United States
Korean Methodist Church

TO THE CITY

July 11, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

UNION SQUARE

Jetlag! 🫨 06:30 wederom op t klokje.
      Nou moet ik eerlijk zeggen dat we om 22:00 ook al nokkie lagen en dus pakte we best een goed nachtje.

Om 08:30 weer croissantjes gehaald en wederom een Starbucks.
      Voor de kenners; niet te geloven dat je hier zelf voor je suiker moet betalen?! Werd vreemd aangekeken toen ik om twee zakjes vroeg…. “Next time you need to put it in with your order!” En tis niet eens “echte” suiker 🥱

Rond 10:00 gingen we met de bus richting het centrum van San Francisco.
      Gek genoeg heeft deze stad niet echt hele iconische gebouwen of bezienswaardigheden die voor ons echt op de Bucket list stonden. Al wilde ik wel graag met de Cable car en wilde ik de Zigzag straat van Lombard zien. Gewoon de stad voelen, beleven en zien was daarna genoeg.
      We hadden dan ook niet een hele route net als in Londen.

We stopte met de bus op Union Square en liepen vandaar uit naar de Grave Cathedral. Tussen alle hoge gebouwen ineens een kerk, toch vreemd!
      Daarna liepen we door naar ChinaTown. We reden er al met de bus door heen, mannnnn wat een hoop chinezen bij elkaar, echt te grappig dat ze blijkbaar echt alleen in die wijk zo prominent aanwezig zijn.

Na ChinaTown liepen we door naar de haven naar het Ferry gebouw.
      Vanaf hier gaan er de hele dag veerboten op en neer naar oa Oakland, Vallejo en ook als dag trip onder de Golden Gate Bridge door.

We pakte hier wat te eten, genoten in de zon (zo warm was het de afgelopen dagen nmlk niet 😲) en liepen door richting Bay Bridge.
      Wat een maffe brug, dubbel laags dus boven heen, onder terug!

Vanaf daar liepen we terug naar Chinatown.
      Mooi om te zien dat Nick ook oprecht zich verdiept in waar we heen gaan en ik verbaas mij steeds weer over hoeveel hij weet van Amerika en eigenlijk ook van de wereld.
      Hoe ik dingen opzoek via Maps of Google, zo vind hij dingen op TikTok of Snap en zo liepen we ineens in een Chinese bazaar opzoek naar namaak kleding 🤪 Ali express in China town.

Kleine note; SF is gebouwd op heuvels en dus gaan de straten hier soms met 14% omhoog of omlaag… wie gespierde billen en kuiten wil is hier aan juiste adres, sjeeeesus!
      Aangezien we dus ons portie wel even gehad hadden en ik nog graag eens met de Cable Car wilde zijn we vanaf Union Square met het karretje terug gegaan! Je kent ze wel, de iconische trammetjes up and down the hills!

Als laatste stop Lombard street met de zigzag weg. Deze was wel geweldig!
      Auto’s die stapvoets deze weg afgaan en wij die er nog een keer voor kozen om 200 treden naar boven te klimmen en daar het uitzicht te bewonderen! Call me stupid but we did🥴😵‍💫😮‍💨 Het was het meer dan waard…..

Daarna waren we gaar, klaar en deden onze rug en voeten pijn!
      Terug naar t hotel en lekker een filmpje aan!

Voor jullie in NL is het nacht, wij gaan ons klaar maken om ze lekker te eten en mss lopen we daarna nog even naar de supermarkt.

Morgen gaan we de andere kant van SF verkennen met de auto en gaan we de Golden Gate Bridge 🌉 over…..

Slaap lekker 😴

Korean Methodist Church