United States
Santa Rosa

Here you’ll find travel reports about Santa Rosa. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Santa Rosa, Nm

February 4, 2017 in the United States

Moin, Moin,
    Heute ging es von Clovis NM nach Santa Rosa NM. Der Tag beinhaltete 41 km Radfahren, einen Abstecher zu Billy the Kids Grab in Fort Summer und einen Ausflug zum Blue Hole in Santa Rosa santarosabluehole.com/.
    Abendessen gabs dann bei Joseph http://josephsbarandgrill.com/
    Morgen mehr.

Route 66 - tredje del!

August 6, 2016 in the United States

Vi brugte god tid på hotellet fra morgenen af inden vi endnu en gang skulle køre hele dagen. Så kørte vi ellers videre mod Amarillo. Vi så lidt små byer langs den gamle route 66 og nåede så frem til Amarillo.

I Amarillo så vi stedet hvor de serverer en 72 oz steak (2000 g. I følge google), spiser man det hele får man måltidet gratis. Der er alligevel en del der har færdiggjort den. Den ligger med et hotel i gammel westernstil. Derefter kørte vi til et visitor center hvor en rar ansat kunne fortælle os hvad der var at se langs ruten indtil grænsen til New Mexico. Så vi tog et stop på en vej i Amarillo med cafeer og genbrugsbutikker, dette var en del af den oprindelige route 66. Her fik vi frokost.

Vi kørte videre mod grænsen, og fandt lige ved grænsen et visitor center for New Mexico, og holdte ind for at finde ud af hvad vi skulle se langs ruten i New Mexico. Så første stop var en by ikke så langt fra grænsen hvor de fleste af de gamle moteller, butikker og en enkelt tank var renoveret så det så ud som dengang route 66 var den mest direkte vej til Los Angeles fra Chicago. Så satte vi kurs mod Santa Rose hvor ville finde et sted at sove og få aftensmad. Der bar igen en by der havde sin storhed da route 66 var eneste vej til Los Angeles. En del af den er restaureret mens en anden del forfalder.

I morgen går turen mod Santa Fe og vi skal overnatte i Albuquerque. Så nu vil jeg sove inden en lang og spændene dag igen i morgen. Godnat! 😄😴😴

Tredje dag på Route 66 6/8

August 6, 2016 in the United States

Vi startede dagen med morgenmad på vores hyggelige motel også var vi på vejen omkring kl. 10. Målet for i dag var at nå til staten New Mexico og komme så tæt på byen Santa Fe så muligt.
    Vi nåede til Santa Rosa, som er halvanden times kørsel fra Santa Fe. Problemet er kun at vi tager meget længere om det med alt det vi skal se på vejen. Alle de gamle skilte, bygninger og restauranter som vi skal nå at se på vejen!

Fra Mclean kørte vi til Amarillo og så en del af Route 66, som lå inde i byen, hvor vi spiste på på Smokey Joes. Det var en hyggelig restaurant med både mexicansk og amerikansk. Jeg fik nachos og Louise fik en sandwich med kylling.

Efter Amarillo kørte vi til et punkt i byen Adrian, hvor man er halvvejs med Route 66. Der er lige præcis 1139 miles til enden i vest og enden i øst. Vi kom dog lige 5 minutter for sent til cafeen, hvor Louise skulle have haft et længe ventet stykke tærte! Vi så det dog på den positive side og konstaterede at så brugte vi da ikke tiden der 😊

Næste stop var statslinjen mellem Texas og New Mexico. Vi fik taget vores obligatoriske billede at stats skiltet. Samtidig så kom vi ind i en ny tidszone, så vi er nu 8 timer bagud. Det bliver sværere og sværere at komme i kontakt med jer hjemme i Danmark!

Næste stop var Tucumcari, hvor mange af de oprindelig skilte og moteller stadig blev brugt. Det var så hyggeligt. De havde restaureret mange af de gamle moteller.

Så stod den på Santa Rosa, hvor vi spiste på Joseph's, hvor vi fik kylling og kartoffelmos! Yay, det var ikke burgere! 😃 Det var en original Route 66 restaurant med skilte og billeder og det hele. En sjov ting var at menukortet var en avis med både historie om restauranten og retter.

Vi skulle finde et sted og sove. Vi havde ikke booket et sted, så vi var rundt og høre priser hos de forskellige, men vi tog Americans Best value inn som havde et tilbud i et blad med hotelkuponer. Det er et dejligt rum med tv, så vi ser lige nu wedding crashers.

Santa Rosa, سانتا روزا, سانتا روزا، نیومکزیکو, Санта Роса, 88435, Санта-Роса