United States

Top 10 Travel Destinations Ouray County
Show all

Naar Durango via Million Dollar hwy

September 10, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 15 °C

Vele stops en bezichtigingen zijn vermoeiend. Daarom was de planning vandaag een stop onderweg bij de Box Canon Falls Park en daarna door naar Durango ( 180 km) zodat we tijd zouden hebben om het Spoorwegmuseum te bezichtigen.
      Het met de auto bereikbaar uitzicht bij de Box Canon viel tegen. Voor een goed uitzicht moest je te voet verder. Dat hebben we niet gedaan.
      We reden verder via de Million Dollar hwy. Tot vandaag voor ons een onbekende naam. We wisten niet dat deze weg op de 2e plaats stond van de meest gevaarlijke wegen van de USA (hebben we vanavond opgezocht).
      De weg ligt hoog in de bergen, met veel haarspeldbochten en op sommige stukken aan weerskanten een afgrond. Er staan geen vangrails langs de weg.
      De weg staat bekend als een van de mooiste wegen van de USA.
      Ik vond het beangstigend, en er leek geen eind aan te komen (het heftige stuk is bijna 40 km). Ik had zweet in mijn handen en was blij dat ik niet achter het stuur zat. Ik zou helemaal verkrampen.
      Nico stopte op een gegeven moment. Ook hij had zweet in zijn handen, terwijl hij toch al veel door de bergen heeft gereden zonder problemen.
      Daarna verder door naar Silverton. We zijn het stadje (een oud mijnstadje) in gereden om even te ontspannen. We hebben in een soort saloon koffie gedronken en daarna door naar Durango. Gelukkig was dit stuk van de weg minder gevaarlijk.
      In Durango hebben we het spoorwegmuseum bezocht en zijn door het oude centrum gewandeld.
      Het stadje is gesticht in 1880 en in het oude centrum staan nog vele oude huizen.
      In Durango hebben we pizza gegeten met een dunne bodem.
      De dag was toch weer anders gelopen dan we hadden verwacht.

Ouray

May 12, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 8 °C

Continuant à traverser les San Juan mountains et prenant la Million Dollar Highway de Silverton, nous arrivons à Ouray, charmante petite bourgade qui a gardé un charme de la fin du XIX eme siècle, à la grande époque des mines d’or et d’argent.
      La région comptait plus de 100 mines…
      Le village a tout pour nous plaire : une atmosphère détendue, peu de monde, quelques très beaux chemins de randonnée, des dizaines de cascades dans ses environs immédiats… un pur joyaux. Elle est nichée au creux d’une vallée encerclée de hauts sommets enneigés.
      Nous en avons donc profité pour faire un peu de marche, mais aussi visiter une ancienne mine d’agent, guidés avec casques et lampe torche à plus de 500m dans les entrailles de la montagne par Jeff.
      Nous y goûterons la dure vie de mineur et y apprendrons de nombreuses choses sur le travail dans la mine.
      A la sortie de la mine, nous nous essayerons à l’orpaillage au sein d’un ruisseau, avec quelques paillettes d’argent et de pyrite récoltées ! A la plus grande joie des 2 petits et des 2 grands !
      Pour se détendre de ce dur labeur, une après-midi cool dans les bains d’eau thermale chaude des hot springs a été plus que bienvenue…

We ❤ Telluride

August 30, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

This is our third visit to the mountain resort and it is by far our favorite in Colorado. The area is beautiful, the town doesn't look rubber-stamped like other resorts such as Vale, and there is always something fun going on. This year we happened to be there for its 50th Telluride Film Festival.Read more

Million Dollar Highway

June 14, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Million Dollar Highway, Colorado

The section of US Highway 550 between Silverton and Ouray is so named because the highway cost a million dollars per mile to build.

* * * * *

Der Teilabschnitt des US-Highway 550 zwischen Silverton und Ouray wird so genannt, da der Bau des Highways pro Meile eine Million Dollar gekostet hat.Read more

Million Dollar Highway

June 26, 2023 in the United States ⋅ 🌬 15 °C

So ist die inoffizielle Bezeichnung für die US 550. Jedenfalls zwischen Ouray und Silverton.

Bis auf knapp unter 3000m schraubt sich auch hier die Straße in die Höhe, mit Panoramen zum dahinschmelzen.

Viel gemacht hab ich nicht mehr, aber bin immer mal wieder stehen geblieben, um ein Foto zu machen und die Landschaft zu genießen.

Überall kann man hier noch Ruinen aus dem Bergbau sehen. Mit entweder einem Allrad oder mit einer geführten Tour, sind diese wohl sogar zu besichtigen.

Mein Campingplatz war dann auch tatsächlich inmitten zweier Bergketten. Abends hab ich auch noch ein paar Rehe gesehen.

Mason aus Texas hat mich, nach einem kurzen Plausch zu sich an die Campsite auf ein Bier eingeladen. Auf dem Heimweg, ca 800m um 10 Uhr nachts, komme ich am Auto an, und plötzlich bewegt sich eine gigantische Schattengestalt etwa 10m vor mir. Entweder ein Elch oder ein Moose (was auch zur Elchfamilie gehört), und zwar ein männlicher. Die Konturen zeigten ein Geweih. Gemessen an der Tatsache, dass ich wegen der Dunkelheit nicht viel sah, war das eine etwas andere Erfahrung.

Little Switzerland

June 26, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

So zumindest wird Ouray hier beschreiben. Und es ist tatsächlich ein Traum.

Eingebettet in eine hoch aufragende Bergwelt, hier und da noch Schnee auf den Gipfeln und einen tollen, knapp unter 10km langen Rundwanderweg um den Ort herum durch die Berge.

Die Cascade Falls waren dabei fast schon nur ein Schleier, obwohl eigentlich genug Wasser da war, aber der Wind tut seinen Dienst.

Am High Point hat man einen sagenhaften Blick nach Süden, und tatsächlich, so stell ich mir Alpenwelten vor.

Die Box Canyon Falls waren nicht so der Hit, hauptsächlich weil man sie im Cayon einfach nicht gesehen hat. Die Schlucht war aber ziemlich cool.

Moab

September 17, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 7 °C

Heute ging es etwas geruhsamer zu, es stand "nur" die Fahrt nach Moab an. Nach dem guten Frühstück beim Mexikaner (Scrambbled Egg with Chnorzio) liessen wir Ouray hinter uns. Auf dem Weg 5-6 Cache und wir erreichten unser Ziel bereits um 15 Uhr, wo wir noch das Visitor Center besuchen. Zum z'Nacht ein Quesadilla sowie ein feiner Salat.Read more

Jesus on a Greyhound

August 15, 2017 in the United States ⋅ 12 °C

Vanmorgen vroeg uit de veren. Het uitzicht vanuit m’n bed was weergaloos, maar het slappe matras op houten planken konden mijn rug toch niet zo goed verdragen. Dan maar naar boven in de OpusHut naar de gezamelijke ruimte. Net na mijn binnenkomst komt Renato, de host van OpusHut, binnen. Duidelijk ook wat verfomfaaid loopt hij rechtsreeks de keuken in en begint aan ons ontbijt. De lucht van gebakken bacon en koffie vult de ruimte. Strak om half 8 zet hij het ontbijt op de bar: Quinoa/havermoutpap, bramen, gedroogde bananen, bacon, stroop, cranberries en zaadjes. Zo, als dat niet gezond is. Dan pakken we onze spullen weer in en zetten het in de hoek van de hal van de hut. Wij gaan nog een flinke wandeling de bergen in maken, naar Ruby Lake. Omdat we al hoog zitten hoeven we niet extreem te klimmen, maar het is toch een pittige wandeling.

Dan terug naar de Opushut, kopje thee en spullen weer naar de auto lopen. Dan mogen we weer de lange gravelweg vol stenen, rotsen en gaten door om terug te komen bij de Million Dollar Highway.

Deze weg is aangelegd in de late 1880’s. The Million Dollar Higway is een onderdeel van de San Juan Skyway en één van de meest spectaculaire wegen van de Verenigde Staten. Je rijdt enige tijd letterlijk op het randje van de afgrond. Er zijn geen veiligheidsmaatregelen, zoals vangrails en bermen, diepe ravijnen, wegversmallingen, grillige haarspeldbochten, dus uitwijken van de weg wordt afgeraden! Op veel plekken kan (en mag) je ook niet veel harder van 35 kilometer per uur.

Vanaf Silverton tot Ouray, zien we adembenemende vergezichten, indrukwekkende rotswanden en kleuren in rotsen die we nog nooit hebben gezien. Het is soms zo adembenemend mooi en indrukwekkend krachtig wat de ”natuur” hier laat zien, dat je bijna vergeet dat het zeer nauwkeurige stuurmanskunst vraagt en alle aandacht vergt om de bochten goed te nemen.

Het is een van de mooiste “scenic drives” in de Verenigde Staten, zeker niet de langste, maar wel 1 van de indrukwekkendste.

We maken een korte tussenstop in Ouray. Volgens hun eigen reclameborden het "Zwitserland van Amerika". Dat zie ik niet helemaal (ben ook niet zo gek op Zwitserland), maar dat het met zijn oude Mainstreet vol Cowboygevels en een achtergrond van de San Juan Mountains een fotogeniek stadje is, is zeker waar.

Dan in 1 ruk door naar ons volgende adres, Montrose. Daar slapen we bij Karen in haar “Love-house”. Ze heeft in haar huis 2 kamertjes beschikbaar en een full hot breakfast. Al 2 dagen geleden mailde ze ons wat we graag bij het ontbijt wilde....

Vlak voor we arriveren mailt ze ons dat ze niet thuis zal zijn. Zij moet een wake houden voor de slachtoffers in Charlottesville. We mogen zelf naar binnen lopen, de sleutel ligt onder de mat. We zijn het huisje in een buitenwijkje van Montrose net binnen als een een luid JOEHOE! horen roepen. Daar komt Karen aan met een enorm stuk opgerold karton onder de arm. Ze begroet ons snel en zegt dat ze gelijk weer weg moet voor de wake. Ze was het kartonnen bord vergeten. Ze vertelt dat ze een “not so serious”-pastor in de kerk is. "I'm Dutch en you are the first Dutch-visitors in my Love-house", “Please make yourselves at home”.En weg is ze weer.

Als we ’s avonds na het eten door het centrum van Montrose rijden zien we op de hoek van Mainstreet een groepje van 12 mensen met stukken karton langs de weg bij de verkeerslichten staan. Een beeld dat je wel vaker tegenkomt in Amerikaanse series of documentaires. Tussen de “protesters” zien we inderdaad Karen met haar enorme stuk karton met daarop in grote letters “let’s honor de victims of Charlottesville”. Om haar nek hangt een sjerp zoals je die kent van katholieke priesters, maar nu in een fel bonte gekleurde variant. Waarschijnlijk vanuit een goed hart wilde ze wat doen voor de mensen in Charlottesville. Ze konden niet bedenken wat, dan maar met een stuk karton naast een stoplicht gaan staan. Doe je in ieder geval wat, moeten ze gedacht hebben.

A “not so serious” pastor met een goed hart, lijkt het.

Fahrt über mehrere 3.000er Pässe

May 31, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 9 °C

Nach dem Black Canyon sind wir weiter über den legendären Million Dollar Highway gefahren und haben dabei mehrere 3.000er Pässe überquert. Der höchste war der Red Mountain Pass mit 3.358m. Die Strecke war zum Teil so spektakulär, dass ich davon leider keine Fotos machen konnte...Read more

Gunnison Gorge and Ouray, Colorado

May 9, 2018 in the United States ⋅ 🌫 20 °C

We left our motel about 9am and headed to the post office to send some stuff back home. We had bought far too much with us and needed to lighten the load. Met a few locals in the p.o. and they were so nice and helpful. After we started heading towards Gunnison Gorge. The road we took went along side the gorge giving spectacular views. We stopped at the visitor centre and looked at the vertical steep cliff sides. From there we carried on another 50ish miles to a small mountain town called Ouray. Surrounded by mountains it is a beautiful place. The town has some lovely shops and some natural hot spa pools. We spent an hour in the afternoon at the pools then chilled out for the rest of the day.Read more

Ouray County, مقاطعة أوراي, Юрей, ঔরে কাউন্টি, Condado de Ouray, Ouray maakond, Ouray konderria, شهرستان اورای، کلرادو, Comté d'Ouray, Ouray megye, Յուրեյ շրջան, Contea di Ouray, ユアレイ郡, Ouray Kūn, Hrabstwo Ouray, اورے کاؤنٹی, Comitatul Ouray, Округ Јереј, Урей, اوریے کاؤنٹی، کولوراڈو, Quận Ouray, Condado han Ouray, 烏雷縣