United States
Seaside

Morgen in Monterey

October 3, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 10 °C

Kurz ein paar Eindrücke vom Hotel direkt am unendlichen Sandstrand. Morgenstimmung und das Meer.
      Danach gabs originally US Breakfast.
      Nun gehts dem Highway Nr1 folgend Richtung Süden, durch Big Sur bis Santa Monica.Read more

Santa Barbara.

September 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Efter en nat i bilen, måtte vi bruge det offentlige toilet til lige at få skiftet tøj og børstet tænder, inden vi kørte til Santa Barbara. Her tog vi først på Starbucks for at få lidt gratis wifi og frokost, jeg havde en mail der skulle sendes. Derefter handlede vi lidt snacks til strand turen og kørte herefter til stranden. Her brugte vi det meste af eftermiddagen på at ligge og få lidt sol og dyppe fødderne i havet. Da vi blev trætte af det kørte vi op til byen for at finde en H&M vi kunne finde en ny bikini underdel i. Vi fandt så ud af da vi kom derind at der var et stort farmers market. Så det gik vi igennem op til H&M, vi fik købt lidt vindruer, de var helt vildt gode. Da vi var færdige der, kørte vi ud for at finde aftensmad at tage med på stranden. Vi endte i et supermarked der havde en masse stegt kylling og salatbar. Så kørte vi tilbage til stranden og nød vores aftensmad, mens solen gik ned, det var så hyggeligt. Uheldigvis gik solen ned bag byen, så vi sad ikke og kunne kigge direkte på sol nedgangen. Men bare lyden og synet af havet er så dejligt! Da vi var færdige der og det var blevet koldt, kørte vi igen til Starbucks. Vi havde besluttet at sove i bilen igen, så diverse elektronik udstyr behøvede lidt strøm. Da de lukkede kørte vi til en rasteplads og skal sove her. I morgen venter en dag i den danske by Solvang, så godnat herfra!Read more

Solvang.

September 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Vi stod op og fik morgenmad, vi brugte bilen som bord. Derefter fik vi skiftet tøj og gjort os klar på det offentlige toilet, så gik turen ellers mod Solvang. Solvang er en by lavet af danskere, det var/er en dansk koloni. De holder stadig fast i en del af de danske traditioner, dansk jul, fastelavn, weinerbrød, rugbrød, rundstykker, æbelskiver og hvad det nu ellers er meget danskt. Dog er der kun få tilbage der kan snakke dansk, desværre. Der var en del skilte og menukort med dansk i eller på, det var meget sjovt. Vi kom ind i byen og fandt en parkeringsplads. Det er en ret lille by. Vi fandt først en butik der hed julehus, her var stort set alt der hører dansk jul til indenfor pyntning. De kunne så henvise os til et visitor kontor. På visitor kontoret forklarede hun os hvor hovedgaden lå og hvilke gader der i den forbindelse var værd at se. Desuden fortalte hun os at kirken var smuk, hvis man var til det og at der lå et museum, hvor vi nok godt kunne møde en eller to der kunne snakke lidt dansk. Vi gik ned langs gaderne, her var der en del danske bagere, tøj forretninger, slikbutikker, et hav af souvenir butikker, restauranter og en enkelt butik der kun førte danske mærker indenfor smykker, indretning og design. Her var blandt andet Pandora og Kaj Bøjesen. Vi fandt et bageri med rugbrød og de kunne så fortælle os hvor vi kunne få det bedste smørbrød. Så til frokost fik vi smørbrød på en resturant midt i Californien! Efter at have set gaderne med butikker gik vi ned til kirken. Den var ikke til at tage fejl af, midt i det hele stod en hvis kirke som man ser dem i Danmark. Det kunne næsten ikke blive mere danskt til du kom ind i den. Her hang der som i de danske kirker en båd i loftet med navn og hjemland som var Danmark og den flotte prædike stol i træ havde dansk gravering. Der var også de klassiske trætavler hvorpå der hang tal der angav hvilke samler der skulle synges. Videre derfra gik vi på museet, som i alle shopping gaderne var huset et bindingsværk. Huset var opført af en dansk mand og hans kone, og var af dem blevet givet som museum ved deres død. Her var der ægte dansk indretning fra en ældre tid i Danmark, der var endda udstillet en garder uniform, postmands uniform og den røde postkasse. Desuden var historien om hvordan Solvang blev til fortalt. Der var også lavet en lang film med børn og børnebørn af nogle af de danske tilflyttere til Solvang. Vi snakkede desuden med en super flink ældre dame ved navn Edel, som var fra Danmark, men født i Argentina og boet i USA i flere år. Vi besluttede os for at komme igen i morgen og få morgenmad. SÅ vi satte kurs mod et supermarked der skulle have lidt danske varer. Her fandt jeg pålægschokolade, det blev jeg nød til at have med, men pga. det varme vejr måtte jeg også lige købe to køleelementer til at holde det koldt.
      Vi havde egentlig besluttet os for at finde et hotel, i en by tæt ved Solvang men med lidt billigere hoteller, men så kørte vi forbi en camp ground. Her kørte vi ind og der var bad og toilet faciliteter så vi besluttede os for endnu en nat i bilen på en amerikansk camping plads. Vi kørte ind og fik fat i aftensmad og skumfiduser og pinde. Da vi kom tilbage fandt vi en plads, betalte, og fik lidt aftensmad. Så var det tid til skumfiduser som vi ville riste. Vi havde dog ikke rigtig noget brænde. Der var samlet en del tørt ”et-eller-andet-brændbart” i vores bålplads, charlotte fandt en ikke så brændt pind i en anden bålplads og så tænkte vi at det prøver vi da bare at sætte ild til. Det lykkedes ikke rigtig før vi fik lidt avispapir, så kom der fut i det. Så meget at Charlotte hoppede rundt med vandflasker og sjaskede vand efter hver en glød hun så. Ret underholdende, vi hygger os! Da der så kun var en lille smule gløder tilbage fik vi ristet lidt skumfiduser. Det var dog ret mørkt da bålet først gik ud, så vi gik i bilen for at snakke lidt og oplade telefoner ved computeren inden sengetid. Nu er det blevet lidt sent, så nu vil jeg sove, Godnat!

Seaside, سيسيدي, Сийсайд, سیساید، کالیفرنیا, सीसाइड, 93955, Сисайд, Сисајд, 海滨