United States
River Oaks

Howdy y'all inTexas!

November 2, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 21 °C

Nachdem wir unseren doch recht großen Trennungsschmerz von unseren weltbesten San Jose Hosts Andrea, Roland und Mango mit Burger und Pommes am Flughafen überwunden hatten gings weiter zu mehr Abenteuern: nach Texas!
      Superfast and supereasy war der Flug von San Francisco nach Dallas/Fort Worth. Exitrow-Plätze machten den 3,5h Flug noch angenehmer.
      John unser Host für die nächsten Tage stand am Gepäckstand schon strahlend bereit und wartete auf seinen Clemons (wie er ihn immer schreibt 😅). John und Clemens kennen sich von den Softball-Touren, die Clemens im Sommer immer nach Italien oder Holland begleitet.
      Ein schnelles Willkommensbier und viel Tratsch später vielen wir müde ins Bett.
      Gott sei Dank stand am nächsten Tag ein sehr gemütliches Programm an. Ausschlafen!
      Zu Mittag machten wir uns dann auf den Weg zum Mexikaner, authentisch und lecker! (authentisch in diesem Fall waren die Margerithas noch bevor wir Essen bestellt hatten 🤣) Nachos, Salsa, Cheese und riiiiiesige Portionen, die nicht einmal Clemens verdrücken konnte.
      Mit vollem Magen und etwas dipsy gings dann zur vollen Texanischen Experience: The Stockyards in Fort Worth. Es war wie in einer anderen Welt bzw. wie in einem Film, die Leute liefen in Cowboy Boots, karierten Hemden und Hut herum, es liefeb Pferde umher und Longhorns standen an der Straße (auf die wir Touris wie wir waren freudig aufstiegen). An einer Ecke wurde fürs Rodeo Werbung gemacht und an den anderen Ecken Hörner, Boots, Felle und viele ausgestopfte Tiere verkauft. Howdy Texas!

Fort Worth & Shopping

December 7, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Dank em Jetlag simmer hüt zimli früeh dra gsi, zum Glück gits scho Zmorge im Hotel! Denn hämmer eus uf de Weg nach Fort Worth gmacht und unterwägs en Stop bim Cotton Bowl Stadium. Im 1930 erbaute Stadion wird sit vielne Jahr College Football ustreit und d Grössi isch eifach gigantisch!
      In Fort Worth hemmer Wiehnachtsstimmig inere Westernstadt erläbt und de Cattle Drive vode schöne Longhorns gseh. Aschlüssend isch de Rööb bim Zmittag zu sim erste Brisket cho🙂
      De Namittag hämmer ide Mall mit shoppe verbracht und de Abig ide Sport Bar bi Thursday Night Football🙂

Rodeo & Propaine

January 20 in the United States ⋅ ⛅ 1 °C

Samstagabend in Fort Worth geht man nicht ins Kino, sondern in die Rodeo Show im Cowtown Coliseum. Obwohl das nicht ganz zum Wohl des Tieres ist, entschliesse ich mich die Rodeo Show zu besuchen. Im Rodeo geht es darum sich mindestens für 8 Sekunden auf dem Rücken des Tieres zu halten. Wie immer bei den Amis ist auch dieser Event laut und gut inszenier. Ich war so naiv und dachte die Pferde und Stiere seien nicht reitfähig und wollen den Mann möglichst schnell loshaben. Die Tiere bocken, weil man ihnen den Flankengurt eng um ihre Leisten und Genitalien schnallt. Aus diesem Grund veröffentliche keine Bilder/Videos von den Rodeos.

In der Nacht wurde es im WoMo kalt, wie erwartet ging das Gas aus. Im Walmart tauschte ich die leere gegen eine volle Flasche um. Die lieferte zu wenig Druck, so dass nur die Rechaud Flamme auf unterster Stufe funktionierte. Die Heizung sprang gar nicht an. Auch mit der 2. Gas Flasche war es dasselbe. Nun kam Zweifel an mir auf. Ich frage mich wie oft ich den Gasfilter in den letzten 2 ½ Jahren gewechselt hatte. Die Antwort kann nur digital sein, 0 oder 1 Mal. Die rasche Prüfung und Wechsel der Filter veränderte aber die Situation nicht. So wollte ich meine leere Flasche wieder zurück. Nun war der Typ (hier sagt man Gay) im Walmart nicht mehr da und ich musste die Flasche in einem Regal von ca. 40 leeren Flaschen selbst suchen. Ich fand eine Flasche mit einem Aufkleber in Französisch. Das muss sie wohl sein, da ich die Flasche in Kanada gekauft hatte. Noch eine Propaine Refill Station suchen, die am Sonntagvormittag offen hat und alles funktionierte wieder wie gewohnt im WoMo. Was für eine Wohltat für mich Warmduscher!!!

Fort Worth Stockyards National Historic

March 16 in the United States ⋅ ☁️ 14 °C

Stockyards in fort worth was fun! Watched the long horn cattle walk the street and a Gunfight! The museum was very interesting and all the cute little stores were fun to visit!
      Dinner was not great 2/10 👎Read more

Rodeo in Fort Worth

March 22 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Was macht man in Texas? Steakhouse und Rodeo. Steaks hatten wir gestern, also sind wir heute zum Rodeo.
      Na das war mal ganz was anderes! Alle schön mit Cowboy-Stiefeln und Hut. Mehr Texas geht nicht.
      Zum Anfang wurden die Kriegshelden gedacht, die Hymne gesungen und die „Best Nation of all time“ gefeiert.
      Rodeo war toll!

Cowgirl for en dag🤠

July 12, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 34 °C

Virkelig god aften med det helt rigtig musik🤠 og vidunderlig Kingsize bed😴 (tror den er 220)
      Vi tog det helt med ro i flere timer. Først ude af døren kl. 10 tiden. Så var det shoppe tid. Vi købte små gaver til “børnene”.
      Kl. 11.15 skulle vi naturligvis se Longhorns gå gennem byen igen. Det er vild så store de er😳
      Vi spiste frokost på hotellets restaurant og så et vildt sted. Det er som at være med i en cowboyfilm🤠🦬🐂🐃
      Så var der middagslur😉 man kan godt blive lidt træt i varmen😂. Til eftermiddag blæste føntørre med 42 grader - det er SÅ vildt😵‍💫
      Vi gik lidt rundt og kikkede butikker igen. Dennis købte endnu en cap😉😎
      Bad og klar til saloons - det er fantastisk🤩 De hyggeligste steder med den helt rigtige musik💪🏼🤠 og detaljer fra over 100 år siden. Tapet, loftet, lamper osv. Og live musik🤠 Og Dennis og jeg skal øve os i dansen😁😅
      Og så er det så mærkeligt og lidt grænseoverskridende at der står en sort mand inden på baren med sin “pudse støvler” bænk og pudser støvler på mest hvide menneskers støvler🙁

Dallas på godt og ondt

July 13, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Vi kunne ikke rigtigt sove længe. Det hævnede sig senere….
      Vi gik en morgentur og gav en hjemløs vores køletaske med is og sodavand (vi havde alt for mange tilbage) Han fik også noget brød/ost/havregryn osv.
      For nu skal vi aflevere bilen, så vi måtte tilbage til 2 x kufferter og ikke mere.
      Den hjemløse var lidt tavs og forbavset tror jeg, men han nikkede ja tak og vi stillede tingene på “hans” bænk.
      Vi fik pakker vores kufferter, trillede dem et pænt stykke hen til vores bil som holdt på en gratis parkering lidt væk fra centrum og forlod nu cowboy byen kl. ca. 11.15 Så 45 min. køretur til Dallas downtown. Vi aflevere bilen 3 blokke fra vores hotel, så det var nemt. Vi aflevere vores kufferter(værelset være ikke klar så tidligt)
      Vi gik ud i heden - og vi var i chok over antallet af hjemløse. Det er bare SÅ sørgeligt og skrækkeligt. Altså de går rundt helt vildt beskidte, uden sko i hullet tøj og snakker med sig selv, nogen sidder i en kørestol. Nej det er virkelig deprimerende😞
      Nåh vi gik på museum og så alt om mordet på præsidenten i 1963. Det lå i den bygning hvor der blev skudt fra.
      Vi gik tilbage til hotellet omkring kl. 16. Det er virkeligt varmt- surprise🤪
      Vi slog os ned på vores lækre hotel. Slappe af og drak te/kaffe. Aftensmaden hentede vi bare lige i en lille købmand om hjørnet. Nudler og lign.
      Så TV og forsøgte at hive os op til en sidste feriedag i en by som ikke helt var som vi forventede. Og vi er klar til at komme hjem🥳

Tirsdag d. 11.7.

July 11, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Sidste lange køredag fra Galveston til Fort Worth Stockyards - 500 km. Det var en vild tur. Fra vi startede i udkanten af Houston, til vi nåede ud af deres mortorvejsnet gik der 1,5 time. Det var virkelig hektisk og vi kørte lidt forkert. Det var nærmest uundgåeligt. Houston er den fjerde største by med 2,1 mil indbyggere, og med forstæder tælles der 6,3 mill. Jeg behøver ikke køre igennem den slags storbyer igen. Texanerne kører ikke forsigtigt. Shit….
      Lastbilerne undervejs kørte som død og helvede, og overhalede indenom med sindsyg hastighed, selvom de kører med bred last. Det var vanvittigt. Heldigvis nåede vi frem, men 5.300 km på 3,5 uge er helt klart i overkanten. Det er bare svært at lave om på geografien i Texas.
      På vejen kørte vi forbi universitetsbyen Bryan, som huser Texas A&M. Deres football stadion til 110.000 tilskuere kunne vi desværre kun se udefra. Pokkers.
      Hotellet var hovedgaden er fantastisk. Der er som at træde ind i en anden tidsalder. På gaderne spiller de min ynglingsmusik, og selvom området er til turister, synes vi det er fantastisk.
      På vej videre i byen satte vi os i hotellets hyggelige bar og drak et par store øl hver. Da vi skulle til at betale og gå, spørger den ældre herre ved siden os - hvor er I fra? Da han hører vi er fra Danmark, blev han helt forbavset, og fortæller at han har været i DK fem gange om året de sidste 18 år, og om få minutter kom der danske gæster i baren. Han nikkede til bartenderen, og hun nægtede dermed at skrive de fire øl på vores værelses regning. Vi talte lidt med de danske gæster kort tid efter, takkede den ældre herre mange gange - og grinede resten af aftenen. Virkelig skør oplevelse.
      Den slags oplevelser får man bare ikke på en badeø med 90% mexicanere - som South Padre Island. Oh well…
      Vi spiste senere på en alt for dyr steak-restaurant. Lidt urutineret af os, men til gengæld hørte vi dejlig musik på “The White Elephant”.

Onsdag d. 12.7.

July 12, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Afslapning og hyggeshopping fik vi hele dagen til at gå med. Ingen bilkørsel eller store udflugter.
      Varmen var sindsyg (utroligt at der ikke går ild i alting), så det var meget godt at hotellet og aircon ligger midt på hovedgaden. Det er mere held end forstand, at vi var her. De tager 5.000 pr nat i højsæson. Bonnie og Clyde har engang boet på hotellet, og derfor er værelse 305 opkaldt efter dem. Bonnie glemte sin pistol, som er udstillet på værelset.
      Til aften starede vi på Pearls Saloon. Vi blev flot modtaget med håndtryk af ejerne og historier om det gamle sted. Buffalo Bill Cody byggede stedet til bar og bordel. Bygningen er med i en serie fra Netflix.
      Aftensmaden tog vi på verdens største honky tonk - Billy Bob’s Texas. Chefen danse linedance med de lokale (turisterne), og jeg drak øl imens. Det blev dog lidt for ungdommeligt og højrystet, så vi gik til nogle mindre steder med akustisk guitar og violin.
      Langt fra alt i Texas er fantastisk, men Fort Worth Stockyards har altså en fan i mig

Billi Bobs Western Flair

November 9, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

Am Nachmittag auf dem Weg nach Florida 😁 hielten wir in einer kleinen Western Stadt um ein wenig zu entspannen bevor der weite Weg weiter geht 😊
      Wir hielten in der Nähe von Dallas bei Fort Worth und besuchten dort eine rießiege Sporthalle, Tanzsall und Rodeo Arena 😅
      Neben Billiard konnte man an einem Spiel mit fast echten Waffen auf Enten schießen Jojo hat zwar um einiges gewonnen lag aber nur daran das Kerstin Waffe nicht richtig funktionierte und er nicht tauschen wollte 😂😂
      Am Abend fand ein Rodeo statt aber auf der einen Seite wussten wir nicht ob wir diese Tierquälerei unterstützen sollten und auf der anderen wollten wir weiter in den warmen Osten 🙈

River Oaks