United States
Trinity County

California Route 36

May 4, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

What a road!!! It was recomended to me by the hostel owner in LA and although its in completely the wrong direction i thought id try it out and it was sooooooo good!!! 2000 corners across 140 miles, it literally is just corner after corner after corner. Although I was inappropriately clothed in all my winter gear in preparation for the climb to 5000ft... the temperature remained a steady 32 degrees the whole day and I remained a steady level of sweaty and dehydrated the whole day.

I didn't get many photos of the road as it was kind of ruining the fun of riding it to keep stopping and taking photos.

Dag 70, Welcome to the Matrix

July 7, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 9 °C

In de ochtend loop ik de Trinity Alps Wilderness in, waar ben ik? De alpen? Trinity? Welcome to the Matrix 🤯😜. Dat is wat ik dacht toen ik het bord zag, jep, levendige fantasie.

Initieel is het een bos zoals zoveel voorgaande stukken (met het lichtgroene mos op de bomen, nog meer Matrix 😉). Eenmaal uit het bos geklommen toont dit park zijn ware schoonheid. Het is geen groot park, maar zolang je maar boven de boomgrens bent is het puur genieten. Het laatste deel is ook afgebrand, zonde. Ik heb nu het voordeel van de regen van afgelopen dagen. Het as waait nu in ieder geval niet op met elke stap die ik zet.

Als ik het park uit klim richting de weg ontmoet ik Ian, hij werkt voor de PCTA. De associatie rond de PCT, we praten wat en ik kan het niet laten om te vragen wie het in godsnaam verzonnen heeft om zuidwaarts te lopen (ook in een leven zonder zorgen zijn er irritaties 😉). Hij vertelt me dat de bergen waar we ons nu in bevinden veel mooier zijn dan die als we een rechte lijn naar het noorden aan hadden gehouden en er is hier veel water beschikbaar wat op de rechte route niet het geval zou zijn. Prima argumenten, maar ik geef toch even mijn mening over hoe ik het graag zou zien. Zodra we Mount Shasta noordwaarts in het vizier hebben gaan we er recht op af en er overheen. Hij lijkt niet echt onder de indruk, we zullen zien of het pad ooit veranderd 😜.

Ian vertelt me dat ik de Russians in ga, veel graniet. En dat is zacht uitgedrukt. Het duurt even maar dan word ik ook omringd door enorme granieten gestaltes 😍.

Ik eindig mij dag in de Russians, blijkbaar op een plaats waar een hert ook zijn huisvesting heeft. Ze (ik denk dat het een vrouwtje is) is er als ik aankom en komt later nog even kijken of alles goed gaat. Vriendelijk hoor.

Inmiddels ga ik weer noordwaarts, na 56km lopen vandaag bevind ik me op ongeveer dezelfde breedtegraad dan de dag ervoor 🤦‍♂️. Dit is mijn laatste klaagzang over de verkeerde kant op lopen, beloofd.

Dag 69, Oh Shasta

July 6, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 8 °C

De dag begint erg frisjes, waar het enkele dagen terug nog op een hittegolf leek twijfel ik nu of ik mijn handschoenen uit mijn tas moet halen. Het weer gaat letterlijk alle kanten op.

Ik heb nog een restantje van de klim van gisteren over, daarna is het pad vrijwel vlak voor de rest van de dag. Het restantje blijkt nog bijna vier uur te zijn, het is niet stijl maar wel continu omhoog. Met hoogte komen ook de uitzichten, dus mij hoor je niet klagen.

De omgeving varieert veel vandaag, rotsen in allerlei kleuren wisselen zich af met korte stuk bos met her en der een meer. Een overdosis aan uitzichten valt mij weer ten deel, het is minder spectaculair dan wat ik reeds achter me heb, maar ik geniet er niet minder van. Zelfs Mount Shasta prijkt enkele keren met zijn besneeuwde top boven de overige bergen uit, het is alweer enkele dagen terug dat ik die gezien heb. En vandaag is misschien wel de laatste keer de trip, misschien dat we elkaar in de toekomst nog eens treffen 😉.

Het pad maakt wat rare kronkels vandaag, waar we zelfs een zuidwestelijke koers varen. Ik kan de redenen daarvoor niet volgen, maar zo lang ze mij door een dergelijk berggebied leiden maak ik er nu geen woorden meer aan vuil 😉.

Ik heb niet vooruit gekeken wat morgen op het programma staat, ik laat me verrassen.

Dag 68, Dunsmuir

July 5, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

Ik word wakker van de regen in de ochtend, in het vagevuur tussen slapen en ontwaken, die staat dat je wel waarneemt maar niet helemaal bewust bent (vertel me aub niet dat ik enige ben die zich daarin kan bevinden) besluit ik om op te ruimen als het wat minder regent.

Opeens realiseer ik me dat ik de bus moet halen bij de weg die met de PCT kruist. De bus gaat drie maal per dag, die kan ik dus niet missen. Ik ruim snel op en in een rotvaart ga ik richting de weg, dit moet wel de snelste 10km zijn die ik afgelegd heb deze trip. Ruim op tijd ben ik er en nog voordat de bus kan komen word me al een lift aangeboden naar het dorp, Dunsmuir.

🎵 Dunsmuir, dit is nu die lekkere dansplaat
      Sjans maar, ook als je zeker helemaal geen kans maakt
      Sjans maar en Dunsmuir, want dit is nu die lekkere dansplaat 🎵 Je moet het misschien even zingen, in mijn hoofd klinkt het lang niet slecht.

Ik heb gemerkt dat ik afgelopen dagen wat motivatie aan het verliezen ben en heb veel nagedacht hoe ik het moraal weer wat kan opkrikken. Het kan puur zijn dat de (afgebrande) bossen me niet veel deden maar ik heb het idee dat er meer speelde. Misschien komt de sleur er wat in, ik ben al een hele tijd onderweg. Ik dacht terug aan mijn dag met de gratis bier missie. Dat was een erg leuke dag, dat is wellicht wat ik nodig heb. Kleinere doelen, Canada is te groot, te ver weg, in een dag kan ik daar geen verschil in maken.

Dus wat ik bedacht heb is een lang stuk waar ik niet van het pad af ga om eten aan te vullen. Ik bestudeer even mijn opties en Ashland is 350km van Dunsmuir, met mijn huidige tempo moet dat lukken in zeven dagen. Ik maak er zes en een half van, als ik vandaag start. Ik moet het tempo iets opvoeren maar ik heb er vertrouwen in dat dat lukt. Ik sla een dorp over, er is een backup optie als ik die nodig heb.

In Dunsmuir haal ik eerst even een ontbijtje, haal voor zeven dagen eten plus wat snacks voor in het dorp. Nu op zoek naar een plaats waar ik mijn power bank kan laden. De bieb wordt me aangeraden maar die is gesloten, in FarOut zie ik dat er enkele stopcontacten tegenover een restaurant, daar maar heen dan. De power bank was bijna leeg, hij heeft meer dan vier uur nodig om op te laden. Dan maar wat rondhangen, ouwehoeren, eten en nog wat meer eten.

Om 13.15 ben ik terug op het pad en mijn tas is meer dan twee maal zo zwaar dan vanmorgen. Is dit wel een goed idee…

Direct vanuit Dunsmuir is het ~1800m klimmen, maar met nieuw gevonden optimisme begin ik aan de klim. Het start zoals ik geëindigd ben, in het bos. Maar ik merk dat ik al een stuk gemotiveerder aan de wandel ben. Al snel krijg ik een enorme granieten gestalte in zicht, het is alsof ik een kasteel bestorm met een eenmans leger. Ik vraag me af of het pad naar de top gaat, dat is niet het geval, het gaat er langs af en zelfs hoger (insert Jeremy Clarksons YESSSS). Ik krijg een prachtig uitzicht op het ‘kasteel’ en omgeving. Het pad blijft klimmen en ik blijf nieuwe kijkhoeken op de omgeving krijgen. Dit is de leukste klim sinds de zuidelijke Sierra (de hoge bergpassen).

Om 20:00 besluit ik om een eind aan de dag te maken, ik heb vandaag weer gevonden wat ik langzaam kwijt begon te raken. Plezier in elke meter die ik loop, weer kunnen genieten van alles om me heen, niet enkel de uitzichten. Ik weet niet zeker wat het verschil heeft gemaakt, mijn mini missie of het mooie landschap vandaag, maar dat maakt ook niet veel uit. Ik heb weer enorm veel zin in morgen 😃.

(Wow, het is een heel lulverhaal geworden vandaag)

• Day 15–16

Von Klamath -Sacramento -Mariposa

April 18 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Eine riesen Tour 10 Uhr-20.30 Uhr von Klamath bis Endziel Mariposa....Jetzt gömer is Bier mega cools Städtli😃

Shasta-Trinity Nationalpark - Sacramento

April 9 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Von der Küste in Brookings geht es über den Shasta-Trinity Nationalpark in 7,50h nach Sacramento. Auf maximal 4800m Höhe haben wir den Nationalpark durchquert und sind gut in Sacramento angekommen.

Die Bergstraße

October 11, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 8 °C

Weil wir uns dachten Highway ist uns zu langweilig, lass uns doch mal mit unserem 10m langen Wohnmobil über die Bergstraßen von Eureka zum Lake Tahoe fahren das ist bestimmt viel schöner......

Schlechte Idee für ca 100 km brauchten wir einen ganzen Tag 😧 das hintere Rad kam ab und zu mal, da es so eng wurde, über die Fahrbahn das man wirklich etwas Bammel bekam 🤤🤤🤤🤤
      Danke dem Autobauer für Doppelbereifung.😂😂😂

Jojo fluchte was das Zeug hielt über die amerikanische Fahrweise ( Fahrprüfung = 3x um eine Pylone und einmal rückwärts einparken) 😢😢😥 🤣😂😂😂

Zu guter letzt es war schon Wunderschön neben der Straße verlief ein Fluss und mit den herbstlichen Farben war es traumhaft aber meinem Magen tat es nicht unbedingt gut 😂😂😂😂😉

Weihnachtsschwimmen

December 26, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 11 °C

Neue Weihnachtstradition: Am 2. Weihnachtsfeiertag schwimmen gehen. Das Wasser hatte immerhin 8 °C.

Verbranntes Land

October 11, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Amerika ist ein Land der Gewalten neben rießigen Bergen und Tälern, Wüsten, Meeren und Seen die so Wunder Wunderschön sind. Auf der anderen Seite gibt es aber auch Schattenseiten neben der Wasserverschwendung dem Müll der überall rumfliegt und die Obdachlosigkeit von vielen ist ganz schön beschissen😢😠
      Und als wir so durch die Berge fuhren sah man auch was ein Waldbrand anrichten kann, so viele Meilen lang war alles zerstört alle Bäume waren tot und verkohlt und das über so eine rießiege Fläche hinweg gibt einem ganz schön zu denken

Redding - Whiskeytown, Brandy Greek

October 3, 2017 in the United States ⋅ 🌙 14 °C

Heute war ja noch frei vor der großen Heaven on Earth Konferenz in Bethel. Wir fuhren zum Nationalapark Whiskeytown, nur 20 km von hier entfernt, ein künstlicher riesiger Stausee, in dem ich heute mutig badete, ziemlich kalt. Morgens fuhren wir die kurvige schwer befahrbahre Schotterstr. den Creek hinauf um den schönen Brandy Creek Falls Trail zu laufen, nur 4km, aber mit einigen schwierigen engen steilen Passagen. Dort waren hübsche Wasserfälle und wir trafen 2 pensionierte Lehrerinnen, Andreas gleich nett im Gespräch. Eine will an den Rhein. Die Laune zwischen uns ist nicht so toll. Später wollten wir Kalina aus dem Jesus Haus am Beach hier treffen. Sie kam nicht, erst ne 3/4 Std. später, das ärgert mich etwas, soll man hier alles nicht so verbindlich nehmen? Ja, sie hatte noch eine Begegnung und zu festgezurrt ist wohl nicht alles so. Aber wir aßen noch Kuchen, den sie mitgebracht hatte und sie gab uns noch Hinweise, was wir hier unbedingt machen sollten. Sozo für uns als Ehepaar, morgen mal voranmelden. Missionspastorentreffen nächsten Dienstag morgens. Sonst Bibelschule 2. Jahr im Sanctuary und 1. Jahr in Turtle Bay Center.
      Wir fuhren bei schönem Licht spätnachmittags heim und besorgten so allerlei, Andreas hat ja Ollis Rucksack verloren, heutiger Streitpunkt, nun hat er einen neuen in leuchtendem Kiwi neu mit Trinksack, der gefällt ihm gut.
      Wir machten uns schönes Essen, Adriana gab uns Kochtipps: gedämpfter Broccoli und Alaskafisch, gebruzelte kleingewürfelte Kartoffeln in der Pfanne, dazu Rotwein. Sehr lecker. Heute sprach Adriana uns auch nett an, ob wir noch was bräuchten. Ich war ja traurig, das wir so wenig Kontakt haben. Tja beide sind sehr beschäftigt.
      Der Abend klingt gut aus mit deutschen Nachrichten.
      Ich meinte heute, als ich plötzlich eine Rehfamilie auf dem Weg sah, ich schau in Gottes Angesicht, so wunderbar so geheimnisvoll...

Trinity County, مقاطعة ترينيتي, Тринити, ট্রিনিটি কাউন্টি, Condado de Trinity, Trinity maakond, Trinity konderria, شهرستان ترینیتی، کالیفرنیا, Comté de Trinity, Trinity megye, Թրինիտի շրջան, Contea di Trinity, トリニティ郡, Trinity Comitatus, Trinity, Trinity Kūn, Hrabstwo Trinity, ٹرنٹی کاؤنٹی, Округ Тринити, Трініті, ٹرنٹی کاؤنٹی، کیلیفورنیا, Quận Trinity, Condado han Trinity, 三一县