United States
Coconino County

Top 10 Travel Destinations Coconino County

Scottsdale dag 2

May 7 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag een rustigere dag. Gisteren was ik bij Cosanti, vanochtend ben ik naar Arcosanti geweest, de grotere versie. Het wordt als volgt uitgelegd: Arcosanti is een Urban Laboratorium, waarin ze onderzoek doen naar alternatieve woonvormen.

Arcologie is dan weer een samenvoeging van architectuur en ecologie. En het idee is om steden compacter te maken en de auto achterwege te laten. Een nobel streven heb ik de afgelopen weken ontdekt...

Ik had een rondleiding, dat was wel okay, niet veel te beleven. Weinig reuring. In Carefree kregen ze meer mensen in een kleine ruimte bij elkaar!

De architectuur was wel heel erg mooi, jaren 70. En er was een workshop bellen maken aan de gang, even meegespiekt.

Weer een uur jagen naar het hotel. De middag doorgebracht aan het zwembad en nu de halve finale basketballen kijken.

Morgen wil ik nog even in Oldtown Scottsdale kijken, hoe schijnt een winkelcentrum in cowboy stijl te zijn...

Mart Wegerif

lekker even chillen hoort er ook bij hé! x

is dit een koning Willem Alexander baardje? 😉

Joke Zillig

Privé zwembad 🏊‍♀️?👍

Von Las Vegas nach Arizona

November 16, 2021 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Nach zwei Nächten in Las Vegas, wovon wir einen Tag einfach nur im Resort entspannt haben, war es mal wieder Zeit weiter zu reisen. Auch, weil uns Las Vegas leider überhaupt nicht gefallen hat, aber man muss es mal gesehen haben (ein Häckchen auf unserer Bucketliste ;-)). Unser nächstes Ziel lag in Arizona, ein weiterer Bundesstaat, der von uns unsicher gemacht wird.

Meine Großcousins (Cousins von meinem Papa) wohnen in Arizona, somit haben wir für die nächsten Nächte eine Unterkunft im familiären Umfeld - besser geht es nicht! Mit Alex, einem der drei Cousins (ich kürze hier einmal der einfachhaltshalber ab), haben wir am meisten Kontakt und auch mein Bruder war schon zweimal bei ihm zu Besuch. Er hat uns auf dem Weg von San Francisco bis nach Las Vegas immer wieder Tipps gegeben, somit hatten wir bereits die ganze Reise ein gutes Gefühl: Sollte doch mal etwas sein, haben wir auf jeden Fall eine Anlaufstelle.

Wir trafen Alex in Sedona, einem beliebten kleinen Städtchen im Norden von Arizona, inmitten des Grand Canyon Gebiets. Besonders ist hier der rote Sandstein. Von weiten sahen wir schon die roten Steine, das war wirklich sehr beeindruckend. Wir haben Alex an einem Supermarkt getroffen, da wir hier auf jeden Fall einen Parkplatz finden würden, denn in der Innenstadt von Sedona hat man kaum eine Chance. Von da aus ging es für uns nach Jerome, einer alten Minenstadt, die einen wunderschönen Blick über die Umgebung lieferte. Wir fuhren mit zwei Autos, da Alex aus Phoenix kam und wir eben aus Las Vegas und uns dort trafen. Wir fuhren hinter Alex her, hatten es aber teilweise schwer hinter ihm zu bleiben, da er einen sehr rasanten Fahrstil hat. In Jerome verbrachten wir etwa 30 min und fuhren dann weiter nach Prescott, einer etwas höhergelegenen Stadt im Norden von Arizona, wo Alex’ Onkel, Tante und Bruder leben.

Die Fahrt von Jerome nach Prescott war sehr beeindruckend und super schön. Da beide Städte höher liegen, gibt es in dieser Umgebung kaum Kakteen. Wir schliefen an diesem Tag bei Hannelore und Jo, Alex‘ Tante und Onkel. Sie hatten oben auf einen Berg zwei riesige Anwesen. In einem davon durften wir mit Alex schlafen (das war vor zwei Jahren deren Zuhause, haben dann aber ein Haus nach ihren Vorstellungen selbst gebaut, nur 2 min von ihrem alten Haus entfernt & haben das „alte“ ebenfalls behalten und nutzen dieses nun als Gästehaus.). So haben wir in ihrem neuen Haus Vesper gegessen (oder manche kennen es als Brotzeit ;-)) und konnten vom Tisch aus über die ganze Stadt schauen - ein wirklich super schöner Ausblick. Nach einem schönen Geselligen Abend mit Alex Bruder Thomas, seiner Frau Vicky und seiner Tante Hannelore und Onkel Jo und natürlich Alex, durften wir anschließen in einem XXL King Size Bett schlafen!! Haben wir gut geschlafen in dieser Nacht!

Am nächsten Tag gab es noch ein leckeres Frühstück bei den beiden und anschließend sind wir zu Alex Bruder Thomas gefahren, um seinen neuen Laden anzuschauen. Seit über 40 Jahren sammelt er vorrangig Perlen aus unterschiedlichen Kulturen. Marci und ich wurden ziemlich beschenkt und wussten gar nicht wie es um uns geschieht. Wunderschöne Schmuckstücke, die wir nun unsers nennen dürfen. Ein wirklich toller und beeindruckender Laden.

Anschließend sind wir wieder in Richtung Sedona gefahren, um wandern zu gehen. Auf dem Weg dorthin erhielt Alex von seinem anderen Bruder René einen Anruf, dass er in der Nähe von uns bei Freunden schläft. Ich habe René noch nie gesehen, habe aber einige Geschichten von ihm gehört. Wir ergriffen diese Möglichkeit und hielten an dem Anwesen. Es stellte sich heraus, dass der Inhaber des Hauses ein Hollywoodstar aus einer Serie war und nun seine letzten Jahren dort verbrachte. Ich habe noch nie so ein gruseliges Haus gesehen. Überall waren Totenköpfe, Skelette und ich glaube es wurde seit Jahren nicht mehr geputzt, da überall riesige Spinnenweben hingen. René zeigte uns mit der Frau des Soapstars das komplette Anwesen. Es war wirklich riesig!! Draußen liefen mehrere Pfauen (12 in der Zahl), Hühner, Hunde und Katzen umher. Der Außenbereich war wunderschön, da dieser auch direkt an einem Fluss grenzte. Wie gesagt, das Haus, nun ja, war gewöhnungsbedürftig und ich hätte da keine Nacht ausgehalten. Es war auch noch suuuuuper groß.

Nach diesem Erlebnis und mit Pfauenfedern im Gepäck, sind wir dann weiter nach Sedona zu einem Wanderweg gefahren, wo wir um die 7km gewandert sind. Ein super schöner Hike inmitten des roten Canyons. Nach 3 h haben wir uns dann auf den Weg nach Phoenix gemacht. Hier waren wir wieder mit zwei Autos unterwegs und mussten auch ständig direkt hinter Alex fahren, da seine Rücklichter nicht funktionierten und wir somit seine Rücklichter darstellten. Marci kam teilweise ganz schön ins schwitzen, da Alex einen ziemlich schnellen Fahrstil hat. Als Krönung des Tages hat sich noch ein Truckfahrer mit uns angelegt und hat am Ende noch mit dem Finger als Pistole auf uns gezeigt als würde er auf uns schießen. California Kennzeichen sind hier wohl nicht so beliebt ;-).

Liebe Menschen treffen

April 7 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Schöne unerwartete Begegnung: auf einer weitgehend menschenleeren Nebenstrasse Richtung Prescott kommt uns doch tatsächlich Ruedi in seinem kleinen Roten entgegen. Wiedersehensfreude herrscht.
    Später am Nachmittag besuchen wir meinen Onkel (93 Jahre alt) in Prescott, welcher schon seit 70 Jahren in der USA lebt.

PanAmTour

Die USA sind eben doch ein Dorf!

4/8/22Reply
    Michèle Daleiden Schram

Das war bestimmt eine freudige Überaschung. Liebe Grüsse aus der Türkei!

4/8/22Reply

Sedona dag 7

April 28 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Langzaamaan komt het einde van mijn verblijf in Sedona in zicht...

Vanochtend iets later opgestaan. De winkeltjes in Jerome gaan in deze vermeende hippie enclave pas om 0930 open.

Om 0945 was ik, na een rit van 35 minuten, boven op de berg aangekomen. Het kopen van een parkeer ticket lukte niet helemaal, maar een mevrouw verwees me naar het politiebureau. Daar kon je een ouderwets handgeschreven kaartje kopen voor op je dashboard.

Jerome is een oud mijnstadje. En beslaat nu eigenlijk nog twee straatjes met winkeltjes en diverse tour bureautjes die 'ghost-tours' aanbieden. De stad is om de haverklap afgebrand, veel criminaliteit en meisjes van de nacht die 80 bezoekers per avond hadden, kortom: allemaal ellende waar spoken op af komen. Of blijven hangen. Enfin.

Ik had al snel de kaleidescopen winkel gevonden en een mevrouw die er werkte had het idee dat ik wel eens wat zou kunnen gaan kopen en dat had ze akelig goed gezien.

Vervolgens bij een koffie tentje eindelijk eindelijk normale koffie gedronken, heerlijk bakkie espresso die ik op een bankje, al mensen kijkend, heb opgedronken.

Daarna nog even het museum bezocht, voor twee dollar kon dat geen kwaad. Leuk en veel oude memorabilia.

In de middag terug gereden naar Sedona. Korte stop bij uitzichtpunt 'Lovers Knoll'. Het water gister beviel goed, dus ik besloot naar Crescent Moon picnic site te gaan. Dit ligt aan dezelfde creek als waar ik gister was, maar iets lager.

Hier ook het verkoelende water in geweest en een stukje stroomopwaarts gelopen. Wederom een ontmoeting met en een kolibrie en een black hawk, heel bijzonder!

Zometeen zoek ik de tapas bar op die hier dicht bij het hotel zit. Morgen nog maar eens een flinke hike!

Mart Wegerif

Lekker even pootje baden. ik ben bang dat de sandalen deze tochten niet overleven 🤣

4/29/22Reply
    Els Wegerif

En een eigen kaleidoscoop gekocht??

4/29/22Reply

Sedona dag 4

April 25 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag was een dagje om me onder te dompelen in de spirituele kant van Sedona. Ik had twee dingen gepland: een aura foto maken bij 'The Center for The New Age, in de middag een energetische healing en hike met Marissa.

Ontbeten bij het hotel. Gelukkig is er ook fruit want ik slib he-le-maal dicht met al die burgers.

Toen besloten maar weer een hike te doen. Een korte naar de Airport Vortex. Wederom een adembenemend uitzicht.

Na de hike op naar Tlaquepaque (al weer? Al weer.) En daar een Chai latte te drinken. Pakistaanse thee? Ga ik niet veel vaker doen denk ik.

Toen de tijd wat vullen met langs de winkeltjes dribbelen en bij de windsculpturen gluren, vooral om te kijken hoe ze technisch in elkaar zitten.

Om half twaalf mocht ik gaan zitten voor de aura foto en uitleg. Veel dingen klopten best wel. Kijk maar bij de foto's of je er wijs uit kan worden.

Omdat ik om 1400 pas het volgende programma punt had leek het me een goed idee om nader onderzoek te doen naar een souvenir winkel waar ik eerder langs was gereden. Ze zeggen wel eens dat als in Amerika groter is, nou, dat geldt zeker voor deze shop. Man, wat een zooi. En hier was ook een vortex (als ik het A4tje moet feloven).

De middag had ik een afspraak met Marissa. Zij doet healings en energie-werk met het land. We spraken af bij Bell Rock trailhead. We hebben een ronde om de berg gemaakt met onderweg diverse meditaties. Dat was echt heel bijzonder en boven verwachting. Ik was in de veronderstelling dat ze de route wist. Gaandeweg begon ik te twijfelen. Haar antwoord dat Spirit onze weg zou wijzen was zeer geruststellend.

Al met al een hele speciale middag.

Nog rozig van de leuke dag als een blij ei bij het hotel een burgertje naar binnen geschoven.

Morgen quad rijden!

super mooi plaatje! 🥯

Mart Wegerif

mooi om te lezen wat je allemaal doet, en ook de foto's blijven echt indrukwekkend. wat een natuur.

Marthin Wegerif

mooi om te zien en te lezen wat je allemaal beleeft: prachtig! Geniet er van Rens

Sedona dag 5

April 26 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Na de contemplatie van gister vanochtend actie: de quad rit! Acht uur vertrokken we. Samen met twee andere stellen en 3 instructeurs in de richting van West Sedona gereden. Ze vroegen of ik met de eigen auto er achter aan wou rijden naar het startpunt, maar hee, daar heb ik toch niet voor betaald!? Blij dat ik met de bi mee ben gegaan want kreeg nog goede tips voor Phoenix.

Goed ingepakt tegen het stof, na een korte uitleg en een test rondje hebben we een gave ronde van 25 mijl gemaakt (geen idee wat dat in km is). De gids tipte het stadje Jerome nog, daar schijnen ze een kaleidascope winkel te hebben. Ja sowieso dat ik daar heen ga! Misschien op de weg naar Williams zaterdag.

De quad rit ging over wat weidser gebied, we kwamen langs vee en van die omgebouwde schoolbussen die aan het kamperen waren, echt van die Instagram plaatjes! Zoals 'the Wildflower Express', als ik het goed onthouden heb.

Om half twaalf waren we weer terug. In mijn zoektocht naar iets gezonder eten vond ik een Acai Bowl tentje. Dat is een soort McFlurry voor Healthy Chicks (thats me!)

De middag heb ik doorgebracht bij de Stuppa. Lekker mijmeren op verschillende zitjes.

Nu heb ik net een salade op en zit ik bij het zwembad, met uitzicht op Thunder Mountain, te genieten van de zonsondergang. Deze berg diende als inspiratie voor de attractie van Disneyland. Heb ik me laten vertellen.

Morgenochtend ga ik voor dag en dauw proberen Devils Bridge te bereiken!

Rens Wegerif

Hij maakt geluid op een gegeven moment

Els Wegerif

Ah heerlijk, lekker mijmeren. Succes met de ochtend hike

Sander Breden

mooie foto! hulk

Joke Zillig

Gas dr bie

Sedona dag 1 - ochtend

April 22 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Vanochtend door het tijdsverschil al vroeg wakker. Het ontbijt in Phoenix was om te janken. Niet gedaan overigens.

Toen met de auto naar Sedona vertrokken.

De snelweg was spannend maar het ging beter dan gedacht! In 2 uur tijd eerst naar het Ranger Visitor Center gegaan, om een America The Beautifull pass te kopen. Omdat je overal voor parkeren en binnenkomst moet betalen.

Het eerste zicht op de rode bergen is adembenemend. Zo groots en spectaculair! Omdat ik zo vroeg was besloot ik gelijk maar een hike te doen. De vrouw van het Visitor center had er een aangeraden en die was erg leuk. Je kan hier foto's blijven maken. Heel bijzonder.

De trail eindigde bij een corridor van 2 bergen, die als een soort trechter de wind enorm versnellen. En dan is er precies een heuveltje waar je vol gebeukt wordt door de wind. Was mooi.

Toen naar het hotel gereden. De kamers waren nog niet schoon. Dus wat eten zoeken dan maar. Gevonden bij The Coffee Pot. Ik denk dat de naam slaat op de emmers waarin je je koffie krijgt. Wat eigenlijk ook nergens op slaat want je krijgt je eigen (volle) thermoskan koffie er naast.

Uiteindelijk een keus uit de 100 varianten omelet kunnen maken. En lekker gestruind in winkeltjes en galerietjes. Nu even een powernap!

Anke Wegerif

die koffie mokken ook! 😅

Prachtig die bergen!

Mart Wegerif

Is dat ook de auto? Echt mooie plaatjes

Sedona dag 3 - ochtend

April 24 in the United States ⋅ 🌙 4 °C

Liggend aan het zwembad een nieuwe update. Vanochtend om vijf uur weg gelopen bij 'Jordan Trail-head' met als bestemming 'Seven Sacred Pools', om daar de zon op te zien komen. Het was behoorlijk frisjes.

Spannend om in het donker door het bos te lopen, helemaal na de alien verhalen van gister. Maar geen marsmannetjes te bekennen. Helemaal geen mannetjes eigenlijk. Of vrouwtjes.

Het licht was erg mooi op de bergen. Was wel een beetje verkleumd. Toen was het zeven uur en toen dacht ik tja, en nu.?

Met de auto richting centrum. Parkeerplaats gevonden en laat ik net parkeren bij een restaurant dat om 0730 open gaat. Toooppie!

Ik had ergens opgevangen dat de parkeerplaats bij een van de bergen dicht was en dat je er alleen met een shuttle bus kon komen. Maar dat die shuttle bus niet rijd op maandag, dinsdag of woensdag. Op naar de shuttle parkeerplaats om er nog een hike achteraan te plakken, Cathedral Rock. Hier is ook een energie vortex.

Dit was een mooie klim. Flink omhoog, smalle berg paadjes, prachtige vergezichten. En veel complimenten dat ik het op sandalen voor elkaar kreeg.

Ook leuk om diverse mensen op diverse manieren de berg op te zien gaan.

Toen met het busje weer een trail verder maar mijn water was op dus niet zo ver geweest.

Onderweg naar het hotel heimwee naar Sedonuts dus daar een goede chocolade donut gekocht. Over een farmers marker gedribbeld en nu even kijken hoe lang mijn witte huid de zon verdraagt. Met een beetje geluk droogt de zon ook de blaren op mijn hakken!

Rens Wegerif

Zoom in en zoek 2 mensjes....

4/24/22Reply

Ai blaren! Maar die uitzichten 🤩 fantastisch Rens

4/24/22Reply
    Koen Wegerif

gaaf zeg, die bergen

4/25/22Reply

Sedona - dag 6

April 27 in the United States ⋅ ☀️ 10 °C

De dag begon vroeg, half vijf snachts ging de wekker. In het donker naar Mescal Trailhead gereden, omdat de Devils Bridge Trailhead alleen met een 4x4 te bereiken schijnt. Dit maakt de hike een keer zo lang, 45 min heen en 45 terug. Wel speciaal om in het donker te banjeren.

De trail was goed te doen en de omgeving, daar wen je niet snel aan. Veel bloemetjes staan op dit moment in bloei ook.

Het laatste stukje naar Devils Bridge was een klimmetje, maar eenmaal boven was het echt ongelooflijk gaaf. Het voordeel Van weglopen op een onmenselijke tijd is dat er weinig mensen zijn. De wachttijden waarover men online spreekt om op de 'Bridge' een foto te maken lopen op tijd wel een uur...

Maar toen ik boven kwam was het en niet druk en heel mooi om de zon op te zien komen. En grappig om de poses van de andere mensen te zien.

Ik hoorde wat mensen praten over 'the Birthing Cave'. Hier had ik Marissa ook over gehoord en ik was in de buurt van de trail waar deze grot verstopt scheen. Wil ik heen. Grot in, Indianen-gebed, wedergeboorte, grot uit. Dat idee. Even mee luisteren.

"Walk two miles on the trail. Two rocks on the ground, then a big tree and then you turn right from the path..."

Kan niet missen.

Op Google maps klopte deze omschrijving ook.

Ik de trail op. Ik bij de two rocks naar rechts. En het werd steiler en steiler. En ik had een rugzak op. En sandalen aan. En het werd steiler. En ik was bijna boven op een berg en ik stond letterlijk op het speldje van Google Maps. Maar ik stond op een berg en niet in een grot...

Maar het moet hier zijn misschien moet je wat moeite doen om er te komen, die wedergeboorte komt je niet aanwaaien natuurlijk. Ik met samen geknepen billen, bebloede benen, gladde sandalen op handen en voeten langs die bergwand.. Die wedergeboorte weet ik niet maar ben wel paar keer bijna dood gegaan.

Nee, dit wordt te gek, toch maar omkeren. Komt er ineens out of the nowhere (uit het niets) een stel op leeftijd doodleuk fris en fruitig aangelopen....

"Van welke kant ben je gekomen? Oh wij van de andere kant. Ja daar is inderdaad een grot, stuk lager, daar waren ze bezig met een ritueel geloof ik."

Gooodver de....

Dus toen via die kant naar beneden gegleden. Was ook geen pad te vinden. Op goed geluk beetje regen stroom paadjes gevolgd.

Hee grappig wat lopen daar nou weer voor mannetjes. Spleetologen of Spelonkolisten of hoe noem je die grotonderzoekers...

Even kijken wat ze aan het doen zijn. Eenmaal aangekomen bij deze drie zeer serieuze personen (want uniformen en helmen) zag ik dat ze met een drone een soort inham/natuurlijk afdakje in kaart aan het brengen waren. Leuk.

Maar goed, nu was ik dus aan de andere kant van de berg. Hele eind terug hiken (wat inmiddels sleppen geworden was)

Kom ik weer langs die Two Rocks, Big Tree... Ja ik moet gewoon nog een keer kijken. Weer die bergwand op. Weer top bereikt zonder tussenkomst van grot. Joh, verrek maar met je Geboortegrot!

Terug naar de auto, eerst maar even lekker een duik in het zwembad.

Na een uurtje afkoelen besloot ik naar CocoaTree te gaan, heel hip en heel gezond een broodje humus avocado eten.

Sta ik te wachten. Kijk ik om me heen. Zie ik aan de muur een inmense foto van dat klote-afdakje waar die Spelonkolisten in zaten hangen!

"Is dat de Beurtingkeef?"

"Oh my God yes, it is gorgeous but it's so hard to find!"

"Yes that can you well say!"

In de binnentuin alles even laten bezinken, terwijl er iemand op een didgeridoo gemaakt van algave-bast een muzakje speelde.

Het was 1300 dus ik dacht mwoa, kan er nog wel een excursie aan vast plakken. Marissa had me verteld over Grasshopper Point en omdat haar vorige tip zo goed uitpakte besloot ik de Volkswagen Jetta daar heen te sturen.

Aldaar aangekomen reed ik de parkeerplaats, reed langs het ticket loket, want ik had immers een America The Beautifull pas. De verbaasde "HEY!" uit het raampje deed mij twijfelen of deze hier wel geldig was. Toch maar even de auto in 'R' van zuRuck gezet. Negen dollar entree, helaas.

Het voordeel van deze entree en het feit dat Grasshopper wat verder weg ligt is dat er niet veel mensen zijn. En dat is, voor die mensen die er niet heen gaan, best zonde.

Grasshopper Point ligt aan de beek die uiteindelijk door Sedona stroomt. Dit koude bronwater stroomt stevig en hier en daar zijn watervalletjes. Je kan hier het water in.

Ik vond een fijn plekje waar ik het water in kon en vervolgens op de warme stenen kon opwarmen.

Op mijn opwarmsteen was ik getuige van iets spectaculairs. Een black hawk landde op een tak zo'n 10 meter van mij vandaan. Op een gegeven moment schrok ie dacht ik, hij keek nog een keer en vloog naar de rand van de beek. Vliegt ie weg, heeft ie gewoon een slang te pakken! Vet!

Paar keer het water in geweest. Na de laatste keer opwarmen op de steen komt er ineens in volle vaart een klein groen vogeltje langs scheuren. Kolibrie.

Toen ben ik naar de auto gegaan, dit was te veel voor 1 dag.

Maar op de terugweg kwam ik door Uptown Sedona en ik had afgesproken met mijzelf: Als ik er een lege gratis parkeer plek kan vinden dribbel ik rond. Dus dat heb ik lekker gedaan. Souvenirs kopen. Hamburgertje klappen.

Nu zit ik bij het zwembad en ga ik zo eerst maar wat ademhalingstechniek doen want dit was wel heel veel voor 1 dag...

Morgen naar Jerome, heb iets anders voor de weg naar Williams gevonden namelijk!

Mart Wegerif

haha wat een verhaal! toch een paar keer de wedergeboorte! en een supermooi plaatje op die brug! 😍

Marthin Wegerif

wow Rens wat een avontuur zeg! respect voor je doorzettingsvermogen.

Koen Wegerif

hahaha keerl.. wel mooie plaatjes weer!

Sedona dag 8

April 29 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

En dan is het helaas de laatste dag in Sedona. Omdat het grot zoeken zo goed ging ben ik vanochtend op pad gegaan om de Subway Cave te vinden. Deze is te bereiken via Boynton Trailhead. Hier is ook de rotsformatie 'Kachina Woman' te vinden. Deze staat centraal in het scheppingsverhaal van de wereld bij de Native Americans uit deze omgeving. En hier is ook een vortex. Daar heb ik om acht uur ontbeten, om vervolgens de trail naar de grot te maken. Deze keer bewust gevonden ook, ik boek vooruitgang!

Veel Instagram meiden in de cave. Alles voor het perfecte plaatje. Om het hoekje waren heilige grafmonumenten. Waar je schijnbaar ook in mocht. Ik zie in NL nog niet zo snel mensen op een grafsteen klauteren maar het zal de vortex-energie zijn die gekke dingen doet met mensen!

Daarna een gezonde smoothie bij Local Juicers.

Weet niet of het de aardstralen waren of de zon maar na de lunch even gestrekt ivm hoofdpijn.

In de middag naar de eerste parkeerplaats waar ik gestopt was op dag 1 gereden. Vanaf daar om Bell Rock gelopen, om te kijken hoe ik met Marissa hier omheen ben geklauterd.

Op de terug weg gestopt bij Tlaquepaque (Rensje nou is het klaar he!) om wat laatste souvenirs te scoren.

Ik had het streven om naar restaurant de Teal Arches te gaan. Maar alleen de drive in was open dus is het een Amerikaanse Schnitzel geworden bij de Golden Goose (bij het hotel). Zometeen het koffertje maar inpakken.

Op naar Williams. En Bearizona!

Mart Wegerif

erg mooi die omgeving, ruw. Benieuwd naar t volgende onderdeel van je trip. goed reis. x

4/30/22Reply

Ziet er prachtig uit! En dit soort omgevingen zijn eigenlijk al niet volledig te vangen met foto’s en video. Recht zo die gaat Rens! [Hans]

Marthin Wegerif

Blijft mooi Rens Je hebt iets om op terug te kijken maar ook weer een fantastisch vooruitzicht Koester wat je hebt en wees nieuwsgierig naar wat komt

Anke Wegerif

heel gaaf, die films laten 't extra goed zien 🤩 en mooi geschreven weer 😂 extra koffertje nee terug dus!

4/30/22Reply

Coconino County, ኮኮኒኖ ካውንቲ፥ አሪዞና, مقاطعة كوكونينو, Коконино, কোকিনো কাউন্টি, Comtat de Coconino, Condado de Coconino, Coconino maakond, Coconino konderria, شهرستان کاکانینو، آریزونا, Coconinon piirikunta, Comté de Coconino, 科科尼諾縣, קוקונינו, Coconino, okrug, Coconino megye, Կոկոնինո շրջան, Contea di Coconino, ココニノ郡, Coconino Kūn, Hrabstwo Coconino, کوکونینو کاؤنٹی, Comitatul Coconino, Округ Коконино, Coconino Kontluğu, Коконіно, کوکونینو کاؤنٹی، ایریزونا, Quận Coconino, Condado han Coconino, 可可尼諾縣