United States

Top 10 Travel Destinations Madera County
Show all

Yosemite National Park

August 5, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag zijn we vertrokken in de regen en zo'n 12°C naar Yosemite Park via de Tioga pas, een 263 km. De stop bij Mono Lake hebben we niet gedaan omwille van het slechte weer.
      De eerste stop was Olmsted point, waar we snel een foto hebben genomen en dan verder hebben gereden.
      In Yosemite hebben we een aantal watervallen gezien, een trail naar de Lower Yosemite Falls gedaan, waar we onderweg 2 beren zijn tegenkomen en de rots 'El Capitan' die Tom Waes voor Tom testeron beklommen heeft, gezien.
      We hebben nog een paar mooie foto's genomen van de valley.

Daarna zijn we naar de Mariposa grove gegaan waar we de reuzensequoia's gezien hebben. Onderweg toch veel schade van de branden gezien. Slechts 1 shuttle bus in Mariposa en rijen wachtenden voor ons. We hebben dan maar de 3 km naar de parking beneden terug gewandeld en zo onze bezoeken aan de natuurparken afgesloten.

Na een half uurtje rijden zijn we aangekomen in Oakhurst, waar we eerst iets gegeten hebben voor we ingecheckt hebben in onze BW.

Op naar San Francisco!

August 6, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Deze ochtend koffie gedronken met 4 herten in de tuin.

Na het ontbijt vertrokken we richting San Francisco. We rijden door een heuvelachtige streek die, behalve de ranches, wat Toscaans aanvoelt met wijnranken en fruitbomen.
      Dit terwijl de meisjes nog een dutje doen.

Allemaal wakker en klaar om even de benen te strekken en de magen te vullen in Fallon Sports Park.

Een uur later toegekomen in San Francisco en de 49 Miles Scenic Drive begonnen. Lana bleek een uitstekende copilote te zijn, de meeste aanduidingsbordjes ontbraken.

Nog even gewandeld om SF al eens te zien by night en dan heerlijk Italiaans gaan eten.

Helemaal klaar voor de 1ste volledige dag SF.

Nordwärts Richtung Yosemite Nationalpark

September 14, 2022 in the United States ⋅ 🌧 24 °C

Heute ging es raus aus dem Seqouia. Zum Abschied umarmte Elisa noch ein paar Bäume. Die Fahrt führte uns zunächst noch viele kurvige Kilometer über den General Highway. In Fresno füllten wir im Walmart unsere Vorräte auf. In Oakhurst gab es lecker BBQ und schöne Second Hand-Läden (Elisa wurde fündig). Die Nacht verbrachten wir vor den Toren des Yosemite.Read more

13. Tag.....Essen deluxe

September 4, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Nach einer frostigen und von undefinierbaren Tiergeräuschen geprägten Nacht hatten wir uns ein richtig gutes Frühstück verdient. Auf dem Weg zu den Alabama Hills sind wir in Lone Pine fündig geworden und haben im wirklich empfehlenswerten Alabama Hills Cafe Omlettes, Burritos und Pancakes vom Feinsten serviert bekommen. Frisch gestärkt gings in die nahegelegen Alabama Hills, die schon in vielen Filmen, wie etwa Django Unchained, als Kulisse gedient haben. Papa hatte auch die Gelegenheit wieder ein paar "Archies" mit seiner Kamera zu verewigen. Danach brachen wir zu den Mammoth Lakes auf und konnten beim Wandern einige Bergseen bewundern. Dort konnten wir dann die erste Schneeballschlacht der Saison starten. Danach gings für uns weiter nach Lee Vining, wo wir dann auch endlich das erste Mal in ein echtes amerikanisches Diner Essen gegangen sind. Von unserem Apartment aus hatten wir einen atemberaubenden Blick auf den Mono Lake und konnten vom Zimmer aus die Abendstimmung genießen.Read more

Bin nun offiziell Solo-Traveler😅

November 29, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Am Morgen haben wir alles gepackt und uns auf den Weg zum Flughafen gemacht. Dort angekommen hiess es sich zu verabschieden. Jessi fliegt zwar erst am Abend, trotzdem haben wir uns ein Uber geteilt (unser letzter gemeinsamer Spar-🦊-Moment).

Ciauii Jessi👋, schad bisch weg aber mer stosse de im Summer no uf üsi Reis ah🍻

Ich habe mich nun entschieden, trotzdem einen Mietwagen zu nehmen, da die vorgesehene Reise zum Yosemite ansonsten sehr kompliziert und fast gleich teuer werden würde. Somit habe ich am Flughafen meinen KIA abgeholt 🚘. (Pro Tipp: Immer eine Kreditkarte zum Reisen mitnehmen!💳, ich hatte Glück da ich keine habe :/ )

Danach bin ich 3.5 Stunden nach Mariposa zum Hotel gefahren + am Abend noch zu Fuss zum Supermarkt gelaufen und habe die Verpflegung für die nächsten Tage besorgt😁 Morgen gehts dann endlich zu dem Ort, auf den ich mich schon seit langem extrem freue: Den Yosemite-Valley🫶🏼🏞️ Die Wetterprognose hat zwar nicht gerade gut, aber ich beschwere mich nach dem absolut geilen Wetter in Seattle und San Fran nicht😉

Ps: Mariposa ist sehr „herzig“. Auch die ersten wilden Rehe habe ich entdeckt🦌

Auch Ps: habe meine Salami in San Fran im Kühlschrank vergessen☹️

Mariposa und Yosemite NP

September 16, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Am heutigen Tag hieß es Abschied nehmen von San Francisco und die Anreise für den Yosemite Park vorzubereiten. Von unserem Autovermieter, gleich um die Ecke unseres Hotels bekamen wir einen ziemlich neuen Ford Escape und machten uns auf den Weg nach Mariposa.Nach ca 3 Stunden hatten wir unser Ziel erreicht. Mariposa wurde während des Goldrausches in der Mitte des 19. Jahrhunderts gegründet. Zahlreiche Gebäude aus dieser Zeit sind noch unverändert erhalten, sodass man sich hier wie in einen Wildwestfilm versetzt fühlt, ein bisschen „Unsere kleine Farm“.
      Am nächsten Morgen sind wir sehr früh aufgestanden um die Zeit im Yosemite zu nutzen.
      Der Yosemite-Nationalpark liegt inmitten des Gebirgszugs der Sierra Nevada entlang der Ostseite Kaliforniens.
      Allein schon die Anreise ins Yosemite Valley war atemberaubend.
      Geprägt wird der Park durch charakteristische Landschaftsformen: das Yosemite-Tal, die Mammutbaumhaine sowie die alpine Hochgebirgswelt.
      Mit einem Shuttle Bus kann man die Highlights anfahren und nach kurzen Wanderungen bestaunen was wir dann auch gemacht haben. Inmitten dieser gewaltigen Landschaft kommt man sich selbst wieder ein bisschen näher.

Yosemite - Wawona hotel

October 26, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 5 °C

Knowing today would be a long day of driving from Las Vegas to Yosemite, I prebooked a hotel in Yosemite rather than trying to chance for a first come, first serve camp spot.
      We got to Wawona hotel at around 9pm where we were told not to leave any food or scented items in the truck.
      So I dragged Laura back out into the cold to help me unpack all our food and shopping before creating a make shift cool box out of our dry food storage and some ice. Can't be wasting my Ben and Jerry's now.

• Yosemite Nationalpark 21.-23.09.22

September 21, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 13 °C

•Am Mittwuch heimer öpe no dr haub Tag gha für öpis z'ungernäh u mir si när richtig Mariposa Grove. Dert heimer ä Shuttlebus müesse/chönne näh u hei vo dert us ä churzi Wanderig zu riesige Sequoia-Böim (Riesemammutböim) gmacht.
      •Die Campingplätz i de Nationauparks gfaue üs immer guet. Dert hets meh Lüt, wo ähnlech reise wie mir. I teune angere Campings hei aui so riiese Luxus-RV's u wohne zum Teu fasch dert.

▪︎ Füre Donnsti heimer ä strängi Wanderig usegsuecht. Si het im Yosemite-Valley gstartet u isch när öpe 900 Höhemeter ufwärts gange zumne schöne Ussichtspunkt u am upper Yosemite Fall vrbi . Für die Höchi z'erreiche, heimer öpe 3h müesse schwitze😅.
      ▪︎Wüu mir ufem Camping ke Duschi hei gha, simer när bimne angere Campingplatz meh oder weniger legau ga dusche.

•Am Friti simer richtig San Francisco gfahre u hei dr Nami ufem Camping verbracht u üs vor Wanderig erhout.

Dag 43, Devils Postpiles

June 10, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Het is al bijna 11:00 als ik het hotel verlaat. Aan de overkant van de straat is de bushalte, de bus komt enkele minuten later. Ik vraag aan de chauffeur of hij me in de buurt van het ranger station kan afzetten. Een paar haltes later is de bus leeg en maakt de chauffeur een alternatieve route die me voor de deur van het ranger station afzet. Ik bedank hem hartelijk en ga naar binnen. Helaas kunnen ze mij geen meter verder helpen wat betreft Yosemite, het advies dat ik krijg is ‘misschien kun je het beste erheen gaan en daar wat proberen te regelen’. In ieder geval zit het beklimmen van half dome er niet in, dat is een loterij met vaste data.

Dus niet veel wijzer ga ik op zoek naar de bus die me terug kan brengen naar het pad. Het blijkt een connectie van twee bussen te zijn, dan zie ik ook nog wat meer van het dorp 😉.

Het is 12:30 als ik terug ben op de parkeerplaats. Het is nog 5km lopen terug naar het pad en vanaf daar heb ik eigenlijk geen plan to hoever ik wil gaan. Ik zie wel.

Ik neem een korte alternatieve route om langs de devils postpiles te komen, door lava gevormde kolommen. Aparte verschijning, die we in IJsland ook meer gezien hebben.

Verder is het veelal bosgebied vandaag, tot aan eind van de dag. Dan klimt het pad het bos uit en zie ik het gebergte aan de andere kant van het dal. Omdat ik zo’n late start heb ik gemaakt heb ik nog veel energie over en besluit om maar door te gaan, te stoppen om eten te maken hoeft ook niet. Ik heb wat burritos uit het dorp meegenomen. Ik denk dat dit pas de tweede keer is dat ik zonsondergang zie terwijl ik nog onderweg ben.

Ik zie zelfs het zogenoemde ‘alpenglow’, fantastisch! Ik ben blij dat ik dat nog even heb mee kunnen pakken in de Sierra.

Docu’s en Monarchs

October 11, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Gisteren hebben we een chilldagje gehad bij Joosje en Cam thuis. We hebben op Netflix een docu gekeken over de Monterey Bay, ingesproken door Obama (echt een aanrader!!). Dit (oceaan)gebied is zo ongeveer de achtertuin van Joosje en Cam, het was dus erg leerzaam om te kijken! Hier kwamen ook de Monarchs aan bod, dit zijn vlinders die in de winter migreren naar Californië. Zo ook heel dicht bij het appartement. Na de docu zijn Jochem en ik gaan wandelen langs de kust en daarna ook de Monarchs trail en we hadden heel veel geluk want er waren al super veel vlinders te zien. Heel erg bijzonder en rustgevend. Na nog wat potjes Mario Kart en nog een docu gingen we slapen, ons laatste nachtje hier.

Vandaag zijn we on the road! We rijden van Santa Cruz richting Yosemite Valley, hier zullen we vanavond overnachten. We moeten nog wat wennen aan de Amerikaanse verkeersregels, maar alles gaat tot nu toe soepel. We rijden op het moment door de middle of nowhere en de uitzichten zijn fantastisch. We zijn benieuwd hoe Yosemite National Park morgen zal zijn!

- Sam en Jochem

Madera County, مقاطعة ماديرا, Мадера, মাডেরা কাউন্টি, Condado de Madera, Madera maakond, Madera konderria, شهرستان مادرا، کالیفرنیا, Comté de Madera, Madera megye, Մադերա շրջան, Contea di Madera, マデラ郡, Madera Comitatus, Madera, Madera Kūn, Hrabstwo Madera, ماڈیرا کاؤنٹی, Округ Мадера, Quận Madera, Condado han Madera, 馬德拉縣