United States
Fort Worth Stockyards Museum

Dallas på godt og ondt

July 13, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Vi kunne ikke rigtigt sove længe. Det hævnede sig senere….
      Vi gik en morgentur og gav en hjemløs vores køletaske med is og sodavand (vi havde alt for mange tilbage) Han fik også noget brød/ost/havregryn osv.
      For nu skal vi aflevere bilen, så vi måtte tilbage til 2 x kufferter og ikke mere.
      Den hjemløse var lidt tavs og forbavset tror jeg, men han nikkede ja tak og vi stillede tingene på “hans” bænk.
      Vi fik pakker vores kufferter, trillede dem et pænt stykke hen til vores bil som holdt på en gratis parkering lidt væk fra centrum og forlod nu cowboy byen kl. ca. 11.15 Så 45 min. køretur til Dallas downtown. Vi aflevere bilen 3 blokke fra vores hotel, så det var nemt. Vi aflevere vores kufferter(værelset være ikke klar så tidligt)
      Vi gik ud i heden - og vi var i chok over antallet af hjemløse. Det er bare SÅ sørgeligt og skrækkeligt. Altså de går rundt helt vildt beskidte, uden sko i hullet tøj og snakker med sig selv, nogen sidder i en kørestol. Nej det er virkelig deprimerende😞
      Nåh vi gik på museum og så alt om mordet på præsidenten i 1963. Det lå i den bygning hvor der blev skudt fra.
      Vi gik tilbage til hotellet omkring kl. 16. Det er virkeligt varmt- surprise🤪
      Vi slog os ned på vores lækre hotel. Slappe af og drak te/kaffe. Aftensmaden hentede vi bare lige i en lille købmand om hjørnet. Nudler og lign.
      Så TV og forsøgte at hive os op til en sidste feriedag i en by som ikke helt var som vi forventede. Og vi er klar til at komme hjem🥳

Tirsdag d. 11.7.

July 11, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Sidste lange køredag fra Galveston til Fort Worth Stockyards - 500 km. Det var en vild tur. Fra vi startede i udkanten af Houston, til vi nåede ud af deres mortorvejsnet gik der 1,5 time. Det var virkelig hektisk og vi kørte lidt forkert. Det var nærmest uundgåeligt. Houston er den fjerde største by med 2,1 mil indbyggere, og med forstæder tælles der 6,3 mill. Jeg behøver ikke køre igennem den slags storbyer igen. Texanerne kører ikke forsigtigt. Shit….
      Lastbilerne undervejs kørte som død og helvede, og overhalede indenom med sindsyg hastighed, selvom de kører med bred last. Det var vanvittigt. Heldigvis nåede vi frem, men 5.300 km på 3,5 uge er helt klart i overkanten. Det er bare svært at lave om på geografien i Texas.
      På vejen kørte vi forbi universitetsbyen Bryan, som huser Texas A&M. Deres football stadion til 110.000 tilskuere kunne vi desværre kun se udefra. Pokkers.
      Hotellet var hovedgaden er fantastisk. Der er som at træde ind i en anden tidsalder. På gaderne spiller de min ynglingsmusik, og selvom området er til turister, synes vi det er fantastisk.
      På vej videre i byen satte vi os i hotellets hyggelige bar og drak et par store øl hver. Da vi skulle til at betale og gå, spørger den ældre herre ved siden os - hvor er I fra? Da han hører vi er fra Danmark, blev han helt forbavset, og fortæller at han har været i DK fem gange om året de sidste 18 år, og om få minutter kom der danske gæster i baren. Han nikkede til bartenderen, og hun nægtede dermed at skrive de fire øl på vores værelses regning. Vi talte lidt med de danske gæster kort tid efter, takkede den ældre herre mange gange - og grinede resten af aftenen. Virkelig skør oplevelse.
      Den slags oplevelser får man bare ikke på en badeø med 90% mexicanere - som South Padre Island. Oh well…
      Vi spiste senere på en alt for dyr steak-restaurant. Lidt urutineret af os, men til gengæld hørte vi dejlig musik på “The White Elephant”.

Onsdag d. 12.7.

July 12, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Afslapning og hyggeshopping fik vi hele dagen til at gå med. Ingen bilkørsel eller store udflugter.
      Varmen var sindsyg (utroligt at der ikke går ild i alting), så det var meget godt at hotellet og aircon ligger midt på hovedgaden. Det er mere held end forstand, at vi var her. De tager 5.000 pr nat i højsæson. Bonnie og Clyde har engang boet på hotellet, og derfor er værelse 305 opkaldt efter dem. Bonnie glemte sin pistol, som er udstillet på værelset.
      Til aften starede vi på Pearls Saloon. Vi blev flot modtaget med håndtryk af ejerne og historier om det gamle sted. Buffalo Bill Cody byggede stedet til bar og bordel. Bygningen er med i en serie fra Netflix.
      Aftensmaden tog vi på verdens største honky tonk - Billy Bob’s Texas. Chefen danse linedance med de lokale (turisterne), og jeg drak øl imens. Det blev dog lidt for ungdommeligt og højrystet, så vi gik til nogle mindre steder med akustisk guitar og violin.
      Langt fra alt i Texas er fantastisk, men Fort Worth Stockyards har altså en fan i mig

Fort Worth Stockyards Museum