United States

COWBOYS ROAD🤠

July 14, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Cody/Casper/Cheyenne🤠

Sur notre route pour Denver, on se rend dans des petites villes du Wyoming typique cow boy. On arrive à Cody en fin de journée après 4j sans douche, petit tour de passe passe pour entrer dans une salle de sport gratuitement, faire une séance rapidement et prendre une bonne douche. Ensuite on part direction le rodéo de la ville qui est très connu. Tout s'annonce bien, il y a de l'ambiance et du monde.. Mais c'est sans compter sur l'orage qui nous tombe dessus. Avant la moitié du show, les organisateurs sont obligés de le stopper.. On sera remboursé. On fini la soirée dans un fast food🍔 puis dodo sur le parking d'un Walmart.
      Lendemain matin, rapide visite de la ville puis on décolle pour avancer jusqu'à Casper. Quand on arrive, tout est fermé quasiment. on va dans un magasin immense, Julien sympathise avec une vendeuse qui lui offre des places pour le rodéo du soir. parfait🤠 on s'occupe en essayant de pêcher sans succès, on prend un apéro dans un lieu assez miteux mais bon c'est sympa.
      Le rodéo est sympa. Il y a 3 épreuves : le domptage de cheval qui rue, la courses de vitesse autour de 3 points, et la captage d'un veau au lasso. Je me questionne pas mal sur les conditions de traitement des animaux. Après quelques recherches, je pense qu'en effet de nombreuses bêtes sont assez mal traités..
      Pour finir cette route du cowboy, on s'arrête à Cheyenne, la capitale du Wyoming. Passage obligé au Capitol, le musée de la ville. On part ensuite goûter un burger au bison..c'est pas mal mais un peu fort et sec. On se laisse après emporter par une compétition de bras de fer 💪 il est déjà l'heure de partir direction notre nouvel hôte à Denver 🛣️

• Day 3–4

Cheyenne Wyoming

November 8, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 5 °C

So….turns out not everyday is a fun day on the road 😂 today we were both tired after a lousy nights sleep. We slept in a little and were pretty grouchy most of the day so we called it done early (but actually made some good time as the day was sunny and scenic!) and found a camp spot in town. After a long hot shower each and dinner, we feel like a hundred bucks. Here’s hoping tomorrow is more enjoyable and we can get a bit further along on the journey 🥰

ps. Didn’t take a single picture today…so left an oldie but a goodie there for something to look at.

July 11, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Heute bin ich in Wyoming angekommen.

Cheyenne, das wusste ich nicht, ist ein Ort für Eisenbahnliebhaber. Als einer der wichtigsten Orte der Union Pacific Railway auf dem Weg nach Westen, wurde die Stadt sogar Hauptstadt des Bundesstaats.

Ich habe mir natürlich das Eisenbahnmuseum angesehen, mit dabei ein in 30 Jahren Handarbeit gefertigtes Modell der Narrow Gauge UC&N Railroad.

Da gabs auch die Brücke in Georgtown, wo heute die Georgtown Loop Railroad Touristen durch die Gegend fährt. Irgndwie cool einen besuchten Ort in klein zu sehen.

Überall stehen hier diese bunten Stiefel herum, man merkt, auch hier war mal der Wilde Westen.

Ich habe mir noch das State Museum, mit einer tollen Sammlung rund um Cheyenne und den Staat Wyoming, angesehen. Auch das Capitol Building ist echt toll.

Zum Abschluss ging es auch heute nochmal ins Kino.

September 29, 2002 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Vandaag weinig miles te doen dus tijd voor een uitgebreid ontbijt in Kitty’s Grill. Burrito voor Dirk, eggs over easy voor mij. Burrito = gevulde taco met worstjes, geraspte aardappeltjes, ei, ajuin en paprika. geserveerd met 3 sausjes: Sour crème, guacamole en zachte chilisaus. Veel te veel voor mij.
      De afstand tussen Chugwater en Cheyenne is slechts 41 mijlen dus deden we express een omweg. De weg was zo eenzaamst de bestuurders goede dag zeiden in het voorbijrijden. Mooie kloof gezien, mooie ranches en af en toe mesa’s.
      Een mesa is een berg vaarvan de top breder is dan de hoogte. Alle the way to Cheyenne, State Capitol of Wyoming. Op zondag zo verlaten als een spookstad! Beetje window shopping en strolling around, vergeet het maar, één winkel open de Dirk kocht toch we cowboy boots zeker! Onze duurste uitgave tot hier toe.
      In een bar konden we eindelijk eens een goede pint pakken, want we moesten niet meer de baan op. Deze dag was onze reservedag omdat je bij rondrijden niet goed kan inschatten waar je eindigt op het einde. Picknick op de kamer met Subway sandwiches.

July 2, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Wer in dem Teil der Rocky Mountains Touren unternimmt, für den ist Cheyenne ein guter Ausgangspunkt. Für uns war es eher eine Zwischenstation auf dem Weg nach Süden. Aber die Fahrt nach Cheyenne mit den vielen endlosen Geraden war mal was anderes und einen schönen Store für Westernklamotten haben sie auch in Cheyenne.Read more

Noch 60 Meilen, bis zum Ziel

June 6, 2018 in the United States ⋅ 🌧 19 °C

765 km waren es heute.

Morgen geht es auf den Berg ⛰.

Ein Tornado 🌪 wurde hier vor einer Stunde gesichtet.
      Wetter zieht an uns vorbei 👍

Sharp Dressed Man

July 26, 2017 in the United States ⋅ 🌧 15 °C

Underdressed, in two ways.

Vandaag naar de Cheyenne Frontier Days. Amerika’s grootste Rodeo. Sinds 1897 komen hier cowboys uit heel Amerika samen om in één week voor 200.000 mensen hun vaardigheden met stieren, paarden, kalfjes, lasso’s en pistolen te showen.

Wij zijn er niet bepaald op gekleed....het is matig weer (19 graden en een drizzel regen) en de folklore wil dat iedereen vandaag zijn beste cowboypak uit de kast trekt en aan doet. Daar lopen wij in onze korte broek en t-shirt wat te koud en underdressed bij. (Erica heeft nog wel in de Boot-Barn-tent een paar kekke cowboylaarsjes gescoord)

Er worden herinneringen opgehaald aan vervlogen tijden. Mannen en vrouwen koken in grote Chuckwagons, koetsen waarbij gekookt wordt op vuur. Er is allerhande cowboy prullaria te koop in het cowboydorp. Op gemotoriseerde koetjes en kalfjes kun je de Rodeo nadoen (en er zijn volwassenen die dat doen). Uiteraard is er een standje met pistolen, een winkeltje met berenvellen, ijzeren mokken met rootbeer, een fotobooth met Saloon-thema, een knuffelweide vol vee en maiskolven op een stokkie.

Om 12 uur begint in het enorm stadion de Rodeo. Sien (Robbie's maatje is Amerikaanse Belgische ...of andersom) is gezellig met ons mee. We kijken naar een wonderlijk schouwspel. Uiteraard begint het met een “message” van de sponsoren, waarna de dominee het woord neemt. Brullend roept hij de zegen over het stadion af, dankt de heer voor de koeien, stieren en ander vee en dan (met z'n allen!)...Amen. De cowboys hebben hun blik naar beneden, de rug recht en de Stetson op hun hart. Daarna volgt het luidkeels meegezongen Star Spangled Banner, gezongen door de plaatselijke Imca Marina.

Met een enorme kanonskogel-knal start er een bijzondere voorstelling van ongeveer vier uur. Er is Bull-riding, Paardrijden/Rodeo in verschillende klassen, Bull-fight (van het paard afspringen om een kalf te vangen en die op z’n rug te leggen), Bull-rope (hetzelfde maar dan de 4 pootjes ook nog samen binden), Turnen op het paard, toneelstukjes over Buffalo Bill, ballet met vrouw en paard, nep schietpartijen, supersnel paarrijden met een (sponsor)vlag in je hand, jongleren met een lasso/pistool en zweep, parade van oude postkoetsen, kanonschoten, Miss Wyoming/Nebraska/Colorado/Utah, toespraken van de burgemeester en (“nations best!!!!!) Senator, een praatje met een voor ons onbekende countryster, een hobbelpaardrace voor de kleinsten, clownerie om de stieren af te leiden en junior-bullriding. De cowboys en –girls op de tribunes juichen, eten en drinken 4 uur lang.

En dat alles aan elkaar gepraat door twee onverstaanbaar knauwende Cowboys en muzikaal begeleid door flarden van Sharp Dressed Man (ZZ-Top), Lust for life (Iggy Pop), Born in the USA (Bruce), Highway to Hell (AC/DC) en nog veel meer muzikaal lekkers.

Maar na 3,5 uur op een metalen bankje in de koude wind te hebben gezeten en niet helemaal zeker weten of alles wat we zien volgens de Partij voor de Dieren door de beugel kan, besluiten we in de catacomben van het stadion af te dalen om op de aftandse braderie vol “kunst” en de rommelige Carnival (kermis) onze middag af te sluiten. Na een bliksombezoek aan downtown Cheyenne op naar huis waar we (op advies van Sien) een lekkere hamburger pakken bij de Red Robin in Fort Collins.

WY NE SD

May 26, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Three states in one day. From Wyoming, across Nebraska and into South Dakota. Saw our first wild buffalo in Wind Cave NP, then visited Mount Rushmore and Crazy Horse.

Cheyenne, شايان, Горад Шаен, Шайен, Шайенн, Σαϊέν, شاین، وایومینگ, שאיין, Շայեն, CYS, シャイアン, 샤이엔, Cheyenna, Šajenas, Šaiena, Шаен, शायान, चेइनी, شاین, 82001, शेयेन्, Šajens, Шајен, செயென், Шаєнн, شاین، وائیومنگ, 夏延