United States
Deadman Gulch

Shoshone Falls & Twin Falls

June 3, 2014 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

Geen onweer vannacht en bij het ochtendkrieken stralend blauwe lucht. Na het ontbijt inpakken en wegwezen!
      We hebben het ons gemakkelijk gemaakt en rijden de hele weg naar Twin Falls via Hwy 84, zeg maar Boudewijnsnelweg. Het is weer even wennen, veel camions, tot zelfs met drie aanhangwagens, het lijkt een mini trein. Maar de weg is lang en soms rijden ze te hard want we zagen er ene slingeren dat we niet voorbij konden tot hij trager moest rijden omdat het een beetje bergop ging.
      Het stuk waar we nu doorrijden is zo plat als bij ons, alleen in de verte zie je bergketens. Het is heel dor, en ik stel mij voor dat ik hier met een huifkar zou doortrekken, want hier ligt het Oregon trail, we houden ons in er komen nog scenic byways genoeg.
      We rijden tot Twin Falls en vóór we het motel opzoeken, het is trouwens nog maar 12u, gaan we naar de Shoshone Falls. the Niagara of the West genoemd. We rijden een indrukwekkende brug over de Perrine bridge, en daaronder loopt de Snake River die we in Idaho al dikwijls gekruist hebben. We zien veel activiteit in de verte, camping, bootjes, veel wandelwegen en veronderstellen dat we er bijna zijn. Gelukkig is er een Welcome center op het Vieuw Point en daar krijgen we een plannetje mee, het is nog 7 mile verder via allerlei wegen, met het plannetje lukt het ons, anders? Want op de GPS kon ik ze niet ingeven.
      De Shoshone Falls benaderen de Horseshoe van de Niagara, maar hier is nu weinig water, ja we hebben al droge watervallen bezocht op deze reis, maar ik zag foto's en dan geloof ik echt dat ze vergelijkbaar zijn, de Shoshone Falls zijn zelfs 50 feet hoger. Omdat de Snake River hier gebruikt wordt als waterkrachtcentrale en als bevloeiing voor de landbouw verliest ze veel van haar kracht in de zomer. Maar we genoten van een mooie wandeling, wat klimmen en veel fotograferen. Als toegangsprijs in dit State Park betaalden we 3$, wat een redelijke prijs is. Het is mooi onderhouden, veel picnic plaats en alles heel proper.
      We eten een kleinigheid, en rijden dan 4 mijl verder naar de Twin Falls. Deze zijn helemaal niet indrukwekkend, er is er zelfs maar één, de andere rivierarm is drooggelegd door de powerplant, de waterkrachtcentrale, waarschijnlijk is dat de overeenkomst: je kan doen wat nodig is bij Twin Falls maar de Shoshone moet een atractie blijven voor bezoekers.
      Terug onze GPS op die soms darling genoemd word en soms trut, volgens hoe goed ze de weg wijst, ze is een echte reisgezellin.
      De Apollo Motor Inn, ons volgende Motel is vrij uitgebreid, alle kamers gelijkvloers, dat is gemakkelijk want ik moet altijd vragen naar een gelijkvloerse kamer, door onze zware valies en onze losse bagage.
      Het is pas drie uur en het zwembad is zeer uitnodigend, het duurt dan ook niet lang of ik spartel erin rond, het is fris om in te stappen zoals vroeger als we in het noordkasteel gingen zwemmen! Nog wat zonnen en tegen half zes mijn Tai Chi gedaan en daarna gaan dineren. Ja, we hebben het goedkoopste motel van de reis, één bijna gratis nacht omdat we bijna altijd via hotels.com reserveren en dan is de 10e nacht gratis, En dan nog gratis eten ook: meatloaf (fricadellenbrood) met puree, gravy (bruine saus) en sla, als dessert koffie en cake. We namen zelfs twee keer dus het was zeker lekker.
      In de schaduw voor onze kamer, zitten we nog wat buiten nu het wat afkoelt, het was vandaag 25°, en we zien de andere gasten toekomen, heel veel werklieden die blijkbaar hier overnachten en in het weekend naar huis gaan. Maar vriendelijk gasten, een zwanske over het eten en een good night, verder geen last van.

Deadman Gulch