United States
Spanish Valley

Archie Day

November 1, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 16 °C

Danach wandern wir den "Devil ́s Garden Trailhead". Anstrengend, aber unbedingt empfehlenswert 👍😊

Zunächst finden wir den "Pine Tree Arch" und den Tunnel Arch". 👍👍

Und dann befindet er sich direkt vor uns: der "Landscape Arch". So riesig, so wunderschön 👍😊Read more

Moab

October 29, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 7 °C

Es gibt keine Schienen, keinen Bahnhof, kein Haus in der Nähe. Also, was macht die Lokomotive hier??🤔🤭😟😊

Dann erreichten wir Moab, zum dritten Mal in unserem Leben. Und wieder zog schon die Anfahrt einem die Schuhe aus. Auf der einen Seite die schneebedeckten Berge, auf der anderen Seite die faszinierenden roten Felsen. Unbeschreiblich🤭😊Read more

Archie Day

November 1, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 16 °C

Einige Impressionen von unterwegs🤭
      Noch ein paar Arches?? Gerne!🤭😊Total erschöpft, aber glücklich und mit Tränen in den Augen verließen wir diesen umwerfenden Nationalpark. Ein weiterer unvergesslicher Tag geht zu Ende🤭😊😪👍Read more

Gemini Bridges

October 31, 2022 in the United States ⋅ 🌙 9 °C

Wir erreichen das Terrain der "Gemini Bridges". Es lohnt sich auf jeden Fall, ein wenig Zeit für dieses Gebiet einzuplanen. Auch wenn von oben die Brücken nicht ganz so imposant in Erscheinung treten, gibt es schöne Aussichten. 👍🤭😊

Es stimmt uns traurig, daß wir schon morgen unseren letzten Tag hier in Moab haben. Wir werden natürlich noch einen unserer Lieblinge unter den National Parks, den "Arches NP", besuchen. Immer wieder ein absolutes Highlight👍👍

Übrigens, heute ist Halloween. Da spielen viele Amerikaner verrückt 🥴🤔🤭

Monti-La Salle Mountain-Loop

October 31, 2022 in the United States ⋅ 🌙 9 °C

Unser heutiger Tagesordnungspunkt ist der Monti-La Salle Mountain-Loop. Eine weitere Traumstraße, die zunächst in die schneebedeckten Berge und weiter in das "Castle Valley" führt. Kaum einer scheint diese wunderschöne Strecke zu kennen👍😊

Natürlich ließen wir uns viel Zeit und legten immer wieder eine ausgiebige Pause ein. Bei dieser Aussicht.....👍👍

Ganz zufällig begegneten wir noch dem ältesten Baum Utah's.🤭🤔😊

Grandstaff Canyon

October 30, 2022 in the United States ⋅ 🌙 9 °C

Der Grandstaff Canyon ist eine schöne Sandsteinschlucht, in die wir heute auf dem etwa 8,5 km langen Grandstaff Canyon Trailhead wandern. Wir möchten unbedingt den Morning Glory Arch erreichen, die mit 74 m Spannweite sechstgrößte natürliche Brücke in den USA. An
      Immer wieder müssen wir einen kleinen Bach überschreiten. Aber auch sonst war der Weg nicht einfach zu laufen.

Auf dem Weg nach Moab

October 29, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 8 °C

Guten Morgen. Heute haben wir ca. 450 km zu überbrücken. Unser Ziel ist Moab. Dieses Städtchen ist der Ausgangspunkt für einige der bekanntesten Nationalparks. Aber erst einmal müssen wir dorthin. Gehen wir's an

Wir verbrachten heute Stunden im "Autokino". Wieder zeigte sich Colorado von seiner besten Seite. Die Leinwand wechselte von einem schönen Landschaftsbild zu einem noch schöneren.👍😊

Moab

June 7, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Auf der Suche nach einem Campground sind wir gefühlt 5 mal durch Moab hin und her gefahren. Schließlich haben wir noch eine schöne Site für heute Nacht bekommen. Morgen müssen wir leider innerhalb des Platzes umziehen, aber Hauptsache ist, dass wir noch einen Platz abbekommen haben. Selbst Schuld, wer fährt auch ohne Reservierung am Wochenende nach Moab.Read more

Majesteus Moab

October 11, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag werden we uitgerust wakker voor onze volle dag in Moab.
      Voor wie het niet kent: Moab is een stadje wat echt een beetje afgelegen ligt, en daarom wordt het nog niet altijd opgenomen in het standaard rondje, Maar deze stad is wel de toegangspoort tot 2 van de Great Five (de 5 grote National Parks van de staat Utah)
      Hier kun je Arches N.P. bezoeken maar ook Canyonlands N.P. Bovendien is dit een beetje een avonturen plek, want hier kun je raften, abseilen, mountainbiken, hiken, offraod rijden en ga zo maar door. Veel te zien en te doen in moab dus!

Het stadje zelf stelt niet heel veel voor, het is een lange straat met wat winkels en restaurants en hotels, maar met een knusse artistieke sfeer.
      Geen Walmart hier!! Aanvankelijk tot onze teleurstelling, maar inmiddels denk ik dat dit een deel van de charme van Moab is :-)

We moesten vroeg uit de veren want om 7 uur werden we opgehaald voor een Tag A Long Tour, waarbij we met jeeps nog een andere kant van Moab gingen ontdekken: de regio is namelijk ook bekend vanwege Dinosaurussporen en opgravingen, en vanwege een rijk verleden van inheemse stammen en volkeren die hier leefden.

We gingen met de jeep naar een plek waar je de dinobotten nog in de rotsen kon zien zitten, hoe uniek! En op een andere plek zagen we uitgegraven dino-sporen. De kids zouden het hier geweldig vinden!
      Daarna liet de gids ons een stukje zweten door met de jeep lekker off-road te rijden en heen en weer te schudden! En we bezochtend diverse plekken waar de Inheemse stammen vroeger woonden en leefden, o.a. nog te zien aan verschillende Petroglyphen (rotstekeningen)

Na deze tour hadden we de middag vrij, en we groep splitste zich op Met zijn vijven besloten wij op naar Arches N.P. te gaan en daar een van de 2 moeilijkste trails te gaan lopen, op zoek naar Delicate Arch.
      Ach, een trail van 5 kilometer, met een verhoging van in totaal 150 meter; hoe moeilijk kan dat zijn?
      HEEL MOEILIJK< kan ik je vertellen! Niet alleen ging het pittig omhoog, maar we moesten echt over rotsen klauteren en langs afgronden lopen om ne een dik uur bij de plek van bestemming aan te komen. Ik heb weer verschillende malen gedacht: waarom doe ik dit nu ook alweer? Ik ga terug!
      Maar ik zette door, en de beloning was adembenemend....

Delicate Arch.... ik kan het niet omschrijven, maar het is een bizar Lord of the Rings achtig landschap met veel wind, bergen, allerlei kleuren en bizarre rotsen en dan die rode enorme boog... Ik kan niet omschrijven hoe nietig je dan bent!
      Na de foto's mochten we op de terugweg gelukkig naar beneden, dus dat ging een stuk sneller!!!
      Ook deze wandeling was weer een pittige overwinning op mezelf, maar ik weet inmiddels dat de trails hier de moeite lonen en dat heb ik er raag voor over. En stiekem sta ik dan altijd , boven op de top, stil bij het feit dat ik dit al die jaren geleden nooit had gekun,en en nu wel. Pure winst.

Na dit indrukwekkende bezoek hebben we boodschappen gedaan om met zijn allen op de campsite een heerlijke BBQ te maken. Dat hebben we gaadn, met veel plezier, lekker eten, leuk gezelschap en heerlijke wijn en Coronaatje.Ik En nu brandt het kampvuur nog steeds en ziten we samen te genieten van de muziek en een fijne avond onder de sterren.
      Morgen trekken we verder, naar Monument Valley. Ik kan niet wachten om te zien hoe dat gaat zijn. Kan het nog mooier, nog leuker? Ik kan het me niet voorstellen, maar tot nu toe is elke dag een belevenis!

Roadtrip: Scenic Byway en American Pie!

October 11, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Gisterenochtend begon de dag met om 6 uur opstaan en de camper loskoppelen, zodat we op tijd waren voor de zonsopkomst bij Bryce Canyon. Daar kan ik kort over zijn: wat een spectaculair gezicht was dat! Het maakte dat ik me weer enorm nietig voelde, en de aanblik van de zon die (al miljoenen jaren) over de Canyon op kwam, verwarmde mijn hart.
      Dat was maar goed ook, want het had gevroren in Bryce en ik had die nacht amper geslapen! Ook bij zonsopkomst was het nog erg koud, dus daarna namen Marjolein en ik onze BHM mee naar Ruby's Inn voor een warm ontbijtje: een heerlijke pancake met maple syrup.

Daarna was het tijd voor onze Roadtrip, want we moesten helemaal van Bryce naar Moab rijden, een behoorlijk lange rit. Gelukkig ging het grootste gedeelte daarvan via Highway 12, de Scenic Byway. Die weg doet zijn naam alle eer aan, want ik heb nog nooit zo veel verschillende magnifieke landschappen achter elkaar gezien:
      achter de ene bocht leek je op Mars te rijden, na de volgende heuvel kwam je op de maan terecht, en om het hoekje lag een berg bezaaid met bomen in alle mogelijke herfstkleuren; de Oeh en Ah's waren weer niet van de lucht en we genoten enorm van deze rit.

Halverwege kwamen we langs Capitol Reef National Park, een ondergeschoven kindje van de parken. ook hier weer een uniek landschap wat wel buitenaards leek. Het was mooi tijd voor een stop, dus we hebben ons eerst in het visitor Centre voor laten lichten over de geologische geschiedenis van dit stuk natuurgeweld.

Bij Capitol Reef loopt een rivier. De mormonen hebben daar lang geleden een kleine gemeenschap gesetteld, met een schooltje, een sid e.d. En omdat er toevallig een erg vruchtbare combinatie van grond en rivier was, konden ze daar fruitboomgaarden kweken. Het dorpje werd Fruita genaamd (toepasselijk). In 1969 gingen de mormonen weg, maar in Fruita kun je nog steeds de gebouwtjes bezichtigen en gratis fruit plukken in de boomgaarden! En volgende de Lonely Planet MOEST je daar beslist de pie (taart) proeven en de jams en conserven van eigen bodem.
      Zo gezegd, zo gedaan, we hebben op een picnicbankje onder de fruitbomen in de zon genoten van heerlijke all american pies: een met aardbei-rabarber en een pumpkin pie; allebei inderdaad overheerlijk!

Na deze verfrissende en erg leuke stop, zijn we doorgereden naar Moab. En dat duurdee....en dat duurde.... Uiteindelijk kwamen we tegen 5 uur pas in Moab aan (we waren om 9 uur vertrokken uit Bryce) dus het was met recht een lange rijdag.

We kamperen hier op het Moab Rim RV park. Nadat we geinstalleerd waren en ons een beetje hadden opgefrist, werden we opgehaald voor een etentje bij de Sunset Grill, met afstand het beste en leukst gelegen restaurant van Moab! Het ligt op een berg en het was vroeger een huis van een man die uranium in de grond ontdekte en die zo Moab op de kaart heeft gezet. Het restaurant is nog steeds in die stijl en is dus half museum, half restaurant. Bovendien ligt het boven op een heuvel, waardoor het uitzicht spectaculair te noemen is! En niet alleen dat: Het eten was er ook nog eens spectaculair!
      We waren hier op uitnodiging van de Utah/Moab toerist council, en we werden getrakteerd op een heerlij drie gangen diner van hoge kwaliteit. Alles huisgemaakt en met zoveel liefde en kennis bereid....steak die smolt in je mond. En de chocolade souffle? Die kon alleen maar omschreven worden als Death by Chocolate, volgens Marjolein.

Na deze copieuze maaltijd werden we met de shuttle weer naar onze campsite gebracht waar we allemaal met volle buikjes en zeer tevreden in slaap vielen. Eindelijk heb ik een hele nacht heerlijk. doorgeslapen! Ik begin aan het camper-bedje te wennen :-)

Wat we vandaag weer allemaal hebben gedaan, beschrijf ik zometeen in de volgende blog!

Spanish Valley