Vietnam
Côn Lang

Here you’ll find travel reports about Côn Lang. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Ninh Binh

February 26, 2016 in Vietnam

Tam Coc nahe der Ortschaft Ninh Binh war unser erster Tagestripp von Hanoi aus. Die Bootsfahrt auf dem Fluss war schon sehr toll, umgeben von unzähligen Kalksteinfelsen und inmitten der Reisfeldern und durch die Höhlen hindurch, wunderbar. Leider fast ein wenig zu kalt, wir sind halt nichts mehr gewöhnt ;-)

Nihn Bin

July 8, 2017 in Vietnam

Nihn bin is een klein stadje 2 uur rijden vanaf Hanoi. Niet ver er vandaan liggen prachtige bergen zonder dalen, het doet ons denken aan Yangshuo in China en Halong Bay maar dan zonder water. De eerste avond fietsen wat rond door het rustgevende landschap met tempels en zien langs de kant vuurvliegjes. We drinken bij ons guesthouse samen met de eigenaar rijstwijn en leren hoe de Vietnamezen proosten. Mot hai bat zoi, twee keer tot 3 tellen en dan proosten. De volgende dag nemen we de scooter en zien hoe mooi de velden zijn vol lotusbloemen. Overal zien we eenden. Vietnam blijkt de meeste eenden ter wereld te hebben! Ongeveer 27 procent van de eenden populatie in de wereld leeft in Vietnam. We bezoeken de prachtige filmlocatie van king kong. Het bootje wat ons er naartoe brengt komt met moeite door de grotten heen en we moeten flink bukken omdat het water hoog staat. Het hoogtepunt is letterlijk en figuurlijk hang mua een berg met uitzicht over de andere bergen en rijstvelden tot aan de horizon.

Het is een ontzettend fotogenieke plek waar we nog veel meer mooie foto's hebben gemaakt.

Tam Coc

September 10, 2016 in Vietnam

Arrivée à Tam Coc, nous allons voir une petite pagode.

L'entrée se trouve juste après un petit pont. Une fois passée, un premier temple nous attend.

Un escalier, grimpant sur la montagne nous mène à un temple plus grand. Il est situé à l'entrée d'une grotte, à l'abri d'un surplomb, quasi troglodyte.

Un petit passage, sur le côté du temple nous permet d'accéder à la grotte, qui se révèle bien plus grande que nous pensions.
    Un escalier nous permet de traverser la montagne. Nous apercevons quelques autels, installés dans la grotte elle même.

Une dernière volée de marchés nous mènent à un temple situé sur un petit col.

Balade en barque

March 28, 2016 in Vietnam

Tam Coc, toujours dans le même coin. A environ 15mn de hoa lu, visité ce matin. Un petit village traversé par une rivière qui coule au milieux des formations rocheuses. Avec les rizières en plus, le paysage ressemble fortement à celui de la baie d'Ha Long.

Côn Lang, Con Lang