United States
Cañada Verde

San Francisco

October 22, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Maandag rijden we van Angels Camp naar het meest westelijke deel van onze reis: San Francisco!
      Rond San Francisco is het een grote brij van steden en kleine plaatsjes, die allemaal een geheel vormen. Het begint steeds drukker te worden. En dan nadert daar San Francisco. Ze ligt aan het water en wordt omringd door bruggen. Vanuit de verte zien we de Golden Gate Bridge, het iconische symbool, al naderen. Even later rijden we, over de enige echte Golden Gate Bridge Downtown binnen. De huizen hebben verschillende kleuren en het ziet er erg gezellig uit.
      We rijden Down Town weer uit en rijden langs de kust naar het zuiden, naar Half Moon Bay. Dit is een klein plaatsje aan de kust, net bij de drukte van San Francisco vandaan. De rijkelui vestigen zich hier voornamelijk. Dat is goed merkbaar, want vanaf onze camping kijken we uit over een gigantische golfbaan, uitkijkend over de zee. Wanneer we het pad naar het strand oplopen, zoeven de golfkarretjes voorbij en vliegen de golfballetjes ons om de oren. Iets verderop staat een gigantisch clubhuis. Allemaal heel chic.
      We genieten van de zon op het strand en wagen ons in de oceaan, maar deze is bikkelkoud. Ook liggen er rotsen in het water, dus zwemmen gaat m niet worden.
      's Avonds proberen we de barbecue uit die we van een andere campertoerist hebben gehad.

Dinsdag rijden we met de camper weer in de richting van Down Town San Francisco. We laten de camper achter op een parkeerplaats en rijden het laatste stuk met de Uber. Middenin de stad worden we gedropt. We staan tussen hoge torens en kijken brede straten in. De stad heeft een industriële bouwstijl. Hoge appartementsgebouwen hebben brandtrappen aan de zijkant. Overal op straat staan foodtrucks, waar mensen hun eten of drankje halen.
      Tussen alles door komt de oude Cable Car langs gerammeld. Aan de buitenkant hangen mensen, terwijl de tram heuvel op en afgaat.
      De stad is op heuvels gebouwd, en afentoe klimmen we steil omhoog. De zon schijnt uitbundig, dus we hebben het warm zat.
      Bij de boulevard aangekomen zien we verderop een eilandje met de beruchte gevangenis Alcatraz liggen. Bij de Subway fixen we een lunch.
      Vanaf hier nemen we de bus naar de Golden Gate Bridge. We zijn er al overheen gereden, maar nu we er voor staan is het nog indrukwekkender. Het is een prachtig plaatje om de rode brug in al zijn grootsheid te zien liggen.
      Wanneer we de brug overlopen, hebben we een fantastisch uitzicht over de skyline van de stad. In de verte zien we alle hoge torens naast elkaar staan. De zon staat al wat lager en doet de gebouwen schitteren.
      We lopen de brug in z'n gehele lengte af en weer terug. Het is een behoorlijke wandeling, maar de zon zet de brug en de omgeving in een prachtige gloed.
      Hierna laten we ons door de Uber bij een restaurant afzetten waar we een burger eten die een heuse award heeft gewonnen.
      Na de avondmaaltijd maken we nog even een ommetje. We lopen langs een gezellige straat met barretjes. Hoog op de heuvel kijken we neer op de stad, schitterend met alle lichtjes.

San Francisco, California

October 1, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Hier nous avons passé toute la journée à SF.
      Petit déjeuner au Starbucks puis direction au Pier 39, une chouette rue marchande qui borde les quais de SF. On a eu la chance de voir des lion de mer sur des planches qui flottaient dans l'eau, apparement ces animaux aiment bien prendre le soleil eheh.
      Après ça, nous voulions aller sur l'île d'Alcatraz mais malheureusement plus de billets jusqu'au 7 octobre. Nous avons donc décidé de prendre un taxi et de se rendre dans le "Mission District", c'est un grand quartier à SF connu pour ses peintures murals. Il y a pas mal de peintures en relation avec les gangs, la religion et l'aide entre personnes.
      On en a profité pour manger une pizza du coin (très bonne d'ailleurs). Ensuite, on reprend le taxi pour se rendre à Chinatown plus précisément à la Fortune Cookies Factory, en gros une minuscule fabrique de biscuits de la fortune tenu par plusieurs chinois. On achète un paquet et en repart direction "Lombard Street", une des rues les plus connus de SF. C'est une rue qui descend en zigzag que beaucoup de touristes empruntent tout en filmant leur descente. On décide de partir de SF en fin d'aprèm. On roule en bordand l'océan avec un magnifique couché de soleil.

Yesterday was our last day in SF.
      We had breakfast in a Starbucks and then went to Pier 39. It's a place by the ocean on the marina with lots of small shops. We even had the chance to see a group of sea lions in the water, apparently those animals really like to take the sun ahah.
      After that, we wanted to go on the Alcatraz island but unfortunately tickets were sold out 'till October 7th so we just took a cab and went down to Mission District.
      It's a famous district known for its painted walls. Lots of these paintings are related to gangs, religions and helping each other. Then, we took a cab back to Chinatown, to the Fortune Cookies Factory, we bought one pack and left to Lombard Street.
      It's one of the most famous streets in SF. It's a zigzag street were lots of tourists drive down while filming. We took some pictures there and decided to leave SF later.
      We took the road by the ocean so we had an amazing view with an amazing sunset !!

Cañada Verde, Canada Verde