United States
Nueces County

San Antonio til Corpus Christi

October 7, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Vi startede dagen med at gå via Riverwalken til Cathedral of San Fernando. Katedralen og pladsen foran er rigtig flot og hyggelig, dog så vi ikke så meget af den, da der blev afholdt begravelse. Vi gik tilbage til hotellet og fik pakket det sidste og checkede ud af dejlige Hyatt Regency.
    Vi kørte videre til Corpus Christi. Det var en kort køretur på et par timer, kun afbrudt af en tur på Sonic, som er et lidt anderledes alternativ til Mc Donalds. Udemærket.
    I Corpus Christi kørte vi direkte til USS Lexington, som er et stort hangarskib der blev bygget under Anden Verdenskrig som en del af den amerikanske flåde. Den bliver kaldt "The Blue Ghost". Det var en spændende oplevelse, der tog det meste af eftermiddagen.
    Bagefter fandt vi vores hotel, som var noget af en nedgradering i forhold til de forrige luksuriøse overnatninger. Hotellet lugtede, og der var ikke så rent som man kunne have ønsket sig. Men det gik.
    Efter lidt aftensmad tog vi en tur i den nærliggende Imax biograf og så "Deepwater Horizon", der handler om en boreplatformkatastrofe der skete i 2010 syd for Texas (Louisiana).
    Efter filmen var det godnattid.
    Dagen får 3,5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 158 miles - i alt: 413 miles

Corpus Christi & Padre Island

October 8, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Efter en nat med en del larm og forstyrrelser af nattesøvnen vågnede vi op til en morgenmad der bestod af kaffe og muffins - heldigvis kunne vi selv supplere op med noget frugt og grønt. Vi glædede os meget til krydstogtet den efterfølgende dag.
    Vi kørte til et nærliggende shopping mall, hvor Gitte som trøst, efter en lidt skidt start på dagen, fik shoppet lidt i Victoria´s Secret. Humøret steg.
    Derefter tog vi ud og fik en lækker massage. Noget vi havde sukket over længe, men som var lidt besværligt at få booket og passet ind i programmet. Vi vidste jo aldrig helt hvor lang tid seværdighederne ville tage og hvor vi skulle overnatte den efterfølgende dag. Vi kunne selvfølgelig få massage på krydstogtskibet, men det ville have været noget dyrere.
    Efterfølgende kørte vi til Padre Island National Seashore, som er et beskyttet kystreservat med sandstrand, lagune og rigt dyreliv. Vi så en masse fugle og grønne skildpadder.
    Vi spiste aftensmad på AppleBees restauranten og ellers blev aftenen brugt til forberedelse til krydstogtet, inklusive pakning og tøjvask.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5.
    Roadtrip: I dag: 67 miles - i alt: 480 miles

Corpus Christi

July 27, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Freitag nach der Arbeit ging es mit meinen zwei Arbeitskolleginnen Richtung Süden. Das Ziel: Corpus Christi. Die Fahrt dauert knapp 4 Stunden und geht bis auf ein paar Kurven nur gerade aus. Viele Amerikaner fahren nach Corpus Christi, um Strandurlaub zu machen. Auch wir nutzten die Chance auf Strand, Meer und Sonne, aber nicht nur. Am Samstag ging es sogar noch weiter in den Süden (2 1/2 Stunden) ins "Laguna Atascosa National Wildlife Refuge", wo wir die Möglichkeit bekamen, zumindest die Schnauze und die Augen eines Alligator zu sehen. Anschließend ging es auf die "South Padre Island", um noch ein bisschen Strand zu chillen. Bevor es zurück ins Hotel ging, wurde noch der McGreen-Strand "besichtigt". Der Sonntag wurde dazu genutzt erstmal frühstücken zu gehen, da das Hotel-Frühstück nicht soo gut ist. Weiter ging es zum "Padre Island National Seashore", einem Küstenabschnitt mit wunderschönen Stränden, Dünen und Grasland. Abschluss unseres Wochenendausflugs bildete der Besuch der USS Lexington.Read more

Nueces County, مقاطعة نويسيز, Нюейсис, নুসেস কাউন্টি, Condado de Nueces, Nuecesi maakond, Nueces konderria, شهرستان نویسس، تگزاس, Comté de Nueces, Nueces megye, Նուեսես շրջան, Contea di Nueces, ニュエセス郡, Nueces Comitatus, Nueces Kūn, Hrabstwo Nueces, نیوکس کاؤنٹی, Comitatul Nueces, Нуэсес, Округ Нуесес, Нюесес, نوئسیس کاؤنٹی، ٹیکساس, Quận Nueces, Condado han Nueces, 努埃塞斯縣