United States
Clear Lake

San Jacinto, Kemah & Shopping

October 19, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

I dag tog vi ud til San Jacinto State Park. Her ligger San Jacinto Monumentet som er verdens højeste søjle og mindesmærke for slaget ved San Jacinto i 1836 som var afgørende i Texas' revolution, og monumentet symboliserer staten som en uafhængig stat. Først i 1845 blev Texas en del af USA. Monumentet fungerer som museum og udkigstårn for turister.
      Ved siden af monumentet ligger USS Texas som er et over 100 år gammelt krigsskib, der er det eneste skib der har deltaget i både Første og Anden Verdenskrig. Vi kunne fint se skibet udefra og sparede udgifterne til indgangen.
      Vi kørte videre og var en tur forbi Walmart for at handle det sidste som vi helt sikkert skulle have med hjem til Danmark.
      Derefter tog vi en tur til Kemah Boardwalk som er et hyggeligt havneområde med forlystelser, restauranter og souvenirbutikker. Vi fodrede nogle havkat-fisk, som svømmede i hundredevis og kæmpede gevaldigt for maden - både mod hinanden men også imod de mange fugle der prøvede at gribe maden inden den ramte vandet. Vi fik en god frokost, kiggede på nogle souvenirbutikker og tog derefter i Outdoor-butikken REI for at se om der var mere der skulle finde vej til Danmark.
      Efterfølgende tog vi tilbage til hotellet for at påbegynde pakningen og ordne de sidste praktiske ting. En hyggelig aften og en god dag, der dog var mærket af, at nu var denne fantastiske rejse snart slut.
      Dagen får 3,5 stjerner.
      Roadtrip: I dag: 54 miles - i alt: 906 miles