United States
Red Pass

Dag 97, Grote getallen

August 3, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

Een korte klim deze ochtend is alles wat nodig is om mij in een prachtig berglandschap te brengen. Het pad golft wat op en neer terwijl ik me de meeste op een bergrand bevind.

Totaal onverwacht zie ik 4000km in het mos gekrast, dat had ik even niet in de gaten. Ik ben tijdelijk geconverteerd naar het imperial systeem om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren met de Amerikanen. Leuke verrassing! Paar uurtjes later kom ik ook langs de 2500 mijl marker, die had ik wel verwacht. Het einde is nabij.

Ik mag hier vrijwel de gehele van genieten, totdat ik de avond nader. Nu is het mooi geweest, ik daal ver af een bos in. Met alle gevolgen van dien, ik wil niet weer een klaagzang gaan houden dus ik laat het bij omgevallen bomen en overgroeid pad.

Dan als klap op de vuurpijl sta ik opeens aan de oever van een kolkende rivier. Een droge oversteek lijkt uitgesloten. Aan de overkant staat ook een man net zo vertwijfeld te kijken als ik. Verbale communicatie is niet mogelijk vanwege het geluid van de rivier. Ik loop wat op en neer langs de rivier op zoek naar een veilige plaats om over te steken. Een ideale plaats lijkt er niet te zijn, er is een plek gemarkeerd met cairns. Dat is misschien wel de beste plek inderdaad. De man tegenover lijkt het daarmee eens en komt al mijn kant uit. Ik zie hem vechten tegen de stroming maar hij staat een paar minuten later veilig langs mij. Nu is mijn beurt, ik vraag of die meneer even wil wachten totdat ik aan de overkant ben, voor het geval dat. De stroming is sterk en stapje voor stapje beweeg richting de andere zijde. Phew, ook dat weer goed door gekomen 😊.

Nog een paar honderd meter klimmen en dan kan ik kamp maken. Het was een dag die erg goed begon en zwaar eindige. Al met al nog steeds een leuke dag.

Red Pass