United States
Little Pico Creek

Endlich Sonnenschein - Pacific Coast Hwy

November 15, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Nachdem wir heute noch Zeit hatten, bevor wir morgen nach San Francisco fahren und die Wettervorhersage viel Sonne versprochen hat, haben wir uns noch einmal auf den Weg gemacht, um unsere letzte Chance zu nutzen, die Pazifikküste doch noch bei Sonnenschein zu erleben. 😎
      Und es war wunderbar, dass wir diese Entscheidung getroffen haben. Ein tolles Erlebnis! 👍
      Es gibt nun also Fotos ohne Sicht, mit Nebel UND bei Sonnenschein.....wer hat das schon. 😉
      Wir sind also wieder bis Cambria hinunter gefahren und dann auf dem Freeway mit unserem Ponycar dem Sonnenuntergang Richtung Salinas entgegen geritten.

California Highway No1

September 18, 2022 in the United States ⋅ 🌧 16 °C

Auf dem Programm stand heute
      der Big Sur. Das ist ein Küstenabschnitt in Kalifornien zwischen Carmel-by-the-Sea und Cambria. Er führt 145 Kilometer den Highway 1 entlang und ist so schön, dass man ihn eigentlich gar nicht ausreichend mit Worten beschreiben kann. Man sagt ja der Weg ist das Ziel, dieser Küstenabschnitt ist es auf jeden Fall. Leider war das Wetter heute nicht so schön, hat aber dieser unglaublich tollen Landschaft keinen Abbruch getan. Wenn man Glück hat kann man Wale 🐳 und See-Elefanten beobachten 😎 was wir dann auch gemacht haben.Read more

Oh wow 😍

9/19/22Reply

Camp #34 - Hearst San Simeon

November 12, 2022 in the United States ⋅ 🌙 12 °C

We got to our camp spot, went to the camp host to buy some fire wood, turns out they shut at 5:30 and we got there at 5:27. Just in time.

Bought a bundle of wet wood. It really didn't burn well.

Cleaned seagull poop off the solar panels in the morning.

It was a really cold night. It got down to 1c, we didn't expect this from California!

San Simeon

October 12, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Campingplatz in Basis Ausstattung - asphaltierte Stellplätze ohne Anschlüsse, duschen gegen Coins ...
      Immerhin konnten wir am Ausgang das gebrauchte Wasser gegen frisches tauschen 🙈

Danach weiter Richtung Norden an der Küste entlang.
      ---
      Der Fahrer wollte dann doch am Hearst Castle stoppen. Also kurz in die Empfangshalle, die Preise gesehen, rückwärts umgefallen, 50ct in das Touristen-Fernglas geworfen (der allerletzte Müll...), mal probiert nach Anleitung die Handy-Linse vors Okular zu halten 🙈🙉🙊, wenigstens für ein brauchbares Foto die richtige Kamera genommen und dann wieder ins Auto 🚍
      ( brauchbares Foto - naja, der 105er Zoom kommt doch erstaunlich schnell an seine Grenzen. Ein 400er wäre hier wohl das mindeste 😯

Bine 1970

Hat sich schon vor fast 20 Jahren nicht gelohnt..... 🤨

10/12/18Reply

Lässt du dich die ganze Zeit kutschieren?

10/13/18Reply
      Kalle Schneider

@Bine: er wollte es halt nicht glauben... 🤷🏼‍♂️

10/13/18Reply

San Simeon und den Highway 1

September 26, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Nach dem Frühstück ging es dann weiter den Highway 1 entlang Richtung San Francisco. Die Straße war wirklich sehr schön und ging die ganze Zeit die Küste entlang. Es gab verschiedene Aussichtspunkte. Unter anderem auch ein Punkt, wo tausende Robben am Strand lagen bzw im Meer schwammen.
      Kurz vor Big Sure war dann der Highway 1 doch wegen Erdrutsch gesperrt, wir wussten das eigentlich, hatten aber gelesen das die Baumaßnahmen im September beendet sein sollten und da dort nichts dran stand sind wir weiter gefahren. Schöne scheiße, weil dadurch mussten wir den kompletten Weg wieder zurück und sind ein Umweg von ca. 180 Meilen gefahren, dadurch verloren wir 4 Stunden....

Schöner Ausblick

9/27/17Reply

Cool😁

9/27/17Reply

Highway 1

May 7, 2019 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

Auch wenn wir den Großteil des Tages im Auto sitzen, ist es schön die Landschaft an einem vorbeiziehen zu sehen, laut Musik zu hören und Kimo beschließt irgendwann schon einmal auf seinen Geburtstag vorträglich mit sich selber anzustoßen. Eine muss ja schließlich fahren... Gegen Abend kommen wir in unserem Motel an. Die Motels hier sind zwar schon etwas günstiger als in San Francisco, aber nichts desto trotz ist es sehr teuer für uns, wenn man bedenkt, dass wir die letzten Wochen im Auto geschlafen haben.Read more

🎉

5/20/19Reply

fahre morgen nach aurich auch nicht übel oder grüsse

5/22/19Reply

Ankunft in der San Simeon Lodge

April 19, 2017 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

Leider erst spät am Abend da der Highway #1 ab Big Sur gesperrt ist. Da hat uns das Wetter einen Strich durch die Rechnung gemacht. Da hat es vor kurzem so stark geregnet, dass eine Brücke nicht mehr da ist wo sie sein soll...
      Aber naja ein paar schöne Fotos des Highway #1 haben wir ja schon.

Californiens kyst & Hearts Castle

June 13, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

På halvøen hvor Monterey ligger, startede vi dagen med den berømte 17- mile Drive. Det var flot og hyggeligt, men egentlig ikke noget specielt i forhold til resten af den smukke kyst. Vi fortsatte turen til Mission de Camelo (Carmel Missionen) som er en af de 21 klostrer som franciskaneren Junipero Serra lod bygge for at gøre de lokale indbyggere kristne.
      Vi kørte videre langs den smukke Pfeiffer Big Sur State Park kyststrækning med stop ved bl.a. Bixby bro, McWay vandfaldet som løber direkte ud i havet og en kyststrækning med masser af elefantsæler.
      Sidste stop for dagen var Hearst Castle, hvor vi havde booket en rundvisning på forhånd. Et imponerende og prestigefyldt slot bygget af en milliardær der både var forud for sin tid og meget inspireret af den europæiske byggestil og kunst. Dagen sluttede med lasagne og limonade og overnatning i San Luis Obispo.
      Dagen får 4 stjerner.
      Roadtrip: I dag: 255 km - i alt: 4.398 km

Hearst Castle

May 22, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Ik verdeel mijn nachten al, rond 2u wat bloggen, rond 5u wat lezen en rond 8u opstaan.
      We ontbijten met het weinige dat we bijhebben, 2 fruitkoekjes, een potje youchurt en een kop koffie. We maken ons toilet, pakken in en dan via Hwy 1 naar Hearst Castle. Het zevert een klein beetje en slechts 15°.
      Gisteren zagen we de Hwy 1 aangegeven dus de GPS gebruiken we nu niet. Onderweg een fotostop aan Moro rock en in rechte lijn naar Hearst Castle.
      De wegbewijzering was duidelijk, en we vonden het gemakkelijk, grote parking en we konden direct terecht aan de ticketbalie om onze voucher, gekocht via internet in te ruilen. Eerst een film over Randolf Hearst en zijn droom om in de Californische heuvels een verblijf te bouwen. Als 10 jarige jongen ging hij met zijn moeder op een Europa reis die een blijvende indruk op hem gemaakt had. Zijn vader, multimiljonair, door zilver-, goud- en koperwinningen, hij had er echt een gevoel voor als geoloog, had massa's land gekocht hier aan de kust in California. Tot Williams frustratie kon hij maar een huis bouwen na de dood van zijn ouders omdat beiden niet wilden dat er gebouwd werd in de heuvels. Dat was dan in 1919 na de dood van zijn moeder eer hij plannen kon maken. Hij nam reeds na zes maanden een architect in dienst die zijn droom kon bouwen. Het was Julia Morgan een architecte die hem goed verstond en al zijn wijzigingen mee in de plannen aanbracht, zelfs tijdens het bouwen. Volgens mij had dat mens een engelengeduld. Het duurde eigenlijk tot zijn dood in 1951 eer het bouwen stopte. Hij had al van in begin van de 20e eeuw kunst verzameld en wou deze gebruiken in zijn kasteel. Het is dus echt een museum. Als ervaren reizigers in Europa hadden wij veel herkenningspunten. Architectuur uit Spanje en Italië, Vlaamse wandtapijten, Engelse meubelen, Schouwen uit Franse kastelen, en vlaggen uit Siena. Renaissance, gotiek, Egyptische beelden van voor onze tijdrekening enz.. We brachten ruim twee uur door in de omgeving eer we terug naar beneden reden met de bus. Het weer was intussen opgeklaard en het zonnetje scheen zalig.
      Een beetje terugrijden om ons hotel de San Simeon Lodge te vinden en daar waren we verrast om een mooie kamer in een mooie omgeving te vinden. Een groot Hotel/Motel met alles op en aan: restaurant, bar, mini Market, wasmachines, zwembad, tuinzetels en een kamer die uitziet op de tuin. Vlug omkleden want het was ook nog happy hour, dus een cocktail ging er vlot in, Sex on the Beach en bloody Mary gingen vlot naar binnen en een tweede ook. Het happy hour is gewoon één dollar minder te betalen per drankje die je dan meteen weer kwijt bent aan de tip maar het smaakte ons. Jammer dat we de drankjes niet mochten meenemen naar de kamer want ze zijn hier, zoals eerder al gezegd, heel strickt 'no Alcoholic drinks beyond this point', dus niet buiten de bar of het restaurant. Daarna ging Dirk even verkennen naar het strand en ik ging in het zonnetje zitten, geen kwartier of het overtrok weer, weg zon en by by mooie zonsondergang!
      Al twee dagen geleefd van hapjes dus gaan we echt dineren. Ik neem een filet mignon van 8 oz, en Dirk een rib eye steak van 12 oz, geserveerd met groenten en naar keuze frensh fries of aardappel in de schil. Dirk kon natuurlijk niet zonder a cup of soup, maar wat zijn we toch kleine eters geworden want we hadden meer dan genoeg. Gelukkig mochten we de rest van de wijn, met stop erop, meenemen buiten het restaurant naar onze kamer.
      Nog een avondwandeling tot aan de zee, we zagen vogels, ik denk, pelikanen maar het werd al te donker om zeker te zijn, maar gisteren hadden we er ook al gezien. Er waren plaatsen voorzien waar een open haard stond te branden alleen maar een schouw met hout erin en stoelen ervoor, je moest zelf vuurtje stook doen, gezellig, maar wij bleven niet zitten omdat we eerst niet wisten of dit een voorziening van een ander hotel was of zo. Dan maar terug de Hwy 1 tevoet over naar onze Lodge, nog nooit gedaan een autosnelweg tevoet overgestoken zonder haast, want er was niet veel verkeer meer, en ze kennen dat hier al, die voetgangers of fietsers naast de zogezegde highway 1.

San Simeon

May 5, 2016 in the United States ⋅ 🌙 14 °C

Today we saw Hearst's castle which was more like a mansion although very impressive on the inside!
      When he was alive he had his own personal zoo so when he died they were mostly sent to zoos but some they couldn't catch.
      So on the way out we got to see zebras just chilling with the cows!

We also went to our first Walmart today, which I was more excited over than Hywel...

Got to feed ostriches and emus! Food doesn't last long with them..
      We also stopped at a small missile park which was kind of cool.

Now in Los Angeles, it was a long drive but it's Disney time tomorrow :D

Little Pico Creek