United States
Crater Lake

Here you’ll find travel reports about Crater Lake. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Crater Lake National Park

July 24, 2017 in the United States

Crater Lake est le lac le plus profond des États-Unis, son point le plus profond étant 1943 pieds! Il n'y a aucun ruisseau ou aucune rivière qui déverse dedans. Le niveau de l'eau est maintenu que par les précipitations, la pluie et la neige. Pour cette raison l'eau est extrêmement claire et bleu. Un bleu saphir! Un bleu pure.

J'y ai passé quelques jours. Des journées moins chargé que les précédentes. Des journées partagées entre les randonnées, les points de vue en vanne, du hamac, et des bons livres. J'ai encore un peu mal au genoux du Mont McLoughlin!

Le Mont Scott, le plus haut du parc était sur mon itinéraire original. Et j'ai compris aujourd'hui pourquoi qu'il était considéré comme une des plus belles randonnée des États-Unis. C'est la vue du sommet! On y voit tout le lac et les montagnes environnantes! Au sud, on voit clairement le Mont McLoughlin et le Mont Shasta. Au nord on voit le Mont Batchlor et les Sisters, et d'autres que je ne connaît pas...

De près, l'eau et encore plus spectaculaire. Et de dedans encore plus! Elle était très froide, mais wow comme elle était claire et bonne et bleu. Il y avait des gens qui sautaient de la falaise. J'ai opter pour plusieurs baignade, questions de se réchauffer entre les saucettes...

En quittant le parc j'ai eu de la pluie! La première pluie depuis Rocky Mountains National Park, il y a de ça deux mois je crois!!!

Crater Lake & Smith Redwoods

June 5, 2016 in the United States

I dag stod vi tidligt op og kørte de sidste miles til Crater Lake. Vi havde læst at søen skulle være smukkest om morgenen, men det viste sig også at være en god ide at være der så tidligt som muligt pga. de mange turister. Crater Lake er USAs dybeste sø, der ligger i crateret af en vulkan der eksploderede for 7.700 år siden. Søen er ganske rigtig meget meget smuk, og vi blev vidner til et meget romantisk frieri - vi tænker der nok er mange af dem lige her. Besøget ved søen blev noget forkortet i forhold til planen, idet søens østlige side og alle trails var lukket pga sne. Der kan falde op til 15 m sne om året, og vi kom lidt tidligt på sæsonen, så der var ikke smeltet nok sne til at stierne var forsvarlige at færdes på. På billederne ses solens effekt på sneen tydeligt, idet der er betydeligt mindre sne på søens solside. Vi fandt endnu et krydsningspunkt for Pacific Crest Trailen i nærheden.
    Efter Crater Lake fortsatte vi mod Crescent City hvor vi overnattede på et motel der er bygget ud af et enkelt træ. Historien omkring motellet var fint, men standarden var ikke noget at skrive hjem om.
    Undervejs fik vi frokost på en lokal mexicansk restaurant, vi havde nogle korte vandreture hvor vi så "kobra" blomstrer og kæmpe store californiske redwood træer i Jedediah Smith Redwood State Park.
    I dag krydsede vi grænsen mellem Oregon og Californien.
    Dagen får 4,5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 415 km - i alt: 2.472 km

Crater Lake, بحيرة كراتير, Krater gölü, Возера Крэйтэр, Крейтър, Llac del Cràter, Kráterové jezero, Крейтер, Λίμνη Κρέιτερ, Kratera Lago, Lago del Cráter, Jezero Crater, קרייטר לייק, Danau Crater, Lago Crater, კრატერის ტბა, Kraterio ežeras, Kreitera ezers, Gunung Berapi Tasik Crater, Jezioro Kraterowe, Lacul Crater, Kratersko jezero, Liqeni Crater, Кратерско језеро, Krater Gölü, 火山口湖