United States
O'Fallon

Get Your Kicks

April 26, 2016 in the United States ⋅ 🌙 15 °C

Gisteren liepen we zwetend door Chicago, in de stralende zon bij 25 graden.Vanochtend waren een wintermuts en handschoenen niet misplaatst geweest. De wind was180 graden gedraaid en kwam nu niet meer uit The South, maar van het koude noorden van Canada.

Snel 6 enorme Pancakes bij Wildberry naar binnen geschrokt, auto halen bij Hertz en bij Adams Street rechts af. Daar begint de Route 66. Niet echt, want hij is om organisatorische redenen meerdere keren verplaatst, maar vanaf daar is de route als een speurtocht redelijk makkelijk te volgen via de bruine borden. Onderweg komen we allerlei Americana-prullaria tegen, die al of niet iets met de Route 66 te maken hebben: de auto van de Blues Brothers op een hoge paal, een astronaut van 7 meter hoog, oude benzinepompen, een gevangenis met 2 cellen, levensgrote beelden van Marilyn Monroe, een fles catsup (nee is geen typefout) op een stellage van 10 meter hoog en tot antiekshop omgebouwde oude gasstations

In het stadje Pontiac nemen we een tussenstop voor de lunch. We zien een groen geschilderd deurtje op een parkeerplaats met daarnaast een houten bord waarop is geschilderd "Lydia's Cup". We doen het deurtje open en staan gelijk face to face met de kok van het etablissement. Een rommelige keuken vol ingedeukte pannen in een grote gootsteen, rekken vol zwartgeblakerde grill-pannen aan het plafond en het fornuis omwikkeld met alumiumfolie. We blijken de achteringang van Lydia's tentje ingelopen te zijn.
      Eenmaal aan een tafeltje zien we staan dat Lydia en haar man alles zelf maken. Dus we bestellen pulled pork, kippensoep en Robbie een grilled cheese sandwich. Zelfs de chips die er naast lagen waren zelf gebakken. Heerlijk, allemaal. En super vers. Toptentje.

Na Pontiac komt het noodweer in rap tempo op ons af. Enorme hoge bliksemflisen schieten in de verte naar de grond. We besluiten de Route 66 te verlaten en in een iets rapper tempo via de 55 te rijden. Door een watergordijn van regen rijden we tussen de talrijke vrachtwagens met blinkende neuzen door naar onze tussenstop, Saint Louis.

Vanavond een pizza uit een hout gestookte oven gegeten in een plaatselijke bierbrouwerij in een dorpje naast Saint Louis.

Pizza is op en Robbie ligt in het zwembad van het hotel. Die zien we vanavond niet terug, denk ik.

O'Fallon