United States
Tollbridge Park

Dag 86, Washington

July 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Ik wijk vandaag af van de officiële PCT en neem een alternatieve route naar Cascade Locks. Het laatste dorp in Oregon, praktisch op de grens met Washington.

De alternatieve route, eagle creek canyon, volgt een canyon met verschillende watervallen. Deels van het pad is uitgehakt in de bergwand. Het klinkt wel erg interessant, en zoals ik me heb laten vertellen mag ik dit niet missen.

Ik heb de lange route gekozen, ik had gisteren al een stuk kunnen afsnijden maar zo rollen wij niet 😉. Betekend wel dat ik vanochtend ongeveer 15km moet lopen voordat het ergens op begint te lijken. De watervallen zijn leuk, er is één waar een tunnel in de berg gemaakt is waardoor je onder de waterval door loopt. Nadeel van dit pad is dat het enorm populair is, ik ben tot nu toe nog niet zoveel mensen tegengekomen op één dag.

Aan het eind van het pad kom ik op de harde weg die me in Cascade Locks brengt. Ik zie de brug die ik straks zal nemen, bridge of the gods, halverwege de brug is de grens tussen Oregon en Washington in het midden van de Columbia rivier. Het geeft me een brok in mijn keel, niet lang meer en ik loop de laatste staat in.

Eerst nog even lunchen en een supermarkt bezoek. Ik loop ook nog even richting het park, niet omdat ik zo benieuwd ben hoe dat is maar omdat er een openbaar toilet is 😜. Ik spendeer drie uurtjes in het dorp voordat ik mijn biezen weer pak.

Ik loop richting de brug en probeer hem over te steken. Er is geen baan voor wandelaars en heel breed is hij niet. Twee autos en mijzelf past net, de wind raast ook lekker hard over de brug, ik houd me voor de zekerheid maar vast aan de railing zodat ik niet te ver de weg opgeblazen word.

De brug is het laagste punt op de PCT, iets van 25m boven zeeniveau (ik heb het niet opgezocht, ik kan er iets naast zitten). Dat betekent maar één ding, we gaan weer hard klimmen. Gelukkig is het niet heel warm, waar ik wel wat bang voor was op deze (gebrek aan) hoogte.

In Washington zou een regenwoud moeten zijn, nou weet ik niet precies waar, maar dit lijkt er wel op. Veel bomen bedekt met mos, veel lage begroeiing, varens, poison oak en wat voor troep nog meer. Het enige wat ontbreekt is regen, laten we dat aub zo houden.

Ik klim vandaag tot iets van 1100m om daarna weer wat te dalen tot aan mijn kampeerplek. Ik heb de topografie voor morgen even bekeken, daar valt de klim van vandaag bij in het niet. Dat word weer leuk 👍.

Oregon, meer Oregone. Ok, heel slecht maar ik vind hem leuk.

👋👋

Tollbridge Park