United States
Hood River County

Top 10 Travel Destinations Hood River County
Show all

Steep hills and breathtaking vistas

June 3, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Today we pedaled along the Columbia Gorge most of the day. The views took my breath. And when we weren’t staring at the River ahead, we were in beautiful woods filled with ferns and a canopy of mossy trees. Some of those woods included steep hills. I had to stop 4 times going up home valley outside of Corbett.
      To get to our campsite, we had to ride 3 miles into a headwind to get to a site that was just across the highway from an earlier location. We got to Memaloose campground before dark, so it’s all good. AND today is a special day in Oregon for camping with all sites free of charge! Yay!

• Cascade Locks / Portland 31.08-02.09.22

August 31, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

•Am letzte Ougusttag heimer viu Kilometer abgspuelet vo Kalaloch nach Cascade Locks.

▪︎Am Donnsti simer nach Portland gfahre. Die Stadt het viu Geböide, Kaffi u Plätzli wo üs sehr gfaue. I gwüsse Quartier gseht me aber o wiedr viu Lüt wo i Zeut uf dr Strass lebe.

•I de nächste Täg fahre mr Stück für Stück richtig Yellowstone Nationalpark.

Waterfalls and bears

June 17, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 11 °C

Liebes Tagebuch, heute ist ein Wunsch von mir in Erfüllung gegangen. Wir haben unseren ersten Bären gesehen.
      Aber erstmal von Anfang an. Wir wachten im Urwald auf. Der heutige Trail ging im Canyon entlang. Neben dem Eagle creek, der sich immer wieder in gewaltigen Wasserfällen in die Tiefe hinabstürzte. Der Weg führte an schmale Pfaden und steilen Hängen entlang. An einer Stelle konnten wir unseren Augen kaum glauben. Wir bogen um eine Ecke und sahen einen riesigen Wasserfall, der sich in die Tiefe stürzte, ein Tunnel führte direkt unter ihm hindurch (siehe Video). Sowas habe ich mir als Kind immer gewünscht und Geschichten drüber geschrieben.
      Natürlich waren hier, an einem so beeindruckendem Ort wie diesem, viele Menschen unterwegs. Das gefällt mir ja immer nicht so. Doch eine gute Sache hatte es. Eine Frau schaute auf die andere Seite des Eagle Creeks und teilte uns mit, dass dort zwei Bären sind. Wir schauten rüber und tatsächlich: Zwei Schwarz Bären machten es sich am Hang gemütlich. So wie es aussah, eine Mutter mit ihrem Jungen. Lange schauten wir ihnen zu. Ich war so glücklich, dass dieser Traum wirklich in Erfüllung ging. Ich versuchte ein Foto zu machen. Gut ist es nicht geworden aber man kann wenigstens erahnen, dass es Bären sind.
      Auf dem restlichen Weg kamen immer mehr Menschen, unter anderem viele Trailrunner. Ist wohl so ein Ding hier, in Canyons Trailrunning zu gehen. Wir waren froh als wir in Cascade Locks, an der Bridge of gods, angekommen waren. Erschöpft von den letzten Tagen, gönnten wir uns einen GUTEN Kaffee und buchten ein viel zu teures Hotel. Wir versuchten Pläne zu machen, wie es weiter gehen soll. Wieder mal..Die nächsten Tage soll es regnen. Also erstmal nach Portland auf ein Death Metal Konzert und dann vermutlich in Oregon southbound weiter wandern. Immer wieder dasselbe.. Schnee Schnee Schnee. Wir sind beide sehr frustriert von diesem hin und her. Ich so sehr, dass ich bald Nachhause kommen werde. Es gibt noch viele andere Gründe dafür.. Aber das in einem späteren Eintrag.
      Die letzten Tage gilt es jetzt zu genießen.

Dag 86, Washington

July 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Ik wijk vandaag af van de officiële PCT en neem een alternatieve route naar Cascade Locks. Het laatste dorp in Oregon, praktisch op de grens met Washington.

De alternatieve route, eagle creek canyon, volgt een canyon met verschillende watervallen. Deels van het pad is uitgehakt in de bergwand. Het klinkt wel erg interessant, en zoals ik me heb laten vertellen mag ik dit niet missen.

Ik heb de lange route gekozen, ik had gisteren al een stuk kunnen afsnijden maar zo rollen wij niet 😉. Betekend wel dat ik vanochtend ongeveer 15km moet lopen voordat het ergens op begint te lijken. De watervallen zijn leuk, er is één waar een tunnel in de berg gemaakt is waardoor je onder de waterval door loopt. Nadeel van dit pad is dat het enorm populair is, ik ben tot nu toe nog niet zoveel mensen tegengekomen op één dag.

Aan het eind van het pad kom ik op de harde weg die me in Cascade Locks brengt. Ik zie de brug die ik straks zal nemen, bridge of the gods, halverwege de brug is de grens tussen Oregon en Washington in het midden van de Columbia rivier. Het geeft me een brok in mijn keel, niet lang meer en ik loop de laatste staat in.

Eerst nog even lunchen en een supermarkt bezoek. Ik loop ook nog even richting het park, niet omdat ik zo benieuwd ben hoe dat is maar omdat er een openbaar toilet is 😜. Ik spendeer drie uurtjes in het dorp voordat ik mijn biezen weer pak.

Ik loop richting de brug en probeer hem over te steken. Er is geen baan voor wandelaars en heel breed is hij niet. Twee autos en mijzelf past net, de wind raast ook lekker hard over de brug, ik houd me voor de zekerheid maar vast aan de railing zodat ik niet te ver de weg opgeblazen word.

De brug is het laagste punt op de PCT, iets van 25m boven zeeniveau (ik heb het niet opgezocht, ik kan er iets naast zitten). Dat betekent maar één ding, we gaan weer hard klimmen. Gelukkig is het niet heel warm, waar ik wel wat bang voor was op deze (gebrek aan) hoogte.

In Washington zou een regenwoud moeten zijn, nou weet ik niet precies waar, maar dit lijkt er wel op. Veel bomen bedekt met mos, veel lage begroeiing, varens, poison oak en wat voor troep nog meer. Het enige wat ontbreekt is regen, laten we dat aub zo houden.

Ik klim vandaag tot iets van 1100m om daarna weer wat te dalen tot aan mijn kampeerplek. Ik heb de topografie voor morgen even bekeken, daar valt de klim van vandaag bij in het niet. Dat word weer leuk 👍.

Oregon, meer Oregone. Ok, heel slecht maar ik vind hem leuk.

Dag 83, Fire closure

July 20, 2022 in the United States ⋅ 🌙 17 °C

Aangezien gisteren zo’n lastig terrein was bouw ik voor de zekerheid maar een veiligheidsmarge in om het busje deze morgen te halen. Het is nu ‘smooth sailing’ en ik ben een uur te vroeg op de parkeerplaats. Ondertussen is loop ik ook langs de 2000 mijl marker, kippenvel, wat een eind lopen!

We zijn met vijven die vandaag om het afgesloten deel heen gaan. Eerste stop die we maken is de McDonalds voor ontbijt, Amerikanen… Daarna langs de walmart voor wat eten voor onderweg en de komende dagen. Ondertussen zie ik een heel ander Oregon dan dat ik tot dusver gezien heb. Enorme kloven, droog landschap met allerlei basaltformaties. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar misschien is het wel mooier vanuit auto.

De volgende stop die we maken is een truckstop voor een douche en om de was te doen. Daarna is het terug naar het pad, het is 15:00 als we er zijn. Lange weg eromheen. Wel erg fijn dat ik direct al mijn ‘dorpklusjes’ weer heb kunnen doen.

Ik maak me een beetje zorgen om mijn linkerschoen vandaag, de zool is al een tijdje geleden wat los gelaten maar de condities gisteren hebben hem helemaal gesloopt. Er is een berg sneeuw en grit ingekomen die hem langzaam opgegeten hebben. Ik heb nieuwe schoenen besteld die ik als het goed is morgen kan oppikken, maar ik moet nog 40km op wat nu een soort van sandaal is. In de bus zit een jongen die een nieuw paar schoenen bij zich draagt maar nog niet aan heeft omdat de oude nog niet helemaal op zijn. Ik vraag of ik zijn oude schoenen een dag mag hebben zodat ik wat comfortabeler kan lopen, we hebben dezelfde maat en hij vindt het prima. Wow. Ze zeggen hier vaak ‘the trail provides’, het pad voorziet. En dat doet het zeker, als je echt iets nodig hebt verschijnt het opeens 😊.

Het is vanaf hier klimmen op mount Hood waar ik pas om 21:00 mijn kamp maak. Ik moet toch nog iets van de dag maken 😉. Tijdens de klim zie ik de top af en toe door de bomen verschijnen, morgen zie ik hem in volle glorie.

Columbia River Gorge und Mt Hood

September 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Von Portland ging es dann am Morgen Richtung Osten immer am Columbia River entlang (den ich übrigens auch schon in Kanada in Revelstoke gesehen habe, verrückt😅). Wir haben an mehreren Stellen gehalten und den Ausblick auf uns wirken lassen, echt beeindruckend, wie der Fluss sich durch die Landschaft gegraben hat! Entlang der Gorge gibt es alleine auf der Oregon-Seite über 90 Wasserfälle. Davon haben wir uns zuerst die Multnomah Falls angeschaut. Vor allem die Brücke über den unteren Wasserfall sieht dabei besonders schön aus. Danach ging es dann noch zu den Horsetail Falls.
      Nachdem wir endlich eine Tankstelle gefunden hatten (war knapp😅), ging es dann Richtung Süden zum Mount Hood. Den konnten wir vom Trillium Lake aus bestaunen. Der Mt Hood ist ebenfalls ein Vulkan, und bietet einen echt majestätischen Anblick! Wir haben dann noch kurz am Clear Lake gehalten, bevor es weiter nach Süden ging.

Das Räumkommando

June 16, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 15 °C

Liebes Tagebuch. Heute musste mal ordentlich klar Schiff gemacht werden. Der PCT hatte ein paar Leckerbissen für uns auf der Karte. Blowdowns, vom Sturm umgepustet oder aus Altersgründen zusammengekrachte über den Weg liegende Bäume. Da wir kaum noch Schnee vorfanden musste ja mal was anderes her. Der Weg wäre auch viel zu einfach gewesen, verlief er doch meilenweit und recht eben über einen Kamm, mal durch den Wald, mal über Geröllfelder. In unserem Rücken immer wieder zu sehen: der mächtige Mt. Hood. Aber wer will schon Fernsichten, wenn sich kleine Puzzleaufgaben direkt auf dem Weg befinden? Zu allererst. Umgefallener Baum ist nicht gleich umgefallener Baum. Aber alle müssen überwunden werden.
      Stufe eins: kleinere Stämme oder schon entastete. Durchmesser max. 30cm.
      Stufe zwei: frisch umgefallen, mind. 80% der Äste ist noch dran. Durchmesser max. 50cm.
      Stufe drei: Durchmesser >50 cm.
      Spezialangriff: zwei oder drei oben genannter zusammengewürfelt.
      Spezialangriff 2: plus Schnee.
      Die Lösung ist meist mit klettern, kriechen, Rucksack ab- und aufsetzen verbunden.
      Klar, kann auch Spaß machen, aber macht auch langsam. Hier sei kurz mal angemerkt, dass der Trail von Freiwilligen gepflegt wird. Die haben wohl letztes Jahr schon viele beseitigt. Ansonsten wären es wohl über hundert heute gewesen... gefühlt waren es über hundert.
      Zu den ganzen Blowdowns gesellte sich noch genug anderer Baumschrott. Welch eine Unordnung. Ich fasste den Entschluss auch etwas Gutes zu tun. Ich räumte auf. Kleine Äste wurden mit den Trekkingstöcken weggehebelt. Links und Rechts flog der Unrat. Ein paar kleine Baumstämme und große Zweige wurden mit den Händen vom Weg geschafft. Zwischendurch kurze Pausen beim Queren der Geröllfelder. Mit den Steinen wollte ich nicht auch noch anfangen... So gingen die Meilen dahin. Hinter uns ein sauberer Weg.
      Leider konnte ich die Nagelneuen Schneeschuhe, die am Wegesrand lagen, nicht an meinem Rucksack festmachen. Ich hätte sie entsorgt. Hat wohl irgendwer einfach zurückgelassen. Dumm. Einfach nur dumm. Ansonsten habe ich nur drei Teile Müll eingesammelt. Ziemlich wenig, wenn ich mal an unsere Wälder denke. Jeglicher Ärger über Müll und Blowdowns aller Stufen mit Spezialangriff war verflogen, als wir plötzlich an eine größere freie Fläche kamen. Ich bin mir nicht sicher, ob man es ein Plateau nennen kann.
      Neben der Aussicht auf den Rest des Tages, ein Canyon und ein riesiges "burn area", konnte man plötzlich Mt. St. Helens und Mt. Adams sehen. Wir setzten uns für eine Weile.
      Dann hieß es Abstieg. Wir hatten uns für eine Alternativroute des PCT entschieden. Es sollte durch den Eagle Creek Canyon gehen. Der Trail fiel steil über einen Kamm ab. Als wir den verbrannten Wald betraten waren sie wieder da, die Blowdowns. Ich konnte leider nicht aufräumen. Wir wollten ja auch noch ein bischen Strecke machen. Also bahnten wir uns unsere Weg durch diese traurig verbrannte Landschaft. Der Boden war staubig und wir rutschten mehrmals aus. Irgendwann erreichten wir den Eagle Creek Trail. Dieser verlief entlang einer Felswand hinab ins Tal und war sehr gut gepflegt. Und so stiefelten wir hinab an den Fluss. Alles war plötzlich grün und zugewachsen. Am Ufer des Flusses bauten wir unsere Zelte auf.
      Liebes Tagebuch. Das war irgendwie ein besonderer Tag.

Ps: Ich habe Gerüchte gehört, dass neben dem Campingplatz für morgen der Schicksalszug rollen soll. Das wäre mir eine Freude.

Der Lohn

June 14, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 8 °C

Liebes Tagebuch, nach einer nicht sehr erholsamen Nacht, ich war ständig von den Windböen, einem abbrechenden Ast, Tierbesuch und Hass auf Schnee wachgehalten worden, packten wir mühsam unsere Zelte ein. Die Wolke war nicht mehr ganz so dicht und es sah so aus, als wenn es ein schöner Tag werden konnte. Der Schnee war zum Glück über Nacht gefroren und bis auf ein paar wenige ultra nervige Stellen halbwegs passierbar. Der Schnee macht einen so langsam. Immer gucken wo man hintritt und nebenbei navigieren, weil der Trail unter einem irgendwo zwischen Bäumen vergraben ist. Es ist kalt und unsere Schuhe noch nass von gestern Nacht.
      Wir erreichen ein Schneefeld. Zur linken Seite kann man den durch die Sonne gold glänzenden saftig grünen Wald sehen. Zur rechten geht der Schnee in mächtige steinerne Hänge über und über allem ein spitzer schneebedeckter Gipfel. Wow. Eine Meile weiter erreichen wir einen Hang. Unten rauscht der Sandy River, der von mehreren Wasserfällen gespeist wird. Ich bin baff von dieser gewaltigen Natur. Den Schnee hasse ich weiterhin. Eben dieser wird aber langsam weicher und auch weniger bis er ganz verschwindet. Der Trail folgt dem Hang bergab und taucht in einen Urwald ein. Mächtige bemooste Bäume und blühende Rotodendren zieren den Weg. Am Ende des Abstiegs stehen wir am steinigen Ufer des Sandy River. Er macht seinem Namen alle Ehre. Das Wasser ist grau vom Sand. Blöd, weil man dann nicht sieht wo steine liegen oder es tief ist. Wir sind extra früh los, weil morgens noch nicht so viel Schmelzwasser den Berg runter kommt. Trotzdem hat er schon ordentlich Druck. Wir finden irgendwann eine geeignete Stelle und kommen sicher auf die andere Seite. Das Wasser ist eiskalt. Wir wechseln unsere Socken und essen einen Happen. Dann verlassen wir den PCT für einen kleinen Abstecher zu den Ramona Falls. Wieder bin ich einfach nur sprachlos. Vor unserer Füße klatscht ein breiter und mächtiger Wasserfall. Die "detour" mündet später wieder auf den PCT, aber erstmal geht es an steilen Felswänden entlang. Neben uns ein glasklarer rauschender Bach. Wir erreichen den Murky River und können über einen fetten Baumstamm zum anderen Ufer balancieren. Ab da geht es wieder bergauf. Weit und breit kein Schnee. Das schmeckt. Genauso wie die grandiose Landschaft.
      Der Tag war ganz schön anstrengend und als wir einen Camp Spot mit Picknicktisch finden schlagen wir unser Lager auf. Ich bin erleichtert dem Schnee vorerst entkommen zu sein. Mal sehen was die nächsten Tage bringen.

Dag 85, Nei skoen

July 22, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Al vroeg word ik wakker gemaakt door zware machines die niet ver van mijn tent alweer de skipiste aan het prepareren zijn. Ik probeer nog wat te slapen en om 6:15 begin ik langzaam aan op te ruimen.

Om 6:45 loop ik naar de balie waar ik mijn pakje zou moeten kunnen halen. Dezelfde dame als gisteren is er weer en voordat ik iets kan zeggen, zegt ze ‘I got a box for you right here’. Gelukkig, mijn schoenen zijn terecht. Het vierde paar deze trip en hopelijk de laatste.

Ik vul nog even mijn waterfles en zoek dan de PCT weer op. Ik val in herhaling, maar het pad is nog veelal bedekt met sneeuw. Later is het modder van het smeltwater en ik moet verschillende riviertjes doorkruisen. Mijn voeten droog houden is een heel karwei deze ochtend. Het tempo is dan ook wat laag, maar ik loop zonder urgentie vandaag. Ik hoef geen bus te halen of op tijd te zijn voor ontbijt. Dat voelt wel weer even goed, onbevangen de dag beginnen.

Gedurende de ochtend cirkel ik rond Mount Hood en zie ik nu de westkant van dichtbij. Deze lijkt wat ruiger dan de zuidzijde, wellicht dat er daarom aan deze kant niet geskied wordt.

Als ik verder afdaal verdwijnt de sneeuw en modder en kan ik weer een normaal looptempo aannemen. Ik kom langs Ramona Falls, indrukwekkende waterval waar ik even een kleine pauze neem.

Verder heeft de dag niet veel in petto, het is pas tegen de avond als ik in de verte nieuwe bergtoppen zie verschijnen. Aan het eind van een klim heb ik uitzicht op Mount Saint Helens, Mount Adams en wat ik denk dat Mount Rainier is. Prachtig, mooie plek om mijn avondeten te nuttigen.

Ik loop daarna nog 5km naar een meer waar ik wil kamperen. De hele omgeving heeft blijkbaar dezelfde gedachte, rond het hele meer staan tentjes en worden kampvuren gestookt. Oh ja, weekend, ik ben niet alleen in het bos 😉. Ik weet nog een aardig plekje te vinden en sluit mijn dag af.

Dag 84, Timberline lodge

July 21, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Ik moet nog vijf kilometer tot Timberline Lodge, naar verluidt is hier het beste ontbijt te krijgen nabij de PCT. Het is een buffet, dat is schransen 😋, ik kijk er al enkele dagen naar uit.

Ik heb mijn plaatsje gereserveerd, we laten niets aan het toeval over. Het buffet opent om 8:00, een uur eerder ben ik al bij de lodge en pak een relax stoel op het terras en geniet van het uitzicht voor me, Mount Hood in volle glorie.

Het buffet bestaat uit vers fruit, yoghurt, bagels, french toast, hash browns, zalm en een andere vis, ham, worstjes, ei, wafels, quiche, cakejes, smoothies en ik vergeet waarschijnlijk nog het een en ander. Het buffet duurt officieel twee uur en om 10:30 worden we dan ook echt buiten geveegd. Lopen gaat voorlopig even niet, dit heeft wel even tijd nodig om te landen.

Initieel zijn we met vier deze ochtend, maar al snel volgen wat meer hongerige wandelaars. Na het ontbijt blijven we met drieën achter, ik heb nieuwe schoenen besteld en die zouden gisteren hier bezorgd worden, maar dat heeft een dag vertraging opgelopen. Dus die komen in de loop van de dag, ondertussen blijf ik hier nog even rondhangen.

Rond het middaguur lopen Tummy en Assassin ook aan en blijf ik alleen achter, goed moment voor een dutje. Ik ga weer naar het terras, pak mijn stoel en doe de ogen even dicht.

Veel rust krijg ik niet, het is hier het enige ski gebied in de VS dat het hele jaar toegankelijk is voor wintersporters. Er is dus nogal wat verkeer.

Ik blijf regelmatig de bezorg status checken en zodra ik zie dat mijn schoenen er zijn loop ik naar de balie om ze op te halen. Die is al gesloten en gaat morgen pas weer open weten ze mij te vertellen, er is geen mogelijkheid om mijn pakje te krijgen vandaag.

Verbouwereerd loop ik naar de bar en bestel een biertje. Ik ben enorm teleurgesteld dat ik vandaag niet verder kan. Dit is misschien precies wat ik goed kan gebruiken, een rustdag, maar ongepland kan ik hem niet waarderen. Het is raar hoe een kleine tegenslag met nauwelijks impact me zo’n slecht gevoel kan geven.

Ik loop een beetje doelloos rond de rest van de dag, laad mijn telefoon maar op nu ik de kans heb en kijk wat YouTube. Ik ga nog wat eten halen en dan loop ik een stukje terug de PCT op. Vanochtend had ik al wat plekjes gezien dichtbij de lodge waar ik kan kamperen mocht een dergelijke situatie zich voordoen. Ik zet mijn tent op en maak me op voor een lange nacht. Mogelijkheid tot meer dan 10 uur slaap, dat is lang geleden. Als het goed is gaat de tent morgen om 7:00 open en dan sta ik ook voor de deur. Ik heb even overwogen om nog een keer aan te schuiven voor het ontbijtbuffet maar dan ben ik weer een halve dag kwijt. Morgen weer een regulier trail-ontbijt 😜

👋👋

Hood River County, مقاطعة هود ريفير, Худ Ривър, হুড রিভার কাউন্টি, Comtat de Hood River, Condado de Hood River, Hood River konderria, شهرستان هود ریور، اورگن, Comté de Hood River, Hood River megye, Հուդ Ռիվեր շրջան, Contea di Hood River, フッドリバー郡, Hood River Comitatus, Hood River Kūn, Hrabstwo Hood River, Comitatul Hood River, Худ-Ривер, Округ Худ Ривер, Гуд-Рівер, ہڈ ریور کاؤنٹی، اوریگون, Quận Hood River, Condado han Hood River, 胡德里佛縣