United States

Top 10 Travel Destinations Coconino County
Show all

Scottsdale dag 2

May 7, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag een rustigere dag. Gisteren was ik bij Cosanti, vanochtend ben ik naar Arcosanti geweest, de grotere versie. Het wordt als volgt uitgelegd: Arcosanti is een Urban Laboratorium, waarin ze onderzoek doen naar alternatieve woonvormen.

Arcologie is dan weer een samenvoeging van architectuur en ecologie. En het idee is om steden compacter te maken en de auto achterwege te laten. Een nobel streven heb ik de afgelopen weken ontdekt...

Ik had een rondleiding, dat was wel okay, niet veel te beleven. Weinig reuring. In Carefree kregen ze meer mensen in een kleine ruimte bij elkaar!

De architectuur was wel heel erg mooi, jaren 70. En er was een workshop bellen maken aan de gang, even meegespiekt.

Weer een uur jagen naar het hotel. De middag doorgebracht aan het zwembad en nu de halve finale basketballen kijken.

Morgen wil ik nog even in Oldtown Scottsdale kijken, hoe schijnt een winkelcentrum in cowboy stijl te zijn...

Liebe Menschen treffen

April 7, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Schöne unerwartete Begegnung: auf einer weitgehend menschenleeren Nebenstrasse Richtung Prescott kommt uns doch tatsächlich Ruedi in seinem kleinen Roten entgegen. Wiedersehensfreude herrscht.
      Später am Nachmittag besuchen wir meinen Onkel (93 Jahre alt) in Prescott, welcher schon seit 70 Jahren in der USA lebt.

Sedona dag 7

April 28, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Langzaamaan komt het einde van mijn verblijf in Sedona in zicht...

Vanochtend iets later opgestaan. De winkeltjes in Jerome gaan in deze vermeende hippie enclave pas om 0930 open.

Om 0945 was ik, na een rit van 35 minuten, boven op de berg aangekomen. Het kopen van een parkeer ticket lukte niet helemaal, maar een mevrouw verwees me naar het politiebureau. Daar kon je een ouderwets handgeschreven kaartje kopen voor op je dashboard.

Jerome is een oud mijnstadje. En beslaat nu eigenlijk nog twee straatjes met winkeltjes en diverse tour bureautjes die 'ghost-tours' aanbieden. De stad is om de haverklap afgebrand, veel criminaliteit en meisjes van de nacht die 80 bezoekers per avond hadden, kortom: allemaal ellende waar spoken op af komen. Of blijven hangen. Enfin.

Ik had al snel de kaleidescopen winkel gevonden en een mevrouw die er werkte had het idee dat ik wel eens wat zou kunnen gaan kopen en dat had ze akelig goed gezien.

Vervolgens bij een koffie tentje eindelijk eindelijk normale koffie gedronken, heerlijk bakkie espresso die ik op een bankje, al mensen kijkend, heb opgedronken.

Daarna nog even het museum bezocht, voor twee dollar kon dat geen kwaad. Leuk en veel oude memorabilia.

In de middag terug gereden naar Sedona. Korte stop bij uitzichtpunt 'Lovers Knoll'. Het water gister beviel goed, dus ik besloot naar Crescent Moon picnic site te gaan. Dit ligt aan dezelfde creek als waar ik gister was, maar iets lager.

Hier ook het verkoelende water in geweest en een stukje stroomopwaarts gelopen. Wederom een ontmoeting met en een kolibrie en een black hawk, heel bijzonder!

Zometeen zoek ik de tapas bar op die hier dicht bij het hotel zit. Morgen nog maar eens een flinke hike!

Sedona dag 4

April 25, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag was een dagje om me onder te dompelen in de spirituele kant van Sedona. Ik had twee dingen gepland: een aura foto maken bij 'The Center for The New Age, in de middag een energetische healing en hike met Marissa.

Ontbeten bij het hotel. Gelukkig is er ook fruit want ik slib he-le-maal dicht met al die burgers.

Toen besloten maar weer een hike te doen. Een korte naar de Airport Vortex. Wederom een adembenemend uitzicht.

Na de hike op naar Tlaquepaque (al weer? Al weer.) En daar een Chai latte te drinken. Pakistaanse thee? Ga ik niet veel vaker doen denk ik.

Toen de tijd wat vullen met langs de winkeltjes dribbelen en bij de windsculpturen gluren, vooral om te kijken hoe ze technisch in elkaar zitten.

Om half twaalf mocht ik gaan zitten voor de aura foto en uitleg. Veel dingen klopten best wel. Kijk maar bij de foto's of je er wijs uit kan worden.

Omdat ik om 1400 pas het volgende programma punt had leek het me een goed idee om nader onderzoek te doen naar een souvenir winkel waar ik eerder langs was gereden. Ze zeggen wel eens dat als in Amerika groter is, nou, dat geldt zeker voor deze shop. Man, wat een zooi. En hier was ook een vortex (als ik het A4tje moet feloven).

De middag had ik een afspraak met Marissa. Zij doet healings en energie-werk met het land. We spraken af bij Bell Rock trailhead. We hebben een ronde om de berg gemaakt met onderweg diverse meditaties. Dat was echt heel bijzonder en boven verwachting. Ik was in de veronderstelling dat ze de route wist. Gaandeweg begon ik te twijfelen. Haar antwoord dat Spirit onze weg zou wijzen was zeer geruststellend.

Al met al een hele speciale middag.

Nog rozig van de leuke dag als een blij ei bij het hotel een burgertje naar binnen geschoven.

Morgen quad rijden!

Sedona dag 5

April 26, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Na de contemplatie van gister vanochtend actie: de quad rit! Acht uur vertrokken we. Samen met twee andere stellen en 3 instructeurs in de richting van West Sedona gereden. Ze vroegen of ik met de eigen auto er achter aan wou rijden naar het startpunt, maar hee, daar heb ik toch niet voor betaald!? Blij dat ik met de bi mee ben gegaan want kreeg nog goede tips voor Phoenix.

Goed ingepakt tegen het stof, na een korte uitleg en een test rondje hebben we een gave ronde van 25 mijl gemaakt (geen idee wat dat in km is). De gids tipte het stadje Jerome nog, daar schijnen ze een kaleidascope winkel te hebben. Ja sowieso dat ik daar heen ga! Misschien op de weg naar Williams zaterdag.

De quad rit ging over wat weidser gebied, we kwamen langs vee en van die omgebouwde schoolbussen die aan het kamperen waren, echt van die Instagram plaatjes! Zoals 'the Wildflower Express', als ik het goed onthouden heb.

Om half twaalf waren we weer terug. In mijn zoektocht naar iets gezonder eten vond ik een Acai Bowl tentje. Dat is een soort McFlurry voor Healthy Chicks (thats me!)

De middag heb ik doorgebracht bij de Stuppa. Lekker mijmeren op verschillende zitjes.

Nu heb ik net een salade op en zit ik bij het zwembad, met uitzicht op Thunder Mountain, te genieten van de zonsondergang. Deze berg diende als inspiratie voor de attractie van Disneyland. Heb ik me laten vertellen.

Morgenochtend ga ik voor dag en dauw proberen Devils Bridge te bereiken!

Sedona dag 1 - ochtend

April 22, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Vanochtend door het tijdsverschil al vroeg wakker. Het ontbijt in Phoenix was om te janken. Niet gedaan overigens.

Toen met de auto naar Sedona vertrokken.

De snelweg was spannend maar het ging beter dan gedacht! In 2 uur tijd eerst naar het Ranger Visitor Center gegaan, om een America The Beautifull pass te kopen. Omdat je overal voor parkeren en binnenkomst moet betalen.

Het eerste zicht op de rode bergen is adembenemend. Zo groots en spectaculair! Omdat ik zo vroeg was besloot ik gelijk maar een hike te doen. De vrouw van het Visitor center had er een aangeraden en die was erg leuk. Je kan hier foto's blijven maken. Heel bijzonder.

De trail eindigde bij een corridor van 2 bergen, die als een soort trechter de wind enorm versnellen. En dan is er precies een heuveltje waar je vol gebeukt wordt door de wind. Was mooi.

Toen naar het hotel gereden. De kamers waren nog niet schoon. Dus wat eten zoeken dan maar. Gevonden bij The Coffee Pot. Ik denk dat de naam slaat op de emmers waarin je je koffie krijgt. Wat eigenlijk ook nergens op slaat want je krijgt je eigen (volle) thermoskan koffie er naast.

Uiteindelijk een keus uit de 100 varianten omelet kunnen maken. En lekker gestruind in winkeltjes en galerietjes. Nu even een powernap!

Sedona - dag 6

April 27, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 10 °C

De dag begon vroeg, half vijf snachts ging de wekker. In het donker naar Mescal Trailhead gereden, omdat de Devils Bridge Trailhead alleen met een 4x4 te bereiken schijnt. Dit maakt de hike een keer zo lang, 45 min heen en 45 terug. Wel speciaal om in het donker te banjeren.

De trail was goed te doen en de omgeving, daar wen je niet snel aan. Veel bloemetjes staan op dit moment in bloei ook.

Het laatste stukje naar Devils Bridge was een klimmetje, maar eenmaal boven was het echt ongelooflijk gaaf. Het voordeel Van weglopen op een onmenselijke tijd is dat er weinig mensen zijn. De wachttijden waarover men online spreekt om op de 'Bridge' een foto te maken lopen op tijd wel een uur...

Maar toen ik boven kwam was het en niet druk en heel mooi om de zon op te zien komen. En grappig om de poses van de andere mensen te zien.

Ik hoorde wat mensen praten over 'the Birthing Cave'. Hier had ik Marissa ook over gehoord en ik was in de buurt van de trail waar deze grot verstopt scheen. Wil ik heen. Grot in, Indianen-gebed, wedergeboorte, grot uit. Dat idee. Even mee luisteren.

"Walk two miles on the trail. Two rocks on the ground, then a big tree and then you turn right from the path..."

Kan niet missen.

Op Google maps klopte deze omschrijving ook.

Ik de trail op. Ik bij de two rocks naar rechts. En het werd steiler en steiler. En ik had een rugzak op. En sandalen aan. En het werd steiler. En ik was bijna boven op een berg en ik stond letterlijk op het speldje van Google Maps. Maar ik stond op een berg en niet in een grot...

Maar het moet hier zijn misschien moet je wat moeite doen om er te komen, die wedergeboorte komt je niet aanwaaien natuurlijk. Ik met samen geknepen billen, bebloede benen, gladde sandalen op handen en voeten langs die bergwand.. Die wedergeboorte weet ik niet maar ben wel paar keer bijna dood gegaan.

Nee, dit wordt te gek, toch maar omkeren. Komt er ineens out of the nowhere (uit het niets) een stel op leeftijd doodleuk fris en fruitig aangelopen....

"Van welke kant ben je gekomen? Oh wij van de andere kant. Ja daar is inderdaad een grot, stuk lager, daar waren ze bezig met een ritueel geloof ik."

Gooodver de....

Dus toen via die kant naar beneden gegleden. Was ook geen pad te vinden. Op goed geluk beetje regen stroom paadjes gevolgd.

Hee grappig wat lopen daar nou weer voor mannetjes. Spleetologen of Spelonkolisten of hoe noem je die grotonderzoekers...

Even kijken wat ze aan het doen zijn. Eenmaal aangekomen bij deze drie zeer serieuze personen (want uniformen en helmen) zag ik dat ze met een drone een soort inham/natuurlijk afdakje in kaart aan het brengen waren. Leuk.

Maar goed, nu was ik dus aan de andere kant van de berg. Hele eind terug hiken (wat inmiddels sleppen geworden was)

Kom ik weer langs die Two Rocks, Big Tree... Ja ik moet gewoon nog een keer kijken. Weer die bergwand op. Weer top bereikt zonder tussenkomst van grot. Joh, verrek maar met je Geboortegrot!

Terug naar de auto, eerst maar even lekker een duik in het zwembad.

Na een uurtje afkoelen besloot ik naar CocoaTree te gaan, heel hip en heel gezond een broodje humus avocado eten.

Sta ik te wachten. Kijk ik om me heen. Zie ik aan de muur een inmense foto van dat klote-afdakje waar die Spelonkolisten in zaten hangen!

"Is dat de Beurtingkeef?"

"Oh my God yes, it is gorgeous but it's so hard to find!"

"Yes that can you well say!"

In de binnentuin alles even laten bezinken, terwijl er iemand op een didgeridoo gemaakt van algave-bast een muzakje speelde.

Het was 1300 dus ik dacht mwoa, kan er nog wel een excursie aan vast plakken. Marissa had me verteld over Grasshopper Point en omdat haar vorige tip zo goed uitpakte besloot ik de Volkswagen Jetta daar heen te sturen.

Aldaar aangekomen reed ik de parkeerplaats, reed langs het ticket loket, want ik had immers een America The Beautifull pas. De verbaasde "HEY!" uit het raampje deed mij twijfelen of deze hier wel geldig was. Toch maar even de auto in 'R' van zuRuck gezet. Negen dollar entree, helaas.

Het voordeel van deze entree en het feit dat Grasshopper wat verder weg ligt is dat er niet veel mensen zijn. En dat is, voor die mensen die er niet heen gaan, best zonde.

Grasshopper Point ligt aan de beek die uiteindelijk door Sedona stroomt. Dit koude bronwater stroomt stevig en hier en daar zijn watervalletjes. Je kan hier het water in.

Ik vond een fijn plekje waar ik het water in kon en vervolgens op de warme stenen kon opwarmen.

Op mijn opwarmsteen was ik getuige van iets spectaculairs. Een black hawk landde op een tak zo'n 10 meter van mij vandaan. Op een gegeven moment schrok ie dacht ik, hij keek nog een keer en vloog naar de rand van de beek. Vliegt ie weg, heeft ie gewoon een slang te pakken! Vet!

Paar keer het water in geweest. Na de laatste keer opwarmen op de steen komt er ineens in volle vaart een klein groen vogeltje langs scheuren. Kolibrie.

Toen ben ik naar de auto gegaan, dit was te veel voor 1 dag.

Maar op de terugweg kwam ik door Uptown Sedona en ik had afgesproken met mijzelf: Als ik er een lege gratis parkeer plek kan vinden dribbel ik rond. Dus dat heb ik lekker gedaan. Souvenirs kopen. Hamburgertje klappen.

Nu zit ik bij het zwembad en ga ik zo eerst maar wat ademhalingstechniek doen want dit was wel heel veel voor 1 dag...

Morgen naar Jerome, heb iets anders voor de weg naar Williams gevonden namelijk!

Flagstaff, Warmshowers bei Sue

April 27, 2022 in the United States ⋅ 🌙 9 °C

Zusammengepackt und aufgesattelt hatten wir heute schnell. Die paar Handgriffe sitzen bereits bestens.
      Leicht gedämpft wurde unsere Frohmut, als wir nach der ersten Kurve eine Tafel mit der Entfernung nach Flagstaff sahen. Umgerechnet ca. 140 km. Wir kamen die ersten 53 km gut voran, doch nach der Mittagspause drehte die Fahrtrichtung direkt in den Wind. Selbst auf dem kleinen vorderen Kranz war es schwer zu treten. Abwärts rollen zu lassen war Wunschdenken. So gingen die Stunden dahin. Dann kurz vor Flagstaff breitete sich noch eine Hügelkette aus. Teilweise gingen wir zu Fuss den Hügel hoch. Oben angelangt waren wir auf einer Höhe von ca. 2133 Metern. Lansam wurde die Zeit knapp noch vor Einbruch der Dunkelheit die Stadt zu erreichen. Vorsorglich Lichter montiert und hinein ins Gewühl.
      Den grossen Waldbrand der letzten Wochen durchquerten wir noch. Angeblich wurden 17 Häuser Opfer dieses Brandes.
      Um 21.00 Uhr erreichten wir völlig entkräftet und durchgefrohren unser Ziel bei Sue.
      Arbeitszeit auf dem Sattel war somit 12 Stunden und 45 Min. inkl. Pausen. Gibts auch ein Arbeitszeitgesetz für Radler??

Williams, Tor zum Grand Canyon

April 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 12 °C

Es kommt meistens anders als man denkt! Heute eigentlich eine kurze Etappe auf der Interstate I 40 geplant. Bei kühlen Temperaturen ging es mit Greg und Georg den anderen Radlern den Berg hoch. Williams liegt auf gut 2250 Meter.
      Auf dem Highway fährst du immer auf dem breiten sehr verschmutzten Standstreifen. Da ist die Möglichkeit einen Plattfuss zu erwischen sehr hoch. Genau so erging es mir heute. Ein kleiner Dorn hatte sich in den Schlauch gearbeitet.
      In Williams hielt ein anderer Radler mit einem uralt Cresta Rennvelo und sehr, sehr wenig Gepäck neben uns an. Er stellte sich als Viktor aus Stettbach vor. Bei dieser Tour fährt der 70 jährige von Norden nach Süden. Er war schon überall auf der Welt unterwegs. So schell er gekommen war, so schnell war er wieder weg. Williams ist eine nette Kleinstadt mit vielen Restaurants und Saloons.

Williams (Grand Canyon) dag 1

April 30, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Om 08:00 Sedona verlaten om via de prachtige bergpas de 89A naar Williams te rijden. Williams is de komende dagen mijn uitvalsbasis voor tripjes naar de Grand Canyon.

De rit naar Williams is 5 kwartier. Ik had online Bearizona gevonden, Beekse Bergen maar dan Amerika. Je kunt een gedeelte met de auto doen en vervolgens is er nog een dieren tuintje waar je rond kunt lopen.

Was echt heel erg leuk! Wel allemaal VVV dieren.
      En veel dieren die aan het ijsberen waren (die er dan net weer niet waren, ijsberen). Stress dus.

Maar goed laten we het leuk houden! Op naar Williams. Hier heb ik dus nog een stuk Route 66 meegepakt. Was maar een km of 2 maar hee, wel gedaan he. Er is hier verder niet zo veel te beleven of ik ben de laatste week gewoon verwend. Beetje sleppen door de straatjes. In een sieradenwinkel draaiden ze de karaoke versie van Jannes - Vliegen op de Wind. Maar even meegezongen. Vond de verkoper mooi. Ik ook.

Koffie to go gekocht. Bleek een liter te zijn. Hopelijk is ie morgen nog warm!

Toen terug naar het hotel voor een plonsje in het binnenbad. Aangenaam verrast door de warme jacuzzi dat was bonusje!

En zo eens kijken of er nog ergens een salade te scoren is. En dan morgen met het busje naar GC!

Coconino County, ኮኮኒኖ ካውንቲ፥ አሪዞና, مقاطعة كوكونينو, Коконино, কোকিনো কাউন্টি, Comtat de Coconino, Condado de Coconino, Coconino maakond, Coconino konderria, شهرستان کاکانینو، آریزونا, Coconinon piirikunta, Comté de Coconino, 科科尼諾縣, קוקונינו, Coconino, okrug, Coconino megye, Կոկոնինո շրջան, Contea di Coconino, ココニノ郡, Coconino Kūn, Hrabstwo Coconino, کوکونینو کاؤنٹی, Comitatul Coconino, Округ Коконино, Coconino Kontluğu, Коконіно, کوکونینو کاؤنٹی، ایریزونا, Quận Coconino, Condado han Coconino, 可可尼諾縣