United States
McKinley County

Here you’ll find travel reports about McKinley County. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Route 66, eller næsten - femte del.

August 8, 2016 in the United States

Vi startede dagen med morgenmad på hotellet, der var en lille buffet. Derefter fik vi gjort os klar og pakket bilen.

Vi kørte ind til Albuquerque, og parkere ved en souvenirbutik. Butikken var fyldt af alt muligt indiansk lavet ler krukker, drømmefangere, smykker, tæpper i meget mere. Her kunne vi med en kupon få en lille gratis drømmefanger. Ekspedienten var meget venlig og fortalte os hvor vi skulle tage hen og se og høre noget om indianerne, til sky city. Han guidede os i retningen af "old town" i Albuquerque. Vi fandt så ud af at det lå ret tæt på hotellet. Det var okay, en del gamle bygninger. Men butikkerne i de gamle bygninger mindede nu ret meget om hinanden, indianske souvenirs. Så fik lige set lidt af de gamle bygninger inden vi besluttede os for at gå tilbage til bilen.

Vi kørte så mod Sky City. Turen derud var lidt kringlet, øde bjerglandskab, med stort set ingen huse hele vejen fra highway området og de ca. 15 miles (1 mile = 1,6 km) til turist centeret hvor der var ture fra. Helt vildt flot landskab dog. Vi kom også ind i et område med køer, så pludselig stod der to med kalv ude midt på vejen. De kom dog hurtigt væk fra vejen da de så os. Vi kom ud til en stor bygning med få huse omkring. Dette var turist centeret hvorfra man kunne købe guidede ture til Sky City. Den eneste måde at se byen var på de guidede ture. Vi gik først på cafeen for at se om vi kunne få noget indiansk frokost. Vi var på vej ud til Sky City forbi et monument, men da vi fandt ud af det var en gåtur på mindst en time til monumentet måtte vi indse det havde vi ikke nok tid til. Men damen der fortalte os om gåturen anbefalede fried bread. Vi skulle ko så prøve det her fried bread. Det blev serveret med bønner, salat, tomater, sour cream og en form for mild chilisauce. Det er åbenbart indiansk, det var ret godt!
    Så købte vi billetter til turen. Vi fik set lidt af museet og en film om denne indianer stamme inden turen.
    Man blev kørt i en lille bus op på toppen af et bjerg, her var byen bygget. Byen blev bygget i 1100 tallet. Guiden fortalte at stammen havde fået at vide de skulle finde deres lokation baseret på ekko. De boede først på en bjergtop i nærheden, men i en storm slog lynet ned i den eneste vej op til toppen. Så de måtte igen lede efter et sted at slå sig ned. De fandt så bjergtoppen vi var på. De boede i små huse bygget op med træ, sten og noget der lignede en blandning af sand, ler og halm. Der lå også en stor kirke som en italiensk præst tvang indianerne til at bygge. Der var få oprindelige bygninger fra 1100 tallet da spanierne ødelagde byen med kanoner, i et 3 dages slag mellem indianerne og spanierne. Byen blev dermed genopbygget vist nok i 1600 tallet. Husene beboes stadig om sommeren af stammen, der er ingen rindende vand eller elektricitet.
    Det var en sindsyg spændene tur, kan virkelig anbefales.

Vi satte så Frida (GPS'en) til at guide os til Gallup, hvor der var billige hoteller. Vi var så heldige, at der klokken 19 skulle være indiansk dans og sang på byens torv, havde Charlotte læst i en af de 100 brochurer vi har. 😅 vi nåede lige at få et værelse og komme ind til det begyndte. Det var fedt at se. En mand der spillede og sang og fortalte lidt om kulturen og 4 dansere i indianer tøj. Det tog lige omkring en time. Så fik vi lidt at spise og kørte så mod hotellet. Nu kører tv'et i baggrunden, men jeg vil nu til at sove, da der venter endnu en lang og spændene dag i morgen! Godnat! 😄😴😴

Unplanned stop

June 8, 2016 in the United States

Well, it was not in the plan, but if we had to break down this was the place. We stopped to eat and re-fuel and when we got in to start the Beast, she would fire. Dx is the starter and the only one to be found was 119 miles away... We took off in the jeep and fetched it. So now waiting for it to be installed and hope and pray thats all it was. If all goes well we should be back on the road in a couple of hours. This happened yesterday around 11 am. 24 hiurs so far.Read more

Femte dag på route 66 8/8

August 8, 2016 in the United States

Vi startede dagen i Albuquerque, hvor vi så den gamle del af byen. Inden da skulle vi lige afhente to gratis drømmefangere i en butik. Ekspedienten var meget flink og gav os tips om forskellige indianerstammer at besøge.
    Den gamle by bestod desværre mest af souvenir butikker, men arkitekturen var flot. Efter en time gik vi mod bilen. Målet var nu at nå at se Ski City og komme på den anden side for at sove.
    Vi satte GPS'en og kørte mod Ski City, indianerbyen på den store sten. På vejen kom jeg i tanke om at vi havde læst om et monument lige uden for Albuquerque. Vi kørte forbi, men vi fandt ud af at vi skulle gå i en time for at se det og det havde vi desværre ikke tid til. Den søde receptionist anbefalede os at tage videre til Ski City og huske at spise noget Fry Bread for hende 😃

Vi kørte derefter en time for at GPS'en viste os til et sted midt på motorvejen. Så vi måtte være kreative. Vi fandt det på telefonen - Gud ske tak og lov at vi havde internet. Vi har oplevet et par gange nu at vi har været uden internet.
    Vi kom ud til Sky City og fik noget at spise. Vi fik Fry Bread med salat, kylling og noget bønne sovs -det var faktisk rigtig godt. Jeg var ikke så meget for bønnerne, men dem gik jeg bare uden om.

Inden vi skulle ud på en guidet tur kl. 15.30 så vi en film om denne indianerstamme. De boede egentlig et andet sted, men det blev ødelagt af uvejr og de flyttede fordi de mente at det måtte betyde at der var "bad spirit". De skulle gå efter et sted hvor der var ekko og de gik indtil de fandt den sten de nu bor på. Der bor ikke særlig mange, i dag omkring 30-50 og flest kun om sommeren, da der hverken er elektricitet eller rindende vand. Vi så de gamle huse helt fra 1100 tallet og kirken som blev bygget under at spanierne kom og overtog byen og gjorde mange af indianerne til slaver. Det var rigtig spændende. Vores guides bedstemor boede der også. Hun var en del af den største klan/familie. Det var derfor svært at finde nogen at date fordi man skal vælge en uden for sin klan.

Efter turen kørte vi til Gallup, hvor vi skulle sove. På vejen fandt vi ud af at de på torvet dansede og spillede kl. 7, så vi skyndte os at få et billigt rum igen gennem vores hotel kuponer og kørte direkte ned i byen. Det var rigtig hyggeligt. Han fortalte lidt om deres kultur og sange osv.

Aftensmaden fandt vi lige ved siden af på Camilles, hvor vi fik salat. Mums det var godt 😉 På vej hen til bilen mødte vi en dame i måske 50'erne og hun spurgte om vi vidste hvordan man spillede pokemon. Hun havde det installeret, hun vidste bare ikke hvordan man spillede det. Det var lidt sjovt. Vi kunne jo desværre ikke hjælpe hende fordi vi ikke spiller det 😃

Nu ser vi High School musical 2 på Disney Channel. Ih, jeg elsker de film! 😃

Godnat 😴

Continental Divide

November 19, 2015 in the United States

We getting closer to home! We are now on the Pacific side of the Continental Divide. The land here is pretty flat. I would imagine that this would have been a good route for settlers to come back in the 1880s. Well, except for the heat, lack of water, and the Indians.

Looking at the weather in the Pacific Northwest right now, it's a pretty good route for us as well!

McKinley County, مقاطعة ماككينلي, Маккинли, ম্যাককিনলে কাউন্টি, Condado de McKinley, McKinley konderria, شهرستان مک‌کینلی, Comté de McKinley, McKinley, okrug, McKinley megye, Մակ-Քինլի շրջան, Contea di McKinley, マッキンリー郡, McKinley Kūn, Naʼnízhoozhí Bił Hahoodzo, Hrabstwo McKinley, مککنلے کاؤنٹی, Comitatul McKinley, Мак-Кинли, Округ Макинли, Маккінлі, مک کنلی کاؤنٹی، نیو میکسیکو, Quận McKinley, Condado han McKinley, 麥金萊縣