United States
Thorne Museum and Studio

Bryce Canyon - Escalante-Pass- Vernal

June 24, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Der erste Teil der Route war richtig schön durch viel Wald und über den frisch geteerten Escalante- Pass, da machten wir nach 120 km eine Frühstückspause am Burr Trail Cafe. Danach hatten wir noch ca. 100 km eine interesante Gegend. Die restlichen ca. 300 km verliefen auf eher langweiligen, geraden Straße bis zu unserem Hotel Days Inn in Vernal.

Heute wurden wir auch erstmals mit den etwas schärferen Alkohol-Gesetzen in Utah konfrontiert.
      Hier dürfen Restaurants nur zum Essen Bier ausschenken (bis max. 4 % Alc). Bars dürfen aus Fässern nur bis 3,2-prozentigen Alc ausschenken und Flaschenbier nur bis 4-prozentigen Alkohol wenn sie eine Liquor-Licence haben.
      Das alles war aber im Fall der Pizzeria in der wir jetzt zum Abendessen saßen wurscht, denn die liegt im Umkreis von 2 Meilen einer Schule- und da gibts gar nix.
      Dafür hat uns die Wirtin nicht nur als ihre "German Friends" in Facebook gepostet, sondern auch noch eine extra dicke Pizza für uns ausgegeben.

Vernal

September 15, 2002 in the United States ⋅ 20 °C

Ons motel was volzet, grootdeels met jagers. Grote 4x4 trucks vol slijk en ruwe mannen in jeans en geruit hemd. Omstreeks 5u bij dageraad vertrok de een na de ander, wij hoorden het starten van de trucks.
      Wij waren iets later en om 9u vertrokken we met onze compact car. Ons doel was het Dinosaur Nat. Monument. Om 10u waren we aan de ingang, daarna was er een 50 km lange scenic drive tot aan Harpers Corner trail waar we om 11,40u aan begonnen. Dit 3 km lange pad leidde ons naar de samenloop van Yampa en Green River. Van moderate dus gemiddelde mogelijkheid maar voorzichtigheid geboden, op deze hoogte (2300 m) is men vlugger moe, eten en water moet je dus meenemen! Om 13,20u waren we terug, niet te moe maar wel voldaan en onze inspanning was de moeite waard geweest. In het park zagen we veel sagebrush, naast de geasfalteerde wegen rabbitbrush dat nu volop bloeit, juniper en pinyon pine allemaal woestijn planten.
      Nu nog 18 mijl verder naar de opgravingsplaats & museum: de quarry.
      Het grootse deel werd opgegraven tussen 1909 en 1950, de volledige skeletten zijn verdeeld over verschillende Amerikaanse musea. De tentoonstelling gaf de omgeving weer en hoe de beenderen gevonden werden. Een duidelijke info over de vermoedelijke gebeurtenissen 100.000 j geleden en hoe de grondlagen evolueerden tot op heden zodat de beenderen terug boven kwamen.
      Toen we buiten kwamen was het sluitingstijd.
      Nu zijn we in Utah, niet onze favoriete staat. Er wordt geen bier geschonken, om 18u is alles gesloten zeker op zondag is er niets open. Na de check-in nog een wandeling door Vernal Main street, window shopping uit noodzaak. Gelukkig nog een teahouse gevonden waar we een bagel konden eten en een lekkere koffie.
      Onze voorzorgen waren genomen en met een zelf gekoelde Coors en wat nootjes gezellig naar Discovery Chanel gekeken.
      P.S. we zagen een arend opstijgen vanop 10m afstand: indrukwekkend!

Thorne Museum and Studio