Uruguay
Punta del Vapor

• Day 34

Uruguay!

December 21, 2022 in Uruguay ⋅ 🌬 23 °C

Auch wenn es nur ein kurzer Abstecher ist, so gab es heute zumindest mal einen klitzekleinen Einblick in die Kleinstadt Punta del Este in Uruguay. Wobei, es sich dabei um den teuersten & exklusivsten Badeort von ganz Lateinamerika handelt, vergleichbar mit Badeorten wie Monte-Carlo, Nizza oder Sylt.

Ein Ufer ist dem Rio de la Plata zugewandt, das andere dem Atlantik. Spannend ist die Architektur, die es hier gibt. Bspw. die Brücke La Barra oder die Sandskulptur La Mano en El Arena.

Übrigens waren wir zu meiner größten Freude auch in einem Kunstmuseum. 😵‍💫 Doch wider Erwarten war es nach anfänglicher Skepsis echt schön und es gab u. A. Werke des Künstlers Salvador Dali zu sehen. Das hat sogar mich Kunstbanausen beeindruckt.

• Day 41

Punta del Este, Uruguay

February 24, 2023 in Uruguay ⋅ ☀️ 79 °F

2-24-23 A WEDDING! Steve & Marianne Houston were Married (ok, vow renewal). Casey made the arrangements, Robbie officiated, Vows, Music, Great Champagne and Wine with a Wonderful Dinner to Celebrate. Fun evening. Mazel Tov!Read more

• Day 7

Punta del Este

April 25, 2022 in Uruguay ⋅ 🌧 20 °C

Punta del Este ist im Sommer ein bekannter und beliebter Badeort bei wohlhabenden Argentiniern und Brasilianern. Dies zeigen die unzähligen Einfamilienhäuser, Villen und Hochhäuser. Wir durften jedoch 2 Tage in einer Stadt verbringen,die fast ausgestorben schien. Viele Restaurants waren zu und der knapp 8km lange Strand hatten wir fast für uns alleine. Ein Vorteil wenn man zur Nebensaison anreistRead more

• Day 36

Punta del Este

March 25, 2019 in Uruguay ⋅ ⛅ 18 °C

Punta del Este oder auch das St. Tropez von Südamerika mit den aus dem Boden ragenden Fingern als Wahrzeichen.
      Hilton, Casapueblo oder im Trump Tower lässt man sich hier nieder oder wie wir im billigen Hostel.

Neben dem Mateteetrend der uns mittlerweile eingeholt hat, kann man wunderbar vom Ufer aus die großen Wellen begutachten, große Reden schwingen und lachen wenn die vielen Surfer es mal wieder nicht hin bekommen die Wellen ordentlich zu surfen. (solche Anfänger)😏

Ausserdem ist die Stadt ausserhalb der Saison wie leer gefegt und die Restaurantpreise purzeln, genau unser Ding😎😎.

• Day 8

Encore de la pluie

February 3, 2023 in Uruguay ⋅ 🌬 22 °C

Par ninette 👽

Ce matin, réveil à 8h, on traverse la route pour aller prendre le bus direction Punta del este qu’on nous a vendue comme LA station balnéaire des uruguayens.

Après 2h de route, on arrive au bord de la mer… sous la pluie. Le programme plage de la journée s’annonce compliqué. Après avoir réservé notre bus pour partir un peu plus loin sur la côte ce soir, on part se balader avec nos sacs à dos (car la consigne était trop chère, je sais pas si on vous l’a déjà dit mais l’uruguay c’est chère!!).
      On longe la côte pendant 30min, il y seulement quelques surfer téméraire dans l’eau. On finira par arriver à un phare ou on mange la deuxième partie de notre petit dej : du chocolat, et où on se repose un peu, la marche avec sac à dos fatigue. On prends ensuite la direction du port car c’est le seul endroit où il semble y avoir du soleil. on se posera une petite heure au port sous le soleil où on se fera des charades et notre jeu préféré ni oui ni non (c’est moi qui ai perdu cette fois, heureusement qu’il n’y avait rien en jeu).
      La faim nous amène jusqu’à un petite kiosque où ils vendent des « tartas » qui semblent être la spécialité locale, on nous sert des énormes parts de tarte salé on se régale.
      Pendant le repas, il s’est remis à pleuvoir beaucoup alors on reste dans notre petit restaurant pour planifier la suite du voyage au Brésil (et ça a vraiment l’air trop génial)
      On fait ensuite quelques courses car ce soir au menu c’est crêpe, on a loupé la chandeleur hier alors on compte bien se rattraper.

Je vous écris depuis le bus qui nous amène à Cabo Polonio, un petit village de pêcheur au bord de la mer qui a vraiment l’air super, on croise les doigts pour qu’il fasse beau demain 🤞🏼

PS : on a visiblement pris des photos que quand il faisait beau ce qui n’est pas très représentatif de journée

UPDATE :

c’est encore Nina
      j’ai clôturé mon findpenguins trop tôt hier soir, alors qu’il s’est passé des choses GENIAL après

Notre bus nous a déposé dans terminal au milieu de nul part, on se demande comment rejoindre notre auberge a une dizaine de kms. Miracle une solution existe : une sorte de camion 4x4 qui amène dans le centre du village qui n’est donc accessible que grâce à ces engins, ça va vrmt être reposant
      La nuit commence à tomber lorsqu’on monte dans le véhicule, on est sur le toit en plus donc c’est super. On assiste alors à un coucher de soleil et une balade comme dans un safari c’est vraiment super
      flavie est excité comme une puce on guette les animaux comme si on était vraiment dans un safari
      On roule dans le sable entre les arbres et on aperçoit chevaux vaches oiseaux et renards.
      Puis on arrive sur la plage et on continue le trajet au bord de l’eau dans la nuit c’est vraiment magique. On arrive dans le petit village dans le noir, Pl arme sa frontale et nous guide jusqu’à l’auberge qui se trouve à 10m de l’océan
      En arrivant, c’est crêpes , vraiment une super soirée
      Puis on se retrouve dehors au tour d’un feu de camps avec d’autres personnes de l’auberge avec qui on discutera bien
      On adore déjà cet endroit à l’écart de tout
      🏝🏝🏝🏝🏝🏝

• Day 41

Biking in Punta Del Este, Uruguay

February 24, 2023 in Uruguay ⋅ ⛅ 77 °F

Our first stop in Uruguay was Punta Del Este with a population that grows during the summer (now) from 10,000 to 450,000. Uruguay overall has a population of 3.5 million with 2 million in Montevideo (we will be there in a few days after visiting Buenos Aires, yes Argentina is that close). Uruguay is a strong stable economic center and therefore many Argentinians come here to visit or live (large migration here since covid).

I went on a fun bike tour all around and in and out the neighborhoods of Punta Del Este, “the Hamptons or St Tropez of South America”. It is a great seaside city on the Atlantic with rich and famous, culture and excitement (we could live here). We cycled through the beach areas, the city, hotels, and resorts as well as expensive residential areas.

At its widest, it was only 5 blocks wide and from the “corner of the 4 seas” (literally a 4 way street corner, we could see water in all directions (because of the way the peninsula hooks around). The first stop after cycling from the port along the piers and fishing areas was the famous Punta Salinas lighthouse that helps ships to navigate the Atlantic from the River Plate. It’s at the end of the peninsula, built by Tomas Libarena, 150’ high (147 steps) and made of imported Italian volcanic ash and French glass (see photos). It is located at the southernmost point of Uruguay, where the waters from the Rio de la Plata and the Atlantic Ocean meet. See in the photo the location/marker where the river ends and the ocean begins and the color of the water changes too. This is the widest river in the world (from Punta Del Este, Uruguay to Punta Rasa, Argentina) and 140 miles.

Next stop after riding through beach communities with high rise buildings/condos with great views was Playa Brava beach. This is where the famous La Mano giant sculpture by artist Mario Irarrázabal, is located. It is of a hand, with just fingertips emerging from the sand (see photos). What is its meaning? So interesting, most think it’s simply a warning about drowning in these tough waters and others say the hand is emerging out of the sand, representing humans joining nature or possibly taking over nature. You decide. A similar statue by the same artist of a giant arm buried is at the National Harbor in Maryland.

We then rode through the neighborhoods of Beverly Hills and San Rafael (really their names) and saw the beauty and interesting designs of the homes here before going through the business and tourist areas for a very diverse ride before riding back to the pier.

• Day 5

Balneario Punta del Este 🧖🪂🌊

April 24, 2023 in Uruguay ⋅ ⛅ 21 °C

Vamos a almorzar y coincido con un grupo de mexicanos que estuvieron ayer en Colonia del Sacramento y tenemos conversaciones muy interesantes 🍽️

Pruebo el "chivito uruguayo" (vegetariano) y otra vez me quedo en shock cuando pido una copita de vino y me ponen la copa llena a rebosar 🤣
      I ❤️ Uruguay 🤗

Con el estómago excesivamente lleno, pero muy satisfecho, doy una vuelta por toda la península de Punta del Este. Al parecer, este municipio no es considerado una ciudad, sino un Balneario, ya que su población anual no supera las 3000 personas.

Visito el puerto, los miradores a ambos lados de la península, las ramblas, los icónicos Dedos de Punta del Este e incluso pruebo la Espuma de Mar, un postre típico del sur del país 🤙🏼