United States
Chelan County

Dag 97, Grote getallen

August 3, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Een korte klim deze ochtend is alles wat nodig is om mij in een prachtig berglandschap te brengen. Het pad golft wat op en neer terwijl ik me de meeste op een bergrand bevind.

Totaal onverwacht zie ik 4000km in het mos gekrast, dat had ik even niet in de gaten. Ik ben tijdelijk geconverteerd naar het imperial systeem om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren met de Amerikanen. Leuke verrassing! Paar uurtjes later kom ik ook langs de 2500 mijl marker, die had ik wel verwacht. Het einde is nabij.

Ik mag hier vrijwel de gehele van genieten, totdat ik de avond nader. Nu is het mooi geweest, ik daal ver af een bos in. Met alle gevolgen van dien, ik wil niet weer een klaagzang gaan houden dus ik laat het bij omgevallen bomen en overgroeid pad.

Dan als klap op de vuurpijl sta ik opeens aan de oever van een kolkende rivier. Een droge oversteek lijkt uitgesloten. Aan de overkant staat ook een man net zo vertwijfeld te kijken als ik. Verbale communicatie is niet mogelijk vanwege het geluid van de rivier. Ik loop wat op en neer langs de rivier op zoek naar een veilige plaats om over te steken. Een ideale plaats lijkt er niet te zijn, er is een plek gemarkeerd met cairns. Dat is misschien wel de beste plek inderdaad. De man tegenover lijkt het daarmee eens en komt al mijn kant uit. Ik zie hem vechten tegen de stroming maar hij staat een paar minuten later veilig langs mij. Nu is mijn beurt, ik vraag of die meneer even wil wachten totdat ik aan de overkant ben, voor het geval dat. De stroming is sterk en stapje voor stapje beweeg richting de andere zijde. Phew, ook dat weer goed door gekomen 😊.

Nog een paar honderd meter klimmen en dan kan ik kamp maken. Het was een dag die erg goed begon en zwaar eindige. Al met al nog steeds een leuke dag.

Recovering day

September 15, 2019 in the United States ⋅ 🌧 13 °C

After the exhausting tour across Washington Pass, we needed a more quiet day. We took it slowly, had a good breakfast and left Whintrop by almost noon for an easy 70km mainly downhill ride to Alta Lake State Park.
      We left in the rain but, luckily, it stopped after a couple of hours. The locals are actually happy about the rain as fires are not uncommon during summers as you can see in the photos (signs of last year's fire). So we just ignored the wet weather and enjoyed the views of Methow River, uncountable pear and apple orchards, farm houses and soft hills until we got to our beautiful campspot at Alta Lake.

Dag 99, De laatste 100 mijl

August 5, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

Ik heb gisteren kamp gemaakt op iets minder dan 100 mijl van Canada. Het einde komt nu snel dichtbij.

Het lijkt wel een ochtendritueel de laatste dagen, het is direct beginnen met een stevige klim. Op zich niet slecht, de benen zijn nog fris dus ik ram zo deze berg op.

Wat me deze ochtend bezig houd is het volgende: ik zie wat vreemds voor me bewegen op het pad, als ik wat dichterbij kom zie ik dat het twee muizen die aardig in elkaar verstrengeld zijn. Wat ik verwacht dat een gevecht is, maar wie weet. Als ik nog een paar stappen dichterbij doe merken ze mij op en schieten beide pijlsnel in tegenovergestelde richting de bosjes in. Nu komt het, zodra ik ze weg ze schieten stamp ik er één in reflex dood. Waarom deed ik dat? Wat maakt mij het uit dat hier wat muizen leven, mij zijn ze niet to overlast. Het beste wat ik kon verzinnen was dat een primitief instinct is. Muizen betekenen niet veel goeds, dus dood maken als je een kans ziet.

Terwijl ik met dit rond loop komt er een gast van de forest service me tegemoet. Deze houden het pad bij en het bos in goede staat. Ik vertel hem dat hij heel wat werk heeft, richting het zuiden. Hij geeft aan dat, dat niet zijn terrein is maar verzekerd me dat het verder naar het noorden beter is. Wat een idioot! Niet veel later baan ik me weer een weg door bosjes hoger dan mezelf en waar het pad nauwelijks zichtbaar is. Er liggen geen bomen op het pad, dat is al iets.

Inmiddels heb ik een lange langzame afdaling ingezet, het is pas eind van de middag als ik het dal bereik. Dat is de plaats waar een bus komt om je naar het laatste dorp, Stehekin te brengen. Ik heb gisterenavond een inventarisatie gedaan van mijn eten en ik heb zelfs een dag teveel bij me. Dus ik sla dit dorp over en ga direct richting Canada. Vanaf hier is het nog een 20km naar de kampeerplek die ik op het oog heb. Na een uurtje lopen begint het wat te druppen, dat zorgt ervoor dat ik een tandje bij schakel. Ik heb geen zin in een nat pak net voordat ik kamp maak. Het stopt met regenen, maar het ziet er nog steeds dreigend uit. Ik blijf maar stevig door lopen. De timing is perfect, als mijn tent staat en ik nog wat aan het organiseren ben barst de regen los. Gelukkig net op tijd!

👋👋

Colchuck Lake

October 11, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Im Banff Nationalpark hatten wir ein Pärchen aus Waschington State kennen gelernt. Diese hatten uns vom Colchuck Lake, einem türkisblauen See in den Bergen, erzählt. So wie die Beiden geschwärmt hatten, wollte ich den unbedingt sehen! Also entschieden wir uns für einen Tagesausflug dorthin.

Anders als die türkisblauen Seen in den kanadischen Nationalparks, muss man hier in der Alpine Lakes Wilderness Area von Waschington ein gutes Stück wandern um zu einem der Seen zu gelangen... Für den insgesamt (nur) 13km langen Hin- und Rückweg des Colchuck Lake Trails braucht man wegen der 709m Steigung im Durchschnitt 5 Stunden.

Zuerst ging es über Stock und Stein durch den Okanogan-Wenatchee National Forest, bevor es dann auf ca. 1500m hinauf zum Colchuck Lake ging. Wir hatten uns extra Badesachen eingepackt, oben bemerkten wir aber, dass es eher eine Mutprobe, als eine normale Abkühlung war, in den eiskalten Gletschersee zu springen! 😆 Aber das wollten wir uns nicht entgehen lassen... 🥶😄

Dag 96, Leavenworth

August 2, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Of het heeft vannacht z’n best geregend of ik heb in een wolk geslapen. Mijn tent is in ieder geval zeiknat. Hopelijk kan ik hem op tijd opzetten zodat hij nog wat kan drogen voordat ik hem morgen weer nat mee moet nemen.

Ik ga vandaag weer een dorpje aan, wat naar plan de laatste is waar ik een bevoorrading doe. Er is nog een klein dorp verderop het pad maar dat schijnt niet gek veel te zijn. Ik heb de keuze om vandaag naar Skykomish of Leavenworth te gaan. Beide bereikbaar vanaf dezelfde weg overgang. Skykomish is wat dichterbij maar heeft maar een klein winkeltje. Leavenworth is verder weg maar wel een fatsoenlijke supermarkt. Ik heb nog 13km om erover na te denken, het liefst ga ik naar Leavenworth, maar ja, dat is 55km verderop.

Als ik bij de weg aan kom staat er al een man te liften, hij wil naar Leavenworth. Knoop door gehakt, ik ga ook die kant op. Binnen vijf minuten stopt er al een vrouw die mij enige tijd later bij de supermarkt afzet. Ze geeft een kleine introductie in het dorp, het is gebouwd met invloeden uit de bavaria streek. Erg Duits dus, het ziet er erg leuk uit.

Ik doe mijn boodschappen en zoek daarna een stopcontact om mijn batterijen weer te laden. Ik vond er enkele bij het tankstation en ze vinden het prima dat ik die gebruik. Het duurt toch weer enkele uren voordat alles weer vol is en ik weer op weg kan. Ik ga nog eerst even wat lunch halen. Een lift uit het dorp is wat lastiger blijkt, het duurt ongeveer 20 minuten voordat iemand bereidt is om me mee te nemen. Valt nog niet tegen.

Her is 15:30 als ik weer terug op het pad ben, ik bekijk even mijn kamp opties en besluit: het kan mij wat, ik loop wel tot ik geen zin meer heb. Dat blijkt 21:20 te worden een latertje. Ik bereik mijn hoogste punt, grizzly peak, vandaag precies met zonsondergang. Wat een timing zeg, dit zijn wel de momenten die ik het meest zal gaan missen. Kamp is niet veel verder meer, nog een klein half uurtje lopen.

Shit, mijn tent vergeten. De binnenkant is ook nat geworden door het gaas nadat is hem ingepakt heb. Eerst dat dan maar zo goed mogelijk droog maken met beperkte middelen. Hopelijk droogt hij vannacht op, we gaan het zien.

👋👋

• Riverbend RV Park

August 6, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

•Fahrt vo Money Creek Campground via Stevens Pass - Wenatchee - Chelan nach Riverbend RV Park. Ufem Weg hei mir riesigi Öpfuplantagene gseh🍎🍏.
      •Ichoufe im Walmart Super Center: hüt heimer nume no 45' brucht, bis mr aus hei gfunge u fertig si gsy mit stuune. Z'letzt mau sis 1.5h gsy.
      •Bade und lese am Methow River. Hei üs gfüut wie ar Aare...immer wieder isch es Böötli dürecho🛶.
      •Planig vo de nächste Täg.

Ein kleines Stück Allgäu

October 10, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

1960 wurde beschlossen der kleinen Stadt Leavenworth einen neuen Anstrich zu verpassen. Durch mehr Tourismus sollte die Wirtschaft wieder angekurbelt werden. Das scheint auch ganz wunderbar geklappt zu haben, sonst wären wir, so wie viele andere Touristen, gar nicht hier gelandet. Das verblüffende ist, dass die Amis es wirklich gut getroffen haben diese Stadt aussehen zu lassen wie eine Kleinstadt in der Allgäu. Es wurde sogar furchbar alte, deutsche Schlagermusik auf dem Marktplatz abgespielt, zu der ich fast automatisch anfieg zu schunkeln! 😆 Interessant war auch ein Laden der verschiedenste Nussknacker verkaufte und ausstellte. Natürlich gab es hier aber größtenteils Hotels, Restaurants, Bierstuben und Biergärten. Sogar ein Oktoberfest soll hier demnächst stattfinden. Verrückt was hier geschaffen wurde... 😂🇩🇪♥️

Jetzt bleibt es nur noch zu hoffen, dass nicht jeder Ami glaub, dass alle Städte in Deutschland so aussehen und wir alle jeden Tag in Dirndl und Lederhosen rumlaufen... 😅🤞

Seattle #6 🇺🇸 Leavenworth🔹▫️

November 16, 2023 in the United States ⋅ 🌙 2 °C

Wir haben heute beim Flughafen in Seattle ein Mietauto🚘 gemietet und sind damit nach Leavenworth gefahren. Die Strecke ähnelte extrem Kanada, wir hatten beide Flashbacks an die Zeit im Camper🏕️
      Leavenworth ist schwierig zu beschreiben… Es ist so eine Mischung aus Bayerischer Biergarten, Zermatt für Arme und Möchtegern Colmar😅 Also irgendwie weder Fisch no Vogu…

Schöns war‘s trotzdem😁 ob sich die über 2 stündige Fahrt aber lohnt, ist schwierig abzuschätzen… Hätten wir nicht so viel Zeit in Seattle eingeplant, hätten wir es wahrscheinlich nicht besucht, da Aufwand und Ertrag nicht ganz gestimmt hätte😉

Unsere Verpflegung von heute war zudem auch recht speziell:

10:00: Ein Vanille-Jogurt
      14:30: Menu im McDonalds
      16:30 Schnitzel im Bärenhaus, Leavensworth
      19:30 Pizza in Seattle

Also ein typisch amerikanischer Tag, was die Menge an Essen anbelangt😬

Bei der Rückfahrt haben wir übrigens wieder ein Reh auf der Strasse gesehen🦌👀🌝

Winthrop

September 2, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Winthrop liegt mitten im Nirgendwo und sollte eigentlich nur ein Zwischenstopp sein, da der Weg nach Yellowstone sonst viel zu weit für einen Abschnitt gewesen wäre.
      Zum Glück haben wir uns für den Stopp entschieden. Die kleine Stadt hat einfach nur Stil und erinnert an eine typische Westernstadt wie sie vor 100 Jahren ausgesehen haben könnte. Wir übernachten in einer gemütlichen Blockhütte, genießen die leckeren lokalen Köstlichkeiten und bummeln durch die vielen kleinen Geschäfte.
      Zeit um endlich Trekking Schuhe für Yellowstone zu kaufen und die ollen, ausgelatschten Sneaker an den Nagel zu hängen.

D152 🌧️ Soaked to the Bone for 77 Km

September 27, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 5 °C

2527 - 2575
      48 mi (record) 22 hours non-stop.
      It turned out to be the worst night on the PCT. Everything was wet including my sleeping bag therefore I decided that morning I am going for the whole 48 miles stretch to Stehekin ignoring the second fire closure and hiking through the night. I reached High Bridge at 7 am and waited at the the Rangers Cabin (Stan, super nice guy) for the shuttle into Stehekin.Read more

Chelan County, مقاطعة تشيلان, Шълан, চেলান কাউন্টি, Kantono Chelan, Condado de Chelan, Chelan konderria, شهرستان چیلان، واشینگتن, Comté de Chelan, Chelan megye, Contea di Chelan, シェラン郡, Chelan Kūn, Hrabstwo Chelan, چیلن کاؤنٹی, Comitatul Chelan, Шелан, Округ Шелан, Челан, چیلان کاؤنٹی، واشنگٹن, Quận Chelan, Condado han Chelan, 奇兰县