United States

Top 10 Travel Destinations Crittenden County
Show all

Anden dag i Memphis 3/8

August 4, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Puha en dag! Det er gået stærk og hold da op hvor har vi set meget! Vi startede dagen tidligt med at køre ud til Graceland, Elvis' hjem. Vi er jo på budget, så vi holdte ovre ved en souvenirforretning helt gratis - ups. Vi var der præcis da de åbnede. Vi fik købt billetter, hvor vi kunne se næsten alt med undtagelse af hans privatfly. Vi blev derefter guidet ud til en shuttlebus, som skulle køre os over på den anden side til selve Graceland, Elvis' hus. Her skulle vi stå ude i den stegende sol og vente på at vi måtte komme ind. Det er blevet vanvittigt varmt siden vi er kommet herned syd på og klokken var altså kun 9 om morgen og vi svedte!
      Vi havde fået udleveret en iPad og et par høretelefoner, som ville guide os igennem huset med undtagelse af overetagen, som Elvis' private del af huset og det er forblevet privat bestemt af hans datter. Det var ekstremt flotte rum, hvor der virkelig var kælet for detaljen. Han sparede ikke på noget. Der var stuen, hans forældres soveværelse med badeværelse til, spisestuen, køkkenet, poolrummet, jungleværelset og tv rummet. Poolrummet var noget af det vildeste. Det var beklædt med stof i folder på væggene. Junglerummet havde inspiration af Hawaii, som var Elvis' ynglings feriested. Til sidst tv rummet, hvor Elvis kunne se tre programmer på en gang. Det skulle han jo have når præsidenten også havde det 😃
      Udover det var der et kontor i en seperat bygning, heste, en stor have, en meditationshave hvor Elvis, hans forældre, hans farmor og han dødsfødte tvillingebror ligger. Udover det var der nogle rum med udstillinger af plader, kostumer mv. Ej at forglemme, så havde han selvfølgelig også lige en pool.

Efter rundvisningen på Graceland kørte vi tilbage med shuttlebussen og gik ind på museet for hans biler. Hold op hvor var han bil glad! Udover det var vi inde i 4 andre museer om hans forhold til Hawaii, hans forhold til hans barndomsbyen Tupelo, et som udstillede forskellige ting som tilhørte ham og til sidst museet om film og om billeder af ham.

Generelt er Memphis en ret så død by, men jeg skal love for at de bruger Elvis i alle sammenhænge udover nede på Beale Street, hvor de går meget op i blues og hvor Memphis er blues' hjemby.
      Fun facts om Elvis:
      Der findes tre store lagerbygninger med hans ting og ting der bare minder om ham. Det skal så også siges at han havde et hus i Los Angeles udover det i Memphis. Elvis døde som 42 årig, 2 år før hans far og nåede at blive gift med Priscilla og få et barn, Lisa Marie. Han nåede dog også at blive skilt igen 4 år før hans død.
      Elvis har 1 diamond plade (10.000.000 solgte kopier) og 38 guld plader (over 500.000 solgte kopier) og 100 platinum plader (over 1.000.000 solgte plader).

Efter Graceland kørte vi ned til Memphis Riverboat, hvor vi gik om bord på en hjuldamper. Vi fik selvfølgelig tilbudt at få taget et billede foran båden, som senere kostede 10 $, som alle andre turiststeder. Vi har gentagne gange takket nej og det gjorde vi også den her gang. Under turen op og ned af Mississippi floden fortalte en middelaldrende mand forskellige sjove historier fra området og han fortalte om de skibe der kom forbi. Fx så kom der en båd forbi som skubber containere og de containere kan sænke op til 12 feet, når de er fyldt, men de er kun 18 inches under vand når de er tomme også må kokkene kun være damer over 55, fordi mændene er på de skibe 30 dage af gangen, som han sagde: "det kan i jo selv gætte hvorfor" 😂

Vi hørte også om Mississippi floden, som er ca 2300 miles lang. Det er den 4 største flod i verden efter Nilen, Amazon og Kongoen.
      Han var super hyggelig og når jeg kommer hjem skal i se en film med hans sydstats accent - det lyder så sjovt. Vi laver stadig et ansigt til hinanden Louise og jeg når de virkelig slår sig ud hernede.

Efter en varm bådtur uden aircondition i over 30 graders varme gik vi op mod National Civil Rights Museum, som ligger der hvor Lorraine Motel lå, der hvor Martin Luther King Jr. blev skudt. Det var lidt specielt! Det var et rigtig flot museum. Der var en bus med en statue af Rosa Parks og en Freedom Rider bus og selvfølgelig talen "I have a dream". Desværre havde vi kun 1 time og 45 minutter til de lukkede. Jeg kunne godt have brugt flere timer derinde :)

Vi havde fået af vide på vores hotel at man skal holde sig fra Memphis når der bliver mørkt, så vi smuttede ned i Beale street til souvenir butikkerne og derefter gik vi langs floden hen til bilen under en påbegyndende solnedgang.

Vi kørte på Wendys og fik takeaway salat til aftensmad 👏🏻

Arkansas

September 24, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 34 °C

Durch die Fahrt über eine Brücke von Memphis Downtown aus gelangt man, nachdem man so den Mississippi überquert hat, nach Arkansas. Das war nur ein kleiner Abstecher, der hier Erwähnung finden sollte.

Dag 1 i Memphis.

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Efter at have snakket lidt for længe i går kom vi til at sove lidt længere i dag, da jeg ventede på svar fra firmaet med værelse/lejlighed havde jeg heller ikke så travlt med at komme afsted. Så vi tog os god tid om at gøre klar og få morgenmad. Så kørte vi ellers mod Memphis. Vi aftalte vi ville starte med at se det studie hvor Elvis startede sin kariere, og derefter tage vidre til national civil rights museum som handlede om de sortes kamp for ligestilling. Vi havde lidt svært ved at finde parkering, men fandt dog langt om længe en gratis plads. Vi gik så ned til studiet hvor de havde guidede ture. Vi besluttede at købe sådan en guidet tur. Det var et lille sted og en kort tour, men super fedt. Studiet bruges stadig den dag i dag til indspilninger om aftenen. Det var en super entusiastisk og god guide vi fik, han fortalte en masse historier. Blandt andet at dengang Elvis startede sin karriere var der ved at købe sig ind til en optagelse for 4 dollar, han spillede en popsang, som sekretæren optog og senere afspillede for chefen på pladestudiet som overhovedet ikke kunne lide hvad han hørte da han var mere til blues, så der gik et år før Elvis igen kom i studiet og her fik han Elvis til at prøve med en masse forskellige stilarter, men intet var rigtig godt. Lige indtil de var lige ved at give op, så sang Elvis en gammel blues sang og miksede den med lidt country og så var rock'n roll født. Vi hørte begge de to originale sange fra studiet med Elvis. Super fed tour og oplevelse. Derefter kørte vi videre til national civil rights museum, men vi havde overset det var lukket på tirsdage så vi kom bare til låste døre. Så vi kørte så videre ned for at se om vi kunne få en tur på mississipi river med en hjuldamper, men fandt desværre ud af den eneste afgang lige var sejlet. Så beslutede vi os for at tage en sen frokost med udsigt over floden og så finde ud af hvad vi ville. Vi bestemte os for at køre ud og se et antique mall, en stor genbrugsbutik. Det var meget hyggeligt at se alle de amerikanske retro ting. Så kørte vi hjem så jeg kunne få ordnet det med bolig. Jeg fik udfyldt alle papir og sendt alle dokumenter ind. Så jeg skal bare lige ha læst lejekontrakten og skrevet den under så har jeg endelig et hjem i Californien. 😄 vi tog derefter ind til byen for at finde aftensmad selv om ingen af os var rigtig sultne efter den store og sene frokost, efter at have jagtet parkeringspladser lidt bestemte vi os for bare at tage på dairy queen på vej hjem. Så vi fik en smoothie og en is. Da vi kom hjem kiggede vi lidt på hoteller, vi var begge ret trætte, så nu vil vi til at sove inden en dag i graceland (elvis hjem), tur med hjuldamperen og national rights museum i morgen. Charlotte er faldet i søvn med telefonen i hånden, så må hellere lige få den ud af hånden af hende og over på bordet inden jeg selv falder i søvn. Godnat! 😄😴😴Read more

Første dag i Memphis 2/8

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 28 °C

Vi vågnede til væggeuret omkring kl. 8 og lå derefter lidt med mobilen og slappede bare af. Vi fik derefter spist morgenmad.

Efter en lidt sløv morgen var vi inde i Memphis by omkring kl. 11. Her skulle vi se Sun studio, som var der Elvis indspillede sin første sang og hvor mange andre store kunstnere også har indspillet musik fx Johnny Cash. Vi fik en rundvisning, hvor vi fik historien om hvordan studiet startede og hvem der indpillede den første rock'n roll sang, for det var nemlig ikke Elvis. Det var Jackie Brenston med nummeret "Rocket 88".
      Første sang Elvis indspillede var faktisk en popsang, men da Sam Phillips satte ham sammen med to country musikere, så sang Elvis blues og det kombineret med deres country blev til det unikke mix som Elvis producerede. Vi så til sidst det berømte studie og fik taget billede med det ene objekt som stadig var fra elvis' tid, da det egentlig blev solgt i 1960 og lavet til butik. Mikrofonen på billedet nedenfof er den eneste originale ting fra den tid udover vægge og gulve.
      I morgen skal vi til Graceland for at høre mere om kongen af rock'n roll. Det bliver godt 😍

Vi havde planer om The National Civil Rigths Museum om eftermiddagen, men det har lige præcis lukket om tirsdagen, så planerne måtte ændres. Vi tog derefter ned til Memphis Riverboats for at tage en tur med en hjuldamper på The Mississippi River, men sidste og eneste båd var lige kørt, så heldet var virkelig med os.
      Vi spiste frokost lige ved siden af, hvor vi fik gode sandwich, men servicen var ret elendig. Det var heller ikke hendes bedste dag 😉

Efter det kørte vi til et antikmarked, som vi var sikker på var åben. Det var meget hyggeligt. Der var rigtig mange meget gamle ting.

Vi kørte derefter tilbage til vores hotel i West Memphis, hvor vi slappede af og Louise fik styr på hendes bolig situation i Californien. Om aften fik jeg snakket med joe inden vi skulle ud og spise - det var rart at snakke med ham igen, men også mere besværligt efter at han er kommet hjem til Danmark. Vi kørte efter aftensmad med ham i højtaleren i bilen. Vi kørte først efter en fiske restaurant kaldet Flying Fish, men den nærmeste frie parkering kostede 13$, så det gjorde vi ikke. Vi besluttede os så efter en så træls dag, at spise smoothie og is til aftensmad fra Dairy Queen. Det var super godt - måske ikke det sundste, men vi er jo i Amerika 😃

Vi hyggede på værelset indtil tidlig sengetid, da der er en lang dag i morgen med Graceland, museum og Riverboat. Godnat 😴

Across Tennessee

September 29, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

We met up with John and Denise yesterday and traveled together. Denise made dinner for us last night at the Pilot truck stop where we stayed overnight. Today I learned the meaning of " them thar hills of Tennessee". Mountains from the Eastern part of the state to Nashville and hills all the way across 40 to Memphis. Skyline photo is Nashville. As we got closer I could see 8-10 construction cranes. Lots of building going on. The pyramid is in Memphis. Glass top has a restaurant. We may check that out later in the trip. Next the Mighty Mississippi and into Arkansas. Stopping at a Flying J for the night.Read more

T O Fuller State Park campground

April 1, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Met some follow campers that had a teardrop similar to ours, just a year older. It was interesting to see how they setup thier galley. Shared some good conversations around the campfire.
      Visited the ancient Chucalissa Indian village mound achilogical site that is within the state park.Read more

Breakfast sucked

April 19, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 61 °F

I had kibbles again, and some hot dog. I picked the hot dog out and left the kibbles! That was this morning though. This is break time now, and I got a big sniff. Then not favorite made me practice my leash walking. I don't like to practice. But I do it because I get sniffs. 600 miles left to go.Read more

Camping on the Mississippi River

June 20, 2023 in the United States ⋅ 🌙 79 °F

After a stressful day of driving woes and storms, we made it to Memphis Arkansas. We passed the huge Bass Pro store and crossed the Mississippi River... Oh and that crazy rain from the drive today washes the skunk stink off from last night' hit and run incident on the way home from Ryan and Janine's.Read more

Crittenden County, مقاطعة كريتيندين, Критъндън, ক্রিটেনডেন কাউন্টি, Condado de Crittenden, Crittendeni maakond, Crittenden konderria, شهرستان کریتندن، آرکانزاس, Comté de Crittenden, Crittenden megye, Քրիտենդենի շրջան, Contea di Crittenden, クリッテンデン郡, Crittenden Comitatus, Crittenden Kūn, Hrabstwo Crittenden, Comitatul Crittenden, Криттенден, Округ Критенден, Кріттенден, کریٹینڈین کاؤنٹی، آرکنساس, Quận Crittenden, Condado han Crittenden, 克里坦登縣