United States
Memphis Harbor Revetment

Anden dag i Memphis 3/8

August 4, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Puha en dag! Det er gået stærk og hold da op hvor har vi set meget! Vi startede dagen tidligt med at køre ud til Graceland, Elvis' hjem. Vi er jo på budget, så vi holdte ovre ved en souvenirforretning helt gratis - ups. Vi var der præcis da de åbnede. Vi fik købt billetter, hvor vi kunne se næsten alt med undtagelse af hans privatfly. Vi blev derefter guidet ud til en shuttlebus, som skulle køre os over på den anden side til selve Graceland, Elvis' hus. Her skulle vi stå ude i den stegende sol og vente på at vi måtte komme ind. Det er blevet vanvittigt varmt siden vi er kommet herned syd på og klokken var altså kun 9 om morgen og vi svedte!
      Vi havde fået udleveret en iPad og et par høretelefoner, som ville guide os igennem huset med undtagelse af overetagen, som Elvis' private del af huset og det er forblevet privat bestemt af hans datter. Det var ekstremt flotte rum, hvor der virkelig var kælet for detaljen. Han sparede ikke på noget. Der var stuen, hans forældres soveværelse med badeværelse til, spisestuen, køkkenet, poolrummet, jungleværelset og tv rummet. Poolrummet var noget af det vildeste. Det var beklædt med stof i folder på væggene. Junglerummet havde inspiration af Hawaii, som var Elvis' ynglings feriested. Til sidst tv rummet, hvor Elvis kunne se tre programmer på en gang. Det skulle han jo have når præsidenten også havde det 😃
      Udover det var der et kontor i en seperat bygning, heste, en stor have, en meditationshave hvor Elvis, hans forældre, hans farmor og han dødsfødte tvillingebror ligger. Udover det var der nogle rum med udstillinger af plader, kostumer mv. Ej at forglemme, så havde han selvfølgelig også lige en pool.

Efter rundvisningen på Graceland kørte vi tilbage med shuttlebussen og gik ind på museet for hans biler. Hold op hvor var han bil glad! Udover det var vi inde i 4 andre museer om hans forhold til Hawaii, hans forhold til hans barndomsbyen Tupelo, et som udstillede forskellige ting som tilhørte ham og til sidst museet om film og om billeder af ham.

Generelt er Memphis en ret så død by, men jeg skal love for at de bruger Elvis i alle sammenhænge udover nede på Beale Street, hvor de går meget op i blues og hvor Memphis er blues' hjemby.
      Fun facts om Elvis:
      Der findes tre store lagerbygninger med hans ting og ting der bare minder om ham. Det skal så også siges at han havde et hus i Los Angeles udover det i Memphis. Elvis døde som 42 årig, 2 år før hans far og nåede at blive gift med Priscilla og få et barn, Lisa Marie. Han nåede dog også at blive skilt igen 4 år før hans død.
      Elvis har 1 diamond plade (10.000.000 solgte kopier) og 38 guld plader (over 500.000 solgte kopier) og 100 platinum plader (over 1.000.000 solgte plader).

Efter Graceland kørte vi ned til Memphis Riverboat, hvor vi gik om bord på en hjuldamper. Vi fik selvfølgelig tilbudt at få taget et billede foran båden, som senere kostede 10 $, som alle andre turiststeder. Vi har gentagne gange takket nej og det gjorde vi også den her gang. Under turen op og ned af Mississippi floden fortalte en middelaldrende mand forskellige sjove historier fra området og han fortalte om de skibe der kom forbi. Fx så kom der en båd forbi som skubber containere og de containere kan sænke op til 12 feet, når de er fyldt, men de er kun 18 inches under vand når de er tomme også må kokkene kun være damer over 55, fordi mændene er på de skibe 30 dage af gangen, som han sagde: "det kan i jo selv gætte hvorfor" 😂

Vi hørte også om Mississippi floden, som er ca 2300 miles lang. Det er den 4 største flod i verden efter Nilen, Amazon og Kongoen.
      Han var super hyggelig og når jeg kommer hjem skal i se en film med hans sydstats accent - det lyder så sjovt. Vi laver stadig et ansigt til hinanden Louise og jeg når de virkelig slår sig ud hernede.

Efter en varm bådtur uden aircondition i over 30 graders varme gik vi op mod National Civil Rights Museum, som ligger der hvor Lorraine Motel lå, der hvor Martin Luther King Jr. blev skudt. Det var lidt specielt! Det var et rigtig flot museum. Der var en bus med en statue af Rosa Parks og en Freedom Rider bus og selvfølgelig talen "I have a dream". Desværre havde vi kun 1 time og 45 minutter til de lukkede. Jeg kunne godt have brugt flere timer derinde :)

Vi havde fået af vide på vores hotel at man skal holde sig fra Memphis når der bliver mørkt, så vi smuttede ned i Beale street til souvenir butikkerne og derefter gik vi langs floden hen til bilen under en påbegyndende solnedgang.

Vi kørte på Wendys og fik takeaway salat til aftensmad 👏🏻

World Championship BBQ Contest

May 19, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 81 °F

Meat lovers dream. Creative teams competing for big bucks. It was fun to wander around and see them in action. We did two separate events that allowed us to taste some 'cue, but primarily they are there to compete - not feed the public!Read more

Memphis Harbor Revetment