United States

Sedona dag 1 - ochtend

April 22 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Vanochtend door het tijdsverschil al vroeg wakker. Het ontbijt in Phoenix was om te janken. Niet gedaan overigens.

Toen met de auto naar Sedona vertrokken.

De snelweg was spannend maar het ging beter dan gedacht! In 2 uur tijd eerst naar het Ranger Visitor Center gegaan, om een America The Beautifull pass te kopen. Omdat je overal voor parkeren en binnenkomst moet betalen.

Het eerste zicht op de rode bergen is adembenemend. Zo groots en spectaculair! Omdat ik zo vroeg was besloot ik gelijk maar een hike te doen. De vrouw van het Visitor center had er een aangeraden en die was erg leuk. Je kan hier foto's blijven maken. Heel bijzonder.

De trail eindigde bij een corridor van 2 bergen, die als een soort trechter de wind enorm versnellen. En dan is er precies een heuveltje waar je vol gebeukt wordt door de wind. Was mooi.

Toen naar het hotel gereden. De kamers waren nog niet schoon. Dus wat eten zoeken dan maar. Gevonden bij The Coffee Pot. Ik denk dat de naam slaat op de emmers waarin je je koffie krijgt. Wat eigenlijk ook nergens op slaat want je krijgt je eigen (volle) thermoskan koffie er naast.

Uiteindelijk een keus uit de 100 varianten omelet kunnen maken. En lekker gestruind in winkeltjes en galerietjes. Nu even een powernap!

die koffie mokken ook! 😅

Prachtig die bergen!

4/23/22Reply

Is dat ook de auto? Echt mooie plaatjes

Sedona dag 3 - ochtend

April 24 in the United States ⋅ 🌙 4 °C

Liggend aan het zwembad een nieuwe update. Vanochtend om vijf uur weg gelopen bij 'Jordan Trail-head' met als bestemming 'Seven Sacred Pools', om daar de zon op te zien komen. Het was behoorlijk frisjes.

Spannend om in het donker door het bos te lopen, helemaal na de alien verhalen van gister. Maar geen marsmannetjes te bekennen. Helemaal geen mannetjes eigenlijk. Of vrouwtjes.

Het licht was erg mooi op de bergen. Was wel een beetje verkleumd. Toen was het zeven uur en toen dacht ik tja, en nu.?

Met de auto richting centrum. Parkeerplaats gevonden en laat ik net parkeren bij een restaurant dat om 0730 open gaat. Toooppie!

Ik had ergens opgevangen dat de parkeerplaats bij een van de bergen dicht was en dat je er alleen met een shuttle bus kon komen. Maar dat die shuttle bus niet rijd op maandag, dinsdag of woensdag. Op naar de shuttle parkeerplaats om er nog een hike achteraan te plakken, Cathedral Rock. Hier is ook een energie vortex.

Dit was een mooie klim. Flink omhoog, smalle berg paadjes, prachtige vergezichten. En veel complimenten dat ik het op sandalen voor elkaar kreeg.

Ook leuk om diverse mensen op diverse manieren de berg op te zien gaan.

Toen met het busje weer een trail verder maar mijn water was op dus niet zo ver geweest.

Onderweg naar het hotel heimwee naar Sedonuts dus daar een goede chocolade donut gekocht. Over een farmers marker gedribbeld en nu even kijken hoe lang mijn witte huid de zon verdraagt. Met een beetje geluk droogt de zon ook de blaren op mijn hakken!

Zoom in en zoek 2 mensjes....

Ai blaren! Maar die uitzichten 🤩 fantastisch Rens

gaaf zeg, die bergen

4/25/22Reply

Sedona - dag 6

April 27 in the United States ⋅ ☀️ 10 °C

De dag begon vroeg, half vijf snachts ging de wekker. In het donker naar Mescal Trailhead gereden, omdat de Devils Bridge Trailhead alleen met een 4x4 te bereiken schijnt. Dit maakt de hike een keer zo lang, 45 min heen en 45 terug. Wel speciaal om in het donker te banjeren.

De trail was goed te doen en de omgeving, daar wen je niet snel aan. Veel bloemetjes staan op dit moment in bloei ook.

Het laatste stukje naar Devils Bridge was een klimmetje, maar eenmaal boven was het echt ongelooflijk gaaf. Het voordeel Van weglopen op een onmenselijke tijd is dat er weinig mensen zijn. De wachttijden waarover men online spreekt om op de 'Bridge' een foto te maken lopen op tijd wel een uur...

Maar toen ik boven kwam was het en niet druk en heel mooi om de zon op te zien komen. En grappig om de poses van de andere mensen te zien.

Ik hoorde wat mensen praten over 'the Birthing Cave'. Hier had ik Marissa ook over gehoord en ik was in de buurt van de trail waar deze grot verstopt scheen. Wil ik heen. Grot in, Indianen-gebed, wedergeboorte, grot uit. Dat idee. Even mee luisteren.

"Walk two miles on the trail. Two rocks on the ground, then a big tree and then you turn right from the path..."

Kan niet missen.

Op Google maps klopte deze omschrijving ook.

Ik de trail op. Ik bij de two rocks naar rechts. En het werd steiler en steiler. En ik had een rugzak op. En sandalen aan. En het werd steiler. En ik was bijna boven op een berg en ik stond letterlijk op het speldje van Google Maps. Maar ik stond op een berg en niet in een grot...

Maar het moet hier zijn misschien moet je wat moeite doen om er te komen, die wedergeboorte komt je niet aanwaaien natuurlijk. Ik met samen geknepen billen, bebloede benen, gladde sandalen op handen en voeten langs die bergwand.. Die wedergeboorte weet ik niet maar ben wel paar keer bijna dood gegaan.

Nee, dit wordt te gek, toch maar omkeren. Komt er ineens out of the nowhere (uit het niets) een stel op leeftijd doodleuk fris en fruitig aangelopen....

"Van welke kant ben je gekomen? Oh wij van de andere kant. Ja daar is inderdaad een grot, stuk lager, daar waren ze bezig met een ritueel geloof ik."

Gooodver de....

Dus toen via die kant naar beneden gegleden. Was ook geen pad te vinden. Op goed geluk beetje regen stroom paadjes gevolgd.

Hee grappig wat lopen daar nou weer voor mannetjes. Spleetologen of Spelonkolisten of hoe noem je die grotonderzoekers...

Even kijken wat ze aan het doen zijn. Eenmaal aangekomen bij deze drie zeer serieuze personen (want uniformen en helmen) zag ik dat ze met een drone een soort inham/natuurlijk afdakje in kaart aan het brengen waren. Leuk.

Maar goed, nu was ik dus aan de andere kant van de berg. Hele eind terug hiken (wat inmiddels sleppen geworden was)

Kom ik weer langs die Two Rocks, Big Tree... Ja ik moet gewoon nog een keer kijken. Weer die bergwand op. Weer top bereikt zonder tussenkomst van grot. Joh, verrek maar met je Geboortegrot!

Terug naar de auto, eerst maar even lekker een duik in het zwembad.

Na een uurtje afkoelen besloot ik naar CocoaTree te gaan, heel hip en heel gezond een broodje humus avocado eten.

Sta ik te wachten. Kijk ik om me heen. Zie ik aan de muur een inmense foto van dat klote-afdakje waar die Spelonkolisten in zaten hangen!

"Is dat de Beurtingkeef?"

"Oh my God yes, it is gorgeous but it's so hard to find!"

"Yes that can you well say!"

In de binnentuin alles even laten bezinken, terwijl er iemand op een didgeridoo gemaakt van algave-bast een muzakje speelde.

Het was 1300 dus ik dacht mwoa, kan er nog wel een excursie aan vast plakken. Marissa had me verteld over Grasshopper Point en omdat haar vorige tip zo goed uitpakte besloot ik de Volkswagen Jetta daar heen te sturen.

Aldaar aangekomen reed ik de parkeerplaats, reed langs het ticket loket, want ik had immers een America The Beautifull pas. De verbaasde "HEY!" uit het raampje deed mij twijfelen of deze hier wel geldig was. Toch maar even de auto in 'R' van zuRuck gezet. Negen dollar entree, helaas.

Het voordeel van deze entree en het feit dat Grasshopper wat verder weg ligt is dat er niet veel mensen zijn. En dat is, voor die mensen die er niet heen gaan, best zonde.

Grasshopper Point ligt aan de beek die uiteindelijk door Sedona stroomt. Dit koude bronwater stroomt stevig en hier en daar zijn watervalletjes. Je kan hier het water in.

Ik vond een fijn plekje waar ik het water in kon en vervolgens op de warme stenen kon opwarmen.

Op mijn opwarmsteen was ik getuige van iets spectaculairs. Een black hawk landde op een tak zo'n 10 meter van mij vandaan. Op een gegeven moment schrok ie dacht ik, hij keek nog een keer en vloog naar de rand van de beek. Vliegt ie weg, heeft ie gewoon een slang te pakken! Vet!

Paar keer het water in geweest. Na de laatste keer opwarmen op de steen komt er ineens in volle vaart een klein groen vogeltje langs scheuren. Kolibrie.

Toen ben ik naar de auto gegaan, dit was te veel voor 1 dag.

Maar op de terugweg kwam ik door Uptown Sedona en ik had afgesproken met mijzelf: Als ik er een lege gratis parkeer plek kan vinden dribbel ik rond. Dus dat heb ik lekker gedaan. Souvenirs kopen. Hamburgertje klappen.

Nu zit ik bij het zwembad en ga ik zo eerst maar wat ademhalingstechniek doen want dit was wel heel veel voor 1 dag...

Morgen naar Jerome, heb iets anders voor de weg naar Williams gevonden namelijk!

haha wat een verhaal! toch een paar keer de wedergeboorte! en een supermooi plaatje op die brug! 😍

4/28/22Reply

wow Rens wat een avontuur zeg! respect voor je doorzettingsvermogen.

4/28/22Reply

hahaha keerl.. wel mooie plaatjes weer!

NY ✈️ Phoenix 🚘 Sedona

July 24 in the United States ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag was transit day.
      Eerst snel ontbijten in het hotel, daarna de taxi in, om naar de luchthaven te gaan. Na een klein uur vertraging gingen we de lucht in voor 5u. En we werden verrast door een persoonlijke welkomstgroet!
      Het was lang wachten op de bagage, maar we klagen niet want, jawel, alle 4 de bagages zijn weer toegekomen 😉
      Daarna minivan uitgekozen, die een halfuur later vol zat met spullen van de Walmart, en dan richting Sedona. In het begin stonden honderden cactussen in 'the picture'. Naarmate we het hotel naderden, verschenen de rode rotsen.
      Na eventjes rusten aan het zwembad begon het te regenen, dus hebben we maar in het 1ste restaurant/take away die we tegenkwamen iets gegeten.

leuk hé Lana 😃😃

terug naar de natuur

zo mooi !

7/25/22Reply

Leuk hè in de mooie natuur...

7/26/22Reply

September 27, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 24 °C

Kurz vor Sedona haben wir dann noch einmal an einem Viewpoint mit Wanderparkplatz angehalten um die tolle Aussicht zu genießen 😊

Wir konnten mal wieder nicht anders und sind ein kurzes Stück vom Trail gelaufen. 😅

Schon wieder so eine wunderschöne Landschaft 😍
      Links und rechts vom sandigen Wanderweg Kakteen und grün, dahinter die Felsen und hin und wieder sieht man den Oak Creek 😍 einfach ein Genuss ☺️

Da wir heute auch noch ein bisschen etwas von Sedona bei Tageslicht sehen wollten sind wir den Trail dann nicht bis zum Ende gegangen 😅

In Sedona bleiben wir 2 Nächte ☺️
      Sedona ist eine Wüstenstadt in Arizona und liegt zwischen roten Felskuppen und steilen Canyonwänden.

Anscheinend soll es hier Plätze geben, die besondere positive Energie von der Erde ausstrahlen.

Diese Plätze werden wir morgen suchen.
      Die Energie brauchen wir nach unserem Urlaub vermutlich mehr als dringend um wieder in die Arbeit und den Alltag zu finden 😂😂😂

Wow, das is mal ein krasses Bild 😱😱

Geil gell ☺️ hat Paps gemacht

Paaaps 😎 Jetzt haben wir wohl zwei Fototalente in der Familie 🤓

Sedona dag 2

April 23 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag ben ik met het toeristen busje door Sedona gereden. De tour begon om 10:00, ik was er op tijd dus eerst bij Sedonuts een kop koffie. Ga zeker eens terug voor de donuts want de drukte aldaar suggereert dat ze iets goed doen!

Eerste stop: Chapel of the Holy Cross. Indrukwekkend gebouw(tje). Leuk verhaal over de bouw en over de stichters van Sedona. Sedona is vernoemd naar een mevrouw. Zie standbeeld.

Tweede stop was Tlaquepaque. Een soort Batavia stad maar dan met galerijtjes, creabea's en... Windculpturen. Erg leuk.

Daarna zijn we naar Uptown Sedona gegaan om te lunchen. Het is de hoofdstraat en de concentratie souvenirwinkels is enorm... Beetje overprikkeld.

Na de lunch zijn we naar de Airport Mesa geweest, waar ik gister ook was. Leuke uitleg wel. De gids is van de aliens dus had wat griezelverhalen...

Toen gingen we naar de Stuppa, daar is ook een energie vortex. Veel mediterende mensen en een Indianen zonnewiel. Mooie uitleg hier over, over jaargetijde en getijde in het leben.

Afsluitend naar het standbeeld van Sedona geweest.

Op de heenweg kwamen we langs een braderie. De gids wilde mij en twee andere na onze (gulle) fooi wel daar afzetten.

Er stond een man die op een of andere manier het zenuwstelsel van de prickley pear kan abstraheren. Zag er uit als een menselijk zenuwstelsel. En daar had ie dan weer een kaleidascoop van gemaakt. Dat dus.

Tlaqeupaque was zo leuk dat ik besloot terug daar heen te rijden om wat te eten. Fish n chips. En een afspraak gemaakt voor een aura foto maandag.

Ik drink nu een kop koffie in de bar bij het hotel. Morgen wil ik naar de zonsopgang kijken. Dat betekend om 5 uur er uit. Vroeg de mand in!

Heel erg mooi weer! Luca vindt de dinosaurus heel erg mooi! kusjes van de Pirk

4/24/22Reply

Flinke dag! benieuwd naar de zonsopgang..

🤩

4/24/22Reply

mooi! dat zonnenwiel! voor mij een van de belangrijkste symbolen 🥰

Jeep tour and dinner

November 22, 2021 in the United States ⋅ ☀️ 70 °F

Had a fun doing off roading on a jeep going to diamondback gulch ... Kids loved the bumpy ride. Did dinner at cowboy club - food was really good. Tried (prickly pear) cactus fries and peach cobbler ... Then ice cream--- prickly pear flavor n vanilla, and back to hotelRead more

Devil‘s Bridge ⛰

May 26 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

Heute ging es weiter nach Sedona in Arizona. Wir haben die Devils Bridge erklommen, was bei 36 Grad wirklich super Hot & anstrengend war. 🥵 Die Empfehlung war eine Gallone Wasser pro Person für den Hike. 💦☀️Read more

Kaplica w skale

August 26 in the United States ⋅ 🌙 23 °C

Kaplica Świętego Krzyża w Sedonie (Arizona) Wykuta skalę, od lat 50 tych najbardziej charakterystyczny Kościół w szeroko pojętej okolicy. I widoczny z daleka (vide powiększenie pierwszego zdjęcia), przyjechaliśmy jednak za późno żeby zobaczyć ja z bliska.
      Zresztą miejscowość też dość charakterystyczną w jednym z rankingów uznana za najładniejszą z miejscowości w USA
      Podobno swoje domki mają lub mieli tu Nick Cage, Johnny Depp, Madonna.
      Dodatkowo miejsce conajmniej dwóch vortexow (miejsce kumulowania energii kosmosu ;) kultowe miejsca dla wyznawców New Age oraz miejsce częstych ładowań UFO ;)
      Na koniec dodam ze jest to też jedyne miejsce na świecie gdzie logo Mac Donalda nie jest żółte tylko turkusowe.

April 19 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Un premier contact avec les canyons aux couleurs chaudes… au beau milieu d’une jolie forêt!
      Très belle découverte avec de nombreuses randonnées possibles.
      Découverte également du Boondocking, ou comment faire du camping gratuitement sur les zones autorisées par le Bureau of Land management (BLM)Read more

Sedona, سيدونا, Седона, سدونا، آریزونا, Սեդոնա, SDX, セドナ, सेडोना, 86336, 塞多纳