United States
Dog Bone Canyon

Dag 16, Sweet sixteen

May 14, 2022 in the United States ⋅ 🌙 16 °C

Het pad baant zich een weg over wat heuvelruggen en ik krijg een 360 graden uitzicht. Aan een kant de bergen, aan de andere kant een uitgestrekte vlakte. Ik zie goederentreinen passeren, een drukke snelweg en wat industrie. Mensen hard aan het werk on de wereld draaiende te houden terwijl ik me tijdig in een parallel universum bevind waar werk niet bestaat. Ik besef me meer dan tevoren hoe bijzonder dit avontuur is en probeer nog meer te genieten van elke seconde die ik op de PCT doorbreng.

Rond de middag passeer ik een snelweg met daarnaast wat fastfood ketens. Alsof dat te negeren valt. De vele wandelaars die zich daar ophouden maakt het moeilijk om weg te komen. Maar ik moet door, inmiddels is het snikheet geworden en de race naar de eerst volgende waterbron is begonnen. Ik kom eraan met nog 3 slokken water over! Wat ben ik blij om al dat water te zien (cache).

De volgende sectie is een stevige klim naar Wrightwood, ik besluit om een paar uur pauze nemen en deze te beginnen in de wat koelere avond, 2 en half uur later maak ik kamp. Praat nog wat met een stelletje die dezelfde strategie hebben gevolgd deze avond, al snel is het voorbij hiker midnight (21:00) en het is tijd om te gaan slapen.

Dog Bone Canyon, Q49796688