United States
Midtown West

Tag 3 - NYC Shopping & schöne Aussicht

November 13 in the United States ⋅ ⛅ 11 °C

Sonntag war Shoppingtag in NYC! Die Läden haben hier zum Glück auch sonntags offen 🤩.
      Das Wetter schön, wenn sich recht frisch. Nach dem Shopping ging es für uns auf das Rockefellercenter ,, Top of the Rocks“. Wahnsinn. Einfach eine tolle Aussicht auf die gesamte Stadt !
      Zwischendurch haben wir uns einen Shakeshak Burger gegönnt und in Richtung Central Park gelaufen ❤️. NY von deiner schönsten Seite 🫶🇺🇸.
      Abends dann in der Sportsbar ,,Oyster Bar“ das Eishockey Spiel der NY Rangers geschaut. Die haben direkt gegenüber im Madison Square Garden gespielt!
      Nebenbei habe ich (Jana) meine Kollegin Uli zufällig getroffen , am anderen Ende der Welt in NY 😱🤯..

🥰💕👍👌

Tolle Bilder und sicherlich noch schönere Erlebnisse 🤩👌

👍😘

Schaut echt mega cool aus alles 👍 viel Spaß noch weiterhin!

Erste Eindrücke

November 13 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

Unser Flug ging früh morgens von Frankfurt aus nach New York. Dementsprechend waren wir schon um 11 Uhr in New York und so konnten wir mit einem kleinen Rundgang starten.
      Zuerst ging es in den Central Park und von da aus runter an den Times Square. Am Bryant Park war schon der Weihnachtsmarkt aufgebaut. Ziemlich KO sind wir früh am Abend ins Bett gefallen..Read more

Emotional breakdown 1

March 8 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

Den ersten emotional breakdown vor Abreise überstanden. Dachten wir haben kein Handgepäck auf dem Rückflug und müssen ca 200€ zahlen um unsere Standardsachen mitzunehmen. Ebenfalls essen wäre nicht gestattet mitzunehmen. Hat sich alles geklärt und jetzt gibt es Nervennahrung in Chinatown 😅Read more

😱 warum?

3/9/22Reply

Häh aber es gibt doch keinen Flug auf der Welt ohne Handgepäck 😃 Du meinst eher Koffer oder? Aber hat sich ja geregelt

3/9/22Reply

Ne die bei United haben 2 oder 3 unterschiedliche economy Klassen und bei unserer economy basic ist nur ein "personal item" dabei. Das ist basically das Gepäckstück das du bei Lufthansa zusätzlich zu deinem Handgepäck dabei haben darfst. Bei manchen Flügen ist das Upgrade eines Gepäckstück bis zu 200€ teuer(bei uns wären es 2x 60). Aber unsere Flüge gehen nach den Lufthansa Regelungen im Bezug auf Gepäck.

3/9/22Reply

puhhh, wie kompliziert😳 hoffe das läuft dann auch am Flughafen glatt 🍀😘 ich drück die Daumen

Ohne Ziel

November 18 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

Heute sind wir nach dem Frühstück nur durch die Straßen gelaufen. Essen worauf wir Lust hatten und shoppen was unser Portemonnaie verkraften konnte. Alles mal ein bisschen ruhiger angegangen. Abends waren wir in Bills Bar & Burger essen.Read more

New York - Tag 1

April 7 in the United States ⋅ 🌧 9 °C

Um 10.00 Uhr verlassen wir unsere ,Kellerwohnung' (die sehr sauber und gross, jedoch etwas düster ist). Wir müssen bis 11.00 Uhr das Auto in der Stadt abgegeben haben - die Zeit drängt. 😑 Doch wir schaffen es. Pünktlich um 11.00 Uhr fahren wir bei dem BUDGET-Autoverleih ein. 🚘 Wir sind froh, unseren ,treuen' Toyota unversehrt zurückgeben zu können. 🙏
      Einmal mehr wird uns bewusst, dass es sich um ein letztes Mal handelt - dieses Mal, dass wir ein Vehicle abgeben.

Nachdem wir unser Fahrzeug abgegeben haben, laufen wir direkt zum Central Park - immer wieder schön, dort zu sein. Dieser Park ist riesig und sehr schön gepflegt! Trotz seeeeehr trübem Wetter erscheint der Park gar nicht so trist. Überall sind Cherry-Blossom-Bäume, Osterglocken usw. zu bestaunen.🌷🌼🌺 Plötzlich beginnt es zu regnen. Und es hört nicht mehr auf, den ganzen Tag. ☔☔ Wir versuchen uns trotz nassen Jacken, 👟 und 🧦 nicht die Laune zu verderben. Wir laufen umher. Auch schenken wir kurz einem Musiker die Aufmerksamkeit, der wunderbare Töne von seiner 🎸 gibt. Auch machen wir einen Halt in der St. Patricks Kirche. Diese ist die grösste neugothische Kathedrale in den Vereinigten Staaten von Amerika. 1878 wurde der Bau abgeschlossen.

Danach suchen wir im Starbucks das Trockene und geniessen einen ☕.
      Anschliessend schlendern wir die bekannte Shopping Street, 5th Avenue, hinunter und besuchen einige Läden.
      Danach gehts weiter zum Broadway / Time Square! Auch dieser Ort ist immer wieder sehr beeindruckend und WOW!
      Schade einfach, dass das Wetter nicht optimal ist. 😏
      Wir laufen dann zum Macy's, dem bekannten Shopping Center. Dort verbringen wir noch einige Zeit (Gabi findet zwei schöne Oberteile für sich) und wärmen uns auf. 🌡️

Um kurz vor 18.00 Uhr und nach gut 16'000 Schritten, machen wir uns via 🚇 und 🚎 auf den ,Heimweg'.

Dort angekommen, kochen wir & planen die kommenden zwei Tage. Auch spielen wir eine Partie Tutto (Gabi ist wieder einmal die Siegerin. 🥇)
      Und dann packt uns plötzlich das Packfieber. Müggi schmeisst seinen Backpack weg und versorgt das Übriggebliebene in seiner neuen North Face Tasche (ein verfrühtes Geburigeschenk von Mamma Gabi 🎁💝). Martina liquidiert fast alle Kleider. Definitiv ist mehr Platz vorhanden als beim Start der Weltreise. 🌍

Morgen starten wir bei besserem Wetter (laut der Wettervorhersage) mit der Sightseeing Tour. 🌇 Denn diese Stadt hat eine Menge zu bieten. 👏

wunderschön, die blühenden Bäume👌

4/8/22Reply

Das isch würkli sehr sehr schön! 😍

😍

😘

Times Square

May 20 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Après une bonne pause de 4h départ à 19h30 pour une marche d’une heure jusqu’à Time Square. Séance photos devant les buildings illuminés avec un bon burger au Hard Rock Café pour finir la journée 😋
      36000 pas et pratiquement 25 km à pied nous allons bien dormir !

Très belle

5/21/22Reply

Bp de monde comme d habitude

Quel régal

Central Park

November 15 in the United States ⋅ ☁️ 6 °C

Nachdem wir gestern 25 km gelaufen sind wollten wir es jetzt etwas ruhiger angehen. Also "spazierten" wir langsam durch den Central Park, gingen zu Starbucks und danach erstmal ins Hotel. Abends ging es dann nochmal raus ans Chrysler Building und die Grand Central Station. Und als Abschluss des Tages in einer Bar noch was trinken.Read more

Ballade dans Central Park

May 20 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Arrivée à New York à 6h, on était un peu fatigué, nous avons dormi 3-4 h, on s’est installé chez Camille qui nous héberge. Puis balade de 17km dans Central Park on l’a pratiquement fait de long en large ! Enfin sieste pendant une bonne partie de l’après midi :)Read more

Magnifique et avec du beau temps en prime profitez bien

5/20/22Reply

Bon week-end ! Profitez bien

Gros bisous profitez bien de ce week-end ensoleillé 💕 [Mamie]

New York

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Namens ons volgt een dringend advies: nooit een overhaaste kappersbeurt bij een willekeurige kapper in je dag proppen omdat het goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na een verzoek om een ‘koper/gouden’ balayage (voor de mensen die niet diep in de haararchitectuur zitten - dit is, naar mijn mening, een gradient van donkerbruine haarwortels naar warme goudblonde haarpuntjes) ben ik teruggekeerd als coca cola zero fles. Ole zei ‘puntjes eraf’ en kreeg een mooie bowlcut (zijn woorden). Maar goed er valt nog wel mee te leven. Van dat kappers geld hadden we wel minstens een pilsje kunnen kopen in New York.

Ja want dat klopt: wij zijn in one nation under God, pray for the troops god bless the United States of American dream aangekomen 🇺🇸🦅. Deze Amerikaanse droom bestaat uit vliegtuig ruzies en ongelofelijk duur eten. Ik weet ook niet hoe ze Ole erop uitzoeken maar hij heeft in een paar uur tijd het voor elkaar gekregen om met absoluut niks te doen niet 1 maar 2 mensen boos te krijgen in het vliegtuig. Gelukkig zagen de stewardinnen dit onrecht en hebben ons een voucher gekregen van totaal $100. Wie aankomende twee jaar met United Airlines wilt vliegen, laat het ons weten dan krijg je korting.

Op het vrijheidsbeeld na is dit echt een verpletterend indrukwekkende stad, times square val je van achterover, er zijn meer ratten dan ik van durfde te dromen en het is ook verbazingwekkend groen! Indrukwekkend veel mensen en veel indrukwekkende werken gezien bij MoMA. En voor de rest:
      Brooklyn Bridge overgelopen 8/10 (hele vette brug, veel NY petjes toeristen) 🌉 , Broadway 6/10 (musicals zijn mayonais, de weg is niet zozeer breed wel erg lang), Wall Street 6.5/10 (donker, smal, geen cocaïne mannen die gefrustreerd papieren uit het raam gooien), Chinatown 7,5/10 (regenachtig met lampjes, lampionnen hingen er voor de toeristen maar eigenlijk wel gezellig en heerlijk gegeten), Central Park 9/10 (heel groot, heel groen, heel mooi), High Line 10/10 (oud spoor boven de straten van New York met allemaal verschillende plantensoorten) Grand Central 8/10 (groot, centraal). Onze tijd spenderen we met het slenteren door de straten, gebouwen aanwijzen waar we gaan wonen en het opzoeken van jazz clubs in de avond. Dit laatste is onze belangrijkste missie in de grote appel:

In Manhattan zijn we naar verschillende jazz clubs gelopen, entree $25 en minstens twee drankjes. Prima, maar toch even doorzoeken, misschien is Brooklyn goedkoper. In Brooklyn bij een hele leuke club aangekomen, bleek geen jazz, maar wel avond gefeest en gedanst (zie Ole’s zwoele choreografie). Tweede avond hebben we ons beter voorbereid. Een uur van tevoren gingen we naar een hele populaire piano bar. Alles leek goed: we waren er op tijd genoeg om een plekje te krijgen, naast de piano, in dit knusse bruine café. Maar al gauw bleek het niet wat het leek. De eerste stoorzender was de tinnitus die we kregen van de HELE LUIDE MAN die naast ons zat. Het tweede verontrustende signaal was dat naarmate de kroeg voller werd, hoe meer de doelgroep leek te bestaan uit uitsluitend witte mensen en vrouwen met chihuahuas in een panterprint tasje. Oké dit laatste was maar 1 persoon. En hier is op zich niks mis mee, maar goed het was een observatie.
      Toen we eenmaal klem zaten tussen de luide cocktail mensen en de hyperactieve man achter de piano Africa van Toto begon te spelen was het duidelijk dat we niet in de high art chique jazz bar zaten waar we op hadden gehoopt. Dus tijdens ‘do you like piña colada’s’ hebben we maar een move gemaakt naar buiten.

Maar drie keer is scheepsrecht en we hebben na een picknick in zonnig central park een uur in de rij gestaan bij een kleine Japanse jazz bar. We hebben heel lekker gegeten en flesje sake genipt. Was het helemaal waard.

Dus ja dit was het! Echt super stom dat de reis voorbij is. Het is wel erg definitief: het geld is meer dan op, de onderhuurders hebben onze sleutels achtergelaten en de coschappen beginnen spoedig. Zin om jullie vier trouwe lezers weer snel te zien en het nieuwe assortiment vleesvervangers in de appie uit te proberen.

❤️❤️❤️

Hahahahaha …namens een van de vier trouwe lezers , ik durf zelfs te schrijven namens alle vier : wat hebben jullie er een fantastische reis van gemaakt en bedankt dat we daar op deze manier mochten meegenieten! Bedankt voor de grappige verhalen en de prachtige foto’s ❤️ en we zijn allemaal heel blij om jullie morgen weer te zien! ❤️❤️❤️

5/22/22Reply

Zeker Carlijn. hoewel slechts het laatste stuk virtueel meegereisd, maar met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bewonderd! Goede reis terug en welkom thuis in ons zeer georganiseerde landje!

5/22/22Reply

Leuk Xandra, hopelijk ook tot snel!

5/23/22Reply

Whiteness

November 4, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Toen wij over de High Line wandelen was er een glazen wand waar allemaal handgeschreven teksten in geëtst zijn.
      Eén tekst trof mij in het bijzonder.

Journal Enrty 9

What is Whiteness?

Whiteness is privilege.
      Whiteness is social status.
      Whiteness seem to give a person a sense of entitlement. There are many advantages to Whiteness.
      Just to name a few, Whiteness is All American. Whiteness is the perception that white is right. Whiteness gives the impression that White people are smarter of should I say better educated. Whiteness is innocent until proven guilty. Whiteness means that one is less likely to deal with discrimination or be recially profiled. Whiteness is being granted cultural value and special advantages and benefits based solely on the color of ones skin.
      Whiteness is power.

Hell's Kitchen, Midtown West, La Cocina del Infierno