United States
Green Acres Valley

Niagara Falls.

July 26, 2016 in the United States ⋅ 🌙 22 °C

Vi startede dagen med morgenmad på motellet som i går. Derefter fik vi endnu en gang pakket bilen og satte kurs mod Niagara Falls, en 3 1/2 times køretur. Den gik med musik og planlægning af stoppet i Chicago. Vi var fremme omkring 14. Det var umuligt at finde gratis parkering i området omkring parken og turistkontoret, så vi måtte betale for parkeringen, det var dog ikke så galt, 10 dollar for hele dagen. Så fik vi bilen parkeret og gik til turistkontoret for at finde ud af hvordan vi kom til, hvad vi fandt ud af var 3 vandfald ved siden af hinanden, som udgjorde Niagara Falls. Der var vist max 500 meter til vandfaldet. Vi så første vandfald som var det næst største, fra udsigtsposten, derefter gik vi over en bro et stykke inden vandfaldet og gik til næste udsigtspost. Her var der god udsigt til det mindste og næst største vandfald. Så gik vi videre til tredje udsigts post som gav udsigt til det støsts vandfald, horseshoe fall. Når man stod på udsigtsposten der, blev man meget våd fra den vandsky der stod op når vandfaldet ramte vandet. Vi besluttede os for at tage en bådtur man kunne komme på så vi kunne se vandfaldene fra vand siden også. Så vi gik tilbage mod første udkigspost hvorfra man kunne komme med elevator ned til bredden ved foden af vandfaldene, hvorfra der sejlede både ud hele tiden. Vi fik udleveret et blåt plastik regnslag, det var der god grund til!! 😅 båden havde et øvre og nedre dæk, vi skyndte os op og få en god plads til forografering. Det var sindsygt smukt fra land men mindst lige så smukt fra vand!!! Den sejlede os helt ind i hesteskoen, dog var det svært at se særlig meget helt inde i hullet da vandet fra vandfaldende sprøjtede så det føltes som om det stod ned i stænger med regn. 😅 vi fik dog en del gode billeder uden at få telefoner eller kamera ødelagt af vand. Efter bådturen kunne man gå lidt op ad til en udsigtspost nærmere ved vandet. Efter at have nydt den smukke natur, stod den på aftensmad, vi var sindsygt sultne! 😅 så vi fandt en resturant tæt ved parken, inden vi satte kurs mod hotellet. Der var kun ca. 1/2 time til hotellet fra vandfaldet, på turen stoppede vi og fik handlet lidt små ting, lærer lige så stille at begå mig i trafikken herovre. 😅 da vi nåede til hotellet slappede vi af foran tv'et, jeg fik kigget lidt på værelser i Davis. Tv'et kører og Charlotte er gået død, så nu vil jeg også til at sove, godnat! 😄😴😴Read more

Niagara falls 25/7

July 26, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Så er vi virkelig på vejen. Hold op hvor vi får kørt nogle miles!

Vi startede dagen med at anullere det motel vi havde bestilt til om aften fordi det simpelthen var for urealistisk at nå der hen. Vi skulle køre næsten 4 timer til Niagara falls og derfra skulle vi køre 5 timer til vores motel. Vi bookede i stedet noget lidt tættere på Niagara falls. Efter morgenmad bestående af franskbrød med nutella og banan og jordbær ved siden af tog vi afsted omkring kl. 10.30 for at se det berømte Niagara falls.

I bilen fik vi kigget lidt på hvad man kunne se deroppe og hvordan man kunne se det. Da vandfaldet er lige ved grænsen mellem Canada og USA, så skal man også vælge hvilken side man skal til. Vi læste os frem til at de fleste tog til den canadiske side, men det var tilgengæld også et turistmekka. Så det blev den amerikanske side, så skulle vi heller ikke vente ved grænsen.
      Efter næsten 4 timer i bil kom vi frem. Nu var udfordringen så at finde en parkeringsplads, hvor man ikke skulle betale 20$. Vi fandt en hos en indisk restaurant. Så der holdte vores lille Ford Fiesta.

Imens gik vi ind på et visitor center for at høre om mulighederne og hvordan man kunne se det her vandfald. Vi kunne gå ud til alle udsigtspunkterne, så det var fedt!
      Det var et helt fantastisk vandfald! Det var ubeskriveligt flot! Det stikker Vietnems største vandfald, som jeg så på min Asien tur.

Efter udkigspunkterne besluttede vi at tage en båd kaldet "Maid of the mist", hvor vi kunne komme helt tæt på vandfaldene. Det var sådan at vandfaldene lå på den amerikanske side, så det var svært at få helt gode billeder af det. Det kunne vi til gengæld fra båden.
      Det var så fedt at være på den bådtur, men blev ret våd. Det var heldigt at vi havde fået udleveret blå regnslag inden!

Vi skulle nu have mad, men inden det skulle vi lige holde vores samling af sourvier oppe. Jeg er begyndt en samling af magneter, så jeg har en magnet for hver store by vi er i. Det startede med stater, men New york og Niagara falls ligger i samme stat, så det er blevet til store byer i stedet.

Den stod nu på mad og det blev det nærmeste. Louise fik den buffet, hun længe har snakket om og jeg fik ben. Det var desværre ikke noget at råbe hurra for, men det var mad og vi var død sultne. Frokost havde bestået af 2 cheeseburgerer hver.

Sidste køretur til vores motel også stod den på hygge med disney channel 😃

Green Acres Valley