hæslige Laredo ud med Padre Island - en tange syd for Corpus Christi. Endelig en rolig tid ved kysten tænkte vi - indtil vi nærmede os, og kunne fornemme på trafikken, at flere havde fået samme tanke som os denne weekend op til 4. juli. Det viste sig at være mega turistet, men pyt. Vejret var dejligt, vandet var varmt, og hotelværelset stod overhovedet ikke måder mål med prisen. Velkommen til det amerikanske strandliv.
      Fiske tacos til aften var fuldstændig outstanding. Wauw…..

Væk fra strandlivet

July 5, 2023 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Op kl. 6 så vi endelig kunne se solopgang - og så var det overskydet🙄 typisk😃 vi havde te og kaffe med og sad lidt på stranden. Bølgende var for høje så jeg kunne heller ikke bade🙄
      Tilbage og pakke og afsted fra det skrækkelige hotel!
      Vi skulle køre i ca. 4,5 timer - på vejen så vi en kæmpe Ranch King Ranch. Vi havde bestilt en rundtur på 1,5 time. Vi blev kørt rundt i en lille bus og så et meget lille udsnit af deres kæmpe Ranch. Vi så deres kvæg og guiden fortalte om den lange historie på stedet. Det var spændende - dog havde jeg håbet at se nogen cowboys😂
      På køreturen så vi virkelig mange vindmøller. Så de har lidt ud over olie😉 og vi så mange bomuldsmarker.
      Videre til vores endelige destination - Fulton/Rockport 👍🏻 Endelig et virkeligt lækkert og lidt stille sted😃 Førsteparket til bugten. Jubbiii😊
      Vi spiste på hotellet restaurant som var fin. Også her vi kan spise morgenmad(som er med i prisen👍🏻)

Søndag d. 2.7.

July 2, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Dejlig afslapningsdag på South Padre Island.
      Kl. 9.00 stod vi klar ved Sea Turtle Refuge, hvor vi lærte lidt om padderne, og så hvilke patienter de havde på lager. Denne ø er et af de relativt få områder, hvor sea turtles kommer på stranden og lægger deres æg.
      Vi vinkede farvel til padderne og gik ind til naboen, hvor vi kunne se fugle (ret kedeligt) og gators i gator-vuggestue og i det fri i deres sumpområde. Størst indtryk gjorde Big Padre. En gigantisk gator på 55 år, som blev fodret af en (lidt overmodig) dyrepasser. Holy sh…
      Ellers stod den på badning og gåture langs stranden. Den mexicanske golf er dejlig varm til mig, og chefen (Susanna) siger at vandet er pænt og rent.
      Temperaturen er tålelig når havet er i nærheden, men det er ikke meget vi er ude i solen. Susanna siger nej.
      Til aften bestilte vi sideorder til aftensmaden. Det resulterede i alt for meget mad, og vi blev kvalmende mætte. Virkelig dumt. Vi er jo i Texas.

Mandag d. 3.7.

July 3, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi forsøgte at stå tidlig op, men vi kunne ikke. Vi var endda gået i seng 21.30.
      Da vi fik snøvlet os sammen, tog vi til Boca Chica Beach, som er en afsidesliggende strand hvor havskildpadderne yngler. Det er også et sted hvor Elon Musk og SpaceX har et testcenter. Altså nærmest på stranden.
      Det var er mærkelig oplevelse at køre ude i ingenting, og pludselig dukkede der en high tech virksomhed op med raketter og henmeligheder. Sejt faktisk…
      Stranden var fyldt med affald, men det var nok meste mågernes skyld.
      US citizens, right? Oh well no. Vi havde lidt problemer med at kommer forbi border control fordi vi ikke havde vores pas med os. Lidt dumt, men det gik alligevel uden de store problemer. De holder sgu øje med illegale mexicanere langs den lange grænse. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg synes det går, for her er nærmest kun mexicanere.
      Resten af dagen stod på badning på strand og i pool. Tempoet er heeeelt nede, hvor det sandsynligvis er sundt.
      Seafood? - selvfølgelig.
      Musikken på stedet? - outstanding! Combs, Wallen, Church, Childers….. jeg kommer ikke hjem.

Endnu en dag ved stranden

July 3, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

For at jeg ikke glemmer det😉 Klorvand, altså deres drikkevand er SÅ meget klor vand. Men til gengæld er det gratis når vi er ude og spise🧊 Men vi har heletiden købevand i vores køleskab og køleboks💧
      I dag skulle vi op og se sol opgang. Men vi var for trætte(total sløvsind) I morgen gør vi det!
      Vi var nede og morgenbade ved 8.30 tiden - allerede meget varmt. Og der var rødt og lilla flag, som betyder at man skal passe på bølger og måske giftige dyr. Jeg var hurtig i og op igen. Dennis sprang over😉
      Vi kørte en “lille” tur til en anden strand på den anden side af bugten., Mobilerne sagde velkommen til Mexico og der var også en grænse vagt der tog vores oplysninger👀 De har helt styr på os. (Det tog en time at kører derover)
      Vi bade og gik vi en tur. Der var ikke så mange mennesker. Men dem der var, var kørt i deres pickup truck ud på stranden og de fiskede i vandkanten.
      Vi kørte forbi noget SpaceX - Dennis syntes det var sjovt😉
      På vej tilbage så i helt vidt mange rejekuttere. Tænk Forrest Gump😉 og se billeder.
      Morgenmad var havregrød, cacaomælk og grapefrugt juice. Frokost var “hjemme” smurte sandwich👍🏻
      Jeg slappede lidt af mens Dennis gik en tur i heden🥵 Han købt billige solbriller😎
      Så måtte vi ned og bade igen. Der er ca. 5 min. Gang til stranden. Vi bader - går ca. 1 km. langs strandkanten. Bader igen, går tilbage og bader igen. Så er der ca. gået 2 timer😃🏊🏽‍♂️🏊🏼💧💧 Vi tog så også lige en dukkert i poolen på hotellet🏊🏼🏊🏼💧💧💧 Så var vi også helt i opløsning😅
      Pause på hotellet - planlægning af næste træk. Ud og spise på en skøn restaurant - hvor de spillede det helt rigtige musik🤠

Rocketman

September 17, 2021 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Computerlogbuch Sternzeit 20210917, Captain Nils P. Neumann:
      Nach den schönen Tagen in Austin stand der Besuch der Starbase von SpaceX, dem Raumfahrtunternehmen von Elon Musk, an.
      Ich verfolge schon lange das dort ansässige Starship-Programm, das in den 2020er Jahren einmal Menschen zu Mond und Mars bringen soll. Dementsprechend faszinierend war es nun, die Basis, bestehend aus einem Produktions- und einem Startareal, das direkt hinter dem Strand von Boca Chica unmittelbar an der südtexanischen Grenze zu Mexiko liegt, hautnah zu erleben. Dass man so nah an die Starships 15 (das erste, das im Frühjahr erfolgreich gelandet ist) und 16 (ein nicht mehr notwendiger Nachbau) herankommt, hätte ich nicht gedacht.
      Auf dem Startareal waren Starship 20 und der dazugehörige Booster 4 zu sehen, die den ersten Orbitalflug in den nächsten Wochen angehen sollen. Auch die ausrangierten Booster 3 (ein Teil davon) und Starhopper (erster Testprototyp) gaben sich dort die Ehre.

Cameron County, مقاطعة كامرون, Камерън, কামেরোন কাউন্টি, Swydd Cameron, Condado de Cameron, Cameroni maakond, Cameron konderria, شهرستان کمرون، تگزاس, Comté de Cameron, Cameron megye, Քեմերոն շրջան, County Cameron, Contea di Cameron, キャメロン郡, Cameron Comitatus, Cameron Kūn, Hrabstwo Cameron, کیمرون کاؤنٹی، ٹیکساس, Comitatul Cameron, Камерон, Округ Камерон, Quận Cameron, Condado han Cameron, 卡梅倫縣