United States

October 9, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Nadat het ontbijt achter de kiezen zit breken we de boel weer op en gaat de trip verder. We stoppen allereerst bij de Walmart om wat voorraden bij te vullen.
    Hierna rijden we route 66 weer op. Handen aan het stuur, cruise control erop en blik op oneindig. Mijl na mijl glijdt onder de camper door. We rijden over de prairie. Zo ver je kunt kijken zie je geel gras met lage boompjes. In de verte zien we bergen met plateaus. Je hebt niet veel fantasie nodig om je Lucky Luke in dit landschap voor te stellen; op zijn paard op weg naar de horizon, met de indianen die vanaf het bergplateau over de prairie uitkijken.
    We rijden door een indianen reservaat en passeren ranches met veel paarden.
    Nadat we de tank voor een spotprijs van minder dan een dollar per liter hebben gevuld, lassen we even een lunchpauze in. Naast de camper eten we onze broodjes op onze klapstoeltjes.
    Wanneer we verder rijden wordt de omgeving wat bosrijker. We naderen Grand Canyon park!
    Bij de ingang van het park kopen we een pas, die ons toegang tot alle Nationale Parken zal verlenen.
    We staan op een primitieve camping, half in het bos. We kunnen water en electra aansluiten en er zijn toiletten, maar daar houdt het dan ook bij op.
    Van tussen de bomen worden we nieuwsgierig aangestaard door herten. Wanneer we later over de camping lopen passeren we zelfs enkele herten van een paar meter afstand die wat rond scharrelen.
    We zijn halverwege de middag aangekomen, en besluiten daarom om naar de rand van de canyon te gaan om de zonsondergang te gaan bekijken. In het park is een netwerk van bussen, dus vanaf de camping kunnen we met de bus alle kanten op; lekker makkelijk.
    Wanneer we na een korte rit door het bos uitstappen bij de canyon valt onze mond open van ontzag. Het uitzicht is echt adembenemend mooi. We staan op de rand en kijken uit over een ontzagwekkend landschap. Het is een enorme krater met daarin bergen, spleten, kloven en verschillende soorten kleuren gesteente. Het moment valt eigenlijk niet vast te leggen.
    Vol verwondering van zo'n grootsheid genieten we van het uitzicht en schieten we plaatjes. De zon zakt langzaam naar beneden en zet het gesteente in een rode vuurgloed.
    Het koelt behoorlijk af en al snel staan we te bibberen. Het is helemaal donker als we weer op de camping aankomen. We nuttigen ons diner in de camper, want het is buiten echt koud. We hebben gehoord dat het vannacht gaat vriezen, dus we moeten voorbereidingen treffen om te voorkomen dat de waterleidingen en de reservoirs in de camper gaan bevriezen. We pompen de watertank helemaal leeg en spoelen alle kranen net zo lang tot alles leeg is.
    We kruipen dik ingepakt onder de wol. Het belooft een koude nacht te worden.

Bright Angel Trail

November 3, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Dieser Weg führt vom Colorado River hinauf zum Rand des Grand Canyon’s
    Länge 15,0km und 1.320 Höhenmeter

Nach ca. 9 Stunden sind wir wieder zurück..., 26km und 2.750 Höhenmeter, was für eine unglaubliche Wanderung 😊Read more

Gran Canyon

February 9 in the United States ⋅ ☀️ 12 °C

Der Kontrast zwischen Las Vegas und Gran Canyon ist enorm. Weit und Breit einsame Natur anstatt Betonhochburgen.
    Eine drei stündige Wanderung brachte uns zu den schönste Aussichtspunkten des Gran Canyons. Unser Ziel war bis zum Colorado River zu gelangen jedoch erfuhren wir nach drei Stunden Wanderung, dass wir erst in der Hälfte der Strecke angelangt waren. Mit dem Gedanken, dass wir diese sechs Stunden wieder hoch laufen müssten begaben wir uns wieder auf den Rückweg. Diesen Teil der Wanderung haben wir völlig unterschätzt. Mit Mühe erkämpften wir Höhenmeter um Höhenmeter.😅
    Verschwitzt oben angelangt, freuten wir uns auf einen gemütlichen Abend in unserem Campervan.

Doch dem war nicht so...😑
    Unsere Heizung wird durch einen Propantank betrieben. Jedoch stellten wir gegen den Abend fest, dass wir ein Loch in der Gasleitung hatten. Dies kann sehr gefährlich werden. Noch dazu hatten wir Minustemperaturen, somit war eine Übernachtung in unserem Campervan unmöglich. Daher beschlossen wir in einem Motel Richtung Los Angeles zu übernachten.

Nach einem abenteuerlichen Tag und manchen Überraschungen fielen wir erschöpft zu Bett 😴

—————————————————————————————————————

Le contraste entre Las Vegas et le Gran Canyon est énorme. Une nature solitaire et lointaine au lieu de forteresses de béton.
    Une randonnée de trois heures nous a permis de découvrir les plus beaux points de vue du Gran Canyon. Notre objectif était d'atteindre le fleuve Colorado, mais après trois heures de marche, nous avons appris que nous n'étions qu'à mi-chemin. C‘est pour cela que nous avons prie le chemin de retour. Nous avons complètement sous-estimé cette partie de la randonnée. Nous nous sommes battus avec acharnement.😅
    En sueur au sommet, nous nous sommes réjouis de passer une soirée agréable dans notre camping-car.

Mais ce n'était pas le cas...😑
    Notre chauffage est alimenté par une bouteille de propane. Cependant, vers le soir, nous avons découvert que nous avions un trou dans la conduite de gaz. Cela peut être très dangereux. De plus, nous avions des températures négatives, il était donc impossible de passer la nuit dans notre camping-car. Nous avons donc décidé de passer la nuit dans un motel en direction de Los Angeles.

Après une journée d'aventures et quelques surprises, nous sommes tombés dans le plus profond des sommeil😴

Grand Canyon dag 2

October 10, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 9 °C

We worden 's morgens verkleumd wakker. Het is bitterkoud geweest en we hebben niet allemaal goed geslapen.
    We zetten het gas aan om koffie te zetten en eitjes te koken, en langzaamaan wordt het in de camper weer wat aangenamer. Buiten schijnt het zonnetje en we besluiten om met onze kop koffie even van de warme zonnestralen te genieten, terwijl we tussen de bomen zitten en het park tot leven komt.
    Vandaag zijn we nog de hele dag in het Grand Canyon Park. We hebben een hike op het programma staan.
    We bereiden ons voor op de ruige natuur door voldoende voedsel, water en kleding in te pakken.
    We stappen in de bus die ons naar het begin van de trail brengt. Om 11:15 beginnen we aan de wandeling, die in totaal 10 kilometer lang is. We zullen afdalen in de canyon en daarna weer via dezelfde weg omhoog klimmen.
    Het is nog best fris als we beginnen met wandelen. We hebben lange broeken en vesten nodig. Het afdalen gaat zonder problemen, we lopen over een goed aangelegd pad. Het is erg droog en stoffig. Soms is de afgrond duizelingwekkend diep naast het pad, dus voorzichtigheid is zeker geboden. Na 1,5 mijl (2,4 km) bereiken we het eerste rustpunt. Er zijn hier toiletten en kranen om de watervoorraad bij te vullen. Terwijl we een broodje eten komen er nieuwsgierige eekhoorns een kijkje nemen om te zien of er nog wat te eten te halen is. De eekhoorn loopt tussen mijn voeten en eet de gevallen kruimels. Hij gaat op zijn achterpootjes staan en kijkt bedelend omhoog voor meer. Er staan echter overal borden waar uitdrukkelijk wordt gevraagd om de eekhoorns niet te voeren.
    We vervolgen onze weg naar beneden. We hebben een prachtig uitzicht over de canyon en de bergwand torent steeds hoger naast ons op. De erosie van het gesteente is duidelijk zichtbaar.
    Na twee uren lopen bereiken we het rustpunt dat op 3 mijl gelegen is. Eventueel zouden we nog 1,5 mijl door kunnen lopen naar het volgende punt, maar we besluiten dit niet te doen. Het gaat nog een behoorlijke klim worden om weer boven te komen.
    Na een rustpauze keren we om; het makkelijkste gedeelte hebben we gehad, nu komt een pittige klim.
    Jeroen ontdekt een cactus langs de route en komt tot de prikkelende conclusie dat deze plantensoort helemaal niet aangeraakt moet worden. Na wat naalden uit zijn handen te hebben verwijderd kunnen we weer door.
    2,5 uur later bereiken we de top weer waar we de hike begonnen. De klim is niet zonder zweet verlopen en we zijn nu wel vermoeid.
    Omdat we nog tijd hebben besluiten we om de west kant van de rim te bekijken. De bus voert ons langs verschillende stops, waar we uitstappen en van het betoverende uitzicht genieten. Je raakt niet uitgekeken over de canyon. De Colorado rivier slingert zich tussen de hoge rotswanden door.
    Het koelt weer flink af en het begint te schemeren, dus we gaan weer naar de camper. We regelen snel douchemuntjes en spoelen het stof en zweet van de dag van onze lichamen.
    We besluiten om ons harde werk van die dag te belonen door lekker uit eten te gaan. Jeroen besluit om als een "echte" Amerikaan een 17 inch pizza te bestellen. In dit land zijn je ogen echt groter dan je maag, want hij krijgt m spijtig genoeg niet op.
    We treffen die avond weer alle voorbereidingen voor een koude nacht, want het gaat vannacht nog harder vriezer dan gisteren.
    We liggen vroeg onder de warme wol; het is een dag geweest met weer vele indrukken.

June 7, 2019 in the United States ⋅ 🌙 14 °C

Rosalyn hat uns ein super leckeres Frühstück zubereitet mit Indian Fried Bred!😋
    Sie hat sovieles erzählt über die Navajo Kultur, ihre Bräuche und Rituale. Was für eine tolle Erfahrung und sie kennengelernt zu haben!!! 😊
    Danach haben wir unsere gemütliche Cabin verlassen und sind durch den Oljato Monument Valley Tribal Park gefahren. Einfach großartig dort!
    Im Anschluss haben wir uns auf den Weg zum Grand Canyon gemacht. Wir sind ein paar Viewpoints angefahren, aber irgendwie spielten die Wolken für Fotos und den Ausblick nicht so recht mit. Auch war es immer irgendwie dunstig, obwohl angenehm warm.
    Nun sind wir ja bereits den 9. Tag hier, und haben schon einiges an Steinen gesehen. Rote Steine, gelbe Steine, weisse Steine, orangene Steine. Auch graue und schwarze Steine! 🙈
    Jetzt ist es so, dass uns der Grand Canyon tatsächlich beide nicht wirklich umhaut!😏 Keine Frage, die Dimensionen sind riesig, der Colorado der mitten durch fliesst und alles.... aber die Canyons davor und der Yellowstone haben uns wirklich viel besser gefallen. 😎
    Wir übernachten heute in der Bright Angel Lodge, im Grand Canyon Village, hatten ein sehr leckeres Abendessen.
    Zum Sunset nahmen wir den Shuttle Bus, hatten am Schluss noch ein klein wenig Glück für Fotos, aber der Canyon war halt lange nicht so ins Licht getaucht... naja vlt wird der Sonnenaufgang etwas, aber ich stehe mit Sicherheit nicht auf, der ist hier für morgen um 5.11 Uhr angekündigt. Aber vielleicht möchte Micha ja!😂
    Und dann geht unsere Reise morgen weiter in den nächsten Bundesstaat nach Nevada - Las Vegas wir kommen!!!!!🤩😎
    Nachtrag, Bilder folgen morgen, Internet ist hier noch schlechter als bei den Navajos, bzw. so wie wir es von Deutschland kennen......🤬

South Kaibab Trail - Oho Aha Point

August 23, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

🇺🇸
    Hiking the Grand Canyon means planning one year in advance! Well we didn’t do that, we didn’t even know that we would travel the world one year ago 😅. Consequence: we are just allowed to hike parts of the canyon trails and not until the Colorado River or the other rim. We decided to go to the South Rim. After talking to the rangers here, we decided to do a little 2.8km hike early in the morning and another longer hike (a part of the Bright Angel Trail) this afternoon. Here are some impressions of the Oho-Aha-Point, the first viewpoint of the South Kaibab Trail.

🇩🇪
    Wusstet ihr, dass wenn man in dem Grand Canyon wandern möchte, also bis nach unten zum Fluss, man ein Jahr im Voraus die Campingplätze oder Lodge dort auf halb weg buchen muss? Nein? Wir auch nicht! Wir wussten vor einem Jahr nicht mal, dass wir diese Reise machen werden 😂. Nun ja die Konsequenz: wir dürfen nicht runter bis an den Colorado River wandern. Hin und zurück in einemTag ist weder gestattet noch möglich. Nun ja, wir haben uns also informiert und entschieden den South Rim des Grand Canyon zu besuchen. Dort im Visitorcenter haben wir weiter recherchiert und uns entschieden, einen kleinen Teil, 2.8km des South Kaibab Trail heute in der Früh und einen etwas größeren Teil des Bright Angel Trail am Nachmittag zu machen 💪🏼. Hier sind ein paar Bilder und Eindrücke vom Oho-Aha-Point.

Tag 13 Grand Canyon

July 11, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Gestern noch in der Großstadt und heute Natur pur. Nicht ganz, da wir auf dem Weg zur Natur noch den Hoover Dam besichtigt haben. Zu was Menschen alles fähig sind. Ein gigantisches Bauwerk. Danach ging's zum Grand Canyon. Diesmal nicht von Menschen erschaffen. Und noch viel gigantischer als der Hoover Dam. Er trägt seinen Namen zu Recht. Leider war es etwas bewölkt, so dass wir wie vor 21 Jahren keinen Sonnenuntergang sehen konnten und für den Sonnenaufgang morgen früh ist die Familie Watz nicht geschaffen. Sie wird es auch ohne uns hinbekommen. Morgen früh fahren wir noch mal in den Park und schauen uns den Ostteil an.Read more

The grand Grand Canyon

August 19, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

„Wie klein sind wir Menschen doch eigentlich und vor allem wie kurz unser Leben auf diesem Planeten im Vergleich zu diesem 2 Milliarden alten Canyon.“ Das habe ich mit heute bei unserem Ausflug an den verschiedenen Aussichtspunkten immer wieder gedacht und erst recht nach der Filmvorführung im Visitor Center.
    Vom Colorado River und Gesteinsbrocken in die Form gebracht, in der der Canyon heute noch existiert, über Tausende von Jahren!

1600 Meter in die Schlucht hinunter, 470
    Km lang und 16 Kilometer breit (im
    Durchschnitt), soweit die imposanten Fakten. Achja und dieses Jahr feiert der Nationalpark sein 100 jährigen Bestehen!

Großer Dank an den tapferen Fahrer. Lob auch an die Kids! Sie haben sich die vielen Stunden im Auto super beschäftigt 💕

PS: Haben heute unterwegs recht gut bei einer Trucker Tankstelle zu Abend gegessen. Buffet um 10,99 +taxes! Es geht ja doch noch 😜

Bright Angel Trail - parts of it

August 23, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

🇺🇸
    Done in less then 2 hours 💪🏼😍. The suggested time was 3 - so yes, we feel like super hikers 😂.
    All the way downhill! At the 1.5 milestone I realized that I had to hike back up all the way. But the view and my company helped to walk the hike quite easy and, to be honest, the little picnic underneath the mile helped with the energy level as well. The canyon is very impressive and the history of it as well - the National Park Service really made an effort in informing the visitors about the Grand Canyon and its formation. They provide many signs and brochures 😊.

🇩🇪
    Fertig in unter zwei stunden 💪🏼😍 - und das bei angeschlagenen drei - ja wir fühlen uns wie die super-hiker 😂.
    Es ging zu Anfang nur Bergab, am 1.5 Meilenstein angekommen, merkte ich, da geht es gleich wieder hoch. Doch bei der Aussicht und Begleitung lief es sich doch ziemlich gut. Zugegeben, das kleine picknick unterhalb des Meilensteins hat auch zur Energie beigetragen. Die Schlucht ist schon echt beeindruckend und die Historie dazu auch - der Nationalpark Service hat sich echt Mühe gegeben und informiert einen mit vielen Schildern und Broschüren 😊

Grand Canyon, GCN, 86023